Βασίλειος Παπαδόπουλος
Ένα από τα πιο κεντρικά και αινιγματικά σημεία της Αποκαλύψεως του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, που συνεγράφη το έτος 95 μ.Χ. στην νήσο Πάτμο, είναι το εδάφιο που αναφέρεται στον αριθμό του Θηρίου-Αντιχρίστου. Τα σχετικά με αυτό το θέμα χωρία, που αφορούν δηλαδή το (δεύτερο) Θηρίο, αυτό που ανεβαίνει από τη Γη – το πρώτο Θηρίο ανεβαίνει από την Θάλασσα – έχουν ως ακολούθως:
«Καὶ εἶδον ἄλλο θηρίον ἀναβαῖνον ἐκ τῆς γῆς, καὶ εἶχε κέρατα δύο ὅμοια ἀρνίῳ, καὶ ἐλάλει ὡς δράκων. καὶ τὴν ἐξουσίαν τοῦ πρώτου θηρίου πᾶσαν ποιεῖ ἐνώπιον αὐτοῦ. καὶ ποιεῖ τὴν γῆν καὶ τοὺς ἐν αὐτῇ κατοικοῦντας ἵνα προσκυνήσωσι τὸ θηρίον τὸ πρῶτον, οὗ ἐθεραπεύθη ἡ πληγὴ τοῦ θανάτου αὐτοῦ. καὶ ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, καὶ πῦρ ἵνα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνῃ εἰς τὴν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων. καὶ πλανᾷ τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς διὰ τὰ σημεῖα ἃ ἐδόθη αὐτῷ ποιῆσαι ἐνώπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ, ὃς εἶχε τὴν πληγὴν τῆς μαχαίρας καὶ ἔζησε. καὶ ἐδόθη αὐτῷ πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι. καὶ ποιεῖ πάντας, τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν, καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ. ῟Ωδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξϚ». [Ἀποκάλυψις Ἱωάννου, ιγ’ 11-17]
(Μετάφραση του κειμένου: «Και είδα άλλο θηρίο να ανεβαίνει από τη γη και είχε δύο κέρατα όμοια με αυτά του αρνιού και μιλούσε σαν δράκοντας. Και εκτελεί όλη την εξουσία του πρώτου θηρίου μπροστά του. Και κάνει τη γη και τους κατοίκους της να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο, του οποίου θεραπεύτηκε η θανατηφόρα πληγή. Και κάνει μεγάλα σημεία, ώστε και φωτιά να κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη μπροστά στους ανθρώπους. Και πλανάει τους κατοίκους της γης λόγω των σημείων που του επιτράπηκε να εκτελεί μπροστά στο θηρίο, λέγοντας σοτυς κατοίκους της γης να κάνουν εικόνα στο θηρίο, ο οποίος [ΠΡΟΣΟΧΗ: στο πρωτότυπο μιλάει για αρσενικό γένος (ὃς)!!!] είχε την πληγή του μαχαιριού και έζησε. Και του δόθηκε η ικανότητα να δώσει πνεύμα στην εικόνα του θηρίου, έτσι που να μιλήσει η εικόνα του θηρίου και να κάνει ώστε όσοι δεν προσκυνήσουν την εικόνα του θηρίου να θανατωθούν. Και κάνει έτσι ώστε όλοι, μικροί και μεγάλοι, πλούσιοι και φτωχοί, ελεύθεροι και δούλοι, να τους δώσουν χάραγμα πάνω στο δεξί χέρι ή στο μέτωπό τους, που κανένας πια να μην μπορεί να αγοράσει ή να πουλήσει, παρά μόνο εκείνος που έχει το χάραγμα, το όνομα του θηρίου ή τον αριθμό του ονόματός του. Εδώ είναι η σοφία. Όποιος έχει νου ας υπολογίσει τον αριθμό του θηρίου. Επειδή είναι αριθμός ανθρώπου. Και ο αριθμός του είναι χξϚ».)
