«ΟΡΘΟΔΟΞΟ» ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΠΑΓΙΔΕΥΕΙ 6.000 ΝΕΟΥΣ – Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΗ
Η ΜΠΟΥΛΤΟΖΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΙΣ ΠΟΥ ΠΟΛΤΟΠΟΙΗΣΕ ΚΑΙ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ» ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
‘’Ορθόδοξο’’ φεστιβάλ στη Ρουμανία… οικουμενιστικής υπόστασης και κατεύθυνσης
Προετοιμασία πολτοποίησης της συνείδησης των ορθοδόξων νέων ανά την Οικουμένη
Προετοιμασία πολτοποίησης της συνείδησης των ορθοδόξων νέων ανά την Οικουμένη
Νέοι από την Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού προσκληθήκαμε από τον Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα (επίσημος τίτλος αρχιεπισκοπής: Archdiocese of Vad , Feleac and Cluj), στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας προκειμένου να συμμετάσχουμε σε ορθόδοξο φεστιβάλ με τη συμμετοχή δεκάδων αποστολών ορθοδόξων νέων από διάφορες –ευρωπαϊκές- κυρίως χώρες. Το ορθόδοξο φεστιβάλ έλαβε χώρα στην ανωτέρω Μητρόπολη από 4 έως 7 Σεπτεμβρίου 2015.
Λόγω του ότι μετά τη λήξη του φεστιβάλ θα ακολουθούσε άλλο ένα τριήμερο με επισκέψεις σε ιερές μονές, πολλές εκ των οποίων ιστορικές και κάποιες εξ’ αυτών με πνευματικό σύνδεσμο με τον όσιο Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ, αποφασίσαμε να παρευρεθούμε. Όπως θα αποδειχθεί όμως, ξεγελαστήκαμε. Πολλά από τα 24 μέλη της ελληνικής ομάδας είχαν βέβαια αποφασίσει να μη συμμετάσχουν -κατά συνείδηση- σε εκδηλώσεις όπως π.χ. συναυλίες κλπ που δεν συνάδουν με την ορθόδοξη πνευματικότητα και τον Πατερικό ασκητικό τρόπο ζωής.
Λόγω του ότι μετά τη λήξη του φεστιβάλ θα ακολουθούσε άλλο ένα τριήμερο με επισκέψεις σε ιερές μονές, πολλές εκ των οποίων ιστορικές και κάποιες εξ’ αυτών με πνευματικό σύνδεσμο με τον όσιο Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ, αποφασίσαμε να παρευρεθούμε. Όπως θα αποδειχθεί όμως, ξεγελαστήκαμε. Πολλά από τα 24 μέλη της ελληνικής ομάδας είχαν βέβαια αποφασίσει να μη συμμετάσχουν -κατά συνείδηση- σε εκδηλώσεις όπως π.χ. συναυλίες κλπ που δεν συνάδουν με την ορθόδοξη πνευματικότητα και τον Πατερικό ασκητικό τρόπο ζωής.
Ένας ακόμη λόγος που νιώθαμε οικειότητα με τους νέους τουλάχιστον, Ρουμάνους της επαρχίας του Κλούζ ήταν ότι εδώ και πολλά χρόνια στην ενορία του Αγίου Γεωργίου Διονύσου της Μητροπόλεως Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού φιλοξενούνται νέοι από τη Ρουμανία για λίγες ημέρες κατά την καλοκαιρινή, ως επί το πλείστον, περίοδο. Την φιλοξενία κάνουν πράξη με πολλή αγάπη ενορίτισσες με πνευματικό σύνδεσμο με τον μακαριστό αρχιμανδρίτη Μάρκο Μανώλη.
***
Φιλοξενηθήκαμε σε πανεπιστημιακό campus στο Χασντάου (Hasdeu) και η περιποίηση των ορθοδόξων Ρουμάνων νέων προς την αποστολή μας (όσον αφορά τη στέγαση κι ενδιαίτησή μας) και όχι μόνον ήταν υποδειγματική.
Μια ημέρα πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ, την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015 το βράδυ ενημερωθήκαμε ότι την επόμενη ημέρα, μαζί με τους νέους από τη Ρωσία και την Κύπρο θα επισκεπτόμασταν το Μοναστήρι της Νίκουλα. Όντως την επομένη το πρωί με πούλμαν επισκεφτήκαμε την εν λόγω ιερά μονή. Από κάποιες όμως συζητήσεις και συστάσεις των μελών των αποστολών που βρεθήκαμε εκεί, ακούσαμε κάποιους νέους με τους ιερείς τους να αυτοαποκαλούνται ‘’Macedonians’’.
Οι Ρουμάνοι οργανωτές, δηλαδή ο Μητροπολίτης Κλούζ κ. Ανδρέας και οι ιερείς του που συνόδευαν το πούλμαν είχαν εντάξει μαζί μας μια τετραμελή αποστολή από τα Σκόπια, με δυο ιερείς, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το μη αναγνωρισμένο από την Διεθνή Κοινότητα, τον Ο.Η.Ε. και την Ευρωπαϊκή Ένωση όνομα ‘’Macedonia’’. Μάλιστα σε ερώτησή μας αν οι ιερείς του κράτους της FYROM ανήκουν στον κανονικό και διωκόμενο από τους Σκοπιανούς Μητροπολίτη Αχρίδος κ. Ιωάννη ή στην σχισματική αυτοαποκαλούμενη εκκλησία της «Μακεδονίας», μη αναγνωρισμένη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και μη αναγνωρισμένη από οποιοδήποτε άλλο ορθόδοξο Πατριαρχείο, μάς απάντησαν αόριστα, ότι: « η Μητρόπολη γνωρίζει και σίγουρα θα έχει μεριμνήσει να μη γίνουν τέτοια λάθη» κλπ.
Φιλοξενηθήκαμε σε πανεπιστημιακό campus στο Χασντάου (Hasdeu) και η περιποίηση των ορθοδόξων Ρουμάνων νέων προς την αποστολή μας (όσον αφορά τη στέγαση κι ενδιαίτησή μας) και όχι μόνον ήταν υποδειγματική.
Μια ημέρα πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ, την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015 το βράδυ ενημερωθήκαμε ότι την επόμενη ημέρα, μαζί με τους νέους από τη Ρωσία και την Κύπρο θα επισκεπτόμασταν το Μοναστήρι της Νίκουλα. Όντως την επομένη το πρωί με πούλμαν επισκεφτήκαμε την εν λόγω ιερά μονή. Από κάποιες όμως συζητήσεις και συστάσεις των μελών των αποστολών που βρεθήκαμε εκεί, ακούσαμε κάποιους νέους με τους ιερείς τους να αυτοαποκαλούνται ‘’Macedonians’’.
