Με νέες τεχνολογίες, όπως τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και τα λέιζερ ανίχνευσης μέθης, ερευνητές από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν τους δρόμους πιο ασφαλείς για τους πολίτες.
Οι μηχανικοί της General Motors (GM) ανέπτυξαν μια νέα τεχνολογία «έξυπνων» προβολέων για αυτοκίνητα. Αυτό που τους κάνει ξεχωριστούς είναι πως η δέσμη φωτός τους ακολουθεί το βλέμμα του οδηγού, ώστε να βελτιώσει την ορατότητα τη νύχτα.
«Θέλουμε να εφαρμόσουμε την ιδέα ότι το ανθρώπινο μάτι είναι ικανό να κατευθύνει και να ρυθμίζει το φως», δήλωσε ο Ingolf Schneider, διευθυντής τεχνολογίας φωτισμού στην Opel, θυγατρική της GM που εδρεύει στη Γερμανία. «Η αρχή της παρακολούθησης των ματιών στηρίζεται στην παρακολούθηση μέσω κάμερας και την ‘έξυπνη’ ανάλυση των κινήσεων των ματιών, με τη χρήση ενός ειδικού αλγόριθμου».
Πώς θα εφαρμοστεί όμως αυτή η τεχνολογία; Το σύστημα παρακολούθησης του ματιού αποτελείται από μία φωτογραφική μηχανή στο ταμπλό του αυτοκινήτου που είναι εξοπλισμένη με αισθητήρες υπερύθρων. Η κάμερα ανιχνεύει τα μάτια του οδηγού και άλλα σημεία στο πρόσωπο του και παίρνει περισσότερες από 50 φωτογραφίες ανά δευτερόλεπτο. Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι ηλεκτρονικοί κινητήρες, αλλάζουν την κατεύθυνση των προβολέων.
Ένας άλλος αλγόριθμος του συστήματος παρακολούθησης των ματιών, φροντίζει ώστε οι γρήγορες ματιές προς άλλες κατευθύνσεις να μην επηρεάσουν την κίνηση των προβολέων. Επίσης, ανεξάρτητα με το που κοιτάει ο οδηγός οι προβολείς φωτίζουν πάντα το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο.
«Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα παρακολούθησης του ματιού δεν χρειάζεται να ρυθμίζεται διαφορετικά για κάθε οδηγό», δήλωσε ο Schneider σε γραπτή δήλωσή του. «Το σύστημα λειτουργεί τέλεια για κάθε οδηγό ανεξάρτητα από το ύψος του».
Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης, επομένως θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να υλοποιηθεί.
opinionpost.gr
Οι μηχανικοί της General Motors (GM) ανέπτυξαν μια νέα τεχνολογία «έξυπνων» προβολέων για αυτοκίνητα. Αυτό που τους κάνει ξεχωριστούς είναι πως η δέσμη φωτός τους ακολουθεί το βλέμμα του οδηγού, ώστε να βελτιώσει την ορατότητα τη νύχτα.
«Θέλουμε να εφαρμόσουμε την ιδέα ότι το ανθρώπινο μάτι είναι ικανό να κατευθύνει και να ρυθμίζει το φως», δήλωσε ο Ingolf Schneider, διευθυντής τεχνολογίας φωτισμού στην Opel, θυγατρική της GM που εδρεύει στη Γερμανία. «Η αρχή της παρακολούθησης των ματιών στηρίζεται στην παρακολούθηση μέσω κάμερας και την ‘έξυπνη’ ανάλυση των κινήσεων των ματιών, με τη χρήση ενός ειδικού αλγόριθμου».
Πώς θα εφαρμοστεί όμως αυτή η τεχνολογία; Το σύστημα παρακολούθησης του ματιού αποτελείται από μία φωτογραφική μηχανή στο ταμπλό του αυτοκινήτου που είναι εξοπλισμένη με αισθητήρες υπερύθρων. Η κάμερα ανιχνεύει τα μάτια του οδηγού και άλλα σημεία στο πρόσωπο του και παίρνει περισσότερες από 50 φωτογραφίες ανά δευτερόλεπτο. Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι ηλεκτρονικοί κινητήρες, αλλάζουν την κατεύθυνση των προβολέων.
Ένας άλλος αλγόριθμος του συστήματος παρακολούθησης των ματιών, φροντίζει ώστε οι γρήγορες ματιές προς άλλες κατευθύνσεις να μην επηρεάσουν την κίνηση των προβολέων. Επίσης, ανεξάρτητα με το που κοιτάει ο οδηγός οι προβολείς φωτίζουν πάντα το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο.
«Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα παρακολούθησης του ματιού δεν χρειάζεται να ρυθμίζεται διαφορετικά για κάθε οδηγό», δήλωσε ο Schneider σε γραπτή δήλωσή του. «Το σύστημα λειτουργεί τέλεια για κάθε οδηγό ανεξάρτητα από το ύψος του».
Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης, επομένως θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να υλοποιηθεί.
opinionpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.