Να κριθούν ένοχοι, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, πρότεινε για τους κατηγορούμενους, στην υπόθεση "Ήλιος", κατά την αγόρευσή της χθες, η Εισαγγελέας Παγώνα Ζάκκα.
Η Εισαγγελέας πρότεινε την καταδίκη των κατηγορουμένων για την αεροπορική τραγωδία του αεροσκάφους της Ήλιος, χωρίς την αναγνώριση ελαφρυντικών για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από ενσυνείδητη αμέλεια, όσον αφορά τους Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων και το Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείας και για ανθρωποκτονία από ασυνείδητη αμέλεια, όσον αφορά το μηχανικό της εταιρείας, που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, Άλαν Ίργουϊν.
Η Εισαγγελέας απέρριψε το αίτημα της υπεράσπισης για διεξαγωγή νέας έρευνας όσον αφορά τα αίτια του ατυχήματος, λέγοντας ότι οι απαιτούμενες έρευνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και υπάρχουν τα στοιχεία ώστε να εκδοθεί απόφαση και η Δικαιοσύνη να καταλήξει στα συμπεράσματά της. Στην αγόρευση της αναφέρθηκε σε παραλείψεις όσον αφορά την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, εκ μέρους της αεροπορικής εταιρίας Ήλιος, στο πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων της Ελλάδας, υπό τον Ακριβό Τσολάκη, τις καταθέσεις των μαρτύρων, καθώς και του συνόλου της εκτενούς δικογραφίας, η οποία είναι στη διάθεση της Ελληνικής Δικαιοσύνης αναφορικά με τη συντριβή του αεροσκάφους της Ήλιος στο Γραμματικό Αττικής, στις 14 Αυγούστου 2005, η οποία οδήγησε στο θάνατο 121 ανθρώπους, επιβάτες και πλήρωμα της μοιραίας πτήσης.
Εκ μέρους των συνηγόρων της Πολιτικής Αγωγής, τονίστηκε η ευθύνη της εταιρίας, όσον αφορά συστηματικές παραλείψεις και εκπτώσεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας και όπως τονίστηκε «την έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας» η οποία επικρατούσε στην «Ήλιος».
Ο κ. Παυλάκης, συνήγορος της Πολιτικής Αγωγής, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην επίφαση νομιμότητας, υπό την οποία λειτουργούσε η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία, τηρώντας όπως είπε «τους κανόνες στο όριο τους», με υπερβολική χρήση των αεροσκαφών, καταστρατήγηση των προβλεπόμενων αδειών για το προσωπικό ενώ έκανε αναφορά και στον Chef operating officer της εταιρίας, ο οποίος δεν κλήθηκε να καταθέσει αλλά είχε δηλώσει ότι στην εταιρία επικρατούσε «κουλτούρα φόβου».
Ο συνήγορος Πολιτικής Αγωγής, κ. Μαυροειδής εξέφρασε την άποψη ότι η υπόθεση έπρεπε να δικάζεται ως κακούργημα και όχι ως πλημμέλημα όπως έχει εισαχθεί στην Ελλάδα, αποδίδοντας παράλληλα ευθύνες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία όπως είπε θα έπρεπε να είναι μεταξύ των κατηγορουμένων, καθώς είχε ευθύνη που επέτρεπε στη συγκεκριμένη εταιρία να λειτουργεί. Όπως είπε ο κ. Μαυροειδής όλες οι αναφορές περί μη συμμόρφωσης της Ήλιος με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία καθοδηγούσε την ΥΠΑ Κύπρου, που τελικώς φέρει την ευθύνη για τη λειτουργία μίας τέτοιας εταιρίας. Ο κ. Μαυροειδής αναφερόμενος στην Ήλιος έκανε λόγο για παντελή έλλειψη κουλτούρα ασφάλειας πτήσεων και για αποκλειστικό άξονα με βάση τον οποίο γίνονταν όλες οι επιλογές το κέρδος.
Τέλος, ο κ. Ιωάννου στην αγόρευση του εξέφρασε την άποψη ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ενοχή των κατηγορουμένων με βάση τα στοιχεία της δικογραφίας, προσθέτοντας ότι σε μία τόσο μικρή εταιρία δεν ήταν δυνατό να μην έχουν γνώση πχ ο κ. Πανταζής αναφορικά με τους φακέλους των χειριστών και τις επιδόσεις τους στην εκπαίδευση, αφού ο κ. Κικκίδης του κοινοποιούσε όλα τα σχετικά έγγραφα των αξιολογήσεων. Όπως είπε, οι τρεις πρώτοι κατηγορούμενοι, ιδιαίτερα, έχουν εντυπωσιακά βιογραφικά, αλλά απέδειξαν ότι απέτυχαν να συνεργαστούν ως όφειλαν με στόχο την ασφάλεια, ενώ έκλεισε τονίζοντας ότι αν δεν είχαν δει τα στοιχεία, που προμήνυαν την τραγωδία, τότε η ενοχή τους είναι ακόμα πιο βαριά.
Η δίκη διεκόπη εκ νέου και θα συνεχιστεί την Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου, 2013.
Η εκδίκαση της έφεσης ξεκίνησε στις 26 Οκτωβρίου στο Εφετείο Αθηνών μετά από την Πρωτόδικη απόφαση τον περασμένο Απρίλη, σύμφωνα με την οποία οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι χωρίς ελαφρυντικά, από το Πρωτοδικείο Αθηνών που τους καταδίκασε - σύμφωνα με την πρόταση του Εισαγγελέα - σε φυλάκιση τριών ετών ως βάση και ένα χρόνο επιπλέον για τον κάθε νεκρό, δηλαδή 123 χρόνια ο κάθε κατηγορούμενος, από τα οποία υποχρεούνται να εκτίσουν τα 10. Σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση, το δικαστήριο έκρινε ενόχους για ανθρωποκτονία από ενσυνείδητη αμέλεια, τους: Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων και το Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείας, ενώ ένοχος για ανθρωποκτονία από ασυνείδητη αμέλεια κρίθηκε ο μηχανικός της εταιρείας, που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, Άλαν Ίργουϊν.
http://newsit.com.cy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.