Οι Ρουμάνοι οργανωτές, δηλαδή ο Μητροπολίτης Κλούζ κ. Ανδρέας και οι ιερείς του που συνόδευαν το πούλμαν είχαν εντάξει μαζί μας μια τετραμελή αποστολή από τα Σκόπια, με δυο ιερείς, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το μη αναγνωρισμένο από την Διεθνή Κοινότητα, τον Ο.Η.Ε. και την Ευρωπαϊκή Ένωση όνομα ‘’Macedonia’’. Μάλιστα σε ερώτησή μας αν οι ιερείς του κράτους της FYROM ανήκουν στον κανονικό και διωκόμενο από τους Σκοπιανούς Μητροπολίτη Αχρίδος κ. Ιωάννη ή στην σχισματική αυτοαποκαλούμενη εκκλησία της «Μακεδονίας», μη αναγνωρισμένη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και μη αναγνωρισμένη από οποιοδήποτε άλλο ορθόδοξο Πατριαρχείο, μάς απάντησαν αόριστα, ότι: « η Μητρόπολη γνωρίζει και σίγουρα θα έχει μεριμνήσει να μη γίνουν τέτοια λάθη» κλπ.
Εικόνα 1 Φώτο από την τελετή έναρξης του φεστιβάλ όπου διακρίνεται δεξιά ο Ουνίτης ‘’Επίσκοπος’’ της επαρχίας Κλούζ-Γκέρλας (Cluj-Gherla) κ. Florentin Crihalmeanu δίπλα στην ορθόδοξη σύνοδο του Πατριαρχείου της Ρουμανίας
Εκ των υστέρων, μέλος της ελληνικής αποστολής πλησίασε τους ‘’ιερείς’’ των Σκοπιανών και τους ρώτησε αν γνωρίζουν τον κανονικό διωκόμενο (από τις ίδιες τους τις πολιτικές αρχές των Σκοπίων) Μητροπολίτη Αχρίδος κ. Ιωάννη. Οι σκοπιανοί ‘’ιερείς’’ στην αρχή απέφυγαν να απαντήσουν λέγοντας ότι «κάτι έχουμε ακούσει» κλπ αλλά όταν επιμείναμε αποδέχτηκαν ότι ανήκουν στην σχισματική εκκλησία της ‘’Μακεδονίας’’ μη αναγνωρισμένη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Σημειωτέο ότι κατά την επίσκεψή μας στο Μοναστήρι της Νίκουλα η Μητρόπολη Κλούζ και οι Ρουμάνοι ιερείς που μας συνόδευαν, μας παρέθεσαν τράπεζα στη Μονή. Γνωρίζοντας λοιπόν πολύ καλά οι Ρουμάνοι οργανωτές ότι είχαν εντάξει στο πούλμαν, μαζί με την Ελληνική, Ρωσική και Κυπριακή αποστολή και την αποστολή των Σκοπίων μάς προσέβαλαν σε εθνικό επίπεδο αλλά αυτό δεν ήταν το μείζον. Το μείζον ήταν ότι πριν και μετά την τράπεζα που παρατέθηκε στη Μονή πραγματοποιήθηκε συμπροσευχή με τους σχισματικούς ιερείς, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τους ιερούς κανόνες της πίστεως μας. Επρόκειτο μάλιστα για εξαπάτηση αφού μέλη της ελληνικής αποστολής είχαν εκφράσει τον προβληματισμό τους ήδη, χωρίς όμως η Μητρόπολη Κλούζ (κ. Ανδρέας) ή ο αρχιδιάκονός του (με τον οποίο μιλούσαν συνεχώς οι συνοδοί Ρουμάνοι ιερείς) να μας διευκρινίσουν την κανονικότητα της ιεροσύνης των Σκοπιανών, ενώ οι ίδιοι γνώριζαν.
Σημειώνω ότι το ίδιο πρωί, της Παρασκευής 4 Σεπτεμβρίου μιλήσαμε με την υπεύθυνη του Campus που μας φιλοξενούσε, επειδή παρατηρήσαμε ότι στις οργανωτικές λίστες η FYROM ήταν καταγεγραμμένη ως «Macedonia”. Μια αντιπροσωπεία δυο συμμετεχόντων εκ της ελληνικής αποστολής μεταφέραμε το μήνυμα πως αν στην τελετή έναρξης ή σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση του φεστιβάλ οι οργανωτές αποκαλέσουν τη FYROM ως ‘’Macedonia’’ η ελληνική αποστολή θα αποχωρήσει ή τουλάχιστον θα αποχωρήσουν κατά συνείδηση κάποια από τα μέλη της, δεδομένου ότι στην αποστολή συμμετείχαν παιδιά 16, 18 και 19 χρονών που δεν είναι ίσως τόσο ενημερωμένα ή ευαισθητοποιημένα επί τέτοιων θεμάτων. Περιττό να σημειώσω ότι οι Σκοπιανοί κρατούσαν σαν εθνικό τους σύμβολο το 16άκτινο άστρο της Βεργίνας.
Κατά την περιήγησή μας στο Μοναστήρι της Νίκουλα οι συνοδοί Ρουμάνοι ιερείς μάς (εννοώ στα μέλη της ελληνικής αποστολής που αντιδράσαμε) έκαναν παράπονα ότι θίγουμε πολιτικά θέματα και ότι ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας έγινε έξαλλος μόλις ενημερώθηκε για το αίτημά μας. Προσπάθησαν δε να εκμαιεύσουν από τους νέους της ελληνικής αποστολής ποια και πόσο έντονη θα ήταν η αντίδρασή μας. Με τη σειρά μας, ως αντιπρόσωποι της ελληνικής αποστολής, επιμείναμε στο αίτημά μας αφού εξηγήσαμε και το ιστορικό υπόβαθρο του αιτήματος μας και την παραποίηση που κάνουν οι Σκοπιανοί. Τελικά, οι Ρουμάνοι συνοδοί ιερείς μάς ενημέρωσαν ότι μίλησαν με τον αρχιδιάκονο του Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα και μας διαβεβαίωσαν ότι στο φεστιβάλ θα χρησιμοποιηθεί το διεθνές όνομα του κρατιδίου «FYROM”.
