Υπάρχουν οι ευτυχισμένοι γονείς, που βλέπουν τα παιδιά τους να υπακούν σε κάθε τους λέξη. Σε έναν φανταστικό κόσμο πιθανότατα. Και υπάρχουν και οι γονείς που πασχίζουν να πείσουν τα «βλαστάρια» τους να υπακούσουν.
Σύμφωνα με την Ιτον, οι κανόνες που πρέπει να εφαρμόσουν οι γονείς είναι απλοί. Και ανέλυσε κάποιους από αυτούς στην Daily Mail:
Πάντα να λέτε στο παιδί τι θέλετε να κάνει και όχι τι δεν θέλετε
«Πολλοί από εμάς εμμένουμε σε έναν κύκλο αρνητικής συζήτησης, που γρήγορα εξελίσσεται σε γκρίνια», λέει η Ιτον. Φράσεις όπως «Μην αφήνεις το δωμάτιό σου άνω- κάτω» ή «Πρέπει να αφήνεις πεταμένα τα παπούτσια σου;», είναι αντιπαραγωγικές σύμφωνα με εκείνη. Αντί για αυτές προτείνει ως παράδειγμα «Ας αφήσουμε το δωμάτιο καθαρό και ας βάλουμε στην άκρη τα παιχνίδια» ή «η θέση των παπουτσιών είναι στο ντουλάπι» και άλλες ανάλογες θετικές φράσεις, που θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα.
«Πολλοί από εμάς εμμένουμε σε έναν κύκλο αρνητικής συζήτησης, που γρήγορα εξελίσσεται σε γκρίνια», λέει η Ιτον. Φράσεις όπως «Μην αφήνεις το δωμάτιό σου άνω- κάτω» ή «Πρέπει να αφήνεις πεταμένα τα παπούτσια σου;», είναι αντιπαραγωγικές σύμφωνα με εκείνη. Αντί για αυτές προτείνει ως παράδειγμα «Ας αφήσουμε το δωμάτιο καθαρό και ας βάλουμε στην άκρη τα παιχνίδια» ή «η θέση των παπουτσιών είναι στο ντουλάπι» και άλλες ανάλογες θετικές φράσεις, που θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα.
Δημιουργήστε την ψευδαίσθηση της επιλογής
Αν μία μητέρα πει «Βιάσου και ντύσου για το σχολείο», αυτό δεν θα κάνει απαραίτητα ένα παιδί να την υπακούσει. «Ωθήστε το παιδί σας προς τη σωστή κατεύθυνση προσφέροντας την ψευδαίσθηση της επιλογής», συμβουλεύει. Σε αυτό το μοτίβο, προτείνει ερωτήσεις όπως «Ποια μπλούζα θες να φορέσεις σήμερα;» ή «Τι θα βάλεις πρώτα, το παντελόνι ή την μπλούζα». Αυτό προϋποθέτει ότι το παιδί έχει συμφωνήσει να ντυθεί και έτσι θα ξεπεραστεί το αδιέξοδο. Ετσι, όταν υπάρχουν αντιδράσεις για το γεύμα, προτείνει την ερώτηση «Θα ήθελες να φας πρώτα το μπρόκολο ή τα καρότα;», ή για παράδειγμα όταν δεν κλείνει το τηλέφωνο την ερώτηση «Θα αφήσεις το τηλέφωνό σου στο τραπέζι του σαλονιού ή στο υπνοδωμάτιο όταν έρθει η ώρα για δείπνο;».
Αν μία μητέρα πει «Βιάσου και ντύσου για το σχολείο», αυτό δεν θα κάνει απαραίτητα ένα παιδί να την υπακούσει. «Ωθήστε το παιδί σας προς τη σωστή κατεύθυνση προσφέροντας την ψευδαίσθηση της επιλογής», συμβουλεύει. Σε αυτό το μοτίβο, προτείνει ερωτήσεις όπως «Ποια μπλούζα θες να φορέσεις σήμερα;» ή «Τι θα βάλεις πρώτα, το παντελόνι ή την μπλούζα». Αυτό προϋποθέτει ότι το παιδί έχει συμφωνήσει να ντυθεί και έτσι θα ξεπεραστεί το αδιέξοδο. Ετσι, όταν υπάρχουν αντιδράσεις για το γεύμα, προτείνει την ερώτηση «Θα ήθελες να φας πρώτα το μπρόκολο ή τα καρότα;», ή για παράδειγμα όταν δεν κλείνει το τηλέφωνο την ερώτηση «Θα αφήσεις το τηλέφωνό σου στο τραπέζι του σαλονιού ή στο υπνοδωμάτιο όταν έρθει η ώρα για δείπνο;».
Μιλήστε σαν να είναι δεδομένο ότι το παιδί θα κάνει αυτό που του ζητάτε
Η Ιτον προτείνει μία έξυπνη χρήση της λέξης «όταν» για να πάρει το παιδί έξυπνα το σωστό μήνυμα. Για παράδειγμα «Οταν συμμαζέψεις το δωμάτιό σου θα φάμε» ή «Οταν τελειώσεις τα μαθηματικά θα πάμε βόλτα στο πάρκο» κτλ.
Η Ιτον προτείνει μία έξυπνη χρήση της λέξης «όταν» για να πάρει το παιδί έξυπνα το σωστό μήνυμα. Για παράδειγμα «Οταν συμμαζέψεις το δωμάτιό σου θα φάμε» ή «Οταν τελειώσεις τα μαθηματικά θα πάμε βόλτα στο πάρκο» κτλ.
