Την ταινία αυτή ήθελα από καιρό να την παρακολουθήσω γιατί είχα διαβάσει για μία σκηνή, όπου, σύμφωνα με την υπόθεση, στην μελλοντική εποχή που γυρίζεται, σε όλους τους πολίτες είχεεμφυτευθεί στο δεξί τους (!) χέρι ένα microchip... Παρακάτω είναι το κλιπ με την συγκεκριμένη σκηνή.
Bullock: "Δυστυχώς ο Simon Phoenix δεν είχε κωδικοποιηθεί. Ενώ εσύ κοιμόσουν ένας κωδικός τοποθετήθηκε σε όλους. Ήταν μια λαμπρή ιδέα από τον Dr. Κοκτώ. Ένα οργανικό μικροτσίπ ράβεται στο δέρμα. Αισθητήρες σε όλη την πόλη μπορούν να τον εντοπίσουν οποιονδήποτε ανά πάσα στιγμή..."
Το εμφυτευμένο microchip στο χέρι δεν ήταν τελικά η μόνη "υπέροχη ιδέα" που δείχνει ότι είναι κοντά να εφαρμοστεί στις ημέρες μας. Υπάρχουν και άλλα "προφητικά" στοιχεία στην ταινία.
Πχ. Βλέπουμε τηλεδιασκέψεις, αυτο-οδηγούμενα οχήματα, video κλήσεις, αναγνώριση ίριδας ματιού, ενώ και κάτι επίσης "προχωρημένο" είναι ότι κάποιος προηγούμενος πρόεδρος των ΗΠΑ (που κατονομάζεται ως ο... Σβαρτσενέγκερ!) "δεν ήταν καν γεννημένος στις ΗΠΑ" (άρα αλλοδαπός).
Το πιο κραυγαλέο από αυτά είναι η απόλυτη επιβολή της πολιτικής ορθότητας, το πέπλο της οποίας σκεπάζει τα πάντα. Όσοι την αμφισβητούν είναι παρίες ή εχθροί και άρα αναλώσιμοι.
Από το μακρινό 1993 έχουν περάσει αισίως 24 χρόνια. Την σήμερον ημέρα, μετά από τόσα χρόνια επιμελούς προπαγάνδας των δογμάτων της πολιτικής ορθότητας και της φανατικής προώθησής τους μέσω δεκάδων κινηματογραφικών ταινιών η εποχή εκείνη μοιάζει ακόμη μακρύτερη.
Μια ταινία του στυλ “Demolition Man” και μάλιστα με πρωταγωνιστή τον Σταλόνε δεν θα έπρεπε να είναι άξια κάποιας αναφοράς. Κι όμως. Υπάρχουν στοιχεία στην ταινία που ξαφνιάζουν ευχάριστα με το μη πολιτικά ορθό μήνυμά τους και αποδεικνύονται - έστω και προφανώς ασυνείδητα - «προφητικά».
Επίσης κάθε σαρκική επαφή θεωρείται αηδιαστική και επιβλαβής και ως εκ τούτου το σεξ πραγματοποιείται... εξ αποστάσεως μέσω "ειδικών συσκευών" που φορούν στο κεφάλι οι επίδοξοι εραστές και αφού κάτσει ο ένας απέναντι από τον άλλον ερεθίζονται μέσω εικονικών παραστάσεων που δημιουργεί η συσκευή (virtual sex, σεξ μέσω εικονικής πραγματικότητας, που είναι ήδη πραγματικότητα).
Σε αυτήν την αποστειρωμένη κοινωνία, αλκοόλ, καφεΐνη και άλλα διεγερτικά απαγορεύονται (όπως και το αλάτι). Στις τουαλέτες επίσης, δεν υπάρχει το «κλασσικό» χαρτί υγείας, αλλά μια ακατανόητη (η ταινία δεν δίνει διευκρινήσεις) διαδικασία που ονομάζεται «τρία κοχύλια».