Ποιος είναι λοιπόν ο τόσο αινιγματικός αριθμός του Θηρίου, δηλαδή του Αντίχριστου, όπως γίνεται αναφορά στην Αποκάλυψη του Ιωάννου; Τόνοι μελάνης χύθηκαν για να βρεθεί το όνομα αυτό, που το καλύπτει πυκνό μυστήριο, αλλά δεν βρέθηκε άκρη. Το βέβαιο είναι ότι ο συγγραφεύς του ως άνω θεόπνευστου βιβλίου αναφέρει τον αριθμό χξϚ, ο οποίος βέβαια μας δίνεται στο ελληνικό σύστημα γραφής των αριθμών (στην αρχαία Ελλάδα γράμματα και αριθμοί συμβολίζονταν με τα ίδια σημεία, κάτι που συνέβαινε εξ άλλου και στους άλλους παγκοσμίους πολιτισμούς). Δεν έχουμε επομένως παρά να δούμε επακριβώς σε τι αριθμούς αντιστοιχούν τα ως άνω σημεία που μας έδωσε ο Άγιος Ιωάννης, για να τα αποδώσουμε έπειτα στο σημερινό (αραβικό) αριθμητικό σύστημα που χρησιμοποιούμε ευρέως.
[ΣΗΜ.: Σαν παράρτημα αυτού του κεφαλαίου παρατίθεται το αριθμητικό σύστημα των Ελλήνων.]
Έχουμε και λέμε λοιπόν. «χ» = 600. «ξ» = 60. Το με μια πρώτη ματιά όμως «παράξενο» γράμμα «Ϛ» σε τι αντιστοιχεί; Είναι άραγε το περίφημο «στίγμα» (και όχι «σίγμα»), δηλαδή το έκτο στην σειρά γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου, που εν τω μεταξύ χάθηκε, ή συμβολίζει το σημερινό «σ»/«ς» και επομένως είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό; Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με την σειρά τους.
Τρία γράμματα χάθηκαν εκ της ελληνικής αλφαβήτου: το «στίγμα» (έκτο γράμμα, ισοδύναμο του αριθμού 6), το «κόπα» (δέκατο όγδοο γράμμα, ισοδύναμο του αριθμού 90) και το «σαμπί» (εικοστό έβδομο – και τελευταίο – γράμμα, ισοδύναμο του 900). Το αρχαίο ελληνικό γράμμα «στίγμα» όμως συμβολίζεται ως «Ϝ», γνωστό και σαν «δίγαμμα», άρα δεν είναι σε καμία περίπτωση το σύμβολο του κεραυνού του Διός, δηλ. το «Ϛ». Αυτό το τελευταίο δεν είναι παρά το σημερινό τελικό σίγμα (το «ς»), όπως μετεξελίχθηκε στην πορεία των αιώνων. Συνεπώς η αριθμητική του αξία δεν είναι 6! Η αριθμητική αξία του «Ϛ», δηλ. του «σίγμα» και όχι του «στίγμα», είναι 200.
Έχουμε λοιπόν και λέμε. «χ» ισοδυναμεί με 600, «ξ» ισοδυναμεί με 60 και «Ϛ» ισοδυναμεί με 200. Οπότε ο αριθμός του Θηρίου («χξϚ») έχει ως αριθμητική αξία κατά σειρά: 600 – 60 – 200. Άρα ο αριθμός του Θηρίου αυτός είναι και όχι ο «διαβολικός» 666! Ακόμα και αν τα αθροίσουμε τα παραπάνω γράμματα-αριθμούς προκύπτει όχι βέβαια το άθροισμα 666, αλλά το άθροισμα 860!... Πουθενά ο αριθμός 666 του Αντιχρίστου!
Εδώ να σημειώσω ότι τίθεται και ένα άλλο ζήτημα παράλληλα, αν δηλαδή είναι πραγματικά το δεύτερο Θηρίο που περιγράφεται στην Αποκάλυψη ο... Αντίχριστος! Άλλωστε πουθενά, μα πουθενά, μέσα στην Αποκάλυψη δεν γίνεται λόγος ούτε μία φορά για Αντίχριστο!... Γίνεται λόγος αποκλειστικά και μόνο για «θηρία» και μάλιστα για δύο θηρία... Η λέξη όμως «Αντίχριστος» δεν αναφέρεται καθόλου μέσα στο κείμενο της Αποκαλύψεως του Ιωάννου!
