• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

    Η Καταγωγή του Ιησού Χριστού (2)



    Διαβάστε μια σειρά άρθρων τα οποία περιλαμβάνονται μέσα στο βιβλίο μας «Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός» για την καταγωγή του Ιησού Χριστού και ποιες είναι οι ενδείξεις για την ελληνικότητα ή μη ενός προσώπου που χάραξε την πορεία της ανθρωπότητας εδώ και 2000 χρόνια με μία μόνο λέξη: Αγάπη!... Σήμερα: Γιατί ο Χριστός είπε τη φράση: «Ει ουν Δαυίδ καλεί αυτόν Κύριον, πώς υιός αυτού εστί;»
    «ΕΙ ΟΥΝ ΔΑΥΪΔ ΚΑΛΕΙ ΑΥΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ, ΠΩΣ ΥΙΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΣΤΙΝ;»
    Ένας μεγάλος προβληματισμός που γεννιέται για τις γενεαλογικές σχέσεις του Ιησού Χριστού με τον «οίκον Δαυϊδ» είναι με τις σχετικές περικοπές των Ευαγγελίων (Ματθ. 22, 41-46, Μάρκ. 12, 35-37 και Λουκ. 20, 41-44) όπου γίνεται αναφορά εις τις πονηρές ερωτήσεις των Φαρισαίων και τις θαυμαστές αποκρίσεις του Κυρίου.
    Ας διαβάσωμεν τις σχετικές περικοπές αρχίζοντας με το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον (Κεφ. 22,41-46):
    «Συνηγμένων δε των Φαρισαίων επηρώτησεν αυτούς ο Ιησούς λέγων˙ τι υμίν δοκεί περί του Χριστού; Τίνος υιός έστι; Λέγουσιν αυτώ˙ του Δαυίδ. λέγει αυτοίς πώς ουν Δαυίδ εν Πνεύματι Κύριον αυτόν καλεί λέγων, είπε ο Κύριος τω Κυρίω μου, κάθου εκ δεξιών μου έως αν θω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου; Ει ουν Δαυίδ καλεί αυτόν Κύριον, πώς υιός αυτού εστί; Και ουδείς εδύνατο αυτώ αποκριθήναι λόγον, ουδέ ετόλμησέ τις απ’ εκείνης της ημέρας επερωτήσαι αυτόν ουκέτι.»
    Ας διαβάσωμεν τώρα την ερμηνευτικήν απόδοσιν του Παν. Ν. Τρεμπέλα:
    «Ενώ δε ήσαν συναγμένοι οι Φαρισαίοι, τους ερώτησεν ο Ιησούς λέγων˙ Τι ιδέαν έχετε περί του Μεσσίου, που θα αναδειχθή και θα χρισθή τοιούτος υπό αυτόν τον Θεόν; Τίνος απόγονος είναι; Λέγουν εις αυτόν Είναι απόγονος του Δαβίδ.
    Λέγει εις αυτούς˙ Πώς λοιπόν ο Δαβίδ εμπνεόμενος από το Άγιον Πνεύμα τον αποκαλεί Κύριον, όταν λέγη: Είπεν ο Κύριος και Θεός εις τον Κύριόν μου Χριστόν˙ Κάθησε επί του θρόνου μου εις τα δεξιά μου, μέχρις ότου θέσω τους εχθρούς σου σαν άλλο υποστήριγμα που θα ακουμπούν και θα πατούν επάνω τα πόδια σου. Αλλ’ οι πάπποι ποτέ δεν καλούν τα εγγόνια και τα τρισέγγονά των κυρίους των. Ούτε στέκει ποτέ οι πρόγονοι να προσφωνούν τους απογόνους των κυρίους. Εάν λοιπόν ο Δαβίδ τον αποκαλή Κύριον, πώς είναι υιός και απόγονός του; Αυτό σημαίνει ότι ο Μεσσίας δεν είναι μόνον υιός του Δαβίδ, αλλά και υιός του Θεού και ως τοιούτος είναι και κύριος του Δαβίδ.
    Και κανείς δεν ημπόρεσε να του αποκριθή ούτε λέξιν, ουδέ ετόλμησε κανείς από την ημέραν εκείνην να τον ερωτήση πλέον».
    Για το ίδιο θέμα ο Ευαγγελιστής Μάρκος, αναφερόμενος εις τον έλεγχον των γραμματέων (Κεφ. 12, 35-37) γράφει:
    «Και αποκριθείς ο Ιησούς έλεγε διδάσκων εν τω ιερώ πώς λέγουσιν οι γραμματείς ότι ο Χριστός υιός Δαυίδ έστι; αυτός γαρ Δαυίδ είπε εν πνεύματι Αγίω˙ λέγει ο Κύριος τω Κυρίω μου, κάθου εκ δεξιών μου ως αν θω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου. Αυτός ουν Δαυίδ λέγει αυτόν Κύριον˙ και πόθεν υιός αυτού εστί; Και ο πολύς όχλος ήκουεν αυτού ηδέως».
    Ο Παναγιώτης Ν. Τρεμπέλας ερμηνεύει το ως άνω χωρίο ως εξής:
    «Και ο Ιησούς έλαβε τον λόγον και έλεγε διδάσκων μέσα εις τον ιερόν περίβολον του ναού˙ Ας μας εξηγήσουν οι διδάσκαλοι του νόμου, πώς λέγουν και πώς εννοούν, ότι ο Μεσσίας Χριστός είναι απόγονος του Δαβίδ; Η βεβαίωσις αυτή προκαλεί απορίαν και υπάρχει ανάγκη να σαφηνισθή. Διότι αυτός ο Δαβιδ είπε φωτιζόμενος από το Άγιον Πνεύμα˙ Είπεν ο Κύριος και Θεός εις τον Κύριόν μου Χριστόν˙ Κάθησε επί του θρόνου μου εις τα δεξιά μου δοξαζόμενος και τιμώμενος μαζί με εμέ, εως ότου θέσω τους εχθρούς σου σαν άλλο στήριγμα, που θα πατούν επάνω τα πόδια σου.
    Αυτός λοιπόν ο Δαβίδ καλεί τον Μεσσίαν Κύριον. Και πώς είναι υιός του; Στέκει ο πρόγονος να καλή τον τρισέγγονον και απόγονόν του Κύριον; Αυτό σημαίνει ότι ο Μεσσίας δεν είναι μόνον υιός του Δαβίδ, αλλά και υιός του Θεού και ως τοιούτος είναι και Κύριος του Δαβίδ. Και ο πολύς λαός ήκουε τον Ιησούν με πολλήν ευχαρίστησιν».
    Υπάρχει τώρα και ο τρίτος Ευαγγελιστής, ο Λουκάς, ο οποίος αναφερόμενος εις το θέμα της προσοχής, που εφιστά ο Κύριος εις την διδασκαλίαν των γραμματέων (Κεφ. 20, 41-44), γράφει:
    «Είπε δε προς αυτούς˙ πώς λέγουσιν τον Χριστόν υιόν Δαυίδ είναι; Και αυτός Δαυίδ λέγει εν βίβλω των ψαλμών είπεν ο Κύριος τω Κυρίω μου, κάθου εκ δεξιών μου εως αν θω τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου.
    Δαυίδ ουν αυτόν Κύριον καλεί ˙ και πώς υιός αυτού έστιν;»
    Ας διαβάσωμεν τώρα και την ερμηνευτικήν απόδοσιν του αειμνήστου Καθηγητού Παναγιώτου Ν. Τρεμπέλα:
    «Είπε δε προς αυτούς˙ Πως λέγουν οι διδάσκαλοί σας, ότι ο Μεσσίας Χριστός είναι απόγονος του Δαβίδ; Και πώς το άλλο μέρος αυτός ο Δαβίδ λέγει εις το βιβλίο των Ψαλμών˙ Είπεν ο Κύριος και Θεός εις τον Κύριόν μου Χριστόν Κάθισε επί του θρόνου μου εις τα δεξιά μου δοξαζόμενος και τιμώμενος μαζί μου, ως ότου θέσω τους εχθρούς σου σαν άλλο υποστήριγμα, που θα πατούν επάνω τα πόδια σου; Ο Δαβίδ λοιπόν καλεί αυτόν Κύριον. Και πώς είναι υιός του; Στέκει ο πρόγονος να καλή τον τρισέγγονον και απόγονόν του Κύριον; Αυτό σημαίνει, ότι ο Μεσσίας δεν είναι μόνον υιός του Δαβίδ, αλλά και υιός του Θεού και ως τοιούτος είναι και Κύριος του Δαβίδ.»
    Δεκτές και σεβαστές όλες οι θεολογικές ερμηνείες των θεολόγων καθηγητών, ωστόσο τα ερωτήματα του Ιησού Χριστού παραμένουν:

