• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Σάββατο 8 Απριλίου 2017

    Τι συγκλονιστικό είδε στο όραμά του ο Ιεζεκιήλ;

    Ποια είναι η ιστορική και όχι η φανταστική αλήθεια για τον προφήτη της Βίβλου, που κάποιοι τον συνέδεσαν με διάφορα οράματα, που είδε ο προφήτης με διαστημόπλοια («έργα ανθρωπίνης χειρός») και άλλα παρόμοια θέματα.
    Ο Προφήτης Ιεζεκιήλ, όπως τουλάχιστον διαβάζουμε στο ομώνυμο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, ήταν ένας ιερέας και οδηγήθηκε αιχμάλωτος στη Βαβυ­λώνα μετά την πρώτη κατάληψη της Ιερουσαλήμ το 597 π.Χ. Εκεί κλήθηκε στο προφη­τικό αξίωμα το 593 π.Χ. και έδρασε μεταξύ των εξόριστων συμπατριωτών του. Το έργο ανήκει στα «Προφητικά Βιβλία» της Παλαιάς Διαθήκης, στην υποομάδα «Μεγάλοι Προφήτες». Στην Εβραϊκή Βίβλο κατατάσσεται επίσης στους «Προφήτες», στην υποομάδα «Μεταγενέστεροι Προφήτες».
    Ας κάνουμε ένα μικρό διάγραμμα του βιβλίου:
    Μετά την εισαγωγή (κεφ. 1-3), όπου περιγράφεται ένα μεγαλειώδες όραμα και η κλίση του Ιεζεκιήλ στο προφητικό αξίωμα, ακολουθούν οι προφητείες, οι οποίες εξαγγέλθηκαν κατά τις δύο περιόδους της δράσης του, πριν και μετά την οριστική κατάληψη της Ιερουσαλήμ από τους Βαβυλώνιους (587 π.Χ.). Κατά την πρώτη περίοδο της δράσης του εξαγγέλλει ο προφήτης το αναπόφευκτο της καταστροφής της Ιερουσαλήμ εξαιτίας των αμαρτιών των κατοίκων της, διαλύοντας έτσι τις απατηλές ελπί­δες των εξόριστων συμπατριωτών του, οι οποίοι πίστευαν ότι ο Θεός θα λυπηθεί τελι­κά την πόλη του και οι ίδιοι γρήγορα θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους (κεφ. 1-24). Την ενότητα αυτή ακολουθεί μια συλλογή προφητειών κατά των γειτονικών με τον Ισραήλ λαών (κεφ. 25-32).
    Μετά την οριστική πτώση της Ιερουσαλήμ και την κατα­στροφή της αλλάζει και η αποστολή του προφήτη. Στόχος του κηρύγματος του (κεφ. 33-39) είναι πλέον να στηρίξει και να παρηγορήσει τους απογοητευμένους συμπα­τριώτες του, να τους προετοιμάσει για τη νέα επέμβαση του Θεού και να θέσει τα θεμέλια της αποκατάστασης. Η αποκατάσταση αυτή εξαγγέλλεται με το μεγαλειώδες όραμα των ξηρών οστών που αποκτούν και πάλι ζωή (37,1-14), όπως γράφουμε στο επόμενο κεφάλαιό μας.
    Στα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου (40-48) ο προφήτης οραματίζεται τη νέα κοινότητα του Ισραήλ. Με κέντρο τον ανοικοδομημένο ναό της Ιερουσαλήμ, τον οποίο περιγράφει οραματικά με κάθε λεπτομέρεια, θα δημιουργηθεί μια νέα άγια κοινότητα, ξεχωριστή από τους υπόλοιπους λαούς.
    Σε ότι αφορά την ερμηνεία της καταστροφής, ο Ιεζεκιήλ κινείται στην ίδια γραμμή με τους προηγούμενους προφήτες, διαφοροποιείται όμως ταυτόχρονα από αυτούς δεχόμενος ότι η ανομία του λαού είναι εγγενής και χρονολογείται από την αρχή της ιστορίας του. Παράλληλα τονίζει την ευθύνη που έχει το κάθε άτομο ξεχωριστά για τις πράξεις του και δίνει έμφαση στην ανάγκη εσωτερικής ανακαίνισης του ανθρώπου.
    Στη θεολογία του ο προφήτης τονίζει την υπερβατικότητα και την ελευθερία του Θεού. Ο άνθρωπος δεν είναι σε θέση να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο ο Θεός ενεργεί στην ιστορία. Όσες φορές έσωσε ο Θεός στο παρελθόν το λαό του, δεν το έκανε από κάποια υποχρέωση, για να τηρήσει τις υποσχέσεις του, αλλά για τη δόξα του ονόματός του. Κατά ανάλογο τρόπο θα αντικαταστήσει την παλαιά με μια νέα διαθήκη, όχι ως επιβράβευση κάποιας επιστροφής του λαού προς αυτόν, αλλά ως χάρη.
