Το άρθρο αυτό γράφτηκε στις 26 Αυγούστου 2010. Συγκαταλέγεται στο αφιέρωμά μας, γιατί είναι εκπληκτικά επίκαιρο και σαφές, όσον αφορά την παρουσίαση τόσο των γεγονότων, όσο και των μελλούμενων.
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι ειδήσεις που σχετίζονται με ολοένα και συχνότερες παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη και γενικότερα υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση από πλευράς του τουρκικού επεκτατισμού προς όλες τις κατευθύνσεις – όχι μόνο προς την ελληνική πλευρά.
Όποιος έχει μια μικρή, περισσότερη όμως ίσως πληροφόρηση από τον μέσο άνθρωπο της δυσπιστίας, γνωρίζει καλά ότι απ’ άκρη σε άκρη σε ολόκληρο τον ελληνικό και όχι μόνο χώρο, γνωρίζει πως τα Εσωτερικά Πεδία βρίσκονται σε αναβρασμό. Ποτέ άλλοτε, με την εξαίρεση των κρίσιμων ιστορικών στιγμών, δεν υπήρξαν τόσες πολλές εμφανίσεις των ανθρώπων των εσωτερικών πεδίων, που ερμηνεύονται από τους πολλούς ως άγγελοι ή άγιοι.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των εμφανίσεων αυτών είναι ως προς το μήνυμά τους, που είναι σαφές: “προετοιμαστείτε για πόλεμο”.
Είναι μεγάλη συζήτηση, βέβαια, για το τι συνιστά πόλεμο στα εσωτερικά πεδία. Υπάρχουν άλλωστε πόλεμοι ορατοί και αόρατοι. Όμως τα τελευταία μηνύματα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΝ όταν μιλούν για πόλεμο, μόνο που τον εννούν με δύο τρόπους: τα πρώτα μηνύματα, όταν μιλούσαν για πόλεμο, αναφέρονταν στην κατάσταση που τώρα βλέπουμε να επικρατεί στην Ελλάδα και η οποία (κατάσταση) ακόμα δεν έχει ξεδιπλωθεί στα μάτια μας σε ολόκληρη την έκτασή της. Έχουν να γίνουν και άλλα και προάγγελός τους ήταν και είναι μια σειρά από ακραίες πλανητικές αντιδράσεις. Αναμένεται φωτιά και αέρας και εκεί θα εστιαστούν πολλές καταστροφές: καταστροφές εξ αέρος και εκ φωτιάς.
Οι ακραίες αυτές καιρικές αντιδράσεις, αποτέλεσμα συλλογικής επίκλησης θα είναι οι προάγγελοι του κυριολεκτικού πόλεμου που ετοιμάζεται εδώ και καιρό και για τον οποίο μίλησαν άνθρωποι του παρελθόντος και του παρόντος. Ο πόλεμος αυτός θα προαναγγέλει έναν ακόμη μεγαλύτερο πόλεμο. Αλλά ας σταθούμε στον πρώτο.
Ο πρώτος, σύμφωνα πάντα με τις αλλόκοτες ιστορίες που κυκλοφορούν, θα συμπαρασύρει και την Ελλάδα και την Τουρκία και την Κύπρο ως εξής. Κατά τον Κοσμά τον Αιτωλό οι Τούρκοι στην επέλασή τους θα φτάσουν ως τα “Εξαμίλια”. Παρά τους γρήγορους συνειρμούς που κάνει ο κόσμος με τα ομώνυμα χωριά της Θράκης,της Βόρειας Ελλάδας και της Κορινθίας, ο π. Παϊσιος πριν από μερικά χρόνια διευκρίνησε ότι δεν είναι τα χωριά που εννοούσε ο Κοσμάς ο Αιτωλός αλλά τα περίφημα έξι ναυτικά μίλια (έξι – μίλια, εξα-μίλια). Ο τελευταίος μάλιστα έχει αναφερθεί εκτενώς στον επικείμενο πόλεμο λέγοντας ότι:
1. Θα είναι πόλεμος που θα συμβεί επί τουρκικού εδάφους.
2. Οι Έλληνες θα είναι παρατηρητές και δεν θα προλάβουν να πάρουν μέρος σε αυτόν.
3. Θα υπάρξει σύγκρουση μεταξύ χριστιανικών και μη εθνών.
4. Δεν θα χυθεί ελληνικό αίμα (συγκεκριμένα αναφέρει ότι δεν θα ανοίξει “ελληνικό ρουθούνι”)
5. Κανείς δεν θα είναι νικητής σε αυτό τον πόλεμο
6. Η Κωνσταντινούπολη θα δοθεί στους Έλληνες όχι από αγάπη αλλά εξαιτίας συμφερόντων της μελλοντικής εκείνης συγκυρίας
7. Η εισβολή της Τουρκίας θα γίνει μόνο σε ένα ή δυο νησιά (Σ.Σ. Καστελόριζο;) αλλά θα είναι πολύ σύντομη (“μπόρα” την αναφέρει χαρακτηριστικά) καθώς η Τουρκία θα δεχτεί επίθεση από Βορρά (Ρωσία;)
8. Το Τουρκικό κράτος θα διαμελιστεί και εδάφη του θα δοθούν στους Κούρδους και τους Αρμένιους. Η Κύπρος θα ενωθεί σε ένα αυτόνομο, ελληνικό κράτος, ταυτόχρονα σχεδόν με τη δημιουργία του Κουρδικού και Αρμενιακού κράτους αλλά μόνο εφόσον “μετανοήσει”.
9. Τα γεγονότα αυτά θα τα δει με τα μάτια της η τωρινή γενιά.
