• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

    Η ανθρωπότητα δέχθηκε εξωγήινες επισκέψεις πριν από χιλιάδες χρόνια.

    Η μελέτη των Α.Τ.Ι.Α. «γεννήθηκε» επίσημα το 1947, αλλά χρειάστηκαν ακόμη δέκα χρόνια για να διατυπωθεί η υπόθεση ότι η ανθρωπότητα δέχτηκε εξωγήινες επισκέψεις κατά την αρχαιότητα.

    Αναγνωρισμένος προφήτης της «παλαιοαστροναυτικής» υπήρξε ένας Ελβετός, πρώην ξενοδόχος, ο Έριχ Φον Ντένικεν. Η άποψή του θορυβεί: η γένεση του πολιτισμού, και ίσως η ίδια η εμφάνιση της ανθρώπινης φυλής, οφείλεται σε ενέργειες εξωγήινων πλασμάτων, που στη συνέχεια θεοποιήθηκαν από τις διάφορες θρησκείες.

    Τα ίχνη
    Στην προσπάθεια στήριξης της παραπάνω άποψης διατυπώθηκαν οι εξής «αποδείξεις»:

    1) Μυθολογικές.
    Από αναφορές σε «ουράνιες παρουσίες» που υπάρχουν σε όλα τα αρχαία θρησκευτικά κείμενα, από τη Βίβλο με τους αγγέλους της μέχρι το Πόπολ Βου των Μάγια με το φτερωτό ερπετό του και το έπος Μαχαμπαράτα των Ινδών με τις «ιπτάμενες άμαξές» του.




    2) Ανθρωπολογικές.
    Που προέρχονται από την απεικόνιση, σε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς, οντοτήτων με ανθρωποειδή αλλά όχι ανθρώπινη όψη.
    Τέτοιες είναι τα αγάλματα Μοάι της νήσου του Πάσχα, οι Οάννες ή άνθρωποι-ψάρια των Σουμερίων και τα αγάλματα με τα περίεργα σωματικά χαρακτηριστικά των Ολμέκων στο Μεξικό. Πρόκειται για μορφές που απεικονίζουν είτε τους ίδιους τους «θεούς» που ήρθαν από τα άστρα ή το αποτέλεσμα των γενετικών μεταβολών που αυτοί προξένησαν στην αρχική ανθρώπινη φυλή.



    3) Εικονογραφικές.
    Δηλαδή ζωγραφισμένες μορφές ή γλυπτά που παριστάνουν άτομα και αντικείμενα με εξωγήινα χαρακτηριστικά.
    Χαρακτηριστικά δείγματα είναι «τα σχέδια της Νάζκα» –σχέδια στην έρημο του Περού, με γεωμετρικά ή ζωόμορφα σχήματα που φαίνονται μόνο από μεγάλο ύψος– και ο «αστροναύτης του Παλένκουε» –ανάγλυφο σε ναό των Μάγια που παριστάνει έναν άντρα, ο οποίος μοιάζει να οδηγεί ένα διαστημικό όχημα.











    4) Αρχαιολογικές.
    Όπως κυκλώπεια μνημεία, διάσπαρτα σχεδόν σε όλο τον κόσμο, από τις πυραμίδες της Αιγύπτου, των Αζτέκων και των Μάγια μέχρι τα γιγαντιαία ερείπια του Τιαχουανάκο στις κορυφές των Άνδεων και τα επίσης μυστηριώδη μεγαλιθικά συμπλέγματα της Ευρώπης. Για τα τελευταία μάλιστα υπάρχει η άποψη ότι είναι κατασκευές που «προδίδουν» μια τεχνολογία πολύ πιο εξελιγμένη από την πρωτόγονη τεχνολογία στη Γη.