Εξ άλλου η επωνυμία «Αντίχριστος» δεν σημαίνει αναγκαστικά τον αντίπαλο, τον εχθρό του Χριστού, δηλαδή τον Σατανά! «Αντίχριστος» είναι λέξη σύνθετη: Αντί + Χριστός, κάτι που σημαίνει σε πολύ απλά ελληνικά ότι είναι εκείνος που έρχεται «αντί του Χριστού» και όχι εκείνος που στρέφεται «κατά του Χριστού»! Ας προσέξουμε πολύ καλά την τόσο πλούσια γλώσσα μας, η οποία είναι και πολύ ακριβής. Το «Αντί» δεν έχει αρνητική έννοια όπου χρησιμοποιείται, αλλά είναι αυτό που «αντι»-καθιστά κάτι άλλο...
Τώρα, ποιος και γιατί προκάλεσε την σύγχυση σχετικά με το 666, που όπως είδαμε δεν υπάρχει; Και δεν υπάρχει, γιατί άλλο πράγμα είναι ο ελληνικός αριθμός «χξϚ» και άλλο, εντελώς άσχετο, ο αραβικός αριθμός 666. Τα έμπλεξαν όμως κάποιοι, για σκοπούς άδηλους, για να «δαιμονοποιήσουν» μία αρχαία ελληνική φράση και να την ταυτίσουν με τον... Σατανά! Είναι η περίφημη φράση που εκστομούσαν οι πρόγονοί μας, «εξ, εξ, εξ», δηλαδή 666 (τρία εξάρια), η οποία όμως σήμαινε κάτι που μόνο «διαβολικό» δεν ήταν: σήμαινε την μεγαλύτερη επιτυχία που μπορούσε να φέρει ένας παίχτης που έριχνε τους «κύβους» (ζάρια), που ήταν τρία και ο ανώτερος αριθμός που είχαν ήταν το 6, όπως δηλαδή συμβαίνει και σήμερα. Όταν λοιπόν ο παίχτης έφτανε στην απόλυτη επιτυχία, δηλαδή και τα τρία ζάρια του να έχουν τον αριθμό 6, τότε φώναζε ενθουσιασμένος: «εξ, εξ, εξ»!
Άλλο λοιπόν το «εξ, εξ, εξ», το 666, των αρχαίων Ελλήνων και εντελώς άλλος ο εβραϊκός αριθμός «χξϚ», ο οποίος ως άθροισμα μας δίνει 860!...
volcanotimes.com
Ένα από τα πιο κεντρικά και αινιγματικά σημεία της Αποκαλύψεως του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, που συνεγράφη το έτος 95 μ.Χ. στην νήσο Πάτμο, είναι το εδάφιο που αναφέρεται στον αριθμό του Θηρίου-Αντιχρίστου. Τα σχετικά με αυτό το θέμα χωρία, που αφορούν δηλαδή το (δεύτερο) Θηρίο, αυτό που ανεβαίνει από τη Γη – το πρώτο Θηρίο ανεβαίνει από την Θάλασσα – έχουν ως ακολούθως:
«Καὶ εἶδον ἄλλο θηρίον ἀναβαῖνον ἐκ τῆς γῆς, καὶ εἶχε κέρατα δύο ὅμοια ἀρνίῳ, καὶ ἐλάλει ὡς δράκων. καὶ τὴν ἐξουσίαν τοῦ πρώτου θηρίου πᾶσαν ποιεῖ ἐνώπιον αὐτοῦ. καὶ ποιεῖ τὴν γῆν καὶ τοὺς ἐν αὐτῇ κατοικοῦντας ἵνα προσκυνήσωσι τὸ θηρίον τὸ πρῶτον, οὗ ἐθεραπεύθη ἡ πληγὴ τοῦ θανάτου αὐτοῦ. καὶ ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, καὶ πῦρ ἵνα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνῃ εἰς τὴν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων. καὶ πλανᾷ τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς διὰ τὰ σημεῖα ἃ ἐδόθη αὐτῷ ποιῆσαι ἐνώπιον τοῦ θηρίου, λέγων τοῖς κατοικοῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς ποιῆσαι εἰκόνα τῷ θηρίῳ, ὃς εἶχε τὴν πληγὴν τῆς μαχαίρας καὶ ἔζησε. καὶ ἐδόθη αὐτῷ πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι. καὶ ποιεῖ πάντας, τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν, καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ. ῟Ωδε ἡ σοφία ἐστίν· ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου· ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστί· καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ χξϚ». [Ἀποκάλυψις Ἱωάννου, ιγ’ 11-17]