Αυτά είναι τα κύρια σημεία της προφητείας αλλά έχουν δοθεί αρκετές ακόμη λεπτομέρειες. Ο Παϊσιος αναφέρει ότι ο διαμελισμός της Τουρκίας θα γίνει “ευγενικά” και πως οι τότε ηγέτες των ισχυρών κρατών θα της υπενθυμίσουν πως για χάρη της δέχτηκαν πριν καιρό τη δημιουργία μουσουλμανικών κρατών στα Βαλκάνια και πως τώρα ήρθε η σειρά τους να γίνει αυτό που θέλουν (πραγματικά πολύ περίεργο σημείο). Τον καιρό εκείνο ηγέτες της Τουρκίας θα είναι “νέοι πολιτικοί” αλλά σε άλλο σημείο υπαινίσσεται ότι και στην Ελλάδα θα έχει εμφανιστεί ένας “ηγέτης”. Ένα άλλο σημείο, ίσως να είναι παράδοξο, ίσως να μην είναι, αναφέρει ότι την Ελλάδα θα τη βοηθήσουν η Αμερική και η Αγγλία αλλά ο πόλεμος, η επίθεση κατά της Τουρκίας θα γίνει από τη Ρωσία (ίσως με την ευρύτερή της έννοια μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε και την Ουκρανία και τα λοιπά πρώην σοβιετικά κράτη).
Ο Παϊσιος δηλώνει βέβαιος πως θα γίνει ξανά λειτουργία στην Αγία Σοφία και ότι η Καππαδοκία δεν θα είναι ελληνική αλλά με το καθεστώς που θα δημιουργηθεί θα υπάρχει ελεύθερη πλέον διακίνηση ελλήνων στην περιοχή. Δεν παραλείπει, επίσης, να καταφερθεί εναντίον όλων εκείνων που μεταφράζουν την προφητεία για τα “Εξαμίλια” ως ανικανότητα των Ελλήνων να αντισταθούν στην τουρκική επέλαση που θα οδηγήσει σε μια δεύτερη υποδούλωση. Τονίζει σαφώς ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Πληροφορίες από τον Παϊσιος και από άλλες πηγές, συμπληρωματικές προς τις παραπάνω προφητείες αναφέρουν τα εξής:
1. Θα υπάρξει και νέα απόβαση Τούρκων στα Ίμια αλλά αυτή τη φορά θα είναι η τελευταία καθώς ο πόλεμος θα ξεκινήσει αμέσως μετά.
2. Η ταχύτητα που θα συμβούν τα γεγονότα θα είναι τέτοια ώστε ο ελληνικός στρατός δεν θα προλάβει (και δεν θα χρειαστεί) να φτάσει σε τουρκικό έδαφος.
3. Ο πόλεμος θα βρίσκεται πολύ κοντά όταν ο Πατριάρχης ανεβεί στο όρος Μελά και ακουστούν μουσικές.
4. Το κράτος των Σκοπίων και η Αλβανία θα καταρρεύσουν.
5. Ο πόλεμος θα γίνει “σε δύο ημίχρονα”, με το δεύτερο να επισυμβαίνει στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
6. Ο πόλεμος αυτός θα είναι μεταξύ Νατοϊκών και χριστιανικών κρατών (αν και προφανώς ως χριστιανικά κράτη δε νοούνται τα μη ορθόδοξα). Πιο συγκεκριμένα θα είναι σύγκρουση μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας!
7. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαλυθεί στο μέλλον.
Όλα αυτά, είμαι σίγουρος, ακούγονται περισσότερο ως ευσεβείς πόθοι. Μοιάζουν σαν να μας λέγονται όλα αυτά που κατά βάθος θα θέλαμε να ακούσουμε, τα πιο άπιαστα ίσως όνειρα ορισμένων. Η θέση όμως αυτή, “σκοντάφτει” σε δύο κυρίως σημεία:
1. Στην ίδια την προσωπικότητα του Παϊσιου, ο οποίος ήταν μια προσωπικότητα αναγνωρισμένη για τις προορατικές του (και όχι μόνο ) δυνάμεις. Πολλά από όσα είπε έχουν ήδη εκπληρωθεί, όπως διαπιστώνει όποιος μελετήσει τα βιβλία που έχουν γραφτεί για εκείνον αλλά και εγώ ο ίδιος προσωπικά έχω αποδείξεις ότι ήξερε πολύ καλά τι έλεγε.
2. Οι προφητείες αυτές ΔΕΝ είναι ήξεις – αφίξεις. Μιλούν πολύ συγκεκριμένα. Εάν ήθελε, έστω και μετά θάνατον να επιβεβαιωθεί, θα μιλούσε σιβυλλικά. Όχι, μιλά πολύ πολύ συγκεκριμένα.
Ως εξήγηση του διαμελισμού της Τουρκίας (εξήγηση εσωτερική) δίνει το εξής:
Η Τουρκία δεν έχει την ευλογία του Θεού και για το λόγο αυτό δεν θα συνεχίσει να υπάρχει. Είναι ένα από τα έθνη εκείνα που ο Θεός εμφανίζει κυριολεκτικά από το πουθενά, αυξάνονται γρήγορα σε δύναμη κατακτώντας σχεδόν τα πάντα γύρω τους και έπειτα, όταν ο σκοπός της δημιουργίας τους έχει επιτετυχθεί, εξαφανίζονται τόσο γρήγορα όσο ήρθαν στο προσκήνιο.
Ο πατήρ Παΐσιος, ένας σύγχρονος μας (1924-1994) προφήτης του Θεού, ενεργούσε παντοιοτρόπως και πολλαπλώς για όσους του εξέθεταν τον πόνο τους, ακόμα και χωρίς να τον εκθέτουν , όταν «έβλεπε» πολλές φορές και από μακριά ότι υπάρχει πρόβλημα και ανάγκη .
Εκτός από σκεύος αγάπης , ήταν και θερμός πατριώτης , με ευαισθησία στα εθνικά θέματα και γνήσιο πόνο.
Χαρακτηριστική ήταν η συχνή προτροπή του : Κάνετε προσευχή να βγουν νέοι Μακκαβαίοι* στον τόπο μας .
Πολλές φορές με το αναμφισβήτητο προορατικό του χάρισμα , προέβλεπε γεγονότα, όχι μόνο προσωπικά αλλά και ευρύτερου γεωπολιτικού ενδιαφέροντος.
