• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

    Υπήρξε όντως ο Ιησούς Χριστός; Υπάρχει κάποια ιστορική απόδειξη για τον Ιησού Χριστό;



    Ερώτηση: Υπήρξε όντως ο Ιησούς Χριστός; Υπάρχει κάποια ιστορική απόδειξη για τον Ιησού Χριστό;

    Απάντηση: Συνήθως, όταν διατυπώνεται αυτή η ερώτηση, το πρόσωπο που ρωτά, περιορίζει την ερώτηση «εκτός της Αγίας Γραφής». Εμείς δεν ασπαζόμαστε τη θεωρία ότι η Αγία Γραφή δεν μπορεί να θεωρηθεί πηγή αποδείξεων για την ύπαρξη του Ιησού Χριστού. Η Καινή Διαθήκη περιλαμβάνει εκατοντάδες αναφορές στον Ιησού Χριστό. Υπάρχουν αυτοί που τοποθετούν την συγγραφή των Ευαγγελίων στον 2ο αιώνα μ.Χ. -100+ χρόνια μετά απ’ τον θάνατο του Χριστού. Ακόμα κι αν αυτό είναι το ζήτημα (στο οποίο αντιτιθέμεθα καθέτως), όσον αφορά τα ιστορικά στοιχεία, γραπτά που συγγράφτηκαν εντός 200 χρόνων από τότε που έλαβαν χώρα τα γεγονότα, θεωρούνται ιδιαίτερα αξιόπιστα στοιχεία. Επί πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των μελετητών (Χριστιανών και μη) θα συμφωνούσαν ότι οι επιστολές του Αποστόλου Παύλου (τουλάχιστον οι περισσότερες) συγγράφτηκαν από τον ίδιο στα μέσα του 1ου αιώνα μ.Χ. –λιγότερο από 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Ιησού. Όσο αφορά τα ιστορικά στοιχεία των αρχαίων συγγραμμάτων, αυτά αποτελούν ισχυρή απόδειξη της ύπαρξης ενός άντρα με το όνομα Ιησούς στο Ισραήλ κατά τις αρχές του πρώτου αιώνα μ.Χ. 


    Είναι επίσης σημαντικό ν’ αναγνωρίσουμε ότι το 70 μ.Χ. οι Ρωμαίοι εισέβαλαν και κατέστρεψαν την Ιερουσαλήμ και το μεγαλύτερο μέρος του Ισραήλ γενικότερα, εξολοθρεύοντας τους κατοίκους. Ολόκληρες πόλεις κυριολεκτικά κατακάηκαν! Δεν θα έπρεπε λοιπόν να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι πολλά από τα στοιχεία της ύπαρξης του Ιησού πιθανόν καταστράφηκαν. Πολλοί από τους αυτόπτες μάρτυρες του Ιησού θα πρέπει να σκοτώθηκαν. Αυτά τα γεγονότα πιθανότατα περιόρισαν τον αριθμό των επιζώντων αυτοπτών μαρτύρων, που θα μπορούσαν να ομολογήσουν για τον Ιησού.

    Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η διακονία του Ιησού ήταν ιδιαίτερα περιορισμένα σε μια σχετικά ασήμαντη περιοχή στην άκρη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, εκπληκτικά μεγάλος αριθμός πληροφοριών μπορεί να αντληθεί γι’ Αυτόν, από κοσμικές ιστορικές πηγές. Μερικά από τα πιο σημαντικά ιστορικά στοιχεία για τον Ιησού περιλαμβάνονται στα ακόλουθα:

    Ο Ρωμαίος Τάκιτος του 1ου αιώνα, ο οποίος θεωρείται ένας απ’ τους πιο αξιόπιστους ιστορικούς του αρχαίου κόσμου, αναφέρει τους προληπτικούς «Χριστιανούς» ,που πήραν το όνομά τους από τον Christus, η λατινική ονομασία για τον Χριστό, που υπέφερε από τον Πόντιο Πιλάτο κατά την βασιλεία του Τιβέριου. Ο Σουετώνιος, αρχιγραμματέας του Αυτοκράτορα Αδριανού, έγραψε ότι υπήρχε ένας άντρας ονομαζόμενος Χριστός που έζησε κατά τη διάρκεια του 1ου αιώνα (Annals 15.44.

    Ο Ιωσήφ Φλάβιος είναι ο γνωστότερος Ιουδαίος ιστορικός. Sto Antiquities αναφέρεται τον Ιάκωβο, «τον αδερφό του Ιησού, που ονομάστηκε Χριστός». Υπάρχει εκεί ένα αμφιλεγόμενο απόσπασμα (18:3) που λέει, «Περίπου εκείνον τον καιρό, υπήρχε κάποιος Ιησούς, ένας σοφός άνθρωπος, αν είναι επιτρεπτό να τον ονομάσουμε άνθρωπο. Διότι Αυτός έκανε εκπληκτικά κατορθώματα… Αυτός ήταν [Ο] Χριστός… αυτός εμφανίστηκε σ` αυτούς ζωντανός ξανά την Τρίτη ημέρα, καθώς οι θεϊκοί προφήτες προείπαν. Αυτά και άλλα δέκα χιλιάδες θαυμαστά πράγματα σχετικά με Αυτόν.» Σε ένα άλλο απόσπασμα διαβάζουμε «Εκείνο τον καιρό υπήρχε ένας σοφός άνθρωπος, ονομαζόμενος Ιησούς. Η διαγωγή Του ήταν καλή και ήταν γνωστός ως ευσεβής. Πολλοί εκ των Ιουδαίων και εκ των άλλων εθνών έγιναν μαθητές Του. Ο Πιλάτος Τον καταδίκασε σε σταυρικό θάνατο. Αλλά όσοι είχαν γίνει μαθητές Του, δεν εγκατέλειψαν τη διδασκαλία Του. Ανέφεραν ότι Αυτός εμφανίστηκε σ’ αυτούς τρεις μέρες μετά τη σταύρωσή Του, και ότι ήταν ζωντανός. Σύμφωνα μ’ αυτά, πιθανόν Αυτόν να ήταν ο Μεσσίας, Του οποίου τα θαύματα οι προφήτες είχαν εξιστορήσει.»

