Tα τελευταία χρόνια οι νέοι χρησιμοποιούν το facebook λιγότερο, επειδή δεν θέλουν αυτά που κάνουν να γίνουν βούκινο σε όλο τον κόσμο.
Για παράδειγμα, πολλές φορές δεν γνωστοποιούν δημόσια στον τοίχο τους ότι θα παρευρεθούν σε μια εκδήλωση στην οποία έχουν προσκληθεί μέσω facebook, αλλά το κάνουν ιδιωτικά απαντώντας στο WhatsApp.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών mobileYouth, περίπου το 78% των εφήβων χρησιμοποιούν τα messaging apps για να κλείσουν τα ραντεβού τους (-«Τι νέα; Πάμε για καφέ το απογευματάκι;» -«Εγινε. Τα λέμε στις 6» είναι από τους πιο συνηθισμένους διαλόγους μεταξύ νέων στα κινητά τηλέφωνα).
Μια άλλη αιτία για τη δημοτικότητα αυτών των εφαρμογών είναι η αύξηση των selfies, δηλαδή των φωτογραφιών του εαυτού τους που βγάζουν οι χρήστες με την κάμερα του κινητού τεντώνοντας το χέρι τους όσο πιο πολύ μπορούν (στη Βρετανία σχεδόν οι μισές φωτογραφίες που ανεβάζουν στο Instagram οι χρήστες 14 - 21 ετών είναι selfies). Η αποστολή αυτών των φωτογραφιών μέσω κινητού είναι πιο ασφαλής από την ανάρτησή τους στο facebook, όπου μπορεί να τις δει κάποιος που δεν θα ήθελε ο χρήστης.
Οι εν λόγω αυτοπροσωπογραφίες είναι ακόμη πιο δημοφιλείς μεταξύ χρηστών του Snapchat, της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής φωτογραφιών, η οποία έχει μια ιδιαιτερότητα: οι εικόνες διαγράφονται αυτομάτως λίγα δευτερόλεπτα μετά την αποστολή τους!
Μετρώντας ήδη πέντε εκατ. χρήστες παγκοσμίως, το Snapchat χρησιμοποιείται ευρέως από εφήβους που ανταλλάσσουν αποκαλυπτικές φωτογραφίες οι οποίες δεν αποθηκεύονται στη συσκευή του παραλήπτη (εκτός αν εκείνος τις αιχμαλωτίσει για πάντα τραβώντας ένα screenshot της οθόνης του κινητού του).
Η αξία του Snapchat αποτιμάται μεταξύ δύο και τεσσάρων δισ. δολαρίων. Οι εκτιμήσεις είναι ακόμα υψηλότερες για την αξία του WhatsApp, η οποία φτάνει τα πέντε δισ. δολάρια!
Ενας ακόμη παράγοντας που βοήθησε στην εκτόξευση των messaging apps είναι ότι πολλές από αυτές τις εφαρμογές δεν στέλνουν μόνο μηνύματα, αλλά αποτελούν και κανονικά κοινωνικά δίκτυα.
Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα προέρχονται από την Ασία, όπου οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων KakaoTalk (Νότια Κορέα), WeChat (Κίνα) και LINE (Ιαπωνία) αριθμούν εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες οι οποίοι εκτός από το να στέλνουν μηνύματα παίζουν παιχνίδια και ανταλλάσσουν ψηφιακά αυτοκόλλητα (stickers) ή τραγούδια.
Αντίστοιχες λειτουργίες έχουν οι εφαρμογές Kik (Καναδάς) και Tango (ΗΠΑ). Οι περισσότερες από αυτές παρέχονται εντελώς δωρεάν ή έναντι μικρής συνδρομής (μόλις 0,89 ευρώ τον χρόνο για το WhatsApp).