Ειδικά ήταν απόλυτα πεπεισμένος , ότι θα μας παραδοθεί η Κωνσταντινούπολη , ότι θα καταστραφεί η Τουρκία , όπως την ξέρουμε σήμερα και μάλιστα υπεισέρχονταν και σε λεπτομέρειες. Αυτές τις αναφορές του επιχειρήσαμε να συγκεντρώσουμε και να παρουσιάσουμε συντασσόμενοι με την πεποίθησι του αγίου αυτού ανδρός .
Με την βαθιά του αγάπη για το Γένος μας, που το αποκαλεί Νέο Ισραήλ, προφητεύει με ενάργεια, προσθέτοντας νέα λεπτομερέστερα στοιχεία στις προφητείες Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Αγαθαγγέλου, φτάνοντας μέχρι και τον προφήτη Ιεζεκιήλ.
Τονώνει, με τις αλήθειες που του αποκαλύπτει το Άγιο Πνεύμα, εμάς τους σημερινούς ολιγόψυχους Έλληνες, που βαλλόμαστε σχεδόν από τους πάντες για την ελπίδα μας, που με χαρά διαλαλεί και ο ίδιος:
¨Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα ‘ναι¨.
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ -ΚΟΥΒΟΥΚΛΙΩΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 ,τόμος 1, Σελ 286
Μου είπε : ‘Έχω ην εντύπωση ότι έφτασε η ώρα. Πιστεύω ότι έφτασε η ώρα ’.
«Ποια ώρα Γέροντα ;» ‘
Η ώρα να πάρουμε την Πόλη’.
«Την Πόλη πως θα την πάρουμε ;Θα έχουμε πάλι πόλεμο;»
‘Όχι δεν θα έχουμε ούτε μια ντουφεκιά. Δεν πρόκειται να γίνει πόλεμος’.
«Τότε Γέροντα πως θα την πάρουμε την Πόλη;»
‘Την Πόλη θα μας την δώσουν ,
«Ποιοι; Οι Τούρκοι; Είναι δυνατόν;»
‘’όχι την Πόλη θα μας την δώσουν οι Ρώσοι . Θα την πάρουν σε πόλεμο που θα κάνουν με την Τουρκία και θα την δώσουν σε μας ’.
«Μα Γέροντα τόσο μας αγαπάνε οι Ρώσοι , ώστε να μας δώσουν την Πόλη, έτσι , χωρίς πόλεμο;» ‘Όχι θα ξέρουν ότι δεν πρόκειται καμία επιδίωξη τους να πραγματοποιηθεί , εάν δεν μας δώσουν την Πόλη . Έτσι θα αναγκαστούν να μας την παραχωρήσουν ’.
«Γέροντα τι θα γίνει μετά από αυτό ; Οι Τούρκοι τι Θα γίνουν ;»
‘Αυτοί θα καταστραφούν . Πραγματικά θα σβήσουν από τον χάρτη , διότι είναι ένα έθνος , το οποίο δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού. Θα σβήσουν ως έθνος και η έκταση ολόκληρης της Τουρκίας θα είναι μια αχανής έρημος , στην οποία , για να συναντήσει κανείς άνθρωπο , θα πρέπει να περπατάει εφτά ώρες!’
Γνωρίζω και μου το επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Γέροντας , πως κάποιος αξιωματικός που βρέθηκε στο Άγιο Όρος , πήρε την ευλογία του σε ανύποπτο χρόνο, να είναι ο σημαιοφόρος των ελληνικών στρατευμάτων κατά την είσοδο τους στην Κωνσταντινούπολη .
ΜΑΡΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 ,τόμος 1, Σελ 287
Την δεύτερη φορά τον συνάντησα στο Μοναστήρι στη Σουρωτή , όπου πήγα να τον δω . Συζητήσαμε για εθνικά θέματα.
Του είπα : ¨Πάτερ Παΐσιε , έχω την γνώμη ότι η Ελλάς θ΄αποκτήσει πάλι ότι απώλεσε : Βόρειο Ήπειρο , Μακεδονία των Σκοπίων , Ανατολική Ρωμυλία , Κωνσταντινούπολη , Μικρά Ασία .
Έτσι όπως ήταν ξαπλωμένος στο κρεβάτι , μου λέει :
¨Έλα ,παιδί μου, να σε φιλήσω¨ .
Σκύβω , με φιλάει και τον φιλάω κι εγώ στο μάγουλο.
Μετά μου λέει : ¨Δεν ήθελα τίποτα άλλο . Να με κρατούσε ο Θεός ακόμα λίγα χρόνια στη ζωή, για να έβλεπα την πατρίδα μου μεγαλωμένη. Θα μεγαλώσει , αλλά μην περιμένεις πόλεμο. Θα μεγαλώσει χωρίς να ματώση ελληνικό ρουθούνι !
ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣ , γυμναστής , Αλεξανδρούπολη.
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 , Β΄Έκδοση, Σελ :434
Κάποτε , είχα πάει στον Γέροντα με ένα φίλο μο και εκεί συναντήσαμε μια παρέα από πέντε παιδιά . Τότε ρώτησα τον Γέροντα ποιες προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία . ¨Γέροντα ¨ , του λέω ¨ απ΄την Αλεξανδρούπολη είμαστε . Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει ; ¨ . Μου απαντά : ¨Κοίταξε να δεις . Οι Τούρκοι δεν θα μπούν στην Αλεξανδρούπολη . Θα κάνουν μόνο μια πρόκληση στην Ελλάδα , που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη . Και εμάς θα μας πιάσει πείνα . Θα πεινάσει η Ελλάδα . Και επειδή θα κρατήσει αυτή μπόρα κάποιο διάστημα , μήνες θα είναι , «θα πούμε το ψωμί ψωμάκι »¨ .
