• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

    Πορεία και εξέλιξη της Αθεΐας στο πέρασμα των αιώνων

    Βασιλείου Μπισμπάρδη, αγιογράφου
    Στήν πορεία τς στορίας τό Πρόσωπο το Χριστο μφισβητήθηκε σο κανένα λλο.  μφισβήτηση ξεκιν πό τήν ρνηση τς στορικςπαρξής του καί φτάνει ς τήν μή παραδοχή τς διπλς φύσης του, δηλαδή τς θείας φύσης!
    ως τόν IZ΄ αώνα  λέξη «ΑΘΕΟΣ» θά λέγαμε πώς δέν φίστατο κν! συστηματική καί στρατευμένη θεΐα ξεκίνησε τότε. Λίγο πρίν πό τήν Γαλλική πανάσταση, πού θά καθιερώσει σέ μεγάλο βαθμό θεϊστικές θέσεις, κάνουν τήν μφάνισή τους ο τρες μεγάλοι κραοι φιλόσοφοι! α) Βολταρος, β) Ζάν Ζάκ Ρουσώ, γ) Ντενί Ντιντερό. Καί ο τρες βλέπουν στό πρόσωπο τς (καθολικς πάντα) κκλησίας τήν τυραννία, τήνποκρισία καί φυσικά τήν προσπάθεια χειραγώγησης τν μαζν!!! Μέσατν λοιπόν ξεκιν  συστηματική προσπάθεια καταπολέμησης τςκκλησίας λλά καί το διου το Χριστιανισμο!!!
    Θά ταν καλό νά προσπαθήσουμε νά προσεγγίσουμε τό φαινόμενο τςθεΐας σέ συνδυασμό μέ τό φαινόμενο τς μφισβήτησης το ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ στό πέρασμα τν αώνων. μφισβήτηση ατή προαναγγέλθηκε πό πολύ νωρίς, πό τόν γιο Συμεών, ταν  Κύριος ταν μόλις λίγωνμερν.«δού οτος κεται ες πτσιν καί νάστασιν πολλν ν τ σραήλ καί ες σημεον ντιλεγόμενον». Δένμφισβητήθηκε μως μόνο  ταυτότητά Του λλά καί  δια  στορική Του παρξη.

