• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

    «Φέρε τώρα τα λεφτά, για να σωθεί το παιδί σου»


    Κύκλωμα απατεώνων εξαπατά ηλικιωμένους εκμεταλλευόμενο την αγωνία τους για την οικογένειά τους

    Ώρα Κροατίας 6.30 το πρωί, (μια ώρα μείον από την ώρα Ελλάδας), Τρίτη του Πάσχα, 26 Απριλίου, μέσα στον ύπνο μου, χτυπάει το κινητό μου. Στη γραμμή, ο πατέρας μου να με ρωτάει ουρλιάζοντας: «Ζεις; Ζεις; Που είσαι τώρα; Τι σου συμβαίνει;»…
    «Φέρε τώρα τα λεφτά, για να σωθεί το παιδί σου»
    Ξεκινώντας απ' την αρχή, η ιστορία έχει ως εξής: Το σταθερό τηλέφωνο των γονιών μου χτύπησε την Τρίτη του Πάσχα περίπου στις 6.30 το πρωί από απόρρητο αριθμό. Μια άγνωστη φωνή είπε στη μητέρα μου τα εξής: «Είσαστε η Πασχάλη; Το παιδί σας έπαθε βαρύ έμφραγμα. Σας τηλεφωνώ από το νοσοκομείο Ευαγγελισμός, το παιδί σας είναι ετοιμοθάνατο».
    – «Η κόρη μου ή ο γιος μου;», ρώτησε η μάνα μου. Χωρίς να ξεκαθαρίζουν άμεσα απάντησαν: «Χρειάζεται να χειρουργηθεί άμεσα, μήπως και ζήσει και πρέπει με νοσοκομειακό να πάμε στο Ρίο όπου βρέθηκε μόσχευμα». Με τις φωνές και τα κλάματα της μητέρας μου, εκείνη τη στιγμή ξύπνησε έντρομος και συγχυσμένος ο πατέρας μου, άνθρωπος 73 ετών με δύο εμφράγματα στο ιστορικό του. Άρπαξε το τηλέφωνο και του είπαν:
    «Πρόκειται για κάτι επείγον και σοβαρό. Είμαι ο γιατρός Νικολάου. Δεν μπορώ να σας μιλήσω άλλο. Έχουμε εφημερία. Τηλεφωνήστε μου στο νούμερο 210 7235046 στον Ευαγγελισμό, για να συνεννοηθούμε».
    Προκαλούν τον πανικό
    Άμεσα και χωρίς δεύτερη σκέψη, σε κατάσταση πανικού και παίρνοντας υπογλώσσιο, ο πατέρας μου τηλεφωνεί στον υποτιθέμενο γιατρό Νικολάου. Η ώρα πλησιάζει 7.00. Τώρα οι απατεώνες έχουν κατασταλάξει: «Η κόρη σας έπαθε οξύτατο έμφραγμα του μυοκαρδίου και είναι κλινικά νεκρή. Δεν έχει παλμούς και υποστηρίζεται από μηχάνημα». Τότε, ακούστηκε μια γυναικεία φωνή μέσα από τη γραμμή να φωνάζει: «Τρέξτε, τρέξτε να δείτε, είναι κλινικά νεκρή». Στο σημείο αυτό, ο υποτιθέμενος Νικολάου, αφήνει το τηλέφωνο και υποτίθεται ότι πάει στο δωμάτιο φωνάζοντας: «Δεν έχει παλμούς, χρειάζεται μεταμόσχευση καρδιάς».
    Όταν πιάνει το τηλέφωνο ξανά, ο πατέρας μου είναι ράκος. Με κλάματα ρωτάει τι συμβαίνει. Τότε ο «Νικολάου» του εξηγεί, ότι μόνη λύση είναι η μεταμόσχευση καρδιάς και επειδή το Ωνάσειο είναι γεμάτο, η εργασία αυτή θα γίνει στο Ρίο. Τα έξοδα είναι 250.000 ευρώ, του λέει, αλλά «θέλουμε επειγόντως μέσα σε 20 λεπτά, τουλάχιστον τα 16.800 ευρώ για το μόσχευμα». «Μα έχει την ασφάλεια ζωής», απαντάει ο πατέρας μου. «Αυτή δεν ισχύει, γιατί ήρθε με ασθενοφόρο του ΙΚΑ» επιμένει ο «Νικολάου». «Μια στιγμή», λέει ο πατέρας μου. «Είστε σίγουροι ότι είναι η κόρη μου και δεν πρόκειται για συνωνυμία; Η κόρη βρίσκεται στην Κροατία». «Μα βέβαια επιμένει ο "γιατρός". Εκεί έπαθε το έμφραγμα και τη μετέφεραν με Αίρμπας τώρα το πρωί στην εντατική».