Οι δημοφιλέστερες εφαρμογές μηνυμάτων
WhatsApp
Δημιουργήθηκε το 2009 από δύο πρώην στελέχη της Yahoo!. Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και φωτογραφιών μέσω κινητών τηλεφώνων, μέσω της οποίας διακινούνται περισσότερα από 10 δισ. μηνύματα την ημέρα από τους πάνω από 250 εκατ. χρήστες σε όλο τον κόσμο. Συνιστά απειλή για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών οι οποίες χρεώνουν τα μηνύματα κειμένου (SMS).
Snapchat
Επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν φωτογραφίες και βίντεο με... ημερομηνία λήξης, προσδιορίζοντας επακριβώς πόσο καιρό θα παραμείνουν στη συσκευή του παραλήπτη (ακόμη και ελάχιστα δευτερόλεπτα). «Τραβήξτε μια άσχημη φωτογραφία ή βίντεο του εαυτού σας, προσθέστε μια λεζάντα και στείλτε τα σε έναν φίλο (ή σε περισσότερους). Θα τα λάβουν, θα γελάσουν και στη συνέχεια οι φωτογραφίες ή τα βίντεο θα εξαφανιστούν», αναφέρει το Snapchat.
WeChat
Η κινεζική εφαρμογή μέσω της οποίας ανταλλάσσονται μηνύματα φωνής, φωτογραφίες και emoticons, αριθμεί πάνω από 200 εκατ. συνδρομητές. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών προέρχεται από την Κίνα, αν και υπάρχουν συνδρομητές στις ΗΠΑ και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι η πρώτη κινεζική εφαρμογή επικοινωνίας και θεωρείται ότι η χρήση της μπορεί να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.
KakaoTalk
Μια εφαρμογή μηνυμάτων από την Κορέα με περισσότερα από 90 εκατ. χρήστες που απέφεραν στον δημιουργό της έσοδα 42 εκατ. δολαρίων το 2012. Μέσω της εφαρμογής ανταλλάσσονται 4,8 δισ. μηνύματα την ημέρα. Η δημιουργός εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα το app KakaoHome στην Κορέα: πρόκειται για μια παρόμοια εφαρμογή που παρέχει «μια εξατομικευμένη εμπειρία στην οθόνη του smartphone του χρήστη».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Για παράδειγμα, πολλές φορές δεν γνωστοποιούν δημόσια στον τοίχο τους ότι θα παρευρεθούν σε μια εκδήλωση στην οποία έχουν προσκληθεί μέσω facebook, αλλά το κάνουν ιδιωτικά απαντώντας στο WhatsApp.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών mobileYouth, περίπου το 78% των εφήβων χρησιμοποιούν τα messaging apps για να κλείσουν τα ραντεβού τους (-«Τι νέα; Πάμε για καφέ το απογευματάκι;» -«Εγινε. Τα λέμε στις 6» είναι από τους πιο συνηθισμένους διαλόγους μεταξύ νέων στα κινητά τηλέφωνα).
Μια άλλη αιτία για τη δημοτικότητα αυτών των εφαρμογών είναι η αύξηση των selfies, δηλαδή των φωτογραφιών του εαυτού τους που βγάζουν οι χρήστες με την κάμερα του κινητού τεντώνοντας το χέρι τους όσο πιο πολύ μπορούν (στη Βρετανία σχεδόν οι μισές φωτογραφίες που ανεβάζουν στο Instagram οι χρήστες 14 - 21 ετών είναι selfies). Η αποστολή αυτών των φωτογραφιών μέσω κινητού είναι πιο ασφαλής από την ανάρτησή τους στο facebook, όπου μπορεί να τις δει κάποιος που δεν θα ήθελε ο χρήστης.
Οι εν λόγω αυτοπροσωπογραφίες είναι ακόμη πιο δημοφιλείς μεταξύ χρηστών του Snapchat, της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής φωτογραφιών, η οποία έχει μια ιδιαιτερότητα: οι εικόνες διαγράφονται αυτομάτως λίγα δευτερόλεπτα μετά την αποστολή τους!