Εκ των υστέρων, μέλος της ελληνικής αποστολής πλησίασε τους ‘’ιερείς’’ των Σκοπιανών και τους ρώτησε αν γνωρίζουν τον κανονικό διωκόμενο (από τις ίδιες τους τις πολιτικές αρχές των Σκοπίων) Μητροπολίτη Αχρίδος κ. Ιωάννη. Οι σκοπιανοί ‘’ιερείς’’ στην αρχή απέφυγαν να απαντήσουν λέγοντας ότι «κάτι έχουμε ακούσει» κλπ αλλά όταν επιμείναμε αποδέχτηκαν ότι ανήκουν στην σχισματική εκκλησία της ‘’Μακεδονίας’’ μη αναγνωρισμένη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Σημειωτέο ότι κατά την επίσκεψή μας στο Μοναστήρι της Νίκουλα η Μητρόπολη Κλούζ και οι Ρουμάνοι ιερείς που μας συνόδευαν, μας παρέθεσαν τράπεζα στη Μονή. Γνωρίζοντας λοιπόν πολύ καλά οι Ρουμάνοι οργανωτές ότι είχαν εντάξει στο πούλμαν, μαζί με την Ελληνική, Ρωσική και Κυπριακή αποστολή και την αποστολή των Σκοπίων μάς προσέβαλαν σε εθνικό επίπεδο αλλά αυτό δεν ήταν το μείζον. Το μείζον ήταν ότι πριν και μετά την τράπεζα που παρατέθηκε στη Μονή πραγματοποιήθηκε συμπροσευχή με τους σχισματικούς ιερείς, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τους ιερούς κανόνες της πίστεως μας. Επρόκειτο μάλιστα για εξαπάτηση αφού μέλη της ελληνικής αποστολής είχαν εκφράσει τον προβληματισμό τους ήδη, χωρίς όμως η Μητρόπολη Κλούζ (κ. Ανδρέας) ή ο αρχιδιάκονός του (με τον οποίο μιλούσαν συνεχώς οι συνοδοί Ρουμάνοι ιερείς) να μας διευκρινίσουν την κανονικότητα της ιεροσύνης των Σκοπιανών, ενώ οι ίδιοι γνώριζαν.
Σημειώνω ότι το ίδιο πρωί, της Παρασκευής 4 Σεπτεμβρίου μιλήσαμε με την υπεύθυνη του Campus που μας φιλοξενούσε, επειδή παρατηρήσαμε ότι στις οργανωτικές λίστες η FYROM ήταν καταγεγραμμένη ως «Macedonia”. Μια αντιπροσωπεία δυο συμμετεχόντων εκ της ελληνικής αποστολής μεταφέραμε το μήνυμα πως αν στην τελετή έναρξης ή σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση του φεστιβάλ οι οργανωτές αποκαλέσουν τη FYROM ως ‘’Macedonia’’ η ελληνική αποστολή θα αποχωρήσει ή τουλάχιστον θα αποχωρήσουν κατά συνείδηση κάποια από τα μέλη της, δεδομένου ότι στην αποστολή συμμετείχαν παιδιά 16, 18 και 19 χρονών που δεν είναι ίσως τόσο ενημερωμένα ή ευαισθητοποιημένα επί τέτοιων θεμάτων. Περιττό να σημειώσω ότι οι Σκοπιανοί κρατούσαν σαν εθνικό τους σύμβολο το 16άκτινο άστρο της Βεργίνας.
Κατά την περιήγησή μας στο Μοναστήρι της Νίκουλα οι συνοδοί Ρουμάνοι ιερείς μάς (εννοώ στα μέλη της ελληνικής αποστολής που αντιδράσαμε) έκαναν παράπονα ότι θίγουμε πολιτικά θέματα και ότι ο Μητροπολίτης κ. Ανδρέας έγινε έξαλλος μόλις ενημερώθηκε για το αίτημά μας. Προσπάθησαν δε να εκμαιεύσουν από τους νέους της ελληνικής αποστολής ποια και πόσο έντονη θα ήταν η αντίδρασή μας. Με τη σειρά μας, ως αντιπρόσωποι της ελληνικής αποστολής, επιμείναμε στο αίτημά μας αφού εξηγήσαμε και το ιστορικό υπόβαθρο του αιτήματος μας και την παραποίηση που κάνουν οι Σκοπιανοί. Τελικά, οι Ρουμάνοι συνοδοί ιερείς μάς ενημέρωσαν ότι μίλησαν με τον αρχιδιάκονο του Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα και μας διαβεβαίωσαν ότι στο φεστιβάλ θα χρησιμοποιηθεί το διεθνές όνομα του κρατιδίου «FYROM”.
***
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε η έναρξη του «ορθόδοξου» φεστιβάλ. Με στενοχώρια και οδύνη ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα ακόμη τραγικό ολίσθημα του Πατριαρχείου Ρουμανίας και συγκεκριμένα της Μητροπόλεως Κλούζ. Στην εξέδρα (η οποία είχε στηθεί έξω από τον Μητροπολιτικό Ναό της Αρχιεπισκοπής του Κλούζ)- όπου βρισκόταν η ορθόδοξος σύνοδος του Πατριαρχείου Ρουμανίας και βέβαια ο Ρουμάνος Πατριάρχης κ. Δανιήλ στεκόταν και ο ουνίτης ‘’ελληνοκαθολικός’’ Επίσκοπος της επαρχίας του Κλούζ-Γκέρλα (Cluj-Gherla) κ. Florentin Crihalmeanu. Ο εν λόγω παρευρέθηκε σε όλη τη διάρκεια της τελετής ενάρξεως και κατά τη διάρκεια της προσευχής που έγινε στην αρχή και στο τέλος της εκδήλωσης. Μάλιστα εκφώνησε και 15λεπτο χαιρετιστήριο λόγο προς τους ορθοδόξους νέους! Δηλαδή κατά παράβαση των ιερών και αποστολικών κανόνων της Πίστεώς μας πραγματοποιήθηκε συμπροσευχή παρουσία αιρετικού ‘’επισκόπου’’ παγιδεύοντας και 6.000 ορθοδόξους νέους που είχαν γεμίσει την πλατεία έξω από τον καθεδρικό ναό. Περιττό να σημειώσουμε ότι ο εν λόγω Ουνίτης ‘’Επίσκοπος’’, όπως εκ των υστέρων πληροφορηθήκαμε, είχε βέβαια προσκληθεί επίσημα στο φεστιβάλ, ως ανταπόδοση στην πρόσκληση που είχε δεχθεί ο Μητροπολίτης Κλούζ κ. Ανδρέας στο παπικό φεστιβάλ που είχε προηγηθεί.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε η έναρξη του «ορθόδοξου» φεστιβάλ. Με στενοχώρια και οδύνη ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα ακόμη τραγικό ολίσθημα του Πατριαρχείου Ρουμανίας και συγκεκριμένα της Μητροπόλεως Κλούζ. Στην εξέδρα (η οποία είχε στηθεί έξω από τον Μητροπολιτικό Ναό της Αρχιεπισκοπής του Κλούζ)- όπου βρισκόταν η ορθόδοξος σύνοδος του Πατριαρχείου Ρουμανίας και βέβαια ο Ρουμάνος Πατριάρχης κ. Δανιήλ στεκόταν και ο ουνίτης ‘’ελληνοκαθολικός’’ Επίσκοπος της επαρχίας του Κλούζ-Γκέρλα (Cluj-Gherla) κ. Florentin Crihalmeanu. Ο εν λόγω παρευρέθηκε σε όλη τη διάρκεια της τελετής ενάρξεως και κατά τη διάρκεια της προσευχής που έγινε στην αρχή και στο τέλος της εκδήλωσης. Μάλιστα εκφώνησε και 15λεπτο χαιρετιστήριο λόγο προς τους ορθοδόξους νέους! Δηλαδή κατά παράβαση των ιερών και αποστολικών κανόνων της Πίστεώς μας πραγματοποιήθηκε συμπροσευχή παρουσία αιρετικού ‘’επισκόπου’’ παγιδεύοντας και 6.000 ορθοδόξους νέους που είχαν γεμίσει την πλατεία έξω από τον καθεδρικό ναό. Περιττό να σημειώσουμε ότι ο εν λόγω Ουνίτης ‘’Επίσκοπος’’, όπως εκ των υστέρων πληροφορηθήκαμε, είχε βέβαια προσκληθεί επίσημα στο φεστιβάλ, ως ανταπόδοση στην πρόσκληση που είχε δεχθεί ο Μητροπολίτης Κλούζ κ. Ανδρέας στο παπικό φεστιβάλ που είχε προηγηθεί.