    Κλείνουν ραντεβού
    Στη συνέχεια τους ζητούν τα νούμερα των κινητών τους για να βρίσκονται σε επαφή, και –περιέργως- και το σταθερό τους για να το έχουν πρόχειρο. «Σε είκοσι λεπτά, να είστε στην Αγία Ελεούσα, στην Καλλιθέα, απ' έξω, με τα χρήματα και θα περάσει το ασθενοφόρο με την κόρη σας για να σας πάρουμε και να έρθετε μαζί μας στο νοσοκομείο του Ρίου. Να έχετε μαζί και το βιβλιάριο ασθενείας το δικό σας». «Μα δεν προλαβαίνω», απαντά ο πατέρας μου. Και τότε ακολουθεί ο εξής διάλογος:
    - «Τότε ελάτε αργότερα στη γωνία Ξενοφώντος και Ισμήνης στη Καλλιθέα, με τα χρήματα».
    -«Μα δεν έχω αυτά τα χρήματα».
    -«Δεν μπορείτε να πάρετε λεφτά απ την Τράπεζα; Όπου να’ ναι ανοίγει».
    -«Δεν έχουμε καταθέσεις σε καμιά τράπεζα».
    -«Καλά, πόσα λεφτά έχετε στο σπίτι σας αυτή τη στιγμή;».
    -«Εκατό ευρώ».
    -«Δεν υπάρχει κάποιος να τα δώσει;».
    -«Μπορεί να βρει ο γιος μου».
    -«Δώστε μου το τηλέφωνο του». Και εκεί έκλεισαν το τηλέφωνο.
    Το τηλεφώνημα για το χρήμα
    Πάνω στον θρήνο, ο πατέρας μου τηλεφώνησε στον αδερφό μου, και στη συνέχεια η μητέρα μου σκέφτηκε να με πάρουν - έστω απέλπιδα- τηλέφωνο στο κινητό. Όση ώρα μίλαγα με τους γονείς μου, οι απατεώνες τηλεφωνούσαν από απόκρυψη στο κινητό του αδερφού μου. Τώρα το σενάριο είχε πάρει την τελική μορφή του: αυτή τη φορά ήταν η «κυρία Λυμπεροπούλου» η οποία ευγενέστατα, όπως και ο γιατρός «Νικολάου», είπε τα εξής: «Καλημέρα σας είμαι η κυρία Λυμπεροπούλου. Μίλησα και με τους γονείς σας, η αδερφή σας έχει πάθει βαρύ έμφραγμα και βρίσκεται στην εντατική του Ευαγγελισμού και θα ξεκινήσει με ασθενοφόρο για να πάει στο Ρίο όπου έχει βρεθεί συμβατό μόσχευμα. Η διαδικασία αυτή θα στοιχίσει, και θα χρειαστεί από εσάς, το ποσό των 16.800 ευρώ». «Μα έχει ασφάλεια», απαντά είπε ο αδερφός μου. «Αν δεν είχε θα έπρεπε να πληρώσετε 242.000 ευρώ». «Εντάξει, έρχομαι αμέσως στο νοσοκομείο να το κανονίσω», απάντησε εκείνος. Η «κυρία Λυμπεροπούλου», επέμενε τα λεφτά να κατατεθούν στα επόμενα είκοσι λεπτά σε λογαριασμό τραπέζης (δεν πρόλαβε να του τον δώσει) «αλλιώς ο κ. Αντωνάκος δεν πρόκειται να την χειρουργήσει και θα την αφήσει να πεθάνει». Εκείνη τη στιγμή, τηλεφώνησα η ίδια στο σταθερό του αδερφού μου, και η «κυρία Λυμπεροπούλου» κατάλαβε ότι αποκαλύφθηκε η απάτη και έκλεισε το τηλέφωνο.
    Εν τω μεταξύ, ο πατέρας μου κάλεσε την Άμεση Δράση περίπου στις 7.45 το πρωί. Πριν προλάβει να εξηγήσει στον αστυνομικό τι συμβαίνει, εκείνος του έκλεισε το τηλέφωνο. Καλώντας ξανά, η αστυνομικός που απάντησε, αυτή τη φορά άκουσε ολόκληρη την ιστορία. Της είπε ότι είναι απατεώνες και ότι του έδωσαν ραντεβού και εκείνη –αν είναι δυνατόν - τον ρώτησε: «Τι προτιμάτε να στείλουμε: περιπολικό ή μοτοσικλέτα;(!)».
