Δέος και αγωνία σε όλον τον κόσμο για την ανασκαφή στον Τάφο της Αμφίπολης - Αποκαλύπτεται το μεγάλο μυστικό;
Στην αρχή όλος ο πλανήτης εντυπωσιάστηκε από το μέγεθος του τάφου και τις δύο Σφίγγες που δεσπόζουν στην είσοδο.
Μιλώντας στον ΣΚΑΙ εχθές, η κυρία Λίνα Μενδώνη, γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού επισήμανε: «Δεν έχει αποκαλυφθεί ανατολικά και δυτικά της παράστασης όλο το ψηφιδωτό, γιατί στα σημεία αυτά πατούν τα υποστυλώματα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόσωπο ή διακόσμηση, σήμερα ή αύριο θα φανεί αυτό».
«Δεν είναι σαφές αν ο επόμενος θάλαμος είναι ο τελευταίος» πρόσθεσε. Η γγ του υπουργείου Πολιτισμού έκανε δε λόγο για «μνημείο εξέχον και μοναδικό».
«Είναι ταφικό μνημείο, έχουν βρεθεί τα χαρακτηριστικά που προδίδουν αυτό το χαρακτήρα. Νομίζω ότι το ψηφιδωτό ενισχύει απολύτως τη χρονολόγηση ότι το μνημείο είναι του τελευταίου τετάρτου του 4ου προ Χριστού αιώνα» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με την κ. Μενδώνη, «αυτό το μνημείο θα συζητηθεί για παρά πολλά χρόνια και θα απασχολήσει πολύ μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας»
Αναφερόμενη εξάλλου στις εκτιμήσεις διάφορων συναδέλφων της αρχαιολόγων, παρατήρησε ότι «πρέπει να μένουμε στα δεδομένα, όλα όσα λέγονται είναι υποθέσεις».
Καθώς το ψηφιδωτό μέχρι εχθές δεν είχε βγει στο φως εξ' ολοκλήρου, αφού απομένει η αφαίρεση 60 εκατοστών χώματος από το δάπεδο, πιθανολογείται ωστόσο ότι στο συγκεκριμένο τμήμα απεικονίζεται και άλλο πρόσωπο που ίσως είναι ο νεκρός.
Οι αρχαιολόγοι χαρακτηρίζουν την εικόνα του ψηφιδωτού μία τυπική νεκρική παράσταση που δείχνει την μετάβαση στον Άδη.
Είναι όμως όντως ο νεκρός; Αυτή η απορία γεννιέται από την εικόνα του άνδρα που βρίσκεται πάνω στο άρμα.
Πάντως όλοι οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ο τρόπος απεικόνισης του άνδρα πάνω στο άρμα, το γεγονός δηλαδή ότι είναι γυμνός και φορά στο κεφάλι του ένα δάφνινο στεφάνι, δείχνει ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόσωπο.
Τα στοιχεία που έχουν βρεθεί συνηγορούν, για ακόμη μία φορά, στη διαπίστωση ότι ο τάφος είναι σωστά χρονολογημένος από τους υπευθύνους της ανασκαφής στην Αμφίπολη στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα και δεν είναι σε καμία περίπτωση ρωμαϊκός ή τουλάχιστον άλλης περιόδου.
Οι υπόλοιπες απαντήσεις θα δοθούν άμεσα, όταν αφαιρεθούν τα 60 εκατοστά χώματος τα οποία καλύπτουν το ψηφιδωτό.
«Ανάσα στην οικονομία»
Μεγάλη αναφορά στο ψηφιδωτό και τα μέχρι τώρα ευρήματα έκανε το CNN στο ρεπορτάζ του. Συγκεκριμένα το δίκτυο αναφέρει: «Λίγες ημέρες πριν, σε παρουσίαση στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώθηκε από τους ειδικούς ότι τα οστά που βρέθηκαν στον τάφο της Βεργίνας είναι του βασιλιά Φιλίππου Β’, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όσο η Ελλάδα κοιτά στο παρελθόν της για να κάνει βήματα μπροστά σε έναν καιρό κρίσης, ετοιμάζεται να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα πολιτιστικό μπρα ντε φερ: την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι αφαιρέθηκαν παράνομα και ζητά τον επαναπατρισμό τους».
Το CNN αναφέρθηκε επίσης και στην επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν στη χώρα μας, συνδέοντας το θέμα με τα γλυπτά του Παρθενώνα, αναφέροντας συγκεκριμένα: «Τρεις επιφανείς δικηγόροι έφτασαν στην Ελλάδα για συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση, ώστε να βρεθεί η νομική οδός για την επιστροφή των Γλυπτών. Και είναι λίγοι εκείνοι που θα τραβήξουν περισσότερο την προσοχή από την 36χρονη Αμάλ Αλαμουντίν, η οποία προσφάτως έγινε σύζυγος του διάσημου Αμερικανού ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ».
Μάλιστα αναφέρεται και στις προ μηνών δηλώσεις του Κλούνεϊ, όταν τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της επιστροφής των γλυπτών στην χώρα μας: «Και ο ίδιος ο Κλούνεϊ είχε προκαλέσει έκπληξη όταν τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την ταινία του "Μνημείων Άνδρες", τον περασμένο Φεβρουάριο. Η Αμάλ Αλαμουντίν δεν ασχολείται πρώτη φορά με το ζήτημα, καθώς το 2011 είχε εμπλακεί σε σύνταξη έκθεσης, και τώρα, με το υψηλό προφίλ της και μετά τον γάμο της με τον Κλούνεϊ, αναμένεται να προσελκύσει περαιτέρω το διεθνές ενδιαφέρον για τις ελληνικές αρχαιότητες».
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.