Σχετικά με την Ελληνική γραφή και άρα και την καταγωγή των Ελληνικών γραμμάτων είναι απαραίτητη η αναφορά στον Όμηρο και τον Ηρόδοτο, κυρίως ως προς την χρονολόγηση του Ομήρου από τον τελευταίο. Για αυτόν το λόγο θα παρατεθούν στη συνέχεια αποσπάσματα κειμένου καθώς και φωτογραφίες που βοηθούν στην ανατροπή της ατεκμηρίωτης ή ακόμη και ανόητης αυτής θεωρίας που θέλει του φοινικοσημίτες ως πρώτους εφευρέτες και πατέρες της σύγχρονης γραφής. Επίσης, συμπληρώνεται ότι αυτά τα αποσπάσματα μέχρι και τις αρχές του 20ου αι. εθεωρούντο απο τους ειδικούς ως αυθεντικά. Στις μέρες όμως αυτά καταρρίφθηκαν και αποδόθηκαν σε έναν ψευδο-Ηρόδοτο ο οποίος λέγεται ότι έζησε το 200 μ.Χ..
Ωστόσο ανέξαρτητα από την ύπαρξη ή μη του ψευδο-Ηροδότου προκύπτει το ερώτημα, τι στ΄αλήθεια συνέβη μετά τον 19ο αιώνα (και στον 20ο) ώστε να πεισθούν αρκετοί ιστορικοί αλλάζοντας τη στάση τους επάνω σε αυτά τα κείμενα, βγάζοντας τα ως πλαστά αλλά και ακόμη περισσότερη απορία για την "πρεμούρα" που δείχνουν μερικοί "επιστήμονες" να μεταθέτουν οτιδήποτε Ελληνικό σε πολύ νεώτερα χρόνια και καθιστώντας τοιουτοτρόπως έναν λαό φάντασμα ως προς τον πολιτισμό του, ως φωτοδότη πολιτισμού και γραμμάτων;
Ωστόσο ανέξαρτητα από την ύπαρξη ή μη του ψευδο-Ηροδότου προκύπτει το ερώτημα, τι στ΄αλήθεια συνέβη μετά τον 19ο αιώνα (και στον 20ο) ώστε να πεισθούν αρκετοί ιστορικοί αλλάζοντας τη στάση τους επάνω σε αυτά τα κείμενα, βγάζοντας τα ως πλαστά αλλά και ακόμη περισσότερη απορία για την "πρεμούρα" που δείχνουν μερικοί "επιστήμονες" να μεταθέτουν οτιδήποτε Ελληνικό σε πολύ νεώτερα χρόνια και καθιστώντας τοιουτοτρόπως έναν λαό φάντασμα ως προς τον πολιτισμό του, ως φωτοδότη πολιτισμού και γραμμάτων;
Στην συνέχεια, για αρχή υπάρχουν μερικές εικόνες και αποσπασματα κειμένου που θα παρουσιασθούν συμβολικά, ελπίζοντας με αυτόν τον τρόπο να συνεισφέρουμε στην αντίθετη θεώρηση από την περιέργως αστηριχτη αλλά κατεστήμενη θεωρία περί φοινικοσημίτων.
Ο Όμηρος στα ομηρικά έπη έγραφε: "Ως φάτο, τον δε άνακτα χολός λαβέν, οίον άκουσεν κτείναι μέν ρ' αλέεινε , σεβάσσατο γάρ τόδε θυμώ, πέμπε δε μιν Λυκίηνδε, πόρεν δ' όγε σήματα λυγρά γράψας έν πίνακι πτυκτώ θυμοφθόρα πολλά". |
Με λίγα λόγια τα Ομηρικά Έπη μας "ενημερώνουν" ότι εκείνη την εποχή έγραφαν σε ένα είδος τετράδιου (ίσως με επιφάνεια κεριού ή νωπού πηλού) χαράζοντας ετσι εύκολα γράμματα με κάποιο αιχμηρο εργαλείο, ενώ ο Ηρόδοτος (έστω ψευδο-Ηρόδοτος) το τοποθετούσε αυτό γύρω στο 1150 π.Χ. Βέβαια αυτές οι υποθέσεις δεν ήασν συμφέρουσες στους συγκεκριμένους γνωστούς - αγνώστους με αποτέλεσμα να μην τους αρέσει ο Ομηρος που στην αρχή τον είπαν ως πρόσωπο μη ιστορικό και μάλλον μυθικό ενώ αργότερα μετά την επιβεβαίωση υπάρξης της Τροίας και των Μυκηνών, βιάστηκαν με το ζόρι να τον "ζησουν" περί το 800πχ.