Ο ηγέτης (ή δικτάτορας) αυτής της "προοδευτικής" κοινωνίας, είναι ο Δρ. Raymond Cocteau, (κάτι σαν Ιούλιος Καίσαρας του πασιφισμού), ένας επιστήμονας και "σοφός", ντυμένος στα λευκά που μιλάει πάντα μειλίχια και μοιάζει σαν γκουρού της Νέας Εποχής ή σαν αρχηγό σέκτας.
Ο Cacteau συνοδεύεται από έναν χοντρό θηλυπρεπή ντυμένο σαν γκέισα με το όνομα "συνέταιρος Bob" (τον υποδύεται ο ηθοποιός Glenn Shadix που ήταν όντως ομοφυλόφιλος). Το τρίο της εξουσίας συμπληρώνει ο αντιπαθητικός αρχηγός της αστυνομίας της μητρόπολης, chief George Earl (Bob Gunton).
Όλο όμως το ειδυλλιακό κλίμα στο Σεν Άντζελες αλλάζει ξαφνικά όταν ένας βίαιος εγκληματίας της «παλαιάς εποχής» απελευθερώνεται από την κρυογονική φυλάκισή του, και οι λουλουδάτοι Beta male αστυνομικοί του μέλλοντος δεν είναι σε θέση να τον σταματήσουν. Ο ψυχοπαθής Phoenix βρίσκεται πλέον σε μία μητρόπολη που στερείται στην ουσία αστυνομικής δύναμης, και μοιάζει με παιδί που το αμολάς σε μια παιδική χαρά! Προχωράει ασταμάτητος διαλύοντας τα πάντα στο πέρασμά του και επιχειρεί να μπει και στο «μουσείο Πολέμου» και να αρπάξει ό,τι όπλο βρει και στη συνέχεια να απελευθερώσει τους υπόλοιπους κατεψυγμένους εγκληματίες της πόλης.
Εδώ να πούμε ότι στο "Demolition Man" είναι εμφανής η επιρροή από το γνωστό "Brave New World" (Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος) του Aldous Huxley (διάβασε εδώ). Η πρωταγωνίστρια αστυνομικίνα, όπως είπαμε, λέγεται Lenina Huxley. Στο "BraveNew World" υπάρχει η νεαρή και «απελευθερωμένη» LeninaCrowne, επίθετο που εμπνεύστηκε ο Huxley, από ποιον άλλον, από τον Vladimir Lenin! Στο "Brave New World" εμφανίζονται και άλλα παρόμοια ονόματα όπως: “Bernard Marx”, “PollyTrotsky”, “Herbert Bakunin” και “Sarojini Engels”! Η Lenina, στο βιβλίο, αν και είναι όργανο του απολυταρχικού συστήματος δεν είναι και τόσο… κομφορμίστρια.
Ο Spartan, από την άλλη, αποτελεί την πρωταρχική ταυτότητα της ανθρωπότητας που επιθυμεί την έντονη εμπειρία περισσότερο από την ασφάλεια. Ο Phoenix αντιπροσωπεύει αυτό που τελικά δεν εξαλείφεται αλλά παραμονεύει κρυμμένο και βγαίνει την κατάλληλη στιγμή να σπείρει τον όλεθρο σε αυτό που απεχθάνεται και να υπενθυμίσει ότι στην φύση δεν υπάρχει «ισότητα» και «ειρήνη», αλλά ο πιο δυνατός είναι αυτός που νικάει.
Το τέλος του παραμυθού: Έχω την εντύπωση ότι κάποια στιγμή οι "μισητοί" Spartan αυτού του κόσμου, θα κληθούν να τον σώσουν από τους Phoenix και τα αφεντικά τους. Και όταν έρθει η ώρα, θα βγουν σαν έτοιμοι από παλιά και θα κάνουν αυτό που ξέρουν. Και ας έχουν κάτσει για τόσα χρόνια στην ψύξη.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.