Συντάκτης:Σπύρος Γιωτάκης
Απαγορευτικές έχουν γίνει οι μετακινήσεις, λόγω των τσουχτερών αυξήσεων τόσο στην τιμή της βενζίνης όσο και στα εισιτήρια των ΜΜΜ.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει «εκτοξευτεί» στο 1,64 ευρώ το λίτρο, «τσιμπώντας» σχεδόν 2 λεπτά σε διάστημα μόλις 10 ημερών. Στην Αθήνα υπάρχουν πρατήρια, που πουλούν την βενζίνη ακόμη και 1,70!
«Πρωταθλήτρια» στα ακριβά καύσιμα είναι η Κρήτη, όπου η αμόλυβδη αγγίζει το 1,77 και ακολουθούν οι νομοί του Ιονίου, η δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού χρειάζεται περίπου 70 ευρώ για να «φουλάρει» και εάν συνυπολογίσει κανείς τις αυξημένες τιμές των διοδίων, τότε εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα, πως στο μέλλον οι οδηγοί θα έχουν τα οχήματά τους παρκαρισμένα.
Για τα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού, είναι αυτονόητο, ότι τα 100 ευρώ δεν αρκούν.
Μιλώντας στο newsbomb.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης, απέδωσε την «αναρρίχηση» της αμόλυβδης στις αλλεπάλληλες αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) από το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως μας είπε, «η βενζίνη ανέβηκε κατά 51 λεπτά το λίτρο εξαιτίας των αυξήσεων ενώ η επιβάρυνση των διεθνών τιμών ανέρχεται σε 10-17 λεπτά». Οπότε καταλήγει, «εάν δεν υπήρχε η τόσο μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ, το λίτρο θα κινούνταν στα επίπεδα του 1,10 ευρώ.
Αν η μετακίνηση με το αυτοκίνητο έχει καταστεί υπόθεση για «γερά πορτοφόλια», τότε η μεταφορά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι απλησίαστη για τους μισθωτούς.
Με τις νέες αυξημένες τιμές, που τίθενται σε ισχύ από την προσεχή Τρίτη 1 Φεβρουαρίου, το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς (διάρκειας μιάμισης ώρας) θα κοστίζει 1,40 από 1 ευρώ σήμερα.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Ινστιτούτου Καταναλωτή, το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ισοδυναμεί με τη διάνυση 14 χιλιομέτρων από ένα Ι.Χ αυτοκίνητο.
«Ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 6 lt/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι καταναλώνει περίπου 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο.
Με τα στοιχεία αυτά το συγκεκριμένο ΙΧ διανύει 14 χιλιόμετρα με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ευρώ. Δηλαδή η απόσταση Αγία Παρασκευή-Αθήνα θα του κοστίζει 0,90 λεπτά και Καλλιθέα ή Πατήσια - Αθήνα, 0,30 λεπτά» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΙΝΚΑ,
Αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης θέλει τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει και να επιστρέψει στη δουλειά του, τότε χρειάζεται σε ετήσια βάση 840 ευρώ «δηλαδή περίπου έναν ολόκληρο μισθό» σημειώνει το ΙΝΚΑ.
Ο κόσμος έχει αγανακτήσει για τις αυξήσεις 40% στα εισιτήρια και μιλώντας στο newsbomb. gr η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ(Ένωση Καταναλωτών- Η Ποιότητα Ζωής) Παναγιώτα Καλαποθαράκου, τονίζει, ότι οι καταγγελίες έχουν χτυπήσει «κόκκινο» .
Οι περισσότερες διαμαρτυρίες έχουν να κάνουν με την αύξηση στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου αλλά και το «άλμα» των 10 ευρώ στις τιμές των μηνιαίων καρτών για όλα τα μέσα.
Από την ερχόμενη Τρίτη θα κοστίζουν 45 ευρώ έναντι 35 ενώ η ετήσια θα φτάνει τα 450. Όπως μας είπε η κα. Καλαποθαράκου, «η αύξηση στις κάρτες είναι αυτή που πλήττει κυρίως τους μισθωτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά το Μετρό για να φτάσουν στη δουλειά τους».
«Οι ανατιμήσεις στα μέσα μεταφοράς θα επηρεάσουν, όμως, και την αγορά, καθώς οι περισσότεροι πολίτες δεν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για τα ψώνια στο κέντρο» όπως είπε στο newsbomb.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Παναγιώτης Καρέλλας.
Τώρα, αν το επόμενο διάστημα παρατηρήσετε αισθητά μειωμένη την κίνηση στο δρόμο ή μισοάδεια τα βαγόνια του ηλεκτρικού και τα λεωφορεία, τότε θα ξέρετε το λόγο.