Εικόνα 2 Συμπροσευχή του Πατριάρχου Ρουμανίας κ. Δανιήλ και της ορθοδόξου συνόδου με τον Ουνίτη επίσκοπο κ. Florentin Crihalmeanu, ο οποίος παρέμεινε και στην εναρκτήρια και στην τελική προσευχή της τελετής έναρξης του φεστιβάλ ενώ εκφώνησε και λόγο! προς τους ορθοδόξους νέους.
Τα μεγαλύτερα σε ηλικία μέλη της ελληνικής αποστολής αποφασίσαμε να ετοιμαστούμε προς αναχώρηση, μας κράτησε πρόσκαιρα το γεγονός ότι δυο κοπέλες, μέλη της αποστολής μας, που είχαν ντυθεί με παραδοσιακές στολές δεν ήταν κοντά μας για να τις ενημερώσουμε. Οι κοπέλες αυτές ντυμένες με παραδοσιακές ελληνικές στολές θα ανέβαιναν στην εξέδρα κατά την παρουσίαση των αποστολών κρατώντας την ελληνική σημαία.
Στη συνέχεια, κατά την πρώτη παρουσίαση των αποστολών με το όνομα της χώρας προέλευσης διαπιστώσαμε ότι η οργανώτρια Μητρόπολη και ο οικείος Μητροπολίτης κ. Ανδρέας δεν κράτησαν την δέσμευσή τους (για την ανακοίνωση των Σκοπιανών με το διεθνές όνομά τους). Κατά την παρουσίαση της αποστολής της FYROM, αποκάλεσαν το κρατίδιο ‘’Macedonia”. Λίγα λεπτά αργότερα μέλος της ομάδας μας ανέβηκε στην εξέδρα, όσο του επέτρεψαν οι Ρουμάνοι ιερείς, και ενημέρωσε έναν υπεύθυνο εξ’ αυτών ότι σε περίπτωση που επιμείνουν στο ίδιο και κατά την δεύτερη παρουσίαση των αποστολών –όπου δυο μέλη από κάθε αποστολή ντυμένα με παραδοσιακές στολές θα απεύθυναν προς τα 6.000 μέλη του φεστιβάλ το: «ο Κύριος μαζί μας» κρατώντας στα χέρια και τις σημαίες των χωρών τους, η ελληνική αποστολή θα αποχωρούσε.
Τα μεγαλύτερα σε ηλικία μέλη της ελληνικής αποστολής αποφασίσαμε να ετοιμαστούμε προς αναχώρηση, μας κράτησε πρόσκαιρα το γεγονός ότι δυο κοπέλες, μέλη της αποστολής μας, που είχαν ντυθεί με παραδοσιακές στολές δεν ήταν κοντά μας για να τις ενημερώσουμε. Οι κοπέλες αυτές ντυμένες με παραδοσιακές ελληνικές στολές θα ανέβαιναν στην εξέδρα κατά την παρουσίαση των αποστολών κρατώντας την ελληνική σημαία.
Στη συνέχεια, κατά την πρώτη παρουσίαση των αποστολών με το όνομα της χώρας προέλευσης διαπιστώσαμε ότι η οργανώτρια Μητρόπολη και ο οικείος Μητροπολίτης κ. Ανδρέας δεν κράτησαν την δέσμευσή τους (για την ανακοίνωση των Σκοπιανών με το διεθνές όνομά τους). Κατά την παρουσίαση της αποστολής της FYROM, αποκάλεσαν το κρατίδιο ‘’Macedonia”. Λίγα λεπτά αργότερα μέλος της ομάδας μας ανέβηκε στην εξέδρα, όσο του επέτρεψαν οι Ρουμάνοι ιερείς, και ενημέρωσε έναν υπεύθυνο εξ’ αυτών ότι σε περίπτωση που επιμείνουν στο ίδιο και κατά την δεύτερη παρουσίαση των αποστολών –όπου δυο μέλη από κάθε αποστολή ντυμένα με παραδοσιακές στολές θα απεύθυναν προς τα 6.000 μέλη του φεστιβάλ το: «ο Κύριος μαζί μας» κρατώντας στα χέρια και τις σημαίες των χωρών τους, η ελληνική αποστολή θα αποχωρούσε.
Ενημερώσαμε ακόμη και τα μικρά παιδιά της αποστολής για την απόφαση μας, έτσι ώστε κατά συνείδηση να πράξει ο καθένας, δεδομένου ότι δεν υπήρχε καμία πρόθεση από κανέναν να παραβιάσει την επιλογή κάποιου μέλους, σεβόμενος την ελευθερία των επιλογών του. (Λίγο νωρίτερα Ρουμάνος ιερέας ο οποίος είναι εγγεγραμμένος σε ελληνική μητρόπολη είχε παρέμβει στην ελληνική αποστολή, την οποία ισχυριζόταν ότι κατευθύνει και είναι υπεύθυνος και είχε ανακοινώσει στον έλληνα υπεύθυνο της αποστολής ότι αυτός θα κατευθύνει στο εξής την ελληνική αποστολή).
Βέβαια μέλη της ελληνικής αποστολής είχαμε ήδη ειδοποιήσει τον προϊστάμενο της ενορίας μας του Αγίου Γεωργίου Δήμου Διονύσου Αττικής, στην Μητρόπολη Κηφισίας για τα τεκταινόμενα και εκφράσαμε την βούλησή μας να αποχωρήσουμε ως ελληνική αποστολή που εκπροσωπεί την Μητρόπολή μας και την Ελλαδική εκκλησία. Την ίδια ακριβώς πρόθεση εξέφρασε και ο προϊστάμενος της ενορίας του Αγίου Γεωργίου. Η αποχώρησή μας θα γινόταν ως ένδειξη ελάχιστης διαμαρτυρίας για την προσβολή της Πίστεώς μας για τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς και σχισματικούς, για την προσβολή της εθνικής μας ταυτότητας καθώς αδίσταχτα οι Ρουμάνοι οργανωτές αναγνώριζαν τους Σκοπιανούς ως ‘’Macedonia’’ αλλά και επειδή πλέον είχε πληγεί η εμπιστοσύνη με τον Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα (και κατ’ επέκταση με τον Πατριάρχη Ρουμανίας) και τους –σε απόλυτη υπακοή προς αυτόν!- ρουμάνους ιερείς του.
