του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Σεραφείμ Κυκκώτη
H Aνάσταση του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού είναι η πραγματικότητα της ζωντανής ελπίδας και της δικής μας Αναστάσεως. Της Αναστάσεως μας από το θάνατο στη ζωή, από τη σκλαβειά της αμαρτίας στην ελευθερία της μετάνοιας, από την αδιαφορία και το μίσος στο ενδιαφέρον μας για τα προβλήματα των συνανθρώπων μας και στη στροφή μας προς το μεγαλείο της άδολης αγάπης. Όπως τονίζει πολύ εύστοχα ο μακαριστός Πατριάρχης Πέτρος, «Ανάσταση αδελφοί μου, σημαίνει: άφεση, συγχώρηση, μεταμόρφωση και ανάπλαση της σχέσεως μας με το Θεό, τον εαυτόν μας, τους ανθρώπους και την ευλογημένη και ταλαιπωρημένη αυτή κτίση μέσα στην οποία ζούμε, χωρίς δυστυχώς τις περισσότερες φορές να νοιαζόμαστε γι’ αυτή… Η Ανάσταση του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού αποτελεί ένα παγκοσμοσωτήριο γεγονός που αναφέρεται στη σωτηρία ολόκληρης της Ανθρωπότητας και της Δημιουργίας του Θεού. Η παγκοσμιότητα της Αναστάσεως του Χριστού αγγίζει κάθε άνθρωπον, μικρούς, μεγάλους, λευκούς, μαύρους, κίτρινους, φτωχούς και πλούσιους, τους ανθρώπους όλων των λαών κι όλων των Εθνών του κόσμου. Στα μάτια του Θεού όλοι μας είμαστε παιδιά Του. Ο Χριστός ελευθερώνει όλους τους ανθρώπους από τον θάνατο, γιατί στο Θεϊκό του παντοδύναμο Πρόσωπο ανασταίνει για πάντα την νεκρωθείσα από την αμαρτία ανθρώπινη φύση. «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, ΘΑΝΑΤΩ ΘΑΝΑΤΟΝ ΠΑΤΗΣΑΣ και τοις εν τοις μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος». Με το θάνατον του ο Ιησούς Χριστός συνέτριψε το θάνατον, γιατί ως Θεός ήταν αδύνατον να πεθάνει. Έτσι όταν ο Ιησούς
Χριστός πεθαίνει πάνω στο Σταυρό ως άνθρωπος, αυτό γίνεται αφορμή λόγω του ότι η αδύνατη ανθρώπινη φύση ήταν ενωμένη με τη παντοδύναμη Θεϊκή φύση του να συντρίψει και να καταργήσει το θάνατο τελεσίδικα. Πλέον ο θάνατος του ανθρώπου έχει προσωρινό χαρακτήρα ύπνου. Γι’ αυτό πλέον τους νεκρούς μας τους λέμε κεκοιμημένους και τα μέρη που τους θάβουμε τα λέμε πλέον Κοιμητήρια κι όχι νεκροταφεία. Η πραγματικότητα της Αναστάσεως του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού ως νίκη του Χριστού κατά του θανάτου γίνεται πραγματικότητα στη δική μας ζωή όταν ζούμε σύμφωνα με το Θέλημα του Θεού, («Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς…….Γεννηθήτω το Θέλημα Σου….). Όταν δηλαδή κάνουμε αυτό που προσευχώμαστε καθημερινά με την Προσευχή του «Πάτερ Ημών…. , όταν δηλαδή ζούμε σύμφωνα με τις Εντολές του Θεού, με κυριότερη εντολή να αγαπούμε τους διπλανούς μας όπως τους εαυτούς μας. Να πρωτοστατούμε δηλαδή στο έργο της φιλανθρωπίας και της Ιεραποστολής της Εκκλησίας μας. Ζούμε σε μια εποχή σε μια χώρα που η τοπική κοινωνία αντιμετωπίζει τεράστια κοινωνικά προβλήματα όπως το πρόβλημα της έλλειψης ασφάλειας, της φτώχειας, του έϊτς, της ανεργίας, της οικονομικής κρίσης, της καταστροφής του Περιβάλλοντος και τόσα άλλα προβλήματα που συνδέονται με την προτεραιότητα που δίνει ο σύγχρονος αμαρτωλός άνθρωπος στις υλικές αξίες παραβλέποντας τις πνευματικές, τις ηθικές, τις ανθρωπιστικές, τη φιλανθρωπία, το πατριωτισμό, την αγάπη για την οικογένεια, την ελεημοσύνη, την ανθρώπινη ευαισθησία μας για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την επικράτηση της ειρήνης στο κόσμο. Έχει κυριαρχήσει παντού ο ατομισμός, ο εγωϊσμός, ο υλισμός, η απρέπεια προς το σεβασμό προς το Περιβάλλον της Δημιουργίας του Θεού. Η διαφθορά και η απάτη κυριαρχούν παντού. Πολλοί άνθρωποι παντρεύονται για να χωρίζουν ή είναι εμπλεγμένοι σε παράνομες σχέσεις. Δεν ντρέπονται κανένα. Έγιναν ξεδιάντροποι, ελεεινοί και τρισάθλιοι, καταστρέφοντας πνευματικά και τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους, κάνοντας τους γονείς τους να παθαίνουν καρδιακά εμφράγματα και εγκεφαλικά από τη στενοχώρια τους. Το αγαθόν της ελευθερίας εκλαμβάνεται και συγχύζεται από πολλούς ως ασυδοσία. Η ασέβεια που υπάρχει στην τοπική κοινωνία είναι απαράδεκτη. Πολλοί κλέβουν και πολλοί σκοτώνουν ανελέητα. Μίσος και κακία. Η βίαιη εγκληματικότητα που παρατηρείται στη τοπική κοινωνία σημαίνει απόρριψη της Αναστάσεως του Χριστού. Σημαίνει ότι αυτοί οι φονιάδες και οι εγκληματίες δεν πιστεύουν ότι η ζωή είναι δώρο του Θεού κι ότι πρέπει να προστατεύεται από όλους μας. Γι’ αυτό οι ευθύνες όλων μας να επικρατήσει η πίστη μας στην Ανάσταση του Χριστού στην τοπική κοινωνία είναι επιτακτική για να μπορέσουμε να ζήσουμε καλύτερες ημέρες με ασφάλεια και ειρήνη. Η στήριξη του Ιεραποστολικού και φιλανθρωπικού έργου της Εκκλησίας μας θα μας βοηθήσει τα μέγιστα προς αυτή τη κατεύθυνση. Πάνω απ’ όλα όμως, όπως τονίζει ο μακαριστός Πατριάρχης Πέτρος «Ανάσταση σημαίνει ότι βρήκαμε τον δρόμο που οδηγεί στη χαμένη μας πατρίδα …..την Βασιλεία των Ουρανών. Ανάσταση σημαίνει ακόμα, ότι έχουμε την δυνατότητα να προσεγγίσουμε πραγματικά την αλήθεια και το μυστήριο της υπάρξεως μας…»ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.