    Αυτήν τη θεολογία της χάριτος του Θεού θα αναπτύξουν αργότερα πιο αναλυτικά ο ευαγγελιστής Ιωάννης και ο απόστολος Παύλος, ενώ τα αποκαλυπτικά οράματα του προφήτη θα ασκήσουν σημαντική επίδραση στις εικόνες του βιβλίου της Αποκάλυψης.(1)
    Ποιο ήταν το όραμα του Ιεζεκιήλ;
    Το υποτιθέμενο άρμα που είδε σε όραμα ο Ιεζεκιήλ.
    Το υποτιθέμενο άρμα που είδε σε όραμα ο Ιεζεκιήλ.
    Ας διαβάσουμε το κείμενο, που άνοιξε πολύ την φαντασία των διαφόρων καλοπροαίρετων εραστών της εξωγήινης ζωής, αλλά και πολλών άλλων διακεκριμένων ερευνητών και ας δούμε ποια είναι η πραγματική αλήθεια σύμφωνα μ’ αυτά που πιστεύει η Εκκλησία μας. Ιεζεκιήλ, λοιπόν, κεφάλαιο πρώτο:
    Όραμα του προφήτη για τη δόξα του Θεού
    (Νεοελληνική απόδοση της Ελληνικής Βιβλικής Εταιρείας):
    1-3 Την πέμπτη μέρα του τέταρτου μήνα του τριακοστού έτους της ηλικίας μου, εγώ ο Ιεζεκιήλ, γιος του ιερέα Βουζί, βρι­σκόμουν ανάμεσα στους αιχμαλώτους, κον­τά στον ποταμό Χεβάρ. Εκείνη την ημέρα α­νοίχτηκαν οι ουρανοί και είδα οράματα που μου τα φανέρωσε ο Θεός. Αυτό συνέβη τον πέμπτο χρόνο μετά που είχε αιχμαλωτιστεί ο βασιλιάς Ιωαχίν.
    Εκεί, στη Βαβυλώνα, στον ποταμό Χεβάρ, ο Κύριος μου μίλησε για πρώτη φορά και έ­νιωσα τη δύναμη του πάνω μου.
    4 Καθώς πα­ρατηρούσα, είδα να ‘ρχεται από το βορρά μια ανεμοθύελλα, που έφερνε ένα μεγάλο σύννεφο. Το σύννεφο έβγαζε από μέσα του φωτιά και έλαμπε ολόγυρα, ενώ στο κέντρο του κάτι ακτινοβολούσε σαν το μέταλλο που βγαίνει από τη φωτιά.
    5 Μέσα από τη φωτιά διέκρινα τέσσερα όντα που έμοιαζαν με άν­θρωπο.
    6 Το καθένα τους είχε τέσσερα πρόσωπα και τέσσερα φτερά.
    7 Τα πόδια τους ήταν ίσια, ενώ τα πέλματά τους έμοιαζαν με του μοσχαριού και σπινθηροβολούσαν σαν γυαλιστερός χαλκός.
    8 Εκτός από τα τέσσερα πρόσωπα και τα τέσσερα φτερά, καθένα από τα όντα αυτά είχε τέσσερα ανθρώπινα χέρια, ένα χέρι κάτω από κάθε φτερό.
    9 Τα ανοιγμένα φτερά τους συναντούσαν το ένα το άλλο στις άκρες καθώς κινούνταν δεν άλλαζαν κατεύθυνση· βάδιζαν κατευθείαν μπροστά, εκεί που κοίταζε το κάθε πρόσωπο.
    10 Όσο για την όψη του προσώπου τους, το κάθε ον είχε από μπροστά τη μορφή ανθρώπου, δεξιά τη μορφή λιονταριού, αριστερά τη μορφή βοδιού και πίσω τη μορφή αετού.
    11 Αυτά ήταν τα πρόσωπα τους. Τα δύο από τα φτερά του καθενός ήταν ανοιγμένα προς τα πάνω και άγγιζαν τα φτερά του άλ­λου, ενώ τα άλλα δύο φτερά σκέπαζαν το σώμα τους.
    12 Το κάθε ον βάδιζε κατευθείαν μπροστά, εκεί που κοίταζε το κάθε πρόσω­πο του, όπου τα πήγαινε το Πνεύμα. Βάδι­ζαν χωρίς να γυρίζουν τα σώματά τους. Α­νάμεσά τους διακρινόταν μια λάμψη σαν από αναμμένα κάρβουνα, σαν λάμψη από δαδιά που πηγαινοέρχονταν. Η φωτιά ήταν εκτυ­φλωτική κι από μέσα της πετιούνταν αστρα­πές.