Μετά ρωτάω : ¨Γέροντα , πως θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο ; ¨ ¨Όταν ¨, λέει , ¨θα ακούσεις στην τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλλια , για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης ) από 6 σε 12 μίλλια , τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος . Ακολουθεί . ¨ Λέω : ¨Και ποια κράτη θα συμμετέχουν ; ¨ ¨Κοίταξε μετά την πρόκληση των Τούρκων , θα κατέβουν οι Ρώσσοι στα Στενά . Όχι για να βοηθήσουν εμάς . Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα . Αλλά , χωρίς να το θέλουν θα βοηθήσουν εμάς . Τότε ,οι Τούρκοι για να υπερασπιστούν τα Στενά , που είναι στρατηγικής σημασίας , θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα . Παράλληλα δε , θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη . Όμως θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης , συγκεκριμένα η Αγγλία , η Γαλλία , η Ιταλία και άλλα έξι-εφτά κράτη της ΕΟΚ , ότι η Ρωσσία θα αρπάξει μέρη , οπότε θα πουν : «Δεν πάμε και εμείς εκεί πέρα , μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι ; » Όλοι όμως θα κυνηγούν την μερίδα του λέοντος . Έτσι θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο ¨ .
Σ΄αυτό το σημείο ρωτάω : ¨Εμείς τι θα κάνουμε ; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σε αυτόν τον πόλεμο ; ¨ ¨Όχι ¨ λέει . ¨Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μην στείλει στρατό . Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα . Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δεν θα πάρει μέρος . Γιατί , όποιος πάρει μέρος σε αυτόν τον πόλεμο , χάθηκε … Τότε , επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί , πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία , προς τον Θεό , και θα μετανοήσουν . Για αυτό επειδή θα υπάρξει μετάνοια , δεν θα πάθουμε κακό οι Ελληνες . Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα , επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία , προς τον μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχωνται .Και θα βαπτισθούν πολλοί Τούρκοι . Τότε , ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θα συμβάλλει , ως μεσάζοντας , να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα . Είναι ευλαβής , είναι καλός ¨.
Γέροντα τον ρωτάω μετά , ¨την Πόλη θα την δώσουν σε μας ; ¨ ¨Θα την δώσουν σε μας , όχι επειδή το θέλουν , αλλά επειδή ατή η λύση θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων . Τότε θα το καταλάβουν αυτό . Αυτά που σου λέω μην τα πεις σε κανέναν . Θα σε βγάλουν τρελλό . Γιατί δεν είναι ώριμες οι συγκυρίες ακόμα . Τότε θα το καταλάβεις ¨ Αυτή η συζήτηση με τον Γέροντα έγινε το 1991 , όταν υπηρετούσα τον στρατό .
Άλλη φορά , ο Γέροντας είπε : ¨Η διοίκηση της Πόλης , από μας , θα είναι και στρατιωτική και πολιτική ¨ .
Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς που είχαν πάει στον Γεροντα . Από τους τρείς αξιωματικούς ο ένας έλεγε : ¨Μόνο σε μένα ο Γέροντας είπε πως θα είμαι διοικητής στρατιωτικού τμήματος στην Πόλη . Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε¨.
Κάποια άλλη παρέα είχε πάει στον Γέροντα . Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης . Σε μια στιγμή , γυρίζει ο Γέροντας , τον δείχνει με το δάκτυλο – αυτόε , σημειωτέον , πήγαινε στον γέροντα για πρώτη φορά και του λέει : ¨Εσύ ,σαν πολιτικός μηχανικός , θα συμβάλλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης , γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί απ΄την αρχή ¨ . Γύρισε και τον έδειξε με το δάκτυλο μπροστά σε όλους . Το παιδί , τότε , ήταν φοιτητής. Μετά , ο Γέροντας γυρίζει σε μένα και λέει :¨Κι εσύ , Ανέστη , θα πας στην Πόλη . Κι εσείς οι δύο – έδειξε εμένα και τον φίλο μου – θα πάτε στην Πόλη , αλλά για άλλο σκοπό ¨ . Δεν μου το φανέρωσε τον σκοπό . Μετά απ΄αυτό μου μπήκε η επιθυμία να μάθω τουρκικά .
Μια άλλη φορά που είχα πάει στο κελί του Γέροντα έτυχε , να είναι μέσα ένας νέος πρώην μουσουλμάνος από την Θράκη . Τον πιάνω και του λέω : ¨ Εσύ πως συνέβη και ήλθες εδώ , στον Γέροντα ;¨ Σταύρο τον έλεγαν . ¨Άσε¨ λέει ¨κάτσε να σου πω . Ο Γέροντας μας έκανε ένα πολύ μεγάλο θαύμα και πίστεψε όλη η οικογένεια μου . Μετά ήλθε στο χωριό και φρόντισε να βαπτισθούμε¨ .
Και σε άλλη επίσκεψη μας στην Παναγούδα , ήταν παρόν και ο μουσουλμάνος που βαφτίστηκε Σταύρος . Τότε πάλι μας ανέφερε ο Γέροντας για τα γεγονότα , πως θα εξελιχθούν με την Κωνσταντινούπολη . Και όταν έφθασε στο σημείο που θα πονέσει η Ελλάδα και είπε ότι , εμάς , θα μας αγγίξει η πείνα , λεει ο κύριος Σταύρος : ¨Γέροντα , να κρατήσω ένα σακί αλεύρι για να μπορέσω να αντιμετωπίσω εκείνη την περίοδο και να μην πεινάσουν τα παιδιά ; ¨ ¨Όχι ¨ , του λέει ¨μην παίρνεις , γιατί ο γείτονας σου θα έχει αλεύρι και θα σου δώσει ! ¨ Δηλαδή , προείδε ο Γέροντας ποιος θα βοηθήσει τον κύριο Σταύρο στην περίοδο της πείνας . Εκείνος φυσικά θα ζει στο χωριό . Τώρα εμείς που ζούμε στος πόλεις θα πούμε το ψωμί ψωμάκι . Γι΄αυτό , άλλη φορά , ο Γέροντας έλεγε : ¨Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργείτε . Κοντά σε σας , θα βοηθείσετε και κάποιον που δεν θα έχει » .