(Μετάφραση του κειμένου: «Και είδα άλλο θηρίο να ανεβαίνει από τη γη και είχε δύο κέρατα όμοια με αυτά του αρνιού και μιλούσε σαν δράκοντας. Και εκτελεί όλη την εξουσία του πρώτου θηρίου μπροστά του. Και κάνει τη γη και τους κατοίκους της να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο, του οποίου θεραπεύτηκε η θανατηφόρα πληγή. Και κάνει μεγάλα σημεία, ώστε και φωτιά να κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη μπροστά στους ανθρώπους. Και πλανάει τους κατοίκους της γης λόγω των σημείων που του επιτράπηκε να εκτελεί μπροστά στο θηρίο, λέγοντας σοτυς κατοίκους της γης να κάνουν εικόνα στο θηρίο, ο οποίος [ΠΡΟΣΟΧΗ: στο πρωτότυπο μιλάει για αρσενικό γένος (ὃς)!!!] είχε την πληγή του μαχαιριού και έζησε. Και του δόθηκε η ικανότητα να δώσει πνεύμα στην εικόνα του θηρίου, έτσι που να μιλήσει η εικόνα του θηρίου και να κάνει ώστε όσοι δεν προσκυνήσουν την εικόνα του θηρίου να θανατωθούν. Και κάνει έτσι ώστε όλοι, μικροί και μεγάλοι, πλούσιοι και φτωχοί, ελεύθεροι και δούλοι, να τους δώσουν χάραγμα πάνω στο δεξί χέρι ή στο μέτωπό τους, που κανένας πια να μην μπορεί να αγοράσει ή να πουλήσει, παρά μόνο εκείνος που έχει το χάραγμα, το όνομα του θηρίου ή τον αριθμό του ονόματός του. Εδώ είναι η σοφία. Όποιος έχει νου ας υπολογίσει τον αριθμό του θηρίου. Επειδή είναι αριθμός ανθρώπου. Και ο αριθμός του είναι χξϚ».)
Ποιος είναι λοιπόν ο τόσο αινιγματικός αριθμός του Θηρίου, δηλαδή του Αντίχριστου, όπως γίνεται αναφορά στην Αποκάλυψη του Ιωάννου; Τόνοι μελάνης χύθηκαν για να βρεθεί το όνομα αυτό, που το καλύπτει πυκνό μυστήριο, αλλά δεν βρέθηκε άκρη. Το βέβαιο είναι ότι ο συγγραφεύς του ως άνω θεόπνευστου βιβλίου αναφέρει τον αριθμό χξϚ, ο οποίος βέβαια μας δίνεται στο ελληνικό σύστημα γραφής των αριθμών (στην αρχαία Ελλάδα γράμματα και αριθμοί συμβολίζονταν με τα ίδια σημεία, κάτι που συνέβαινε εξ άλλου και στους άλλους παγκοσμίους πολιτισμούς). Δεν έχουμε επομένως παρά να δούμε επακριβώς σε τι αριθμούς αντιστοιχούν τα ως άνω σημεία που μας έδωσε ο Άγιος Ιωάννης, για να τα αποδώσουμε έπειτα στο σημερινό (αραβικό) αριθμητικό σύστημα που χρησιμοποιούμε ευρέως.
[ΣΗΜ.: Σαν παράρτημα αυτού του κεφαλαίου παρατίθεται το αριθμητικό σύστημα των Ελλήνων.]
Έχουμε και λέμε λοιπόν. «χ» = 600. «ξ» = 60. Το με μια πρώτη ματιά όμως «παράξενο» γράμμα «Ϛ» σε τι αντιστοιχεί; Είναι άραγε το περίφημο «στίγμα» (και όχι «σίγμα»), δηλαδή το έκτο στην σειρά γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου, που εν τω μεταξύ χάθηκε, ή συμβολίζει το σημερινό «σ»/«ς» και επομένως είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό; Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με την σειρά τους.
Τρία γράμματα χάθηκαν εκ της ελληνικής αλφαβήτου: το «στίγμα» (έκτο γράμμα, ισοδύναμο του αριθμού 6), το «κόπα» (δέκατο όγδοο γράμμα, ισοδύναμο του αριθμού 90) και το «σαμπί» (εικοστό έβδομο – και τελευταίο – γράμμα, ισοδύναμο του 900). Το αρχαίο ελληνικό γράμμα «στίγμα» όμως συμβολίζεται ως «Ϝ», γνωστό και σαν «δίγαμμα», άρα δεν είναι σε καμία περίπτωση το σύμβολο του κεραυνού του Διός, δηλ. το «Ϛ». Αυτό το τελευταίο δεν είναι παρά το σημερινό τελικό σίγμα (το «ς»), όπως μετεξελίχθηκε στην πορεία των αιώνων. Συνεπώς η αριθμητική του αξία δεν είναι 6! Η αριθμητική αξία του «Ϛ», δηλ. του «σίγμα» και όχι του «στίγμα», είναι 200.