Βέβαια μέλη της ελληνικής αποστολής είχαμε ήδη ειδοποιήσει τον προϊστάμενο της ενορίας μας του Αγίου Γεωργίου Δήμου Διονύσου Αττικής, στην Μητρόπολη Κηφισίας για τα τεκταινόμενα και εκφράσαμε την βούλησή μας να αποχωρήσουμε ως ελληνική αποστολή που εκπροσωπεί την Μητρόπολή μας και την Ελλαδική εκκλησία. Την ίδια ακριβώς πρόθεση εξέφρασε και ο προϊστάμενος της ενορίας του Αγίου Γεωργίου. Η αποχώρησή μας θα γινόταν ως ένδειξη ελάχιστης διαμαρτυρίας για την προσβολή της Πίστεώς μας για τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς και σχισματικούς, για την προσβολή της εθνικής μας ταυτότητας καθώς αδίσταχτα οι Ρουμάνοι οργανωτές αναγνώριζαν τους Σκοπιανούς ως ‘’Macedonia’’ αλλά και επειδή πλέον είχε πληγεί η εμπιστοσύνη με τον Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα (και κατ’ επέκταση με τον Πατριάρχη Ρουμανίας) και τους –σε απόλυτη υπακοή προς αυτόν!- ρουμάνους ιερείς του.
Μάλιστα, σε επικοινωνία που πραγματοποίησε ο προϊστάμενος ιερέας του Αγίου Γεωργίου Διονύσου με τον Ρουμάνο ιερέα που είχε τεθεί υπεύθυνος της ελληνικής αποστολής, ο οποίος υπηρετεί σε ενορία ελληνικής μητρόπολης και του ζήτησε ενημέρωση για την παρουσία του αιρετικού επισκόπου και των σχισματικών, ο εν λόγω Ρουμάνος ιερέας απάντησε αόριστα: «τι να κάνουμε, έτσι είναι το πρόγραμμα, τι να κάνουμε τώρα;». Δηλαδή, οι 24 νέοι της ελληνικής αποστολής έπρεπε να ακολουθήσουμε το οικουμενιστικό πρόγραμμα και ότι άλλο προέκυπτε επειδή έτσι είχαν αποφασίσει οι υπεύθυνοι της Μητροπόλεως Κλούζ και του Πατριαρχείου της Ρουμανίας.
Ταυτόχρονα παρατηρήσαμε ότι Ρουμάνοι ιερείς είχαν αναπτύξει ένα στενό κλοιό γύρω από τις δυο κοπέλες της αποστολής μας προκειμένου να αποτρέψουν το ενδεχόμενο να αποχωρήσουν, ενώ ταυτόχρονα Ρουμάνοι νέοι εθελοντές στέκονταν δίπλα τους σε περίπτωση που όντως αποχωρούσαν να έπαιρναν εκείνοι (!) την ελληνική σημαία και να την ανέβαζαν στην εξέδρα αντί των μελών της ελληνικής αποστολής. Μάλιστα μια Ρουμάνα εθελόντρια γνώριζε άπταιστα ελληνικά, αφού σπούδαζε σε τμήμα ελληνικών σπουδών.
Τελικά παρ΄ ότι ο υπεύθυνος ιερέας –στον οποίο διαμαρτυρηθήκαμε πάνω στην εξέδρα- ενημέρωσε τον Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα, ο οποίος κοίταξε μάλιστα προς το μέρος της ελληνικής αποστολής και τη δεύτερη φορά παρουσίασης των αποστολών οι Ρουμάνοι παρά τις υποσχέσεις που μας είχαν δώσει αποκάλεσαν τα Σκόπια, ‘’Macedonia’’. Όπως έγραψα και ανωτέρω τις δυο κοπέλες της αποστολής είχε υπό ασφυχτική παρακολούθηση ρουμάνος ιερέας, χωρίς να αφήνουν οι οργανωτές να πλησιάσουμε τα άλλα μέλη της ελληνικής αποστολής (οι οργανωτές είχαν βάλει κιγκλιδώματα και όταν προσπαθήσαμε να πλησιάσουμε τα μέλη της αποστολής μάς το απαγόρεψαν). Στην δε εξέδρα ανέβηκαν μαζί με τις ελληνίδες κοπέλες και ρουμάνοι νέοι εθελοντές ώστε να εξαλείψουν την πιθανότητα να μην ανέβει η ελληνική σημαία ή να φανεί ότι η ελληνική αποστολή έχει αποχωρήσει.
***
Μετά και από αυτή την εξαπάτηση των οργανωτών της Μητροπόλεως Κλούζ τα μέλη της ελληνικής αποστολής αποχώρησαν στο απέναντι πεζοδρόμιο από την κεντρική πλατεία όπου βρισκόταν η εξέδρα αφαιρώντας τις ταυτότητες του συνεδρίου που μας είχαν δώσει οι ρουμάνοι καθώς και τα αντίστοιχα μπλουζάκια του οικουμενιστικού, όπως αποδείχθηκε φεστιβάλ. Διασχίσαμε όλοι μαζί σαν ομάδα το πίσω μέρος της συνάντησης νέων του φεστιβάλ φωνάζοντας συνθήματα όπως «η Μακεδονία είναι Ελληνική» κ.α. Καταλήξαμε στην εστία του Χασντάου όπου και αποφασίσαμε –τα περισσότερα μέλη της αποστολής- να μη συμμετάσχουμε σε καμία από τις επόμενες εκδηλώσεις του εν λόγω φεστιβάλ. Κάποια δε από τα μέλη αρχίσαμε να οργανώνουμε την αποχώρησή μας από τη Ρουμανία δεδομένου ότι –παρ΄ότι το ζητήσαμε από τους Ρουμάνους ιερείς- δεν μας παρασχέθηκε καμία βοήθεια-ενημέρωση για να οργανώσουμε την αποχώρησή μας.
Μετά και από αυτή την εξαπάτηση των οργανωτών της Μητροπόλεως Κλούζ τα μέλη της ελληνικής αποστολής αποχώρησαν στο απέναντι πεζοδρόμιο από την κεντρική πλατεία όπου βρισκόταν η εξέδρα αφαιρώντας τις ταυτότητες του συνεδρίου που μας είχαν δώσει οι ρουμάνοι καθώς και τα αντίστοιχα μπλουζάκια του οικουμενιστικού, όπως αποδείχθηκε φεστιβάλ. Διασχίσαμε όλοι μαζί σαν ομάδα το πίσω μέρος της συνάντησης νέων του φεστιβάλ φωνάζοντας συνθήματα όπως «η Μακεδονία είναι Ελληνική» κ.α. Καταλήξαμε στην εστία του Χασντάου όπου και αποφασίσαμε –τα περισσότερα μέλη της αποστολής- να μη συμμετάσχουμε σε καμία από τις επόμενες εκδηλώσεις του εν λόγω φεστιβάλ. Κάποια δε από τα μέλη αρχίσαμε να οργανώνουμε την αποχώρησή μας από τη Ρουμανία δεδομένου ότι –παρ΄ότι το ζητήσαμε από τους Ρουμάνους ιερείς- δεν μας παρασχέθηκε καμία βοήθεια-ενημέρωση για να οργανώσουμε την αποχώρησή μας.