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι ειδήσεις που σχετίζονται με ολοένα και συχνότερες παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη και γενικότερα υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση από πλευράς του τουρκικού επεκτατισμού προς όλες τις κατευθύνσεις – όχι μόνο προς την ελληνική πλευρά.
Όποιος έχει μια μικρή, περισσότερη όμως ίσως πληροφόρηση από τον μέσο άνθρωπο της δυσπιστίας, γνωρίζει καλά ότι απ’ άκρη σε άκρη σε ολόκληρο τον ελληνικό και όχι μόνο χώρο, γνωρίζει πως τα Εσωτερικά Πεδία βρίσκονται σε αναβρασμό. Ποτέ άλλοτε, με την εξαίρεση των κρίσιμων ιστορικών στιγμών, δεν υπήρξαν τόσες πολλές εμφανίσεις των ανθρώπων των εσωτερικών πεδίων, που ερμηνεύονται από τους πολλούς ως άγγελοι ή άγιοι.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των εμφανίσεων αυτών είναι ως προς το μήνυμά τους, που είναι σαφές: “προετοιμαστείτε για πόλεμο”.
Είναι μεγάλη συζήτηση, βέβαια, για το τι συνιστά πόλεμο στα εσωτερικά πεδία. Υπάρχουν άλλωστε πόλεμοι ορατοί και αόρατοι. Όμως τα τελευταία μηνύματα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΝ όταν μιλούν για πόλεμο, μόνο που τον εννούν με δύο τρόπους: τα πρώτα μηνύματα, όταν μιλούσαν για πόλεμο, αναφέρονταν στην κατάσταση που τώρα βλέπουμε να επικρατεί στην Ελλάδα και η οποία (κατάσταση) ακόμα δεν έχει ξεδιπλωθεί στα μάτια μας σε ολόκληρη την έκτασή της. Έχουν να γίνουν και άλλα και προάγγελός τους ήταν και είναι μια σειρά από ακραίες πλανητικές αντιδράσεις. Αναμένεται φωτιά και αέρας και εκεί θα εστιαστούν πολλές καταστροφές: καταστροφές εξ αέρος και εκ φωτιάς.
Οι ακραίες αυτές καιρικές αντιδράσεις, αποτέλεσμα συλλογικής επίκλησης θα είναι οι προάγγελοι του κυριολεκτικού πόλεμου που ετοιμάζεται εδώ και καιρό και για τον οποίο μίλησαν άνθρωποι του παρελθόντος και του παρόντος. Ο πόλεμος αυτός θα προαναγγέλει έναν ακόμη μεγαλύτερο πόλεμο. Αλλά ας σταθούμε στον πρώτο.
Ο πρώτος, σύμφωνα πάντα με τις αλλόκοτες ιστορίες που κυκλοφορούν, θα συμπαρασύρει και την Ελλάδα και την Τουρκία και την Κύπρο ως εξής. Κατά τον Κοσμά τον Αιτωλό οι Τούρκοι στην επέλασή τους θα φτάσουν ως τα “Εξαμίλια”. Παρά τους γρήγορους συνειρμούς που κάνει ο κόσμος με τα ομώνυμα χωριά της Θράκης,της Βόρειας Ελλάδας και της Κορινθίας, ο π. Παϊσιος πριν από μερικά χρόνια διευκρίνησε ότι δεν είναι τα χωριά που εννοούσε ο Κοσμάς ο Αιτωλός αλλά τα περίφημα έξι ναυτικά μίλια (έξι – μίλια, εξα-μίλια). Ο τελευταίος μάλιστα έχει αναφερθεί εκτενώς στον επικείμενο πόλεμο λέγοντας ότι:
1. Θα είναι πόλεμος που θα συμβεί επί τουρκικού εδάφους.
2. Οι Έλληνες θα είναι παρατηρητές και δεν θα προλάβουν να πάρουν μέρος σε αυτόν.
3. Θα υπάρξει σύγκρουση μεταξύ χριστιανικών και μη εθνών.
4. Δεν θα χυθεί ελληνικό αίμα (συγκεκριμένα αναφέρει ότι δεν θα ανοίξει “ελληνικό ρουθούνι”)
5. Κανείς δεν θα είναι νικητής σε αυτό τον πόλεμο
6. Η Κωνσταντινούπολη θα δοθεί στους Έλληνες όχι από αγάπη αλλά εξαιτίας συμφερόντων της μελλοντικής εκείνης συγκυρίας
7. Η εισβολή της Τουρκίας θα γίνει μόνο σε ένα ή δυο νησιά (Σ.Σ. Καστελόριζο;) αλλά θα είναι πολύ σύντομη (“μπόρα” την αναφέρει χαρακτηριστικά) καθώς η Τουρκία θα δεχτεί επίθεση από Βορρά (Ρωσία;)
8. Το Τουρκικό κράτος θα διαμελιστεί και εδάφη του θα δοθούν στους Κούρδους και τους Αρμένιους. Η Κύπρος θα ενωθεί σε ένα αυτόνομο, ελληνικό κράτος, ταυτόχρονα σχεδόν με τη δημιουργία του Κουρδικού και Αρμενιακού κράτους αλλά μόνο εφόσον “μετανοήσει”.
9. Τα γεγονότα αυτά θα τα δει με τα μάτια της η τωρινή γενιά.
