Κόβονται έργα, φεύγει κόσμος!
Καθηλωμένες μέχρι να εκταμιευτεί ρευστό από τις τράπεζες θα είναι οι συμβάσεις παραχώρησης, καθώς το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κατεβάζουν ρυθμούς και δεκάδες εργαζόμενοι βγαίνουν στον δρόμο. Στελέχη των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν την Κορίνθου - Πατρών επιβεβαιώνουν ότι το τελευταίο διάστημα έχουν παγώσει τα υπαίθρια έργα και όλο το βάρος έχει πέσει στις σήραγγες και τις εξειδικευμένες εργασίες, ενώ με βήμα σημειωτόν προχωρούν τα έργα στον Ε65 και την Ιόνια Οδό. Τα μόνα εργοτάξια που δουλεύουν με κανονικούς ρυθμούς είναι στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και στο Μαλιακός - Κλειδί.
Το κλίμα της μιζέριας που διακατέχει τους αυτοκινητόδρομους μεταφέρουν και οι εταιρείες τσιμέντου που προμηθεύουν με τεχνικά υλικά τον κλάδο δείχνοντας ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι οι δυσκολότεροι. Ηδη από την Ολυμπία Οδό, που κατασκευάζει την Κορίνθου - Πατρών, έχουν απολυθεί 125 άτομα, αλλά ανώτατα στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι κόσμος άνω των 100 ατόμων έχει φύγει και από τις άλλες εταιρείες και έπεται συνέχεια.
Εάν, μάλιστα, επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες ότι τα έργα θα αναβληθούν για ένα ορισμένο διάστημα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη χρηματοδότησής τους, τότε στον δρόμο θα βρεθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι. «Θέλουμε με το λιγότερο κόστος να κρατήσουμε ζωντανά τα έργα και αυτό μας αναγκάζει να περιορίσουμε αισθητά το λειτουργικό κόστος», δηλώνει στέλεχος από την πλευρά των παραχωρησιούχων.
Χθες η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη, υποστήριξε ότι η διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο έχει αποστείλει επιστολή προς τις τράπεζες που τους ζητά να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, χαρακτηρίζοντας αδικαιολόγητη τη στάση πληρωμών.
Την ίδια ώρα θετικά αντιμετωπίζεται η λύση του ευρωομολόγου, που έχει προτείνει η Ε.Ε. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, το ευρωομόλογο μπορεί να χρηματοδοτήσει έργα υποδομών σε περίοδο δραστικής περιστολής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και το υπουργείο το αντιμετωπίζει θετικά.
Θα ελέγχουν τα διόδια σε όλους τους δρόμους
Πιο άμεσο μέτρο θεωρείται ο έλεγχος στα έσοδα των παραχωρησιούχων και των πέντε αυτοκινητόδρομων, κάτι που αποδεικνύει την προσπάθεια της κυβέρνησης να παρακολουθήσει τι μπαίνει και τι βγαίνει από το ταμείο της κάθε εταιρείας.
Η παρέμβαση της Δικαιοσύνης στο θέμα της Αττικής Οδού ξανανοίγει την κουβέντα για τη διαχείριση των οικονομικών της εταιρείας, παρά την προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών να κλείσει το θέμα, επικαλούμενο τη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας που δεν άφηνε περιθώρια λογιστικών αλχημειών ή γρηγορότερης επιστροφής του αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο.
Το πιθανότερο είναι ότι με τις νέες αρμοδιότητες «ντετέκτιβ» θα επιφορτιστεί το αποδυναμωμένο σήμερα Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, το οποίο έως το 2008 εισέπραττε τα διόδια από είκοσι σταθμούς και από το 2005 διαθέτει εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα και κάμερες για να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο, τα διόδια και τις διελεύσεις.
Σήμερα το ΤΕΟ διαχειρίζεται μόνο δύο σταθμούς στα Μάλγαρα και το Ακτιο, από τους οποίους πέρυσι εισέπραξε περί τα 50 από 250 εκατ. ευρώ που ήταν οι εισπράξεις προτού τα έργα των αυτοκινητόδρομων περάσουν σε ιδιώτες και πολύ προτού αυξηθεί η πυκνότητα των σταθμών.
Από τα Μάλγαρα η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα παραχωρήσει μέρος των εσόδων στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τη μη λειτουργία στον σταθμό του Αιγινίου. Η κοινοπραξία διεκδικούσε μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 7 εκατ. ευρώ! Ωστόσο επί του παρόντος δεν έχει πληρωθεί ούτε ένα ευρώ.
Τα έσοδα από το ΤΕΟ διοχετεύονται στη συντήρηση του εθνικού-περιφερειακού δικτύου που δεν έχει διόδια και το οποίο φτάνει τα 12.000 χιλιόμετρα σε όλη τη χώρα. Για το δίκτυο αυτό υπάρχει πρόνοια από το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσουν τα έργα αναβάθμισης με 60 μελέτες που, σύμφωνα με όσα είπε χθες σε εκδήλωση για την οδική ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, η καθεμία θα αφορά σε 200 χιλιόμετρα και οι πρώτες δημοπρατήσεις θα γίνουν εντός του μήνα.
