Με 300 ευρώ θα δίδονται πλέον οι άδειες λεωφορείων, οι οποίες θα χορηγούνται από την οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού, εφόσον ο ενδιαφερόμενος πληροί ορισμένες βασικές προϋποθέσεις. Ειδικότερα, θα πρέπει να διαθέτει άδεια οδικού μεταφορέα επιβατών, ειδικό σήμα λειτουργίας ΤΕΟΜ ή τουριστικού γραφείου, ενώ θα καταθέτει και ορισμένα παράβολα υπέρ του ΕΟΤ, του Ελληνικού Δημοσίου, του Ταμείου των Ξενοδοχοϋπαλλήλων κ.λπ. Παράλληλα θα καταθέτει και εγγυητική επιστολή ύψους 1.000 ευρώ για το κάθε λεωφορείο, αλλά το ποσό της εγγυητικής δεν θα ξεπερνά τα 6.000 ευρώ σε περίπτωση που ο αριθμός των ζητούμενων αδειών είναι μεγαλύτερος των έξι.
Ήδη, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 2537, Τεύχος Β’ 7/11/11) δημοσιεύθηκε η απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου, με την οποία επέρχεται πλήρης απελευθέρωση των αδειών κυκλοφορίας τουριστικών λεωφορείων.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, η άδεια λεωφορείου θα χορηγείται μέσα σε δέκα ήμερες, ενώ ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να θέσει σε κυκλοφορία το όχημα για το οποίο προορίζεται η άδεια μέσα σε 30 ημέρες.
Πάντως, η εν λόγω Υ.Α. δεν αναφέρει κάτι ως προς τις προδιαγραφές των οχημάτων που θα τίθενται σε κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι οι νέες άδειες θα μπορούν να συνοδεύουν όλα τα οχήματα που σήμερα κυκλοφορούν, εκτός εάν τεθούν περιορισμοί ως προς τα Euro με νέα Υπουργική Απόφαση.
Το ενδιαφέρον για απόκτηση νέων αδειών λεωφορείων είναι μεγάλο τόσο από όσους δραστηριοποιούνται ήδη στον χώρο του τουρισμού όσο και από νέους που θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στον τομέα αυτό, που σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, εμφανίζει ευκαιρίες. Εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν νέα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία θα συμβάλουν στην αναβάθμιση του κλάδου της τουριστικής μεταφοράς. Η χορήγηση, πάντως, άδειας τουριστικού λεωφορείου αφορά τόσο τα φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις όσο και τα νομικά πρόσωπα κάθε μορφής.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων ζητούν να δρομολογηθεί και η απελευθέρωση στις τακτικές γραμμές, δηλαδή στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Το ζήτημα έχει ανοίξει και για τον κλάδο των ΚΤΕΛ, παρά το γεγονός ότι υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη που δίνει τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ να εκτελούν το έργο που έχουν αναλάβει μέχρι το 2019. Οι πιέσεις από πλευράς Ε.Ε. είναι πιθανόν να δρομολογήσουν εξελίξεις πολύ νωρίτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.