    5) Αστρονομικές.
    Που προέρχονται από τις ασυνήθιστες γνώσεις κάποιων λαών της αρχαιότητας σχετικά με τους απλανείς αστέρες και τις κινήσεις των πλανητών. Εμβληματική περίπτωση είναι αυτή των Ντόγκον, μιας φυλής της νότιας Σαχάρας, τα μέλη της οποίας είχαν ανακαλύψει εδώ και αιώνες ότι το άστρο του Σείριου συντροφεύεται από δύο μικρά άστρα, ανακάλυψη που έγινε δυνατή στους αστρονόμους της Δύσης μόνο με τη χρήση ισχυρών τηλεσκοπίων.



    6) Τεχνολογικές.
    Γνωστές ως OPA(OutofPlaceArtifacts), δηλαδή «χειροποίητα αντικείμενα αταίριαστα με την τεχνολογία των εποχών στις οποίες κατασκευάστηκαν». Τέτοια είναι η «ηλεκτρική στήλη της Βαγδάτης», ένα πήλινο αγγείο του 2ου αιώνα π.Χ., που περιέχει μεταλλικά στοιχεία και μπορεί να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα. Επίσης, ο μηχανισμός που ανακαλύφθηκε στο ναυάγιο ενός πλοίου στα ανοιχτά των Αντικυθήρων και ανάγεται στον 1ο αιώνα π.Χ.: ο «υπολογιστής των Αντικυθήρων» διαθέτει περίπλοκα γρανάζια και οδοντωτούς τροχούς, η κίνηση των οποίων έδινε τη θέση του Ήλιου, της Σελήνης, των πλανητών και των αστερισμών. Υπάρχει επίσης το γεώδες αντικείμενο που βρέθηκε στο Κόζο της Καλιφόρνιας και περιέχει ένα πορσελάνινο περίβλημα με ένα μεταλλικό σύρμα στο κέντρο. Τέλος, εξίσου σημαντικές είναι οι μικρογραφίες «αεροπλάνων» που ήρθαν στο φως τόσο στην Αίγυπτο όσο και στο Περού.

    Η επαλήθευση
    Πώς μπορεί κανείς να αξιολογήσει αυτή την πληθώρα ενδείξεων; Εδώ και χρόνια διεξάγεται μια φιλονικία ανάμεσα σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι τα ιερά κείμενα και οι λαϊκές δοξασίες πρέπει να ερμηνεύονται κατά γράμμα και σε εκείνους που μιλούν για συμβολική αξία. Σχετικά πάντως με τις εικονογραφικές αποδείξεις υπάρχουν απλούστερες και πιο πειστικές ερμηνείες από αυτές της παλαιοαστροναυτικής. Ο άντρας του Παλένκουε δεν είναι άλλος από το βασιλιά Πακάλ κατά την εφόρμησή του στο βασίλειο των νεκρών, περικυκλωμένος από τυπικά συμβολικά στοιχεία του πολιτισμού των Μάγια: ο μονάρχης έχει μπροστά του το «κοσμικό δέντρο» και το «κυρτό σκήπτρο», κάθεται πάνω στο «δαίμονα των σημείων του ορίζοντα» και περιστοιχίζεται από τα «στόμια του Κάτω Κόσμου».

    Ακόμη και τα σχέδια της Νάζκα μπορούν να ερμηνευτούν με συμβατικούς όρους: σύμφωνα με τους αρχαιολόγους έγιναν προς επίκληση της βοήθειας των θεών στις επίγειες δραστηριότητες. Το γεγονός ότι είναι ορατά μόνο από ψηλά εκπλήσσει λιγότερο, όταν αναλογιστούμε το εγχείρημα των Τζιμ Γούντμαν και Τζούλιαν Νοτ, οι οποίοι το 1975 πέταξαν για 3 λεπτά πάνω από τα σχέδια χρησιμοποιώντας ένα υποτυπώδες αερόστατο θερμού αέρα που κατασκευάστηκε από βαμβακερό ύφασμα και φυτικές ίνες. Πρόκειται για μια τεχνική στην οποία μπορούσαν να έχουν πρόσβαση και οι Περουβιανοί που έζησαν πριν από 2.000 χρόνια.