Εικόνα 3 Ο Μητροπολίτης Κλούζ κ. Ανδρέας υποδέχεται στο μητροπολιτικό μέγαρο τον παπικό καρδινάλιο Kurt Koch, πρόεδρο του ποντιφικού συμβουλίου για την προώθηση της χριστιανικής ενότητας. Δίπλα του ο Ουνίτης ‘’Επίσκοπος’’ Κλούζ-Γκέρλας (Cluj-Gherla) κ. Florentin Crihalmeanu. (η φωτογραφία δεν είναι σύγχρονη του φεστιβάλ καταδεικνύει όμως τη σχέση του Μητροπολίτη Κλούζ και του Πατριαρχείου Ρουμανίας με τους παπικούς)
Ήταν εξόφθαλμη η προσπάθεια της Μητροπόλεως Κλούζ και των ιερέων της να μη φανεί ότι υπήρχε αντίδραση από την ελληνική αποστολή τόσο σε θέματα Πίστεως όσο και σε εθνικά θέματα. Την προσπάθεια αυτή απέδειξαν τα γεγονότα που ακολούθησαν. Το επόμενο πρωί, το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015, Ρουμάνοι ιερείς ήλθαν στην εστία και πηγαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο ξεσήκωσαν τα μικρότερα μέλη της αποστολής για να ακολουθήσουν το πρόγραμμα του φεστιβάλ. Έτσι παρ΄ όλο που τα περισσότερα από τα 24 μέλη της ελληνικής αποστολής δεν συμμετείχαν πλέον στις εργασίες-συναντήσεις του φεστιβάλ, η Μητρόπολη Κλούζ ήθελε να δείχνει ότι η ελληνική αποστολή συμμετέχει κανονικά έστω και με μια δεκάδα παιδιών και πολλαπλάσιους Ρουμάνους εθελοντές, που σήκωναν χωρίς καμία νομιμοποίηση το εθνικό μας σύμβολο.
Ήταν λοιπόν πολύ καλά μελετημένη η οργάνωση του, υποτίθεται, ορθόδοξου φεστιβάλ ώστε να μη φανεί, ή να ελαχιστοποιηθεί η περίπτωση να φανεί ότι κάποια αποστολή αντιδράει π.χ. στο να παρευρίσκεται Ουνίτης επίσκοπος σε συμπροσευχή με Ορθοδόξους ή ότι αντιδράει για κάποιο εθνικό ζήτημα το οποίο δεν γινόταν σεβαστό από τους ρουμάνους οργανωτές όπως π.χ. η ελληνική αποστολή αντιδρούσε για την αναγνώριση των Σκοπιανών ως ‘’Macedonia’’. Σημειώνω δε, όπως πληροφορηθήκαμε εκ των υστέρων και κατέγραψα ανωτέρω, πως οι παπικοί είχαν οργανώσει αντίστοιχο φεστιβάλ ορθοδόξων στο Κλούζ της Ρουμανίας με τη συμμετοχή 50.000 νέων. Ίσως μέρος των οργανωτικών ιδεών άντλησαν ο Μητροπολίτης Κλούζ και οι ιερείς του από αυτό…
Ήταν εξόφθαλμη η προσπάθεια της Μητροπόλεως Κλούζ και των ιερέων της να μη φανεί ότι υπήρχε αντίδραση από την ελληνική αποστολή τόσο σε θέματα Πίστεως όσο και σε εθνικά θέματα. Την προσπάθεια αυτή απέδειξαν τα γεγονότα που ακολούθησαν. Το επόμενο πρωί, το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015, Ρουμάνοι ιερείς ήλθαν στην εστία και πηγαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο ξεσήκωσαν τα μικρότερα μέλη της αποστολής για να ακολουθήσουν το πρόγραμμα του φεστιβάλ. Έτσι παρ΄ όλο που τα περισσότερα από τα 24 μέλη της ελληνικής αποστολής δεν συμμετείχαν πλέον στις εργασίες-συναντήσεις του φεστιβάλ, η Μητρόπολη Κλούζ ήθελε να δείχνει ότι η ελληνική αποστολή συμμετέχει κανονικά έστω και με μια δεκάδα παιδιών και πολλαπλάσιους Ρουμάνους εθελοντές, που σήκωναν χωρίς καμία νομιμοποίηση το εθνικό μας σύμβολο.
Ήταν λοιπόν πολύ καλά μελετημένη η οργάνωση του, υποτίθεται, ορθόδοξου φεστιβάλ ώστε να μη φανεί, ή να ελαχιστοποιηθεί η περίπτωση να φανεί ότι κάποια αποστολή αντιδράει π.χ. στο να παρευρίσκεται Ουνίτης επίσκοπος σε συμπροσευχή με Ορθοδόξους ή ότι αντιδράει για κάποιο εθνικό ζήτημα το οποίο δεν γινόταν σεβαστό από τους ρουμάνους οργανωτές όπως π.χ. η ελληνική αποστολή αντιδρούσε για την αναγνώριση των Σκοπιανών ως ‘’Macedonia’’. Σημειώνω δε, όπως πληροφορηθήκαμε εκ των υστέρων και κατέγραψα ανωτέρω, πως οι παπικοί είχαν οργανώσει αντίστοιχο φεστιβάλ ορθοδόξων στο Κλούζ της Ρουμανίας με τη συμμετοχή 50.000 νέων. Ίσως μέρος των οργανωτικών ιδεών άντλησαν ο Μητροπολίτης Κλούζ και οι ιερείς του από αυτό…
Εικόνα 4 Φώτο από την τελετή έναρξης του φεστιβάλ. Φόλκ ρολ μοτίβο, λουλούδια, αριθμημένες ταμπελίτσες ανά αποστολή και μπαλόνια. Όλα αυτά με χορηγό την… Banca Transilvania.
