«Δεν κρύβουμε καμία πληροφορία από τις οικογένειες και το κοινό. Επικεντρώνουμε τις έρευνές μας στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ
Τη στιγμή που οι δραματικές εξελίξεις για την τύχη του Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών, το οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ την 8η Μαρτίου, σκεπάζουν με οργή και θρήνο τις οικογένειες των 239 αγνοουμένων, πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την τύχη της πτήσης MH370.
Δεκαπτά ημέρες μετά και ενώ οι μαλαισιανές αρχές δεν έχουν εντοπίσει ακόμα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους, ο πρωθυπουργός της χώρας επιβεβαίωσε πως συνετρίβη τονίζοντας πως «η πτήση τερματίστηκε στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό», παραπέμποντας για περισσότερες πληροφορίες στη σημερινή ημέρα.
Την ίδια στιγμή, μιλώντας στο μαλαισιανικό κοινοβούλιο, τόνισε πως οι τοπικές αρχές δεν κρύβουν καμία πληροφορία από τους συγγενείς και το κοινό.
«Επανέλαβα πολλές φορές και κάλεσα για κατανόηση καθώς πρόκειται για σκληρή αποστολή σε μία δύσκολη περιοχή και πρόκειται για περιστατικό άνευ προηγουμένου στην ιστορία της αεροπορίας», επισήμανε, προσθέτοντας ότι οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Στο μεταξύ, τα σενάρια για την πορεία της πτήσης MH370 είναι πολλά, με ένα αυτό που ανέπτυξε ο Ακριβός Τσολάκης, ένας από τους εμπειρότερους ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που έχει διατελέσει πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Τσολάκη, λοιπόν, πριν ένα περίπου μήνα οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο ειδοποιήθηκαν να ελέγξουν την εξωτερική κεραία που μεταδίδει δεδομένα των πτήσεων, καθώς όπως είχε εντοπιστεί σε περίπτωση θραύσης ή προβληματικής λειτουργίας, η κεραία θα μπορούσε να προκαλέσει έως και ρωγμή στο κέλυφος του αεροσκάφους.
Αν συνέβη αυτό στη συγκεκριμένη πτήση, όπως εξήγησε ο κ. Τσολάκης, τότε αρχικά προκλήθηκε η απώλεια σήματος και στη συνέχεια υπήρξε αποσυμπίεση - όπως συνέβη με το αεροπλάνο της ΗΛΙΟΣ - με τους πιλότους να χάνουν τις αισθήσεις του και το αεροσκάφος στην πραγματικότητα να κινείται ακυβέρνητο μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.
Την ίδια στιγμή, κάποιοι από τους συγγενείς των αγνοουμένων επιμένουν πως πρόκειται για αεροπειρατεία, η οποία κατέληξε δραματικά.
Παράλληλα, η κινεζική εφημερίδα The Beijing News αμφισβητεί την ανακοίνωση των μαλαισιανών αρχών σχετικά με την εξαφάνιση του αεροσκάφους.
«Υπάρχει ακόμα έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων. Καθώς οι μαλαισιανές αρχές έδωσαν και νωρίτερα στη δημοσιότητα παραπλανητικές πληροφορίες, είναι κατανοητό ότι υπάρχουν ενδοιασμοί σχετικά με την κατάληξη», της υπόθεσης, αναφέρεται στο δημοσίευμα της κινεζικής εφημερίδας.
Ένα άλλο ερώτημα που γεννάται είναι πώς και κανείς από τους επιβάτες της πτήσης δεν επικοινώνησε με κάποιον συγγενή ή φίλο τους αν το αεροσκάφος είχε τροχιά συντριβής; Ειδικοί απαντούν ότι σε μια πτήση πάνω από τα 10.000 πόδια δεν υπάρχει σήμα για τηλεφωνικές κλήσεις αλλά μέχρι στιγμής δεν διαψεύδονται οι πληροφορίες ότι το αεροπλάνο μπορεί να βρέθηκε και κάτω από τα 5.000 πόδια.
Παράλληλα, ένα ακόμα βασικό ερώτημα παραμένει: Πώς - ακόμα και σήμερα - κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο γιατί κανείς δεν αντιλήφθηκε ένα αεροσκάφος που βρισκόταν τόσο εκτός πορείας; Ακόμα και αν δεχθούμε ότι το αεροσκάφος επέλεξε τον νότιο αεροδιάδρομο που δεν περνάει πάνω από πολλές χώρες, εξακολουθούμε να μιλάμε για ένα μεγάλου μεγέθους αεροπλάνο, το οποίο σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.