    14 Τα όντα πηγαινοέρχονταν κι έτρεχαν σαν αστραπή.
    15 Καθώς παρατηρούσα τα όντα, είδα ότι πάνω στο έδαφος υπήρχε ένας τροχός κοντά τους, ένας τροχός για κάθε ον με τις τέσσερις μορφές.
    16 Οι τέσσερις τροχοί είχαν το χρώμα του τοπαζιού. Όλοι τους είχαν το ίδιο σχήμα και ήταν έτσι κατασκευασμέ­νοι, ώστε ο ένας τροχός φαινόταν να έχει έναν δεύτερο τροχό μέσα του σταυρωτά.
    17 Έτσι οι τροχοί είχαν τη δυνατότητα να κινούν­ται σταθερά και προς τις τέσσερις κατευ­θύνσεις.
    18 Οι τροχοί ήταν πολύ μεγάλοι έφταναν σε τρομαχτικό ύψος και η περιφέρειά τους ήταν γεμάτη μάτια σπινθηροβόλα.
    19 Όταν τα όντα προχωρούσαν, προχωρούσαν μαζί τους κι οι τροχοί κι όταν σηκώνονταν τα όντα από τη γη, σηκώνονταν κι εκείνοι.
    20-21 Όπου το Πνεύμα πήγαινε τα όντα, μετατοπίζονταν μαζί τους κι οι τροχοί. Όταν αυτά βαδίζανε μετακινούνταν και οι τροχοί όταν αυτά σταματούσαν, σταματούσαν κι εκείνοι· κι όταν αυτά υψώνονταν από τη γη, υψώνονταν μαζί μ’ αυτά και οι τροχοί· γιατί το ίδιο Πνεύμα κατεύθυνε τα όντα και τους τροχούς.
    22 Πάνω από τα κεφάλια των όντων είδα κάτι που έμοιαζε με κρυστάλλινο, λαμπερό θόλο.
    23 Κάτω απ’ το θόλο στέκονταν τα όντα με απλωμένα τα φτερά τους· καθένα άπλωνε δύο φτερά και άγγιζε τα φτερά του άλλου όντος, ενώ με τα άλλα δύο φτερά σκέπαζε το σώμα του.
    24 Όταν προχωρούσαν, άκουγα τον ήχο των φτερών τους: ήταν σαν μια μεγάλη θάλασσα που βρυχιέται, σαν τη φωνή του Παντοδύναμου· ήταν ένας ορυμαγδός σαν βουή από πολεμικό στρατόπεδο. Όταν στέκονταν, δίπλωναν τα φτερά τους.
    25 Αλλά και τότε ακουγόταν ακόμα ένας ήχος που ερχόταν από το θόλο, πάνω απ’ τα κεφάλια τους.
    26 Κι εκεί, πάνω από το θόλο, υπήρχε κάτι που έμοιαζε με τεράστιο ζαφείρι σε σχήμα θρόνου. Και πάνω στο θρόνο είδα να κάθεται κάποιος που έμοιαζε με άνθρωπο.
    27 Έπειτα είδα, από τη μέση του και πάνω κάτι που έλαμπε σαν χρυσάφι κι από τη μέση του και κάτω είδα κάτι σαν φωτιά, που ολόγυρα του έβγαζε λάμψη.
    28 Έμοιαζε με το ουράνιο τόξο που εμφανίζεται στα σύννεφα μετά τη βροχή· τέτοια ήταν η λάμψη αυτή, σαν το α­παύγασμα της δόξας του Κυρίου.
    Τι γράφουν οι ερευνητές
    Πριν καταθέσουμε την δική μας άποψη, ας δούμε τι επισημαίνουν ορισμένοι ερευνητές και πώς αποκρυσταλλώνεται μία θεωρία, που έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, αλλά που η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.
    Μέσα στο διαδίκτυο υπάρχει ένα σχόλιο που αξίζει τον κόπο να διαβάσουμε διότι δείχνει το εύρος αυτών των αντιλήψεων για τον Προφήτη Ιεζεκιήλ:
    «Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι στην πραγματικότητα ο Ιεζεκιήλ είδε έναν ιπτάμενο δίσκο μαζί με τον οδηγό του και μας τον περιγράφει αναλυτικά, μιας και είναι προφανές ότι αποτελούσε ένα θέαμα προτόγνωρο και τρομερό για τον Προφήτη. Ο οδηγός του οχήματος παρουσιάζεται όμως ως ο Θεός των Εβραίων, για τους οποίους φαίνεται να γνωρίζει πολλά πράγματα, ενώ αναθέτει αποστολή στον Ιεζεκιήλ, δίνοντάς του μάλιστα το προφητικό χάρισμα.