Στη συνέχεια θα παρουσιασθούν με λίγα σχόλια μερικές φωτογραφίες που είναι απόλυτα τεκμηριωμένες, ελπίζοντας με αυτόν τον τρόπο να "ζωηρέψει" η αμφισβήτηση της φοινικικής προέλευσης των γραμμάτων. Τα στοιχεία και οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, δώστε παρακαλώ την προσοχή σας.
Περί το 1870 ο Ερρίκος Σλήμαν ανακαλύπτει την Τροία και τις Μυκήνες που μέχρι τότε ήθελαν να πιστεύουν ότι ήσαν απλά ομηρικοί μύθοι.
Από το 1910 και ύστερα βρίσκονται πλήθος μεγάλο από πινακίδες γραφής, στην Πύλο, στις Μυκήνες αλλά και άλλες τοποθεσίες.
Το 1950 ο Michael Ventris, τις αποκρυπτογραφεί τεκμηριώνοντας απόλυτα με αυτό τον τρόπο ότι η Γραμμική Β που ήταν η γραφή των πινακίδων ήταν ελληνική και πως γράφτηκαν αυτές από τον 15ο μέχρι και τον 12 π. Χ. αι.
Την δεκαετία του 1990 και εντεύθεν γίνεται μια εκπληκτική αρχαιολογική ανακάλυψη, απόλυτα τεκμηριωμένη. Στο Ulubulun της σημερινής Τουρκίας, κοντά στην αρχαία Αλικαρνασσό σημερινό Bodrum, ανακαλύπτεται στο βυθό της θάλασσας ένα αρχαίο άθικτο σχεδόν ναυάγιο του 13ου αι. π. Χ.
Σε αυτό το αρχαίο ναυάγιο του Uluburun, εκτός των άλλων πλούσιων και σημαντικών ευρημάτων, ανακαλύπτεται το πρώτο βιβλίο της ανθρωπότητας, όπως ακριβώς το περιέγραφε ο Ομηρος. Ας θυμηθούμε το.. «γράψας γράμματα λυγρά.. εν πίνακι πτυκτώ…» Στην πιο κάτω φωτογραφία το συγκεκριμένο έκθεμα όπως παρουσιάζεται απο το INA, το διεθνές αρχαιολογικο ναυτικό μουσείο. Προσέξτε στο INA ιδιαίτερα, την Τουρκική συμμετοχή καθώς και την πλήρη Ελληνική απουσία για ένα θέμα επίσημο και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος για ολο το Αιγαίο..
ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ.. και ανεξάρτητα από το πότε έζησε ο Ομηρος, ένα είναι βέβαιο. Οι Έλληνες της Μυκηναϊκης εποχής είχαν θαυμαστό τρόπο να γράφουν την γραφή τους, την Γραμμική Β.
Μία πρόταση για αρχή στην αίολη θεωρία τους..
Οι σημίτες ποτέ δεν είχαν φωνήεντα, και εφοσον το ΑΛΦΑ το ελληνικό ήταν και είναι Φωνήεν τότε το ΑΛΕΦ το φοινικικό τι ήταν στην γραφή τους, με δεδομένο πως αυτοι δεν είχαν κάν φωνήεντα;
Στην εικόνα τα Ελληνικά Φωνήεντα της Γραμμικής Β δια χειρός Michael Ventris.
Πήραν δηλαδή οι Ελληνες άπό αυτούς, γράμμα που έτσι και αλλιώς δεν είχαν οι φοινικοσημίτες; Απάντηση σε αυτό το ερώτημα ποιος θα δώσει;
Άρθρο: Αντώνης Περδικάρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.