Μετρώντας ήδη πέντε εκατ. χρήστες παγκοσμίως, το Snapchat χρησιμοποιείται ευρέως από εφήβους που ανταλλάσσουν αποκαλυπτικές φωτογραφίες οι οποίες δεν αποθηκεύονται στη συσκευή του παραλήπτη (εκτός αν εκείνος τις αιχμαλωτίσει για πάντα τραβώντας ένα screenshot της οθόνης του κινητού του).
Η αξία του Snapchat αποτιμάται μεταξύ δύο και τεσσάρων δισ. δολαρίων. Οι εκτιμήσεις είναι ακόμα υψηλότερες για την αξία του WhatsApp, η οποία φτάνει τα πέντε δισ. δολάρια!
Ενας ακόμη παράγοντας που βοήθησε στην εκτόξευση των messaging apps είναι ότι πολλές από αυτές τις εφαρμογές δεν στέλνουν μόνο μηνύματα, αλλά αποτελούν και κανονικά κοινωνικά δίκτυα.
Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα προέρχονται από την Ασία, όπου οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων KakaoTalk (Νότια Κορέα), WeChat (Κίνα) και LINE (Ιαπωνία) αριθμούν εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες οι οποίοι εκτός από το να στέλνουν μηνύματα παίζουν παιχνίδια και ανταλλάσσουν ψηφιακά αυτοκόλλητα (stickers) ή τραγούδια.
Αντίστοιχες λειτουργίες έχουν οι εφαρμογές Kik (Καναδάς) και Tango (ΗΠΑ). Οι περισσότερες από αυτές παρέχονται εντελώς δωρεάν ή έναντι μικρής συνδρομής (μόλις 0,89 ευρώ τον χρόνο για το WhatsApp).
Οι δημοφιλέστερες εφαρμογές μηνυμάτων
Δημιουργήθηκε το 2009 από δύο πρώην στελέχη της Yahoo!. Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και φωτογραφιών μέσω κινητών τηλεφώνων, μέσω της οποίας διακινούνται περισσότερα από 10 δισ. μηνύματα την ημέρα από τους πάνω από 250 εκατ. χρήστες σε όλο τον κόσμο. Συνιστά απειλή για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών οι οποίες χρεώνουν τα μηνύματα κειμένου (SMS).
Snapchat
Επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν φωτογραφίες και βίντεο με... ημερομηνία λήξης, προσδιορίζοντας επακριβώς πόσο καιρό θα παραμείνουν στη συσκευή του παραλήπτη (ακόμη και ελάχιστα δευτερόλεπτα). «Τραβήξτε μια άσχημη φωτογραφία ή βίντεο του εαυτού σας, προσθέστε μια λεζάντα και στείλτε τα σε έναν φίλο (ή σε περισσότερους). Θα τα λάβουν, θα γελάσουν και στη συνέχεια οι φωτογραφίες ή τα βίντεο θα εξαφανιστούν», αναφέρει το Snapchat.
Η κινεζική εφαρμογή μέσω της οποίας ανταλλάσσονται μηνύματα φωνής, φωτογραφίες και emoticons, αριθμεί πάνω από 200 εκατ. συνδρομητές. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών προέρχεται από την Κίνα, αν και υπάρχουν συνδρομητές στις ΗΠΑ και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι η πρώτη κινεζική εφαρμογή επικοινωνίας και θεωρείται ότι η χρήση της μπορεί να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.
KakaoTalk
Μια εφαρμογή μηνυμάτων από την Κορέα με περισσότερα από 90 εκατ. χρήστες που απέφεραν στον δημιουργό της έσοδα 42 εκατ. δολαρίων το 2012. Μέσω της εφαρμογής ανταλλάσσονται 4,8 δισ. μηνύματα την ημέρα. Η δημιουργός εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα το app KakaoHome στην Κορέα: πρόκειται για μια παρόμοια εφαρμογή που παρέχει «μια εξατομικευμένη εμπειρία στην οθόνη του smartphone του χρήστη».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.