Έχουμε λοιπόν και λέμε. «χ» ισοδυναμεί με 600, «ξ» ισοδυναμεί με 60 και «Ϛ» ισοδυναμεί με 200. Οπότε ο αριθμός του Θηρίου («χξϚ») έχει ως αριθμητική αξία κατά σειρά: 600 – 60 – 200. Άρα ο αριθμός του Θηρίου αυτός είναι και όχι ο «διαβολικός» 666! Ακόμα και αν τα αθροίσουμε τα παραπάνω γράμματα-αριθμούς προκύπτει όχι βέβαια το άθροισμα 666, αλλά το άθροισμα 860!... Πουθενά ο αριθμός 666 του Αντιχρίστου!
Εδώ να σημειώσω ότι τίθεται και ένα άλλο ζήτημα παράλληλα, αν δηλαδή είναι πραγματικά το δεύτερο Θηρίο που περιγράφεται στην Αποκάλυψη ο... Αντίχριστος! Άλλωστε πουθενά, μα πουθενά, μέσα στην Αποκάλυψη δεν γίνεται λόγος ούτε μία φορά για Αντίχριστο!... Γίνεται λόγος αποκλειστικά και μόνο για «θηρία» και μάλιστα για δύο θηρία... Η λέξη όμως «Αντίχριστος» δεν αναφέρεται καθόλου μέσα στο κείμενο της Αποκαλύψεως του Ιωάννου!
Εξ άλλου η επωνυμία «Αντίχριστος» δεν σημαίνει αναγκαστικά τον αντίπαλο, τον εχθρό του Χριστού, δηλαδή τον Σατανά! «Αντίχριστος» είναι λέξη σύνθετη: Αντί + Χριστός, κάτι που σημαίνει σε πολύ απλά ελληνικά ότι είναι εκείνος που έρχεται «αντί του Χριστού» και όχι εκείνος που στρέφεται «κατά του Χριστού»! Ας προσέξουμε πολύ καλά την τόσο πλούσια γλώσσα μας, η οποία είναι και πολύ ακριβής. Το «Αντί» δεν έχει αρνητική έννοια όπου χρησιμοποιείται, αλλά είναι αυτό που «αντι»-καθιστά κάτι άλλο...
Τώρα, ποιος και γιατί προκάλεσε την σύγχυση σχετικά με το 666, που όπως είδαμε δεν υπάρχει; Και δεν υπάρχει, γιατί άλλο πράγμα είναι ο ελληνικός αριθμός «χξϚ» και άλλο, εντελώς άσχετο, ο αραβικός αριθμός 666. Τα έμπλεξαν όμως κάποιοι, για σκοπούς άδηλους, για να «δαιμονοποιήσουν» μία αρχαία ελληνική φράση και να την ταυτίσουν με τον... Σατανά! Είναι η περίφημη φράση που εκστομούσαν οι πρόγονοί μας, «εξ, εξ, εξ», δηλαδή 666 (τρία εξάρια), η οποία όμως σήμαινε κάτι που μόνο «διαβολικό» δεν ήταν: σήμαινε την μεγαλύτερη επιτυχία που μπορούσε να φέρει ένας παίχτης που έριχνε τους «κύβους» (ζάρια), που ήταν τρία και ο ανώτερος αριθμός που είχαν ήταν το 6, όπως δηλαδή συμβαίνει και σήμερα. Όταν λοιπόν ο παίχτης έφτανε στην απόλυτη επιτυχία, δηλαδή και τα τρία ζάρια του να έχουν τον αριθμό 6, τότε φώναζε ενθουσιασμένος: «εξ, εξ, εξ»!
Άλλο λοιπόν το «εξ, εξ, εξ», το 666, των αρχαίων Ελλήνων και εντελώς άλλος ο εβραϊκός αριθμός «χξϚ», ο οποίος ως άθροισμα μας δίνει 860!...
volcanotimes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.