ΠΗΓΗ: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/metakinhseis-stop
Απαγορευτικές έχουν γίνει οι μετακινήσεις, λόγω των τσουχτερών αυξήσεων τόσο στην τιμή της βενζίνης όσο και στα εισιτήρια των ΜΜΜ.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει «εκτοξευτεί» στο 1,64 ευρώ το λίτρο, «τσιμπώντας» σχεδόν 2 λεπτά σε διάστημα μόλις 10 ημερών. Στην Αθήνα υπάρχουν πρατήρια, που πουλούν την βενζίνη ακόμη και 1,70!
«Πρωταθλήτρια» στα ακριβά καύσιμα είναι η Κρήτη, όπου η αμόλυβδη αγγίζει το 1,77 και ακολουθούν οι νομοί του Ιονίου, η δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού χρειάζεται περίπου 70 ευρώ για να «φουλάρει» και εάν συνυπολογίσει κανείς τις αυξημένες τιμές των διοδίων, τότε εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα, πως στο μέλλον οι οδηγοί θα έχουν τα οχήματά τους παρκαρισμένα.
Για τα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού, είναι αυτονόητο, ότι τα 100 ευρώ δεν αρκούν.
Μιλώντας στο newsbomb.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης, απέδωσε την «αναρρίχηση» της αμόλυβδης στις αλλεπάλληλες αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) από το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως μας είπε, «η βενζίνη ανέβηκε κατά 51 λεπτά το λίτρο εξαιτίας των αυξήσεων ενώ η επιβάρυνση των διεθνών τιμών ανέρχεται σε 10-17 λεπτά». Οπότε καταλήγει, «εάν δεν υπήρχε η τόσο μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ, το λίτρο θα κινούνταν στα επίπεδα του 1,10 ευρώ.
Αν η μετακίνηση με το αυτοκίνητο έχει καταστεί υπόθεση για «γερά πορτοφόλια», τότε η μεταφορά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι απλησίαστη για τους μισθωτούς.
Με τις νέες αυξημένες τιμές, που τίθενται σε ισχύ από την προσεχή Τρίτη 1 Φεβρουαρίου, το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς (διάρκειας μιάμισης ώρας) θα κοστίζει 1,40 από 1 ευρώ σήμερα.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Ινστιτούτου Καταναλωτή, το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ισοδυναμεί με τη διάνυση 14 χιλιομέτρων από ένα Ι.Χ αυτοκίνητο.
«Ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 6 lt/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι καταναλώνει περίπου 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο.
Με τα στοιχεία αυτά το συγκεκριμένο ΙΧ διανύει 14 χιλιόμετρα με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ευρώ. Δηλαδή η απόσταση Αγία Παρασκευή-Αθήνα θα του κοστίζει 0,90 λεπτά και Καλλιθέα ή Πατήσια - Αθήνα, 0,30 λεπτά» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΙΝΚΑ,
Αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης θέλει τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει και να επιστρέψει στη δουλειά του, τότε χρειάζεται σε ετήσια βάση 840 ευρώ «δηλαδή περίπου έναν ολόκληρο μισθό» σημειώνει το ΙΝΚΑ.
Ο κόσμος έχει αγανακτήσει για τις αυξήσεις 40% στα εισιτήρια και μιλώντας στο newsbomb. gr η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ(Ένωση Καταναλωτών- Η Ποιότητα Ζωής) Παναγιώτα Καλαποθαράκου, τονίζει, ότι οι καταγγελίες έχουν χτυπήσει «κόκκινο» .
Οι περισσότερες διαμαρτυρίες έχουν να κάνουν με την αύξηση στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου αλλά και το «άλμα» των 10 ευρώ στις τιμές των μηνιαίων καρτών για όλα τα μέσα.
Από την ερχόμενη Τρίτη θα κοστίζουν 45 ευρώ έναντι 35 ενώ η ετήσια θα φτάνει τα 450. Όπως μας είπε η κα. Καλαποθαράκου, «η αύξηση στις κάρτες είναι αυτή που πλήττει κυρίως τους μισθωτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά το Μετρό για να φτάσουν στη δουλειά τους».
«Οι ανατιμήσεις στα μέσα μεταφοράς θα επηρεάσουν, όμως, και την αγορά, καθώς οι περισσότεροι πολίτες δεν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για τα ψώνια στο κέντρο» όπως είπε στο newsbomb.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Παναγιώτης Καρέλλας.
Τώρα, αν το επόμενο διάστημα παρατηρήσετε αισθητά μειωμένη την κίνηση στο δρόμο ή μισοάδεια τα βαγόνια του ηλεκτρικού και τα λεωφορεία, τότε θα ξέρετε το λόγο.
ΠΗΓΗ: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/metakinhseis-stop
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.