    Όλοι αυτοί δεν διστάζουν να επισημάνουν πως σε αρκετά άλλα σημεία της Παλαιάς Διαθήκης αλλά και στις παραδόσεις άλλων αρχαίων λαών, υπάρχουν σκανδαλιστικά παρόμοιες αναφορές, από τη Ραμαγιάνα και τη Μαχαμπαράτα των Ινδέων έως τα νοήμονα πλοία των Φαιάκων του Ομήρου. Είναι οι ίδιοι που θεωρούν ότι οι αρχαίοι λαοί είχαν έρθει πολλές φορές σε επαφή με εξωγήινους αποίκους του πλανήτη μας, οι οποίοι και αποτέλεσαν τους πρώτους θεούς της ανθρωπότητας.
    Ένας από τους πρωτεργάτες της άποψης αυτής είναι ο πασίγνωστος Έρικ φον Νταίνικεν, καθώς και ο Ζεκάρια Σίτσιν, αμφότεροι από τους οποίους έχουν δεχθεί σφοδρές επιθέσεις από την επιστημονική και όχι μόνο κοινότητα για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν και ερμηνεύουν τα στοιχεία τους. Είναι ο τελευταίος μάλιστα που έχει κατηγορηθεί για λανθασμένη μετάφραση των σουμεριακών δελτών, καθώς και για το «στήσιμο» ολόκληρης της φιλολογίας περί των εξωγήινων Ανουνάκι, που ήρθαν από τον πλανήτη Νιμπιρού και αποίκησαν τη γη.
    Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι αυτό το όραμα δεν ήταν τίποτε άλλο από μια θρησκευτική εμπειρία που βίωσε ένα θρησκόληπτο άτομο, ίσως και υπό την επήρρειαψυχοτρόπων ουσιών. Αυτή είναι η υλιστική άποψη, με την οποία δεν συμφωνώ. Κάποιοι άλλοι τη θεωρούν ως μια κατεξοχήν θεϊκή επαφή, ενώ μερικοί τελευταίοι επισημαίνουν ότι μοιάζει πολύ με εμπειρία στο Αστρικό Πεδίο…
    Κοινός γνωστός μας θα έλεγε ότι η χρήση ουσιών είναι πολύ πιθανόν να υπήρξε και απλά ήταν το μέσο για να ανοίξει μια δίοδος και να μπορέσει ο Ιεζεκιήλ να δει αυτό που υπάρχει και δεν μπορούσε πριν να δει, χωρίς να σημαίνει ότι η θρησκευτική εμπειρία που βίωσε, δεν ήταν αληθινή, αντίθετα μάλιστα…» (2)
    Όπως διαπίστωσαν οι αναγνώστες, ορισμένοι ρίχνουν την ιδέα ότι ο προφήτης Ιεζεκιήλ έπαιρνε διάφορες ουσίες και πως όλα αυτά τα έβλεπε διότιευρίσκετο υπό την επήρεια «ψυχοτρόπων ουσιών»! Προχωρούν μάλιστα και παραπέρα λέγοντας πως ο βιβλικός αυτός προφήτης ήταν … επιληπτικός!
    Αυτό υποστηρίζει ένας Αμερικανός επιστήμονας ο οποίος λέει πως η περίπτωση του προφήτη Ιεζεκιήλ είναι η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση επιληψίας και αναφέρεται στη Βίβλο:
    Το όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ
    Το όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ
    «Σύμφωνα με τον Eric Althschuler, νευροεπιστήμονα στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ο Ιεζεκιήλ παρουσίαζε όλα τα τυπικά συμπτώματα της επιληψίας. Τα οράματα του προφήτη ενδεχομένως ήταν οι κρίσεις και η «αίσθηση πως βλέπουν όνειρο» που δηλώνουν όσοι υποφέρουν από επιληψία στην εποχή μας. Ο Ιεζεκιήλ έζησε πριν 2.600 χρόνια και οι εμπειρίες του καταγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη. Ακόμη και το γεγονός πως έγραφε με αυθόρμητο τρόπο είναι σύμπτωμα επιληψίας. Άλλα συμπτώματα της επιληψίας είναι η επιθετικότητα και οι παραισθήσεις.» (3)
    Ενδείξεις και όχι αποδείξεις
    Είναι γεγονός, ότι ενδείξεις (και όχι αποδείξεις) για θεάσεις «επισκεπτών από τον ουρανό» υπάρχουν από την εποχή που η γη ήταν ακόμη ένας άναρχος τόπος. Αγάλματα και απεικονίσεις των προϊστορικών χρόνων σε Ιαπωνία, Κολομβία και Αυστραλία αναπαριστούν, σύμφωνα με μελετητές, εξωγήινα όντα, που επισκέπτονται με διάφορα τρόπο τη γη με τα σκάφη τους.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