... ΑΤΟΝΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΖΗΤΗΣΗ...
Μπαράζ τιμολογιακών προσφορών και κορύφωση του ανταγωνισμού στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου καταγράφεται το τελευταίο τρίμηνο, καθώς από τις 15 Απριλίου ξεκινά η εφαρμογή των νέων μέτρων και των αυστηρότερων προστίμων ...
για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα.
Από τις αρχές του χρόνου, το μεσοσταθμικό ασφάλιστρο για τα αυτοκίνητα από 1.200-1.600 κυβικά εκατοστά έχει μειωθεί κατά περίπου 10%, ενώ για τα αυτοκίνητα άνω των 1.600 κυβικών η μείωση ξεπερνά το 15%-20%. Αντίστοιχη μείωση υπάρχει και για τα αυτοκίνητα κάτω των 1.200 κυβικών εκατοστών. Ενδεικτικά, το μέσο εξαμηνιαίο ασφάλιστρο για αυτοκίνητο 1.600 κυβικών εκατοστών 5 ετών με οδηγό ηλικίας 40 ετών διαμορφώνεται περίπου στα 240-250 ευρώ. Εκτός από τις μειώσεις των ασφαλίστρων υπάρχουν και άλλες προσφορές όπως τριμηνιαία συμβόλαια (για τους περιστασιακούς οδηγούς), συμβόλαια με μειωμένες καλύψεις, προσφορά αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος, προσφορά ιατρο-διαγνωστικών υπηρεσιών κ.ά.
Η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης αυτοκινήτου αποτελεί σωσίβιο για τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες επηρεάζονται και την έλλειψη ρευστότητας των καταναλωτών. Ο νομικός καθορισμός του προστίμου των 250 ευρώ στους ανασφάλιστους οδηγούς αποτελεί ένα μοχλό πίεσης για την ασφάλισής τους ενώ θεωρείται δεδομένη και η πρόθεση της πολιτείας για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο Γενικών Ασφαλειών θεωρούν τα νέα μέτρα ως τελευταία ευκαιρία διεύρυνσης του -συνεχώς συρρικνούμενου- μεριδίου αγοράς τους. Ο εντοπισμός των ανασφάλιστων οχημάτων εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε βάσιμη αύξηση του ασφαλιζόμενου στόλου κατά περίπου 200.000 αυτοκίνητα, δηλαδή μία αύξηση της παραγωγής κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ από τον Απρίλιο του 2013 σύμφωνα με τη μετριοπαθέστερη εκτίμηση. Με αισιόδοξες εκτιμήσεις η αύξηση του ασφαλιζόμενου στόλου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 800.000 αυτοκίνητα με αύξηση παραγωγής κατά 1,6 δισ. ευρώ επιπλέον της υπάρχουσας παραγωγής.
Ο ανταγωνισμός στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα έντονος καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζοντας το διογκούμενο κύμα ανασφαλίστων προσπαθούν να πάρουν μερίδια αγοράς από μία συρρικνούμενη «πίτα». Έτσι προσπαθούν μέσω τιμολογιακών προσφορών προς τους καταναλωτές και αυξημένων προμηθειών προς τους μεγαλομεσίτες και πράκτορες να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Οι προσφορές έχουν οδηγήσει τα ασφάλιστρα σε κάθετη πτώση, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές αλλά με πολλούς κινδύνους για την αποθεματοποίηση των εταιρειών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», στον τιμολογιακό ανταγωνισμό και στην ιδιαίτερη χαμηλή τιμολόγηση πρωτοστατούν μεγάλες ελληνικές και ξένες πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες έχοντας διαμορφώσει υψηλά περιθώρια αποθεματοποίησης τα προηγούμενα χρόνια προσπαθούν να τα εκμεταλλευτούν (έστω και μειώνοντάς τα) για να κατεβάσουν τις τιμές τους. Θυσιάζουν δηλαδή μέρος από τα ίδια κεφάλαιά τους για να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές.
Παραμένει άτονη η ζήτηση
Μπορεί οι ασφαλιστικές να τα «δίνουν όλα» στο μέτωπο προσέλκυσης ασφαλισμένων στο αυτοκίνητο, αλλά φαίνεται ότι μέχρι στιγμής οι ανασφάλιστοι δεν ανταποκρίνονται στις πρόσφορές. Η έλλειψη ρευστότητας στους καταναλωτές αλλά και οι πλημμελείς έλεγχοι από την τροχαία σε συνδυασμό με την αδυναμία ηλεκτρονικού εντοπισμού των ανασφάλιστων δεν έχουν οδηγήσει τους ανασφάλιστους να ασφαλιστούν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, θα είναι επιτυχία εάν καταφέρουν να εντοπιστούν και να οδηγηθούν στην ασφάλισή τους μέχρι το τέλος του χρόνου 100.000 ανασφάλιστοι οδηγοί. Επίσης, στελέχη από την ΕΑΕΕ θεωρούν ότι οι εταιρείες δεν θα συνεχίσουν να κατεβάζουν επ' αόριστον τα ασφάλιστρα, χωρίς να επηρεάζονται δυσμενώς τα αποθεματικά τους.
imerisia.gr
Μπαράζ τιμολογιακών προσφορών και κορύφωση του ανταγωνισμού στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου καταγράφεται το τελευταίο τρίμηνο, καθώς από τις 15 Απριλίου ξεκινά η εφαρμογή των νέων μέτρων και των αυστηρότερων προστίμων ...