     «Ει ουν Δαυίδ καλεί αυτόν Κύριον, πώς υιός αυτού εστι;» (Ματθ. 22,45).
     «Και πόθεν υιός αυτού (του Δαβίδ) έστι;» (Μάρκ. 12,37).
     «Και πώς υιός αυτού (του Δαβίδ) έστιν; « (Λουκ. 20,44).
    ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΜΕΣΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗΝ ΔΙΑΘΗΚΗΝ
    Όπως διαπιστώνει ο αναγνώστης, εις το Κεφάλαιο του Ευαγγελιστού Λουκά και γενικώς εις την Καινήν Διαθήκην αγνοούνται οι γονείς της Παρθένου Μαρίας (Ιωακείμ και Άννα), μιας και πολλοί για να εδραιώσουν την πεποίθησίν τους ότι ο Ιησούς κατήγετο από το γένος Αβραάμ, «καταφεύγουν» εις το Ευαγγέλιο του Λουκά, όπου υποτίθεται, γίνεται αναφορά εις τους γονείς της Παναγίας, μέσω των οποίων ο Χριστός είχε σχέσιν με το γένος του Δαβίδ και του Αβραάμ.
    Ο Λουκάς, όπως και ο Ματθαίος, αναφέρονται εις το γενεαλογικό δένδρο του Ιωσήφ, με τον οποίον ο Ιησούς ουδεμίαν σχέσιν είχε, δεδομένου ότι, ως γνωστόν ο Χριστός ήταν, θεολογικώς, απάτωρ και αιματολογικώς άνευ συγγενείας με τον Ιωσήφ, ο οποίος απλώς ήταν μνηστευμένος μετά της Μητρός του Ιησού. 18
    Κατά συνέπειαν η προσπάθεια που καταβάλλεται από διαφόρους ώστε να αποδειχθή ότι ο Ιησούς ήταν Ιουδαίος, μέσω της Μητρός Του, προβληματίζει πολλούς δεδομένου ότι υπάρχουν διαφορετικές ιστορικές, ως επί το πλείστον, εκτιμήσεις.
    Συνεχίζεται…

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