Άποψη της πλατείας Κάνιγγος το φθινόπωρο του 1941, με λεωφορεία των ΑΔΚ στις αφετηρίες για τις γραμμές Αμαρουσίου και Χαλανδρίου.
Εκτός από τα ελάχιστα λεωφορεία που διασώθηκαν, πολλοί ήταν οι αυτοκινητιστές που προκάλεσαν βλάβες στα οχήματά τους διότι δεν ήθελαν να εξυπηρετήσουν τις δυνάμεις Κατοχής. Όσα διασώθηκαν κυκλοφόρησαν με σύστημα τροφοδοσίας«γκαζοζέν», ενώ για την εξυπηρέτηση των οξυμένων μεταφορικών αναγκών οι ΕΗΣ δρομολόγησαν και εμπορικές αμαξοστοιχίες για τη μεταφορά τροφίμων και εφοδίων που προωθούσε ο Ερυθρός Σταυρός.
Οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου ξεκινούσαν από την Ελευθέρα Ζώνη του λιμένος Πειραιώς, όπου κατέπλεε το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Κουρτουλούς» και όσα ακολούθησαν με ανθρωπιστική βοήθεια. Οι δυνάμεις Κατοχής επέτρεπαν επισκευές και συντηρήσεις μόνο στο τροχαίο υλικό που χρησιμοποιούσαν οι Ναζί και οι συνεργάτες τους. Το 1942 επιβλήθηκε το ενιαίο εισιτήριο στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ενώ την ίδια εποχή ιδρύθηκε το συντονιστικό όργανο των αστικών συγκοινωνιών ΟΕΑΣ ενώ διελύθησαν οι ΑΔΚ.
Το επόμενο έτος καταργήθηκε η «διακεκριμένη θέσις» στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ενώ μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των λεωφορείων που εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο. Η κατάσταση έγινε ακόμα πιο απελπιστική όταν στις 11 Ιανουαρίου 1944 οι συμμαχικές δυνάμεις βομβάρδισαν τον Πειραιά. Το εργοστάσιο, τα οχήματα και το αμαξοστάσιο των ΕΗΣ καταστράφηκαν σχεδόν ολοσχερώς και ο σταθμός Πειραιώς υπέστη σοβαρές ζημιές. Οι τροχιόδρομοι και οι συρμοί των ΕΗΣ διέκοψαν τη λειτουργία τους έως τις 7 Φεβρουαρίου 1944 όταν αποκαταστάθηκε μερικώς η συγκοινωνία.
Ακολούθησαν έντεκα δραματικοί μήνες έως την Απελευθέρωση και την αποχώρηση των Ναζί από τη χώρα. Μια νέα εποχή άρχιζε, η οποία ξεκίνησε με τη συναρμολόγηση λεωφορείων από τα εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά οχήματα που βρίσκονται στο πάλαι ποτέ κτήμα του Χασάν-Πασά, το σημερινό πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Phorum.gr
Εκτός από τα ελάχιστα λεωφορεία που διασώθηκαν, πολλοί ήταν οι αυτοκινητιστές που προκάλεσαν βλάβες στα οχήματά τους διότι δεν ήθελαν να εξυπηρετήσουν τις δυνάμεις Κατοχής. Όσα διασώθηκαν κυκλοφόρησαν με σύστημα τροφοδοσίας«γκαζοζέν», ενώ για την εξυπηρέτηση των οξυμένων μεταφορικών αναγκών οι ΕΗΣ δρομολόγησαν και εμπορικές αμαξοστοιχίες για τη μεταφορά τροφίμων και εφοδίων που προωθούσε ο Ερυθρός Σταυρός.
Οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου ξεκινούσαν από την Ελευθέρα Ζώνη του λιμένος Πειραιώς, όπου κατέπλεε το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Κουρτουλούς» και όσα ακολούθησαν με ανθρωπιστική βοήθεια. Οι δυνάμεις Κατοχής επέτρεπαν επισκευές και συντηρήσεις μόνο στο τροχαίο υλικό που χρησιμοποιούσαν οι Ναζί και οι συνεργάτες τους. Το 1942 επιβλήθηκε το ενιαίο εισιτήριο στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ενώ την ίδια εποχή ιδρύθηκε το συντονιστικό όργανο των αστικών συγκοινωνιών ΟΕΑΣ ενώ διελύθησαν οι ΑΔΚ.
Το επόμενο έτος καταργήθηκε η «διακεκριμένη θέσις» στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ενώ μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των λεωφορείων που εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο. Η κατάσταση έγινε ακόμα πιο απελπιστική όταν στις 11 Ιανουαρίου 1944 οι συμμαχικές δυνάμεις βομβάρδισαν τον Πειραιά. Το εργοστάσιο, τα οχήματα και το αμαξοστάσιο των ΕΗΣ καταστράφηκαν σχεδόν ολοσχερώς και ο σταθμός Πειραιώς υπέστη σοβαρές ζημιές. Οι τροχιόδρομοι και οι συρμοί των ΕΗΣ διέκοψαν τη λειτουργία τους έως τις 7 Φεβρουαρίου 1944 όταν αποκαταστάθηκε μερικώς η συγκοινωνία.
Ακολούθησαν έντεκα δραματικοί μήνες έως την Απελευθέρωση και την αποχώρηση των Ναζί από τη χώρα. Μια νέα εποχή άρχιζε, η οποία ξεκίνησε με τη συναρμολόγηση λεωφορείων από τα εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά οχήματα που βρίσκονται στο πάλαι ποτέ κτήμα του Χασάν-Πασά, το σημερινό πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Phorum.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.