Αυτά είναι τα κύρια σημεία της προφητείας αλλά έχουν δοθεί αρκετές ακόμη λεπτομέρειες. Ο Παϊσιος αναφέρει ότι ο διαμελισμός της Τουρκίας θα γίνει “ευγενικά” και πως οι τότε ηγέτες των ισχυρών κρατών θα της υπενθυμίσουν πως για χάρη της δέχτηκαν πριν καιρό τη δημιουργία μουσουλμανικών κρατών στα Βαλκάνια και πως τώρα ήρθε η σειρά τους να γίνει αυτό που θέλουν (πραγματικά πολύ περίεργο σημείο). Τον καιρό εκείνο ηγέτες της Τουρκίας θα είναι “νέοι πολιτικοί” αλλά σε άλλο σημείο υπαινίσσεται ότι και στην Ελλάδα θα έχει εμφανιστεί ένας “ηγέτης”. Ένα άλλο σημείο, ίσως να είναι παράδοξο, ίσως να μην είναι, αναφέρει ότι την Ελλάδα θα τη βοηθήσουν η Αμερική και η Αγγλία αλλά ο πόλεμος, η επίθεση κατά της Τουρκίας θα γίνει από τη Ρωσία (ίσως με την ευρύτερή της έννοια μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε και την Ουκρανία και τα λοιπά πρώην σοβιετικά κράτη).
Ο Παϊσιος δηλώνει βέβαιος πως θα γίνει ξανά λειτουργία στην Αγία Σοφία και ότι η Καππαδοκία δεν θα είναι ελληνική αλλά με το καθεστώς που θα δημιουργηθεί θα υπάρχει ελεύθερη πλέον διακίνηση ελλήνων στην περιοχή. Δεν παραλείπει, επίσης, να καταφερθεί εναντίον όλων εκείνων που μεταφράζουν την προφητεία για τα “Εξαμίλια” ως ανικανότητα των Ελλήνων να αντισταθούν στην τουρκική επέλαση που θα οδηγήσει σε μια δεύτερη υποδούλωση. Τονίζει σαφώς ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Πληροφορίες από τον Παϊσιος και από άλλες πηγές, συμπληρωματικές προς τις παραπάνω προφητείες αναφέρουν τα εξής:
1. Θα υπάρξει και νέα απόβαση Τούρκων στα Ίμια αλλά αυτή τη φορά θα είναι η τελευταία καθώς ο πόλεμος θα ξεκινήσει αμέσως μετά.
2. Η ταχύτητα που θα συμβούν τα γεγονότα θα είναι τέτοια ώστε ο ελληνικός στρατός δεν θα προλάβει (και δεν θα χρειαστεί) να φτάσει σε τουρκικό έδαφος.
3. Ο πόλεμος θα βρίσκεται πολύ κοντά όταν ο Πατριάρχης ανεβεί στο όρος Μελά και ακουστούν μουσικές.
4. Το κράτος των Σκοπίων και η Αλβανία θα καταρρεύσουν.
5. Ο πόλεμος θα γίνει “σε δύο ημίχρονα”, με το δεύτερο να επισυμβαίνει στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
6. Ο πόλεμος αυτός θα είναι μεταξύ Νατοϊκών και χριστιανικών κρατών (αν και προφανώς ως χριστιανικά κράτη δε νοούνται τα μη ορθόδοξα). Πιο συγκεκριμένα θα είναι σύγκρουση μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας!
7. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαλυθεί στο μέλλον.
Όλα αυτά, είμαι σίγουρος, ακούγονται περισσότερο ως ευσεβείς πόθοι. Μοιάζουν σαν να μας λέγονται όλα αυτά που κατά βάθος θα θέλαμε να ακούσουμε, τα πιο άπιαστα ίσως όνειρα ορισμένων. Η θέση όμως αυτή, “σκοντάφτει” σε δύο κυρίως σημεία:
1. Στην ίδια την προσωπικότητα του Παϊσιου, ο οποίος ήταν μια προσωπικότητα αναγνωρισμένη για τις προορατικές του (και όχι μόνο ) δυνάμεις. Πολλά από όσα είπε έχουν ήδη εκπληρωθεί, όπως διαπιστώνει όποιος μελετήσει τα βιβλία που έχουν γραφτεί για εκείνον αλλά και εγώ ο ίδιος προσωπικά έχω αποδείξεις ότι ήξερε πολύ καλά τι έλεγε.
2. Οι προφητείες αυτές ΔΕΝ είναι ήξεις – αφίξεις. Μιλούν πολύ συγκεκριμένα. Εάν ήθελε, έστω και μετά θάνατον να επιβεβαιωθεί, θα μιλούσε σιβυλλικά. Όχι, μιλά πολύ πολύ συγκεκριμένα.
Ως εξήγηση του διαμελισμού της Τουρκίας (εξήγηση εσωτερική) δίνει το εξής:
Η Τουρκία δεν έχει την ευλογία του Θεού και για το λόγο αυτό δεν θα συνεχίσει να υπάρχει. Είναι ένα από τα έθνη εκείνα που ο Θεός εμφανίζει κυριολεκτικά από το πουθενά, αυξάνονται γρήγορα σε δύναμη κατακτώντας σχεδόν τα πάντα γύρω τους και έπειτα, όταν ο σκοπός της δημιουργίας τους έχει επιτετυχθεί, εξαφανίζονται τόσο γρήγορα όσο ήρθαν στο προσκήνιο.
Ο πατήρ Παΐσιος, ένας σύγχρονος μας (1924-1994) προφήτης του Θεού, ενεργούσε παντοιοτρόπως και πολλαπλώς για όσους του εξέθεταν τον πόνο τους, ακόμα και χωρίς να τον εκθέτουν , όταν «έβλεπε» πολλές φορές και από μακριά ότι υπάρχει πρόβλημα και ανάγκη .
Εκτός από σκεύος αγάπης , ήταν και θερμός πατριώτης , με ευαισθησία στα εθνικά θέματα και γνήσιο πόνο.
Χαρακτηριστική ήταν η συχνή προτροπή του : Κάνετε προσευχή να βγουν νέοι Μακκαβαίοι* στον τόπο μας .
Πολλές φορές με το αναμφισβήτητο προορατικό του χάρισμα , προέβλεπε γεγονότα, όχι μόνο προσωπικά αλλά και ευρύτερου γεωπολιτικού ενδιαφέροντος.