Η ελληνική αποστολή, τουλάχιστον μέχρι την αναχώρηση κάποιων μελών της (διότι μέχρι εκεί έζησε ο γράφων τα γεγονότα) τελούσε υπό τις «νουθεσίες» και «κατευθύνσεις» των Ρουμάνων ιερέων προκειμένου να πετύχει το φεστιβάλ της Μητροπόλεως Κλούζ. Δεν επρόκειτο λοιπόν για μια συνάντηση ορθόδοξων νεολαιών με κέντρο το Άγιο Ποτήριο και την Θεία Λειτουργία και ακόμη τον Πατερικό και ασκητικό τρόπο ζωής, τα προσκυνήματα στις ιερές μονές και τις ιερές ακολουθίες αλλά για ένα φεστιβάλ-φολκ ρολ με ταμπελίτσες, μπαλόνια στον ουρανό, συναυλίες, φύτεμα δένδρων που συμβολίζουν την ειρήνη (…όχι πάντως αυτή του Κυρίου μας), μη σεβασμό της ορθόδοξης πνευματικότητας. Πολύ περισσότερο επρόκειτο για ένα φεστιβάλ οικουμενιστικής κατεύθυνσης, συγκρητισμού, πολτοποίησης των συνειδήσεων των ορθοδόξων νέων, ώστε μεθαύριο να έχουν μυηθεί στην ανοχή μη ορθοδόξων πρακτικών, στην ανοχή σχισματικών και αιρετικών ώστε οι οικουμενιστικές συμπροσευχές και τα συλλείτουργα να γίνονται πιο απαλά, πιο βατά και χωρίς αντιδράσεις. Αυτός μάλλον είναι ο πραγματικός σκοπός αυτών των φεστιβάλ-τσίρκων και μάλιστα όχι με την κάλυψη των εξόδων από τα παγκάρια των Μητροπόλεων της Ρουμανίας αλλά από την Banca Transilvania, όπου νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε ποια συμφέροντα της διεθνούς ελίτ κρύβονται από πίσω.
Η ελληνική αποστολή, τουλάχιστον μέχρι την αναχώρηση κάποιων μελών της (διότι μέχρι εκεί έζησε ο γράφων τα γεγονότα) τελούσε υπό τις «νουθεσίες» και «κατευθύνσεις» των Ρουμάνων ιερέων προκειμένου να πετύχει το φεστιβάλ της Μητροπόλεως Κλούζ. Δεν επρόκειτο λοιπόν για μια συνάντηση ορθόδοξων νεολαιών με κέντρο το Άγιο Ποτήριο και την Θεία Λειτουργία και ακόμη τον Πατερικό και ασκητικό τρόπο ζωής, τα προσκυνήματα στις ιερές μονές και τις ιερές ακολουθίες αλλά για ένα φεστιβάλ-φολκ ρολ με ταμπελίτσες, μπαλόνια στον ουρανό, συναυλίες, φύτεμα δένδρων που συμβολίζουν την ειρήνη (…όχι πάντως αυτή του Κυρίου μας), μη σεβασμό της ορθόδοξης πνευματικότητας. Πολύ περισσότερο επρόκειτο για ένα φεστιβάλ οικουμενιστικής κατεύθυνσης, συγκρητισμού, πολτοποίησης των συνειδήσεων των ορθοδόξων νέων, ώστε μεθαύριο να έχουν μυηθεί στην ανοχή μη ορθοδόξων πρακτικών, στην ανοχή σχισματικών και αιρετικών ώστε οι οικουμενιστικές συμπροσευχές και τα συλλείτουργα να γίνονται πιο απαλά, πιο βατά και χωρίς αντιδράσεις. Αυτός μάλλον είναι ο πραγματικός σκοπός αυτών των φεστιβάλ-τσίρκων και μάλιστα όχι με την κάλυψη των εξόδων από τα παγκάρια των Μητροπόλεων της Ρουμανίας αλλά από την Banca Transilvania, όπου νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε ποια συμφέροντα της διεθνούς ελίτ κρύβονται από πίσω.
Την Κυριακή το μεσημέρι, 6 Σεπτεμβρίου 2015 τα μισά μέλη της αποστολής αποχώρησαν από τη Ρουμανία και την Μητρόπολη Κλούζ ως ελάχιστη έκφραση διαμαρτυρίας σε θέματα Πίστεως και παραβίασης των ιερών κανόνων, της προσβολής της ιστορίας μας και της έλλειψης εμπιστοσύνης στον Μητροπολίτη Κλούζ και ορθόδοξους ιερείς, τους οποίους πιστεύαμε για εν Χριστώ αδελφούς μας. Η αποχώρησή μας έγινε σε απόλυτη συμφωνία, συνεργασία και παρότρυνση του προϊσταμένου της ενορίας του Αγίου Γεωργίου Δήμου Διονύσου, από την οποία είχαμε όλοι μαζί ξεκινήσει και η οποία ανέλαβε την μίσθωση πούλμαν για την άμεση επιστροφή μας. Με την αποχώρησή μας πήραμε πίσω το εθνικό μας σύμβολο, τις παραδοσιακές στολές μας και αυτονόητα ανακλήθηκε κάθε επίσημη εκπροσώπηση της ελλαδικής εκκλησίας και της πατρίδα μας. Τα μέλη της αποστολής που έμειναν πίσω, το κάθε ένα για δικούς του λόγους, παρέμειναν ως ιδιώτες και δεν εκπροσωπούσαν από την επόμενη κιόλας ημέρα της έναρξης του φεστιβάλ την Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία και την Πατρίδα μας. Το ότι οι Ρουμάνοι έκαναν απέλπιδες προσπάθειες να βρίσκουν ελάχιστα από τα μικρά παιδιά που έμειναν πίσω και να τα συνοδεύουν στις εργασίες του φεστιβάλ με πολλαπλάσιους Ρουμάνους νέους κρατώντας παράτυπα και παράνομα το εθνικό μας σύμβολο αποτελεί πρόβλημα δικό τους και όχι δικό μας και καταδεικνύει τις πρακτικές και προθέσεις τους.
Η ελληνική αποστολή, προερχόμενη από την ενορία του Αγίου Γεωργίου, Δήμου Διονύσου της Μητροπόλεως Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού είχε αποχωρήσει από το φεστιβάλ από το μέσο της τελετής έναρξης στις 4 Σεπτεμβρίου και από τη Ρουμανία στις 6 Σεπτεμβρίου, ενώ το φεστιβάλ έληγε στις 7 Σεπτεμβρίου και το όλο πρόγραμμα που είχαν ετοιμάσει από τη Μητρόπολη Κλούζ για την ελληνική αποστολή έληγε την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015.
Η ελληνική αποστολή, προερχόμενη από την ενορία του Αγίου Γεωργίου, Δήμου Διονύσου της Μητροπόλεως Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού είχε αποχωρήσει από το φεστιβάλ από το μέσο της τελετής έναρξης στις 4 Σεπτεμβρίου και από τη Ρουμανία στις 6 Σεπτεμβρίου, ενώ το φεστιβάλ έληγε στις 7 Σεπτεμβρίου και το όλο πρόγραμμα που είχαν ετοιμάσει από τη Μητρόπολη Κλούζ για την ελληνική αποστολή έληγε την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015.
Εικόνα 5 Τελετή λήξης της 7ης Σεπτεμβρίου 2015. Διακρίνεται η αποστολή των Σκοπίων με εθνικό σύμβολο το 16άκτινο αστέρι της Βεργίνας, ενώ φαίνεται και η ελληνική σημαία, η οποία όμως -ελληνική αποστολή- επίσημα έχει αποχωρήσει από τις 4 Σεπτεμβρίου το απόγευμα.