για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα.
Από τις αρχές του χρόνου, το μεσοσταθμικό ασφάλιστρο για τα αυτοκίνητα από 1.200-1.600 κυβικά εκατοστά έχει μειωθεί κατά περίπου 10%, ενώ για τα αυτοκίνητα άνω των 1.600 κυβικών η μείωση ξεπερνά το 15%-20%. Αντίστοιχη μείωση υπάρχει και για τα αυτοκίνητα κάτω των 1.200 κυβικών εκατοστών. Ενδεικτικά, το μέσο εξαμηνιαίο ασφάλιστρο για αυτοκίνητο 1.600 κυβικών εκατοστών 5 ετών με οδηγό ηλικίας 40 ετών διαμορφώνεται περίπου στα 240-250 ευρώ. Εκτός από τις μειώσεις των ασφαλίστρων υπάρχουν και άλλες προσφορές όπως τριμηνιαία συμβόλαια (για τους περιστασιακούς οδηγούς), συμβόλαια με μειωμένες καλύψεις, προσφορά αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος, προσφορά ιατρο-διαγνωστικών υπηρεσιών κ.ά.
Η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης αυτοκινήτου αποτελεί σωσίβιο για τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες επηρεάζονται και την έλλειψη ρευστότητας των καταναλωτών. Ο νομικός καθορισμός του προστίμου των 250 ευρώ στους ανασφάλιστους οδηγούς αποτελεί ένα μοχλό πίεσης για την ασφάλισής τους ενώ θεωρείται δεδομένη και η πρόθεση της πολιτείας για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο Γενικών Ασφαλειών θεωρούν τα νέα μέτρα ως τελευταία ευκαιρία διεύρυνσης του -συνεχώς συρρικνούμενου- μεριδίου αγοράς τους. Ο εντοπισμός των ανασφάλιστων οχημάτων εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε βάσιμη αύξηση του ασφαλιζόμενου στόλου κατά περίπου 200.000 αυτοκίνητα, δηλαδή μία αύξηση της παραγωγής κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ από τον Απρίλιο του 2013 σύμφωνα με τη μετριοπαθέστερη εκτίμηση. Με αισιόδοξες εκτιμήσεις η αύξηση του ασφαλιζόμενου στόλου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 800.000 αυτοκίνητα με αύξηση παραγωγής κατά 1,6 δισ. ευρώ επιπλέον της υπάρχουσας παραγωγής.
Ο ανταγωνισμός στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα έντονος καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζοντας το διογκούμενο κύμα ανασφαλίστων προσπαθούν να πάρουν μερίδια αγοράς από μία συρρικνούμενη «πίτα». Έτσι προσπαθούν μέσω τιμολογιακών προσφορών προς τους καταναλωτές και αυξημένων προμηθειών προς τους μεγαλομεσίτες και πράκτορες να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Οι προσφορές έχουν οδηγήσει τα ασφάλιστρα σε κάθετη πτώση, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές αλλά με πολλούς κινδύνους για την αποθεματοποίηση των εταιρειών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», στον τιμολογιακό ανταγωνισμό και στην ιδιαίτερη χαμηλή τιμολόγηση πρωτοστατούν μεγάλες ελληνικές και ξένες πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες έχοντας διαμορφώσει υψηλά περιθώρια αποθεματοποίησης τα προηγούμενα χρόνια προσπαθούν να τα εκμεταλλευτούν (έστω και μειώνοντάς τα) για να κατεβάσουν τις τιμές τους. Θυσιάζουν δηλαδή μέρος από τα ίδια κεφάλαιά τους για να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές.
Παραμένει άτονη η ζήτηση
Μπορεί οι ασφαλιστικές να τα «δίνουν όλα» στο μέτωπο προσέλκυσης ασφαλισμένων στο αυτοκίνητο, αλλά φαίνεται ότι μέχρι στιγμής οι ανασφάλιστοι δεν ανταποκρίνονται στις πρόσφορές. Η έλλειψη ρευστότητας στους καταναλωτές αλλά και οι πλημμελείς έλεγχοι από την τροχαία σε συνδυασμό με την αδυναμία ηλεκτρονικού εντοπισμού των ανασφάλιστων δεν έχουν οδηγήσει τους ανασφάλιστους να ασφαλιστούν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, θα είναι επιτυχία εάν καταφέρουν να εντοπιστούν και να οδηγηθούν στην ασφάλισή τους μέχρι το τέλος του χρόνου 100.000 ανασφάλιστοι οδηγοί. Επίσης, στελέχη από την ΕΑΕΕ θεωρούν ότι οι εταιρείες δεν θα συνεχίσουν να κατεβάζουν επ' αόριστον τα ασφάλιστρα, χωρίς να επηρεάζονται δυσμενώς τα αποθεματικά τους.
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.