Σε κάθε περίπτωση, το θρίλερ θα συνεχιστεί για ημέρες ή ακόμα και εβδομάδες, καθώς η αναζήτηση για τα συντρίμμια του αεροσκάφους εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο σημείο, που θεωρείται ένα από τα πιο απομακρυσμένα σε ολόκληρο τον πλανήτη, οι οποίες προς το παρόν είναι εξαιρετικά άσχημες, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, οι οικογένειες των επιβαινόντων μην αντέχοντας τον πόνο από την ανακοίνωση των μαλαισιανών αρχών και αερογραμμών, ξέσπασαν σε κλάματα, ενώ εξάφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τον τρόπο με τον οποίο η Malaysia Airlines επέλεξε να τους ενημερώσει για την τύχη των αγαπημένων τους.
Η Επιτροπή Συγγενών της Πτήσης MH370, όπως αυτοαποκαλούνται, έκαναν λόγο για «ξεδιάντροπη συμπεριφορά» που όχι μόνο «κατέστρεψε τις οικογένειες των επιβατών, αλλά και καθυστέρησε τις απόπειρες διάσωσης, σπαταλώντας ανθρώπινους πόρους και μέσα και αφήνοντας να χαθεί πολύτιμος χρόνος. Αν οι επιβάτες έχουν χάσει τη ζωή τους, τότε η Malaysia Airlines, η μαλαισιανή κυβέρνηση και ο στρατός είναι οι αληθινοί εκτελεστές που τους σκότωσαν. Εμείς, οι οικογένειες αυτών που ήταν στο αεροπλάνο, διαμαρτυρόμαστε με όλοι μας την δύναμη εναντίον τους».
Την ίδια στιγμή, έντονες αμφιβολίες εκφράζονται έπειτα από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ, καθώς τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα, οι δύο χώρες, δηλαδή, με τους περισσότερους δορυφόρους που θα μπορούσαν να είχαν καταγράψει κάποιο ίχνος του μοιραίου αεροπλάνου, δεν έχουν αποδεχθεί την ανακοίνωση.
Το, μεν, Πεκίνο ζητά όλα τα δεδομένα από τη Μαλαισιανή κυβέρνηση προκειμένου να εξετάσει και το ίδιο αν από αυτά προκύπτει η συντριβή του Boeing στο συγκεκριμένο σημείο, η, δε, Ουάσιγκτον, δια της εκπροσώπου τύπου του Στέιτ Ντιπάρντμεντ, απέφυγε να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων τη Δευτέρα.
Η σιωπή των ΗΠΑ, μάλιστα, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα καθώς ένα από τα σενάρια που τις προηγούμενες ημέρες είδαν το φως της δημοσιότητας ήθελαν το Boeing να κατευθύνεται προς το νησί-βάση του αμερικανικού στρατού, Ντιέγκο Γκαρσία. Σύμφωνα με τους ειδικούς που είχαν αναπτύξει το συγκεκριμένο σενάριο, όταν το αεροσκάφος άλλαξε πορεία προς τα δυτικά, τα καύσιμά του αρκούσαν για να φθάσει οριακά μέχρι το στρατηγικής σημασίας νησί, κάτω από τις Μαλδίβες, με τους Αμερικανούς να είναι βέβαιο ότι θα κατέρριπταν ένα αεροσκάφος που δεν θα απαντούσε στα σήματά τους.
Αυτό που, επίσης, δεν απάντησε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας παραπέμποντας σε νέα συνέντευξη Τύπου τα ξημέρωμα της Τρίτης (ώρα Ελλάδος) είναι στο γιατί το αεροπλάνο άλλαξε πορεία; Παραμένει στο τραπέζι η εκδοχή της ηθελημένης πράξης για την αλλαγή πορείας; Και αν ναι, από ποιόν; Τον πιλότο, τον συγκυβερνήτη ή κάποιο τρίτο πρόσωπο;
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η σιωπή της Boeing, της κατασκευάστριας, δηλαδή, εταιρείας του χαμένου αεροσκάφους, η οποία μόλις τη Δευτέρα - 18 ημέρες μετά την εξαφάνιση της πτήσης - εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό αρκούμενη μόνο στην έκφραση της λύπης της για το χαμό τόσων ανθρώπων.
Με 1.100 παρόμοια μοντέλα στον αέρα δεν θα έπρεπε η εταιρεία να επιχειρήσει να δώσει κάποιες απαντήσεις για το τι θα μπορούσε να προκαλέσει ένα τεχνικό πρόβλημα;
Όλοι πλέον περιμένουν την επόμενη συνέντευξη τύπου των μαλαισιανών αρχών για να δουν αν θα υπάρξουν περισσότερες απαντήσεις και όχι περισσότερες αφορμές για νέα ερωτήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.