    Στή συνέχεια θά κάνουμε μία σύντομη ναφορά στίς δύο «ποθέσεις» μφισβήτησης το Χριστο, πούποτέλεσαν τή βάση τν μετέπειτα θεϊστικν θεωριν.
    Α) Κριτική πόθεση.
    φορ στή θεωρία πού περασπίζεται τήν στορικότητα το Προσώπου το Χριστο, πού μως Τόν θέτει, ναί μέν ς παρκτό στήν στορία Πρόσωπο, χωρίς μως καμμία περφυσική διάσταση στίς κινήσεις καί νέργειές Του. Μέ λίγα λόγια  Χριστός ταν νας πλός νθρωπος πού δίδαξε κάποια ραα πράγματα καί στή συνέχεια θεοποιήθηκε πό τούς παδούς Του. (ποψη ερύτατα διαδεδομένη στίς μέρες μας).
    Β) Μυθολογική πόθεση
    ποστηρίζει τι  ησος δέν πρξε ποτέ στήν πραγματικότητα καί τι εναι καθαρά να «κατασκεύασμα» τν κατοπινν δρυτν το Χριστιανισμο !!! Κυριότερος κπρόσωπος ταν  David Strauss! (ποψη καθαράνόητη, πού μως χει ρκετή πήχηση κόμα καί στίς μέρες μας).
    πό τίς δύο ατές ποθέσεις θά προκύψουν στήν πορεία το χρόνου δεκάδες παραλαγές, ο ποες θάποτελέσουν τίς μελλοντικές θεϊστικές θεωρίες καί πόψεις!
    Μετά τή σύντομη ναφορά σέ θεωρίες πού νέπνευσαν θεους συγγραφες καί στοχαστές, θά περάσουμε δειλά-δειλά στήν προσπάθεια ποκατάστασης το νόματος το ησο Χριστο, δοκιμάζοντας παράλληλα νά τοποθετήσουμε τά πράγματα στή σωστή στορική τους κατάταξη. πως διαβάζουμε στό κατά Λουκν εαγγέλιον γέννηση το ησο τοποθετεται σέ συγκεκριμένη χρονική στιγμή. ναφέρεται  Καίσαρας Αγουστος καί  γεμόνας τς Συρίας Κυρήνιος. πίσης σέ λλο σημεο, στή βάπτιση, διαβάζουμε: «ν τει δ πεντεκαιδεκάτ τς γεμονίας Τιβερίου Καίσαροςγεμονεύοντος Ποντίου Πιλάτου τς ουδαίας κατετραρχοντος τς Γαλιλαίας ρδου Φιλίππου δ τοῦἀδελφο ατο τετραρχοντος, τς τουραίας καΤραχωνίτιδος χώρας κα Λυσανίου τς βιληνς τετραρχοντος». λα τά παραπάνω πρόσωπα εναι χωρίςμφιβολία παρκτά, πότε  εαγγελική διήγηση χει χωρίς μφιβολία, σωστές βάσεις!
    Τό πόμενο βμα στήν προσπάθεια ατή θά εναι  ναφορά σέ στορικούς συγγραφες τς ποχς. Ο τρες ρωμαοι στορικοί Σουητώνιος, Πλίνιος καί Τάκιτος ναφέρουν στά γραπτά τους τόν ησο μιλώντας ετε γιά τόνδιο ετε γιά τούς oπαδούς Του, πού αποκαλούνται χριστιανοί. Ακόμη καί ο Φλάβιος Ιώσηπος, Εβραίος Ιστορικός της εποχής, μιλά καί αύτός γιά τόν Χριστό καί τούς «οπαδούς» Του. Αναφορές στόν Ιησού έχουμε επίσης από τόν Σαμαρείτη Θαλλό καί τόν Σύρο στωικό φιλόσοφο Mara Bar Serapion! όλοι οι παραπάνω έζησαν καί έγραψαν λίγο μετά τήν εποχή του Χριστού οπότε η μαρτυρία τους είναι εξαιρετικά αξιόπιστη!
    Συνοψίζοντας όλα τά παραπάνω θά μπορούσαμε νά καταλήξουμε στό συμπέρασμα ότι ο Ιησούς Χριστός ΥΠΗΡΞΕ!!! Όμως σκοπός της αναζήτησης αυτός δέν είναι μόνο αν ο Χριστός υπήρξε, αλλά αν ήταν Θεός καί ενανθρώπησε. Πρώτος ο Απόστολος Παύλος θά χαρακτηρίσει «μωρία» τήν όποια θεωρία ενανθρωπήσεως τουΘεού στό πρόσωπο ενός ανθρώπου, αλλά καί πολλοί σύχρονοι όρθολογιστές μελετητές θεωρούν ανόητηοποιαδήποτε τέτοια εκδοχή περί «θεανθρωπίας».
    Ο Ιησούς φέρεται νά είχε κάνει πολλά θαύματα (σημεία). Τό συνταρακτικότερο απ’ όλα όμως ήταν φυσικά ηίδια Του η ανάσταση!!! Ποιός μπορεί τελικά νά μας πεί μέ βεβαιότητα τί συνέβη τό φοβερό εκείνο πρωινό τουΑπριλίου του 30 περίπου μ.Χ.; Μήπως οι μαθητές έκλεψαν τό σώμα του Κυρίου τους μέ σκοπό νά διαδώσουνότι αναστήθηκε; Πράγμα εντελώς αδύνατο, διότι φαίνεται ξεκάθαρα πώς ο Πέτρος καί οι υπόλοιποι πίστευανακράδαντα στό θαύμα της ανάστασης καί ήταν πρόθυμοι νά πεθάνουν κάθε στιγμή γι’ αυτό! Μήπως ο Ιησούς δέν ήταν πραγματικά νεκρός όταν αποκαθηλώθηκε; (νεκροφάνεια, όπως υποστηρίζουν κάποιοι). Αδύνατο, γιατί πώς θά μπορούσε κάποιος μέ πληγές σέ όλο τό σώμα νά περπατήσει μεγάλες αποστάσεις όπως τήν πορεία πρός Εμμαούς κ.ο. Η ανάσταση ήταν γεγονός πέρα ως πέρα αληθινό καί έδωσε στούς φοβισμένους ψαράδες τή δύναμη νά οργανώσουν τή δράση τους καί νά φέρουν εις πέρας τό δύσκολο έργο της διάδοσης του Ευαγγελίου στά πέρατα της οικουμένης!!!
    Τελικά απ’ ότι φαίνεται η μόνη ασφαλής αλλά καί ορθή οδός πού μπορούμε νά ακολουθήσουμε γιά νά λύσουμε τό μεγάλο αυτό ζήτημα, είναι η οδός της πίστης! Μόνο διά της οδού της απλής πίστης καί φυσικά του μυστηριακού βιώματος, θά μπορέσουμε τελικά νά προσεγγίσουμε τόν Θεό καί νά κοινωνήσουμε μαζί Του!
    Καλούμαστε λοιπόν νά απαντήσουμε στό μέγα ερώτημα: «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» που έθεσε ο ίδιος πρίν από τόσα χρόνια καί ως άλλοι υιοί Ιωνά νά φωνάξουμε «Σύ εί ο Χριστός ο υιός του Θεού του ζώντος». Αμήν!!!



    ΠΗΓΗ

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