    Επιτόπιες έρευνες
    Τι γίνεται όμως με τα κολοσσιαία μνημεία; Ακόμη και εδώ οι επιτόπιες έρευνες δείχνουν ότι αυτά υπήρξαν έργα πολιτισμών με ένα μηδενικά προηγμένο τεχνολογικό επίπεδο. Το 1955, για παράδειγμα, ο εξερευνητής και ανθρωπολόγος Θορ Χέγιερνταλ οργάνωσε στη νήσο του Πάσχα μια επίδειξη, κατά τη διάρκεια της οποίας λαξεύτηκε ένα άγαλμα, μεταφέρθηκε και στήθηκε από τους ντόπιους με τη χρήση των ίδιων εργαλείων που διέθεταν και οι πρόγονοί τους.

    Ακόμη και για τις εκπληκτικές αστρονομικές γνώσεις των Ντόγκον μπορούμε να βρούμε μια δικαιολογία. Η αρχική πηγή πάνω στην οποία βασίζεται η ιστορία είναι η έρευνα που έγινε τη δεκαετία του 1940 από δύο Γάλλους ανθρωπολόγους, τον Μαρσέλ Γκριόλ και τον Ζερμέν Ντιτερλέν. Πρόσφατα ο Βέλγος ανθρωπολόγος Βάλτερ βαν Μπικ, που πέρασε 11 χρόνια με τους Ντόγκον, αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο θεωρήθηκαν μοναδικές οι πληροφορίες που διέθεταν. Ο ίδιος δηλώνει ότι «κανένα άλλο μέλος της φυλής των Ντόγκον, πέρα από το στενό κύκλο από τον οποίο πήραν συνέντευξη οι δυο Γάλλοι με τη βοήθεια ενός διερμηνέα, δε μίλησε ποτέ για άστρα που συντρόφευαν τον Σείριο». Ο Γκριόλ και ο Ντιτερλέν πιθανόν ερμήνευσαν από την αρχή τις πληροφορίες που έλαβαν υπό το φως των δικών τους αστρονομικών γνώσεων.

    Βολικές ετικέτες
    Και τα OPA; Πολλά από αυτά αποδείχτηκαν ψεύτικα μυστήρια. Η ηλεκτρική στήλη της Βαγδάτης θα μπορούσε να έχει πράγματι αυτή τη λειτουργία, αλλά οι ειδικοί απέδειξαν ότι θα παρήγε μόλις μισό βολτ ηλεκτρικού ρεύματος. Το αταίριαστο με την εποχή του γεώδες αντικείμενο του Κόζο δεν είναι καν γεώδες, αλλά μια συμπαγής μάζα σκληρού αργίλου που περιβάλλει ένα μπουζί αυτοκινήτου, μάρκας Champion, της δεκαετίας του 1920. Άλλα χειροποίητα αντικείμενα, ωστόσο, είναι πραγματικά εκπληκτικά, αλλά μπορούν να αποδοθούν σε σύγχρονες με την εποχή τους τεχνολογίες. Κλασικό παράδειγμα, ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, που κατασκευάστηκε στην ύστερη ελληνιστική εποχή, όταν οι Έλληνες είχαν κατακτήσει πολύ προχωρημένες αστρονομικές γνώσεις και μεγάλη ικανότητα στην υλοποίηση μηχανικών συσκευών.

    Ωστόσο είναι γεγονός ότι στα μουσεία όλου του κόσμου συνεχίζουν να εκτίθενται, συχνά με τη συνοδεία της πρόχειρης και παραπλανητικής ετικέτας του «αντικειμένου λατρείας», πολλά ευρήματα που θέτουν σε αμφισβήτηση τη βεβαιότητά μας σχετικά με τις γνώσεις και το τεχνολογικό επίπεδο που είχαν κατακτήσει οι διάφοροι πολιτισμοί της αρχαιότητας.

    ΠΗΓΗ: http://strange-area.blogspot.com

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