Ειδικά ήταν απόλυτα πεπεισμένος , ότι θα μας παραδοθεί η Κωνσταντινούπολη , ότι θα καταστραφεί η Τουρκία , όπως την ξέρουμε σήμερα και μάλιστα υπεισέρχονταν και σε λεπτομέρειες. Αυτές τις αναφορές του επιχειρήσαμε να συγκεντρώσουμε και να παρουσιάσουμε συντασσόμενοι με την πεποίθησι του αγίου αυτού ανδρός .
Με την βαθιά του αγάπη για το Γένος μας, που το αποκαλεί Νέο Ισραήλ, προφητεύει με ενάργεια, προσθέτοντας νέα λεπτομερέστερα στοιχεία στις προφητείες Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Αγαθαγγέλου, φτάνοντας μέχρι και τον προφήτη Ιεζεκιήλ.
Τονώνει, με τις αλήθειες που του αποκαλύπτει το Άγιο Πνεύμα, εμάς τους σημερινούς ολιγόψυχους Έλληνες, που βαλλόμαστε σχεδόν από τους πάντες για την ελπίδα μας, που με χαρά διαλαλεί και ο ίδιος:
¨Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα ‘ναι¨.
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ -ΚΟΥΒΟΥΚΛΙΩΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 ,τόμος 1, Σελ 286
Μου είπε : ‘Έχω ην εντύπωση ότι έφτασε η ώρα. Πιστεύω ότι έφτασε η ώρα ’.
«Ποια ώρα Γέροντα ;» ‘
Η ώρα να πάρουμε την Πόλη’.
«Την Πόλη πως θα την πάρουμε ;Θα έχουμε πάλι πόλεμο;»
‘Όχι δεν θα έχουμε ούτε μια ντουφεκιά. Δεν πρόκειται να γίνει πόλεμος’.
«Τότε Γέροντα πως θα την πάρουμε την Πόλη;»
‘Την Πόλη θα μας την δώσουν ,
«Ποιοι; Οι Τούρκοι; Είναι δυνατόν;»
‘’όχι την Πόλη θα μας την δώσουν οι Ρώσοι . Θα την πάρουν σε πόλεμο που θα κάνουν με την Τουρκία και θα την δώσουν σε μας ’.
«Μα Γέροντα τόσο μας αγαπάνε οι Ρώσοι , ώστε να μας δώσουν την Πόλη, έτσι , χωρίς πόλεμο;» ‘Όχι θα ξέρουν ότι δεν πρόκειται καμία επιδίωξη τους να πραγματοποιηθεί , εάν δεν μας δώσουν την Πόλη . Έτσι θα αναγκαστούν να μας την παραχωρήσουν ’.
«Γέροντα τι θα γίνει μετά από αυτό ; Οι Τούρκοι τι Θα γίνουν ;»
‘Αυτοί θα καταστραφούν . Πραγματικά θα σβήσουν από τον χάρτη , διότι είναι ένα έθνος , το οποίο δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού. Θα σβήσουν ως έθνος και η έκταση ολόκληρης της Τουρκίας θα είναι μια αχανής έρημος , στην οποία , για να συναντήσει κανείς άνθρωπο , θα πρέπει να περπατάει εφτά ώρες!’
Γνωρίζω και μου το επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Γέροντας , πως κάποιος αξιωματικός που βρέθηκε στο Άγιο Όρος , πήρε την ευλογία του σε ανύποπτο χρόνο, να είναι ο σημαιοφόρος των ελληνικών στρατευμάτων κατά την είσοδο τους στην Κωνσταντινούπολη .
ΜΑΡΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 ,τόμος 1, Σελ 287
Την δεύτερη φορά τον συνάντησα στο Μοναστήρι στη Σουρωτή , όπου πήγα να τον δω . Συζητήσαμε για εθνικά θέματα.
Του είπα : ¨Πάτερ Παΐσιε , έχω την γνώμη ότι η Ελλάς θ΄αποκτήσει πάλι ότι απώλεσε : Βόρειο Ήπειρο , Μακεδονία των Σκοπίων , Ανατολική Ρωμυλία , Κωνσταντινούπολη , Μικρά Ασία .
Έτσι όπως ήταν ξαπλωμένος στο κρεβάτι , μου λέει :
¨Έλα ,παιδί μου, να σε φιλήσω¨ .
Σκύβω , με φιλάει και τον φιλάω κι εγώ στο μάγουλο.
Μετά μου λέει : ¨Δεν ήθελα τίποτα άλλο . Να με κρατούσε ο Θεός ακόμα λίγα χρόνια στη ζωή, για να έβλεπα την πατρίδα μου μεγαλωμένη. Θα μεγαλώσει , αλλά μην περιμένεις πόλεμο. Θα μεγαλώσει χωρίς να ματώση ελληνικό ρουθούνι !
ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣ , γυμναστής , Αλεξανδρούπολη.
Μαρτυρίες προσκυνητών Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994 , Β΄Έκδοση, Σελ :434
Κάποτε , είχα πάει στον Γέροντα με ένα φίλο μο και εκεί συναντήσαμε μια παρέα από πέντε παιδιά . Τότε ρώτησα τον Γέροντα ποιες προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία . ¨Γέροντα ¨ , του λέω ¨ απ΄την Αλεξανδρούπολη είμαστε . Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει ; ¨ . Μου απαντά : ¨Κοίταξε να δεις . Οι Τούρκοι δεν θα μπούν στην Αλεξανδρούπολη . Θα κάνουν μόνο μια πρόκληση στην Ελλάδα , που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη . Και εμάς θα μας πιάσει πείνα . Θα πεινάσει η Ελλάδα . Και επειδή θα κρατήσει αυτή μπόρα κάποιο διάστημα , μήνες θα είναι , «θα πούμε το ψωμί ψωμάκι »¨ .