    Η Αστυνομία
    Έδωσαν τη διεύθυνση του σπιτιού τους και τους περίμενε η μητέρα μου στο δρόμο. Όπως αναμενόταν κανένας αστυνομικός δεν φάνηκε. Ο πατέρας μου, προκειμένου να μάθει ποιος του έπαιξε αυτό το πρόστυχο παιχνίδι, πήγε στο «ραντεβού» Ισμήνης και Ξενοφώντος, και βρήκε μόνο μια κοπέλα περίπου 25 ετών μελαχρινή, όμορφη, με ένα κινητό και hands free, η οποία επόπτευε τον χώρο. Μετά από αναμονή είκοσι λεπτών την πλησίασε και τη ρώτησε: «Έφερα τα χρήματα για τη μεταμόσχευση. Ειδοποιήστε σας παρακαλώ». Αν και ο οποιοσδήποτε αμέτοχος θα έκανε ερωτήσεις, η ίδια είπε απλά, «εγώ δεν έχω σχέση».
    Στη συνέχεια, ο πατέρας μου, πήγε στο Αστυνομικό Τμήμα Καλλιθέας για να καταγγείλει το γεγονός. Πριν προλάβει καλά-καλά να μιλήσει, ο αξιωματικός υπηρεσίας του είπε: «Ξέρω-ξέρω, είναι ο κ. "Νικολάου", τηλέφωνο 210 7235046, Ευαγγελισμός κ.λ.π. Δεν είστε ο πρώτος. Έχουν εξαπατήσει 600 άτομα στην Καλλιθέα. Να είστε και ευχαριστημένος που δεν χάσατε τα λεφτά σας. Ο εισαγγελέας μας είπε να μην δεχόμαστε άλλες μηνύσεις αν δεν έχει διαπραχθεί η εξαπάτηση για μην σχηματίζονται πολλές δικογραφίες. Δώστε μου τα στοιχεία σας και άμα τους πιάσουμε, τους κάνετε μήνυση διότι προηγούνται εκείνοι που τους τα πήρανε».
    Τηλεφωνώντας στο νούμερο 210 7235046, ηχογραφημένο μήνυμα του ΟΤΕ, ενημερώνει ότι ο αριθμός άλλαξε και να τηλεφωνήσουμε στο 11888 για πληροφορίες. Εξηγώντας το περιστατικό και ρωτώντας σε ποιον ανήκει το συγκεκριμένο νούμερο, η απάντηση στη μητέρα μου ήταν ότι, «δεν μπορούμε να δώσουμε πληροφορίες, άνευ εισαγγελικής παραγγελίας».
    Το «επεισόδιο» τυπικά τουλάχιστον λήγει εδώ. Το να αποσπάσεις χρήματα, από ηλικιωμένους ανθρώπους όπως οι γονείς μου, είναι πολύ εύκολο και πολύ απλό, διότι, αν είχαν, σίγουρα θα τα έδιναν χωρίς δεύτερη σκέψη, προκειμένου να σωθεί το παιδί τους. Το να τους στείλεις και στον τάφο, μια μάνα με πίεση και έναν πατέρα με δύο εμφράγματα, αυτό είναι ένα έγκλημα για το οποίο αξίζει η μεγαλύτερη τιμωρία, άσχετα αν για την αστυνομία δεν έγινε τίποτα αφού δεν τους πήραν τα λεφτά.
    Οι «συστάσεις» της ΕΛ.ΑΣ.
    Σύμφωνα με αξιωματικούς της Ασφάλειας Αττικής είναι μεγάλος ο αριθμός των πολιτών - χωρίς να προσδιορίσουν τον ακριβή αριθμό - που είτε εξαπατήθηκαν είτε επιχείρησαν κάποιοι να τους παγιδεύσουν. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά οι δράστες δεν χρησιμοποιούν μόνο έναν τρόπο για να εξαπατήσουν τα ανυποψίαστα θύματά τους αλλά κάθε φορά διαλέγουν διαφορετικό. Ο στόχος τους, όπως σημειώνουν οι αστυνομικοί, είναι τηλεφωνώντας κυρίως νυχτερινές ώρες να προκαλέσουν πανικό και να αιφνιδιάσουν τους πολίτες ζητώντας τους χρήματα για δήθεν αγορές μοσχευμάτων.
    Μέχρι στιγμής δεν έχει σχηματιστεί δικογραφία για υπόθεση που να αφορά ψευδή αγορά μοσχευμάτων ενώ αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι «οι απατεώνες ξέρουν καλά πως εάν συλληφθούν θα καταδικαστούν με 10 έτη φυλάκισης και δεν θα πάνε στα σωφρονιστικά καταστήματα αντίθετα θα αφεθούν ελεύθεροι και θα συνεχίσουν ανενόχλητοι να "ψαρεύουν" θύματα». Οι αστυνομικοί συστήνουν στους πολίτες να μην ενδίδουν σε τέτοιες πιέσεις και να καλούν άμεσα τον φερόμενο ως τραυματία που χρειάζεται μεταμόσχευση ενώ εάν αντιληφθούν πως πρόκειται για απάτη να την καταγγέλλουν άμεσα στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής τους.
    Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ, newstoday

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