Το κόστος των έργων εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ και θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις αντίστοιχης αξίας σε ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες και περιοχές με έντονες βραχοπτώσεις.
Το κλίμα της μιζέριας που διακατέχει τους αυτοκινητόδρομους μεταφέρουν και οι εταιρείες τσιμέντου που προμηθεύουν με τεχνικά υλικά τον κλάδο δείχνοντας ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι οι δυσκολότεροι. Ηδη από την Ολυμπία Οδό, που κατασκευάζει την Κορίνθου - Πατρών, έχουν απολυθεί 125 άτομα, αλλά ανώτατα στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι κόσμος άνω των 100 ατόμων έχει φύγει και από τις άλλες εταιρείες και έπεται συνέχεια.
Εάν, μάλιστα, επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες ότι τα έργα θα αναβληθούν για ένα ορισμένο διάστημα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη χρηματοδότησής τους, τότε στον δρόμο θα βρεθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι. «Θέλουμε με το λιγότερο κόστος να κρατήσουμε ζωντανά τα έργα και αυτό μας αναγκάζει να περιορίσουμε αισθητά το λειτουργικό κόστος», δηλώνει στέλεχος από την πλευρά των παραχωρησιούχων.
Χθες η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη, υποστήριξε ότι η διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο έχει αποστείλει επιστολή προς τις τράπεζες που τους ζητά να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, χαρακτηρίζοντας αδικαιολόγητη τη στάση πληρωμών.
Την ίδια ώρα θετικά αντιμετωπίζεται η λύση του ευρωομολόγου, που έχει προτείνει η Ε.Ε. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, το ευρωομόλογο μπορεί να χρηματοδοτήσει έργα υποδομών σε περίοδο δραστικής περιστολής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και το υπουργείο το αντιμετωπίζει θετικά.
Θα ελέγχουν τα διόδια σε όλους τους δρόμους
Πιο άμεσο μέτρο θεωρείται ο έλεγχος στα έσοδα των παραχωρησιούχων και των πέντε αυτοκινητόδρομων, κάτι που αποδεικνύει την προσπάθεια της κυβέρνησης να παρακολουθήσει τι μπαίνει και τι βγαίνει από το ταμείο της κάθε εταιρείας.
Η παρέμβαση της Δικαιοσύνης στο θέμα της Αττικής Οδού ξανανοίγει την κουβέντα για τη διαχείριση των οικονομικών της εταιρείας, παρά την προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών να κλείσει το θέμα, επικαλούμενο τη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας που δεν άφηνε περιθώρια λογιστικών αλχημειών ή γρηγορότερης επιστροφής του αυτοκινητοδρόμου στο Δημόσιο.
Το πιθανότερο είναι ότι με τις νέες αρμοδιότητες «ντετέκτιβ» θα επιφορτιστεί το αποδυναμωμένο σήμερα Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, το οποίο έως το 2008 εισέπραττε τα διόδια από είκοσι σταθμούς και από το 2005 διαθέτει εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα και κάμερες για να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο, τα διόδια και τις διελεύσεις.
Σήμερα το ΤΕΟ διαχειρίζεται μόνο δύο σταθμούς στα Μάλγαρα και το Ακτιο, από τους οποίους πέρυσι εισέπραξε περί τα 50 από 250 εκατ. ευρώ που ήταν οι εισπράξεις προτού τα έργα των αυτοκινητόδρομων περάσουν σε ιδιώτες και πολύ προτού αυξηθεί η πυκνότητα των σταθμών.
Από τα Μάλγαρα η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα παραχωρήσει μέρος των εσόδων στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τη μη λειτουργία στον σταθμό του Αιγινίου. Η κοινοπραξία διεκδικούσε μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 7 εκατ. ευρώ! Ωστόσο επί του παρόντος δεν έχει πληρωθεί ούτε ένα ευρώ.
Τα έσοδα από το ΤΕΟ διοχετεύονται στη συντήρηση του εθνικού-περιφερειακού δικτύου που δεν έχει διόδια και το οποίο φτάνει τα 12.000 χιλιόμετρα σε όλη τη χώρα. Για το δίκτυο αυτό υπάρχει πρόνοια από το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσουν τα έργα αναβάθμισης με 60 μελέτες που, σύμφωνα με όσα είπε χθες σε εκδήλωση για την οδική ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, η καθεμία θα αφορά σε 200 χιλιόμετρα και οι πρώτες δημοπρατήσεις θα γίνουν εντός του μήνα.
Το κόστος των έργων εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ και θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις αντίστοιχης αξίας σε ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες και περιοχές με έντονες βραχοπτώσεις.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.