Μετά ρωτάω : ¨Γέροντα , πως θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο ; ¨ ¨Όταν ¨, λέει , ¨θα ακούσεις στην τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλλια , για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης ) από 6 σε 12 μίλλια , τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος . Ακολουθεί . ¨ Λέω : ¨Και ποια κράτη θα συμμετέχουν ; ¨ ¨Κοίταξε μετά την πρόκληση των Τούρκων , θα κατέβουν οι Ρώσσοι στα Στενά . Όχι για να βοηθήσουν εμάς . Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα . Αλλά , χωρίς να το θέλουν θα βοηθήσουν εμάς . Τότε ,οι Τούρκοι για να υπερασπιστούν τα Στενά , που είναι στρατηγικής σημασίας , θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα . Παράλληλα δε , θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη . Όμως θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης , συγκεκριμένα η Αγγλία , η Γαλλία , η Ιταλία και άλλα έξι-εφτά κράτη της ΕΟΚ , ότι η Ρωσσία θα αρπάξει μέρη , οπότε θα πουν : «Δεν πάμε και εμείς εκεί πέρα , μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι ; » Όλοι όμως θα κυνηγούν την μερίδα του λέοντος . Έτσι θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο ¨ .
Σ΄αυτό το σημείο ρωτάω : ¨Εμείς τι θα κάνουμε ; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σε αυτόν τον πόλεμο ; ¨ ¨Όχι ¨ λέει . ¨Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μην στείλει στρατό . Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα . Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δεν θα πάρει μέρος . Γιατί , όποιος πάρει μέρος σε αυτόν τον πόλεμο , χάθηκε … Τότε , επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί , πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία , προς τον Θεό , και θα μετανοήσουν . Για αυτό επειδή θα υπάρξει μετάνοια , δεν θα πάθουμε κακό οι Ελληνες . Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα , επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία , προς τον μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχωνται .Και θα βαπτισθούν πολλοί Τούρκοι . Τότε , ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θα συμβάλλει , ως μεσάζοντας , να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα . Είναι ευλαβής , είναι καλός ¨.
Γέροντα τον ρωτάω μετά , ¨την Πόλη θα την δώσουν σε μας ; ¨ ¨Θα την δώσουν σε μας , όχι επειδή το θέλουν , αλλά επειδή ατή η λύση θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων . Τότε θα το καταλάβουν αυτό . Αυτά που σου λέω μην τα πεις σε κανέναν . Θα σε βγάλουν τρελλό . Γιατί δεν είναι ώριμες οι συγκυρίες ακόμα . Τότε θα το καταλάβεις ¨ Αυτή η συζήτηση με τον Γέροντα έγινε το 1991 , όταν υπηρετούσα τον στρατό .
Άλλη φορά , ο Γέροντας είπε : ¨Η διοίκηση της Πόλης , από μας , θα είναι και στρατιωτική και πολιτική ¨ .
Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς που είχαν πάει στον Γεροντα . Από τους τρείς αξιωματικούς ο ένας έλεγε : ¨Μόνο σε μένα ο Γέροντας είπε πως θα είμαι διοικητής στρατιωτικού τμήματος στην Πόλη . Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε¨.
Κάποια άλλη παρέα είχε πάει στον Γέροντα . Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης . Σε μια στιγμή , γυρίζει ο Γέροντας , τον δείχνει με το δάκτυλο – αυτόε , σημειωτέον , πήγαινε στον γέροντα για πρώτη φορά και του λέει : ¨Εσύ ,σαν πολιτικός μηχανικός , θα συμβάλλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης , γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί απ΄την αρχή ¨ . Γύρισε και τον έδειξε με το δάκτυλο μπροστά σε όλους . Το παιδί , τότε , ήταν φοιτητής. Μετά , ο Γέροντας γυρίζει σε μένα και λέει :¨Κι εσύ , Ανέστη , θα πας στην Πόλη . Κι εσείς οι δύο – έδειξε εμένα και τον φίλο μου – θα πάτε στην Πόλη , αλλά για άλλο σκοπό ¨ . Δεν μου το φανέρωσε τον σκοπό . Μετά απ΄αυτό μου μπήκε η επιθυμία να μάθω τουρκικά .
Μια άλλη φορά που είχα πάει στο κελί του Γέροντα έτυχε , να είναι μέσα ένας νέος πρώην μουσουλμάνος από την Θράκη . Τον πιάνω και του λέω : ¨ Εσύ πως συνέβη και ήλθες εδώ , στον Γέροντα ;¨ Σταύρο τον έλεγαν . ¨Άσε¨ λέει ¨κάτσε να σου πω . Ο Γέροντας μας έκανε ένα πολύ μεγάλο θαύμα και πίστεψε όλη η οικογένεια μου . Μετά ήλθε στο χωριό και φρόντισε να βαπτισθούμε¨ .
Και σε άλλη επίσκεψη μας στην Παναγούδα , ήταν παρόν και ο μουσουλμάνος που βαφτίστηκε Σταύρος . Τότε πάλι μας ανέφερε ο Γέροντας για τα γεγονότα , πως θα εξελιχθούν με την Κωνσταντινούπολη . Και όταν έφθασε στο σημείο που θα πονέσει η Ελλάδα και είπε ότι , εμάς , θα μας αγγίξει η πείνα , λεει ο κύριος Σταύρος : ¨Γέροντα , να κρατήσω ένα σακί αλεύρι για να μπορέσω να αντιμετωπίσω εκείνη την περίοδο και να μην πεινάσουν τα παιδιά ; ¨ ¨Όχι ¨ , του λέει ¨μην παίρνεις , γιατί ο γείτονας σου θα έχει αλεύρι και θα σου δώσει ! ¨ Δηλαδή , προείδε ο Γέροντας ποιος θα βοηθήσει τον κύριο Σταύρο στην περίοδο της πείνας . Εκείνος φυσικά θα ζει στο χωριό . Τώρα εμείς που ζούμε στος πόλεις θα πούμε το ψωμί ψωμάκι . Γι΄αυτό , άλλη φορά , ο Γέροντας έλεγε : ¨Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργείτε . Κοντά σε σας , θα βοηθείσετε και κάποιον που δεν θα έχει » .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.