***
Θέλω να σημειώσω το εξής γεγονός. Μόλις ολοκληρώθηκε το φεστιβάλ, τα παιδιά που δεν επέστρεψαν πίσω συνοδεία ρουμάνων επισκέφτηκαν κάποια ορθόδοξα μοναστήρια. Σε ένα από αυτά, οι Ρουμάνοι νέοι παρότρυναν τους Έλληνες νέους να μιλήσουν με έναν Γέροντα ονόματι Σεραφείμ, τον οποίο ευλαβούνται πολύ στη Ρουμανία. Ο Γέροντας μίλησε για δυο λεπτά στους έλληνες νέους και τους είπε: «Αυτό που δεν σας είπαν στο φεστιβάλ που προσκληθήκατε είναι ότι η μεγαλύτερη αίρεση των αιρέσεων είναι ο Οικουμενισμός και το δεύτερο ότι οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, τα βιομετρικά συστήματα κλπ αποτελούν κίνδυνο και μέσα που δεν πρέπει να παραλάβουμε -και κατέληξε ο Γέροντας, αυτά και τα δυο οδηγούν στην κόλαση».
Θέλω να σημειώσω το εξής γεγονός. Μόλις ολοκληρώθηκε το φεστιβάλ, τα παιδιά που δεν επέστρεψαν πίσω συνοδεία ρουμάνων επισκέφτηκαν κάποια ορθόδοξα μοναστήρια. Σε ένα από αυτά, οι Ρουμάνοι νέοι παρότρυναν τους Έλληνες νέους να μιλήσουν με έναν Γέροντα ονόματι Σεραφείμ, τον οποίο ευλαβούνται πολύ στη Ρουμανία. Ο Γέροντας μίλησε για δυο λεπτά στους έλληνες νέους και τους είπε: «Αυτό που δεν σας είπαν στο φεστιβάλ που προσκληθήκατε είναι ότι η μεγαλύτερη αίρεση των αιρέσεων είναι ο Οικουμενισμός και το δεύτερο ότι οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, τα βιομετρικά συστήματα κλπ αποτελούν κίνδυνο και μέσα που δεν πρέπει να παραλάβουμε -και κατέληξε ο Γέροντας, αυτά και τα δυο οδηγούν στην κόλαση».
Στην τελετή λήξης, όπως μας ενημέρωσαν κάποιοι από τους νέους που έμειναν πίσω, οι Ρουμάνοι οργανωτές της Μητροπόλεως Κλούζ παρέλαβαν το μικρότερο σε ηλικία μέλος της ελληνικής αποστολής και παρουσίασαν με Ρουμάνους εθελοντές το εθνικό μας σύμβολο εξαπατώντας για μια ακόμη φορά τους 6.000 νέους συμμετέχοντες ότι η ελληνική αποστολή συνεχίζει να παρευρίσκεται και ότι όλα είναι καλά.
Εικόνα 6 Θεία λειτουργία την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου ενταγμένη στο »ορθόδοξο» φεστιβάλ. Συμπροσευχόμενοι ήταν και σχισματικοί ιερείς όπως αυτοί των Σκοπίων (πιθανότατα υπήρξαν κι άλλοι σχισματικοί όπως αυτοί της Ουκρανικής εκκλησίας, αλλά δεν στάθηκε δυνατό να το διασταυρώσουμε).
Σημειώνω τέλος, ότι την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου λίγο πριν η ελληνική αποστολή αποχωρήσει και η συμμετοχή της Ελλάδος ανακληθεί, μέλη της αποστολής γράψαμε ένα κείμενο με σκοπό την ενημέρωση των λοιπών αποστολών που βρίσκονταν στο ίδιο κτίριο με εμάς. Θέλαμε δηλαδή ψύχραιμα αλλά και με αμεσότητα να κοινοποιήσουμε την αποχώρησή μας και τους ουσιαστικούς λόγους που την υπαγόρευαν. Το επτασέλιδο κείμενο τελικά μεταφράστηκε στα αγγλικά και τυπώθηκε από μέλος της αποστολής μας που έμεινε πίσω γι΄ αυτόν ακριβώς το σκοπό και διανεμήθηκε στις άλλες αποστολές νέων από τη Ρωσία, Γαλλία, Παλαιστίνη, Κύπρο, Σερβία κλπ την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου.
Γράψαμε το ανωτέρω κείμενο για να ενημερώσουμε για το τι πραγματικά συνέβη στο ανωτέρω φεστιβάλ στη Μητρόπολη Κλούζ στη Ρουμανία αλλά και τι συμβαίνει γενικότερα σε αυτού του είδους τα φεστιβάλ, που είναι κατευθείαν αντιγραφές των αντίστοιχων προτεσταντικών και παπικών φεστιβάλ. Το κάναμε για ένα ακόμη λόγο, ίσως τον βασικότερο, δηλαδή να αποτρέψουμε στο μέλλον οποιαδήποτε επιπόλαιη συμμετοχή ελληνικής αποστολής της Ελλαδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε τέτοιου είδους οικουμενιστικά φεστιβάλ. Με την αποχή μας από τέτοιου είδους φεστιβάλ –να είστε βέβαιοι- ότι προβληματίζουμε και τους ορθοδόξους νέους των άλλων χωρών, δεδομένου ότι αυτοί προσβλέπουν σε εμάς όσον αφορά την τήρηση της Πατερικής γραμμής σε όλα τα θέματα της Πίστεως αλλά και της εθνικής αξιοπρεπείας.
Είναι δε συγκινητικό να περιγράψω το γεγονός ότι κάθε φορά που το εθνικό μας σύμβολο και η ελληνική αποστολή παρουσιάζονταν πόσα χειροκροτήματα και επιφωνήματα εισέπρατταν. Σίγουρα έχουμε τεράστια πνευματική ευθύνη, ως εν Χριστώ αδελφοί απέναντι στους νέους ορθοδόξους όλων των κρατών και αυτή ήταν που μας οδήγησε στη διαμαρτυρία και αποχώρησή μας.
Είναι δε συγκινητικό να περιγράψω το γεγονός ότι κάθε φορά που το εθνικό μας σύμβολο και η ελληνική αποστολή παρουσιάζονταν πόσα χειροκροτήματα και επιφωνήματα εισέπρατταν. Σίγουρα έχουμε τεράστια πνευματική ευθύνη, ως εν Χριστώ αδελφοί απέναντι στους νέους ορθοδόξους όλων των κρατών και αυτή ήταν που μας οδήγησε στη διαμαρτυρία και αποχώρησή μας.
Ο συμμετέχων στην ελληνική αποστολή μέχρι την αναχώρησή της,
Αντώνιος Κ. Καλόγηρος
εκπαιδευτικός
Αντώνιος Κ. Καλόγηρος
εκπαιδευτικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.