    Ο Ιούλιος Αφρικανός αναφέρει τον ιστορικό Θάλλο σε μια αντιπαράθεση σχετικά με το σκοτάδι που ακολούθησε τη σταύρωση του Χριστού (Extant Writings, 18).

    Ο Πλίνος ο νεότερος, στις Επιστολές 10:96, κατέγραψε πράξεις λατρείας των πρώτων Χριστιανών, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι οι Χριστιανοί λάτρευαν τον Ιησού ως Θεό και ήταν πολύ ηθικοί, και περικλείει μια αναφορά στα γεύματα αγάπης και στο Δείπνο του Κυρίου.

    Στο Βαβυλωνιακό Ταλμούδ (Sanhedrin 43a) επιβεβαιώνεται η σταύρωση του Ιησού την Παραμονή του Πάσχα, και οι κατηγορίες εναντίον Του ότι διέπραττε μαγείες και ενθάρρυνε τους Ιουδαίους να αποστατήσουν.

    Ο Λουκιανός …………………. ήταν ένας Έλληνας συγγραφέας του 2ου αιώνα ο οποίος αναγνωρίζει ότι ο Χριστός λατρευόταν από τους Χριστιανούς, εισήγαγε νέες διδασκαλίες, και σταυρώθηκε γι’ αυτό. Αναφέρει ότι οι διδασκαλίες του Ιησού, περιλαμβάνουν την αδελφότητα των πιστών, την σημασία της μεταστροφής και την αναγκαιότητα της άρνησης άλλων θεών. Οι Χριστιανοί έζησαν σύμφωνα με τους νόμους του Ιησού, πίστεψαν ότι απέκτησαν αιώνια ζωή, και χαρακτηριστήκαν από την περιφρόνηση για τον θάνατο, την εθελοντική αφοσίωση και την απάρνηση των υλικών αγαθών.

    Ο Mara Bar-Serapion επιβεβαιώνει ότι Ιησούς θεωρείτο ότι ήταν ένας σοφός και ευσεβής άντρας, από πολλούς θεωρείτο Βασιλιάς του Ισραήλ, θανατώθηκε από τους Ιουδαίους και συνέχισε να ζει μέσω της διδασκαλίας των οπαδών Του.

    Έπειτα έχουμε τα συγγράμματα των Γνωστικών (Το Ευαγγέλιο της Αλήθειας, Τα απόκρυφα του Ιωάννη, Το Ευαγγέλιο του Θωμά, Πραγματεία περί Ανάστασης, κτλ.) τα οποία, όλα αναφέρουν τον Ιησού.

    Στην πραγματικότητα, μπορούμε να επαναδομήσουμε τα Ευαγγέλια μόνο από τις μη-Χριστιανικές πηγές των πρώτων χρόνων: Ο Ιησούς ονομάστηκε «Ο Χριστός» (Josephus), έκανε «μαγεία», οδήγησε τον Ισραήλ σε νέα διδασκαλίες, και κρεμάστηκε κατά το Πάσχα γι’ αυτούς (Βαβυλωνιακό Ταλμούδ) στην Ιουδαία (Τάκιτος), αλλά ισχυρίστηκε ότι είναι Θεός και ότι θα επέστρεφε (Ελιέζερ) τα οποία και οι οπαδοί Του πίστεψαν-λατρεύοντας Αυτόν ως Θεό (Πλίνος ο νεότερος).

    Συμπερασματικά, υπάρχει πλήθος στοιχείων υπέρ της ύπαρξης του Ιησού Χριστού, τόσο στην κοσμική όσο και στην Βιβλική ιστορία. Ίσως η μεγαλύτερη απόδειξη ότι ο Χριστός όντως υπήρξε, είναι το γεγονός ότι κυριολεκτικά χιλιάδες Χριστιανοί κατά τον πρώτο αιώνα μ.Χ. συμπεριλαμβανομένου των 12 Αποστόλων, ήταν πρόθυμοι να δώσουν την ζωή τους σαν μάρτυρες για τον Ιησού Χριστό. Οι άνθρωποι θα πέθαιναν γι’ αυτό που πιστεύουν ότι είναι αλήθεια, αλλά κανείς δεν θα πέθαινε για κάτι που ξέρει ότι είναι ψέμα.



    ΠΗΓΗ: http://www.gotquestions.org/Greek/Greek-did-Jesus-exist.html

    1 σχόλιο:

    1. ο ναος του σολονωντος θα ηταν ενας ναισκοςτου μηκους μιας συνοικιακησς εκκλησιας.

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