Δημιουργήστε γλωσσική σύνδεση ανάμεσα σε εσάς και το παιδί
Σύμφωνα με την Ιτον, η δημιουργία μίας τέτοιας σύνδεσης ανάμεσα στον γονιό και το παιδί μπορεί να αποδειχθεί ισχυρό εργαλείο. Ετσι, προτείνει στους γονείς να μπαίνουν στη θέση του παιδιού και το αντίθετο. Για παράδειγμα να λένε «Εσύ, όπως και εγώ, καταλαβαίνεις πόσο πιο εύκολο είναι να διαβάσεις σε ένα καθαρό γραφείο».
Σύμφωνα με την Ιτον, η δημιουργία μίας τέτοιας σύνδεσης ανάμεσα στον γονιό και το παιδί μπορεί να αποδειχθεί ισχυρό εργαλείο. Ετσι, προτείνει στους γονείς να μπαίνουν στη θέση του παιδιού και το αντίθετο. Για παράδειγμα να λένε «Εσύ, όπως και εγώ, καταλαβαίνεις πόσο πιο εύκολο είναι να διαβάσεις σε ένα καθαρό γραφείο».
Πείτε «ευχαριστώ» πριν και όχι μετά
Αυτή η τακτική λειτουργεί πολύ καλά με τα παιδιά, τα οποία όπως είναι φυσικό θέλουν να ευχαριστούν τους γονείς τους, λέει η Ιτον. Ετσι, προτείνει στους γονείς να συμπληρώνουν «ευχαριστώ», μόλις ζητούν στα παιδιά να πλύνουν τα χέρια τους, να κλείσουν την τηλεόραση, ή να καθίσουν στο τραπέζι για φαγητό, πριν αυτά το κάνουν.
Αυτή η τακτική λειτουργεί πολύ καλά με τα παιδιά, τα οποία όπως είναι φυσικό θέλουν να ευχαριστούν τους γονείς τους, λέει η Ιτον. Ετσι, προτείνει στους γονείς να συμπληρώνουν «ευχαριστώ», μόλις ζητούν στα παιδιά να πλύνουν τα χέρια τους, να κλείσουν την τηλεόραση, ή να καθίσουν στο τραπέζι για φαγητό, πριν αυτά το κάνουν.
Εξηγήστε πάντα τη λογική σας
Εξηγώντας γιατί ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν κάτι, είναι πιο πιθανό να μας υπακούσουν, λέει η Ιτον. Για παράδειγμα «Μπορείς να με βοηθήσεις να μεταφέρω τα ψώνια από το αυτοκίνητο γιατί υπάρχουν πολλές τσάντες;».
Εξηγώντας γιατί ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν κάτι, είναι πιο πιθανό να μας υπακούσουν, λέει η Ιτον. Για παράδειγμα «Μπορείς να με βοηθήσεις να μεταφέρω τα ψώνια από το αυτοκίνητο γιατί υπάρχουν πολλές τσάντες;».
Χρησιμοποιείστε λέξεις όπως «Ακουσε» ή «Σκέψου το»
Σύμφωνα με την Ιτον, με αυτό τον τρόπο το παιδί πείθεται περισσότερο να κάνει αυτό που του λένε. Για παράδειγμα «Σκέψου το, πόσο καλά θα νιώσεις μόλις τελειώσεις τις εργασίες σου;» ή «Ακου, πρέπει να βάλουμε γρήγορα τα παλτά μας, ή θα χάσουμε το λεωφορείο».
Σύμφωνα με την Ιτον, με αυτό τον τρόπο το παιδί πείθεται περισσότερο να κάνει αυτό που του λένε. Για παράδειγμα «Σκέψου το, πόσο καλά θα νιώσεις μόλις τελειώσεις τις εργασίες σου;» ή «Ακου, πρέπει να βάλουμε γρήγορα τα παλτά μας, ή θα χάσουμε το λεωφορείο».
Βοηθήστε το παιδί σας να σταματήσει να λέει «δεν μπορώ»
«Για να κάνετε το παιδί σας να αλλάξει αυτή τη συνήθεια, τονίστε αυτά τα οποία μπορεί να αλλάξει», συμβουλεύει η Ιτον. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει, όταν ένα παιδί λέει «δεν μπορώ να λύσω τα μαθηματικά», η κατάλληλη απάντηση είναι «απλά δεν έχεις βρει τρόπο να κάνεις αυτή την άσκηση» ή π.χ. «έκανες τους πολλαπλασιασμούς, απλά δεν έχεις βρει ακόμη έναν τρόπο να κάνεις τα κλάσματα».
«Για να κάνετε το παιδί σας να αλλάξει αυτή τη συνήθεια, τονίστε αυτά τα οποία μπορεί να αλλάξει», συμβουλεύει η Ιτον. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει, όταν ένα παιδί λέει «δεν μπορώ να λύσω τα μαθηματικά», η κατάλληλη απάντηση είναι «απλά δεν έχεις βρει τρόπο να κάνεις αυτή την άσκηση» ή π.χ. «έκανες τους πολλαπλασιασμούς, απλά δεν έχεις βρει ακόμη έναν τρόπο να κάνεις τα κλάσματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.