Μάλλον έχει αρχίσει να διαμορφώνεται το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Η γενική κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι ότι θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο και λιγότερα, ως και τα μισά τέλη όσοι έχουν παλιό και μικρής αξίας αυτοκίνητο.
Έτσι η επιτροπή που έχει αναλάβει τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας ουσιαστικά βγάζει έσοδα από τη μια κατηγορία και τα βάζει στην άλλη με στόχο το τελικό ποσό που θα εισπράξει το κράτος να μην πέσει κάτω από 1,1 δισ. ευρώ.
Παράλληλα ο στόχος είναι να σταματήσει η τάση κατάθεσης πινακίδων και ταυτόχρονα να δοθεί κίνητρο σε όσους έχουν ένα παλιό αυτοκίνητο το οποίο παρόπλισαν λόγω των υπερβολικών τελών να πάρουν πίσω τις πινακίδες πληρώνοντας τα νέα μειωμένα τέλη.
Με βάση όλα τα παραπάνω διαμορφώνονται τέσσερις συν δυο κατηγορίες.
Αυξήσεις και μάλιστα μεγάλες θα δουν στα τέλη κυκλοφορίας όσοι έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2010 και η αξία του είναι μεγάλη.
Αύξηση θα δουν και όσοι έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2007 καθώς πλέον ο υπολογισμός των τελών θα γίνεται και για τα αυτοκίνητα αυτά με βάση τους ρύπους, εδώ όμως η αύξηση θα μετριάζεται από τον συντελεστή που αφορά στην αξία του αυτοκινήτου ο οποίος θα είναι μειωμένος λόγω της παλαιότητας.
Εδώ λοιπόν θα υπάρξουν και μειώσεις, ειδικά σε περιπτώσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Από το 2005 και πίσω ξεκινούν οι μειώσεις των τελών κυκλοφορίας.
Για τα αυτοκίνητα από το 2001 ως το 2005 ο συντελεστής που αφορά στην αξία του αυτοκινήτου είναι χαμηλός ενώ τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα έχουν τέλη με βάση τους ρύπους και έτσι τα τέλη αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 5%, 10% ή και παραπάνω.
Τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 και ειδικά όσα είναι μεγάλου κυβισμού και ως τώρα είχαν δυσανάλογα μεγάλα τέλη θα έχουν μειώσεις που θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν το 40%.
Υπάρχουν όμως και άλλες δυο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα αυτοκίνητα με ρύπους από 80 ως 89 γραμμάρια που ως πέρυσι δεν πλήρωναν τέλη. Από φέτος οι πληροφορίες λένε ότι το όριο ατέλειας μειώνεται και έτσι οι παραπάνω ιδιοκτήτες θα πληρώσουν έστω και ένα μικρό ποσό τελών κυκλοφορίας.
Η τελευταία κατηγορία αφορά στα πετρελαιοκίνητα τα οποία λέγεται ότι θα έχουν μια αύξηση στα τέλη για περιβαλλοντικούς λόγους, μια αύξηση που προς το παρόν όμως απλά ακούγεται, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει.
scoops.gr
Η γενική κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι ότι θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο και λιγότερα, ως και τα μισά τέλη όσοι έχουν παλιό και μικρής αξίας αυτοκίνητο.
Έτσι η επιτροπή που έχει αναλάβει τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας ουσιαστικά βγάζει έσοδα από τη μια κατηγορία και τα βάζει στην άλλη με στόχο το τελικό ποσό που θα εισπράξει το κράτος να μην πέσει κάτω από 1,1 δισ. ευρώ.
Παράλληλα ο στόχος είναι να σταματήσει η τάση κατάθεσης πινακίδων και ταυτόχρονα να δοθεί κίνητρο σε όσους έχουν ένα παλιό αυτοκίνητο το οποίο παρόπλισαν λόγω των υπερβολικών τελών να πάρουν πίσω τις πινακίδες πληρώνοντας τα νέα μειωμένα τέλη.
Με βάση όλα τα παραπάνω διαμορφώνονται τέσσερις συν δυο κατηγορίες.
Αυξήσεις και μάλιστα μεγάλες θα δουν στα τέλη κυκλοφορίας όσοι έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2010 και η αξία του είναι μεγάλη.
Αύξηση θα δουν και όσοι έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2007 καθώς πλέον ο υπολογισμός των τελών θα γίνεται και για τα αυτοκίνητα αυτά με βάση τους ρύπους, εδώ όμως η αύξηση θα μετριάζεται από τον συντελεστή που αφορά στην αξία του αυτοκινήτου ο οποίος θα είναι μειωμένος λόγω της παλαιότητας.
Εδώ λοιπόν θα υπάρξουν και μειώσεις, ειδικά σε περιπτώσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Από το 2005 και πίσω ξεκινούν οι μειώσεις των τελών κυκλοφορίας.
Για τα αυτοκίνητα από το 2001 ως το 2005 ο συντελεστής που αφορά στην αξία του αυτοκινήτου είναι χαμηλός ενώ τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα έχουν τέλη με βάση τους ρύπους και έτσι τα τέλη αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 5%, 10% ή και παραπάνω.
Τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 και ειδικά όσα είναι μεγάλου κυβισμού και ως τώρα είχαν δυσανάλογα μεγάλα τέλη θα έχουν μειώσεις που θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν το 40%.
Υπάρχουν όμως και άλλες δυο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα αυτοκίνητα με ρύπους από 80 ως 89 γραμμάρια που ως πέρυσι δεν πλήρωναν τέλη. Από φέτος οι πληροφορίες λένε ότι το όριο ατέλειας μειώνεται και έτσι οι παραπάνω ιδιοκτήτες θα πληρώσουν έστω και ένα μικρό ποσό τελών κυκλοφορίας.
Η τελευταία κατηγορία αφορά στα πετρελαιοκίνητα τα οποία λέγεται ότι θα έχουν μια αύξηση στα τέλη για περιβαλλοντικούς λόγους, μια αύξηση που προς το παρόν όμως απλά ακούγεται, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει.
scoops.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.