Η προσδοκία της αύξησης του τζίρου της χρονιάς είναι για άλλη μια φορά το ζητούμενο, ωστόσο η αισιοδοξία στην αγορά δεν είναι μεγάλη. Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλης Κορκίδης «ακόμη και να κινηθεί η αγορά κατά την περίοδο των εκπτώσεων δεν θα αποκαταστήσει τις απώλειες ετών στα ταμεία των εμπόρων».
Η αγορά που έχει πληγεί σφόδρα από την οικονομική κρίση ήδη έχει ξεκινήσει τις προσφορές ενώ οι έμποροι ευελπιστούν ότι οι χαμηλές τιμές και η ποιότητα των προϊόντων θα προσελκύσουν τους εξαντλημένους, οικονομικά, καταναλωτές, οι οποίοι με τη σειρά τους περίμεναν την περίοδο των εκπτώσεων για τις βασικές τους αγορές σε ένδυση και υπόδηση.
«Θα ήταν επιτυχία εάν στο τέλος της περιόδου των καλοκαιρινών εκπτώσεων, το ποσοστό του τζίρου θα έφτανε στα περσινά επίπεδα» υπογραμμίζει ο κ. Κορκίδης και σημειώνει «Τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα για την αγορά και το δείχνουν άλλωστε και όλοι οι καταναλωτική δείκτες που είναι στα επίπεδα του Απριλίου του 2009, δηλαδή οι κατώτεροι της διετίας.
Η κατάσταση αυτή έχει τρομάξει και τους καταναλωτές, που οικονομικά έχουν εξαντληθεί, και περιμένουν κυρίως την περίοδο των εκπτώσεων για τις βασικές τους αγορές. Γι' αυτό οι έμποροι και καταστηματάρχες θέλουν να έχουν αληθινές εκπτώσεις που θα προσελκύσουν τους καταναλωτές».
«Οι θερινές εκπτώσεις δεν θα αρχίσουν ποτέ, απλώς επειδή δεν τελείωσαν ποτέ», σχολιάζουν παράγοντες του λιανεμπορίου, υπογραμμίζοντας την κατάσταση μόνιμων προσφορών και εκπτώσεων που επικρατεί στην αγορά, μειώνοντας ταυτόχρονα τις προσδοκίες τους για τα αποτελέσματα της επίσημης εκπτωτικής περιόδου που ξεκινά στις 15 Ιουλίου.
Το αρνητικό κλίμα είναι συνέχεια των αποκαρδιωτικών αποτελεσμάτων από τις χειμερινές εκπτώσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κατά την διάρκεια των εκπτώσεων Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου καταγράφηκε σημαντική πτώση του τζίρου κατά 40%, παρά το γεγονός ότι οι προσφορές έφτασαν και τότε έως και 70%.
Σήμερα με το 50% του κύκλου εργασιών να έχει χαθεί για διάφορους κλάδους της αγοράς όπως ο οικιακός εξοπλισμός, τα ηλεκτρικά και την ένδυση, την τελευταία διετία, οι επιχειρήσεις που επιβιώνουν συνεχίζουν την τακτική των προσφορών, των ειδικών προωθητικών ενεργειών και των μειωμένων τιμών, προκειμένου να διατηρήσουν μερίδια σε μια αγορά που φθίνει, καταστρατηγώντας τους περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία.
Πολυκαταστήματα, μεγάλες και μικρές αλυσίδες εδώ και δύο μήνες ακολουθούσαν την πολιτική των προεκπτώσεων που έφταναν συνήθως το 50%, με προκρατήσεις εμπορευμάτων σε τιμές εκπτώσεων.
Αλυσίδες και πολυκαταστήματα εδώ και μέρες έχουν επιστρατεύσει τα SMS, με τα οποία βομβαρδίζουν μέσω κινητών τηλεφώνων όσους καταναλωτές έχουν καταγεγραμμένους στα ηλεκτρονικά τους πελατολόγια, ενημερώνοντάς τους για τις καλοκαιρινές προσφορές που έχουν αρχίσει εδώ και 40 ημέρες.
Πολλά εμπορικά καταστήματα καλούσαν τους πελάτες τους να «κλείσουν» από σήμερα τα εμπορεύματα που θέλουν με τιμές εκπτώσεων και να τα παραλάβουν μετά τις 15 Ιουλίου. Αντίστοιχα προσφορές έχουν ήδη αρχίσει, άλλα καταστήματα συνδυάζοντας και δώρα με συγκεκριμένες αγορές.
Η ραγδαία μείωση των πωλήσεων από την αρχή του χρόνου - η οποία για ορισμένες επιχειρήσεις έχει ξεπεράσει ακόμα και το 40% - και το κακό κλίμα που υπάρχει στην αγορά και συνεχώς επιδεινώνεται, οδηγούν τους εμπόρους σε μπαράζ προσφορών, αν και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι ούτε οι θερινές εκπτώσεις θα καταφέρουν να ανατρέψουν την καθοδική πορεία της αγοράς. Πάντως ήδη οι μειώσεις τιμών φτάνουν ακόμα και το 50% και αφορούν σχεδόν όλη την γκάμα των προϊόντων, όπως είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρονικές συσκευές, είδη σπιτιού και έπιπλα.
Δεν είναι λίγες, μάλιστα, οι επιχειρήσεις που για μία ακόμη χρονιά προχωρούν σε προωθητικές ενέργειες, όπως συστημένες επιστολές, κληρώσεις δώρων, φυλλάδια κ.λπ. επιδιώκοντας να δελεάσουν τους καταναλωτές, προκειμένου να προσέλθουν στα καταστήματά τους και να ψωνίσουν.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Οδηγίες προς τους καταναλωτές εν όψει των θερινών εκπτώσεων έδωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Στα πλαίσια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού παρέσχε τις ακόλουθες χρήσιμες οδηγίες:
-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να αναγράψει ποσοστό. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
-Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη σήμανση τον καταναλωτή, ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους.
-Αλλαγές και επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως, καθόλη την διάρκεια του έτους και ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης αλλαγών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.