Στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης νοσηλεύεται το 5χρονο αγοράκι που κινδύνευσε τα ξημερώματα, όταν ξέσπασε φωτιά στη μονοκατοικία, όπου ζει με την οικογένειά του, στην περιοχή Ελευθέριο-Κορδελιό της δυτικής Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το παιδάκι, το οποίο διαμένει στη μονοκατοικία μαζί με τους γονείς του και τη γιαγιά του (και όχι με τον παππού, τη γιαγιά και τον μπαμπά του, όπως έλεγαν οι αρχικές πληροφορίες), είναι καλά στην υγεία του και παραμένει στο νοσηλευτικό ίδρυμα για προληπτικούς λόγους.
Όλα ξεκίνησαν στις 4.20 τα ξημερώματα, όταν εκδηλώθηκε η πυρκαγιά από άγνωστη- μέχρι στιγμής -αιτία στο ισόγειο μονοκατοικίας επί της οδού Ψυχάρη, όπου διαμένει η τετραμελής οικογένεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η φωτιά ξέσπασε στο δωμάτιο όπου κοιμόνταν το 5χρονο αγοράκι μαζί με τη μητέρα του. Το αντρόγυνο, μαζί με το παιδί και την ηλικιωμένη γυναίκα, πετάχτηκαν από τον ύπνο και κατάφεραν εγκαίρως να εγκαταλείψουν το σπίτι προτού επεκταθεί η φωτιά και κινδυνεύσουν οι ίδιοι να καούν ζωντανοί.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία που έσπευσε στο σημείο έσβησε την πυρκαγιά, διαπιστώνοντας σοβαρές ζημιές στο ένα από τα δύο δωμάτια του ισογείου.
Από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε ότι οι ένοικοι δεν διέθεταν ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ ερευνάται το ενδεχόμενο η φωτιά να προκλήθηκε από κερί, με το οποίο προσπαθούσαν να ζεσταθούν κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Από τη ΔΕΗ διευκρινίζεται, με ανακοίνωσή της, ότι «η συμβεβλημένη με τη ΔΕΗ πελάτης και ιδιοκτήτρια της κατοικίας ζήτησε –όπως έχει το δικαίωμα– τη λύση της σύμβασης προμήθειας ρεύματος και συνακόλουθα τη διακοπή της ηλεκτροδότησης από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία και πραγματοποιήθηκε στις 3 Μαΐου 2012 – δηλαδή πριν από ενάμιση και πλέον χρόνο.
Η οικογένεια αντιμετωπίζει, σύμφωνα με γείτονες, σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. H οικονομική ένδεια είναι και ο λόγος που το σπίτι τους- ένα ισόγειο διαμέρισμα μονοκατοικίας, στον πάνω όροφο της οποίας ζουν οι ιδιοκτήτες του ακινήτου -δεν διαθέτει ηλεκτρικό ρεύμα εδώ και τουλάχιστον ενάμιση χρόνο.
Η οικογένεια τρέφεται από συσσίτια της Εκκλησίας, ενώ σύμφωνα με τους γείτονες οι γονείς του παιδιού είναι τοξικομανείς και δεν έχουν από πουθενά οικονομικούς πόρους, παρά μόνο από ένα επίδομα που λαμβάνει ο γιος τους.
Εν τω μεταξύ, λίγο πριν από τις 10 το πρωί, εκτυλίχθηκε επεισόδιο μεταξύ του πατέρα του ανηλίκου και του ιδιοκτήτη του ακινήτου, όταν ύστερα από μεταξύ τους φραστικό επεισόδιο, ο πρώτος αποπειράθηκε να τον τραυματίσει με μαχαίρι.
Με την παρέμβαση των ψυχραιμότερων ο άντρας ακινητοποιήθηκε, ενώ το επεισόδιο καταγράφηκε από τηλεοπτικά συνεργεία που έσπευσαν στο σημείο. Όπως έγινε γνωστό, αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι η οικογένεια ότι η οικογένεια εδώ και πολλούς μήνες δεν πληρώνει το ενοίκιο στους ιδιοκτήτες.
Τηλεφωνική γραμμή της ΔΕΗ για ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες
Οπως ενημέρωσε με δελτίο Τύπου η ΔΕΗ προχωρά στην υλοποίηση μιας σειράς μέτρων τα οποία στόχο έχουν την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση καταναλωτών που ανήκουν σε ευάλωτες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Οι πολιτικές που ασκεί και οι δυνατότητες που προσφέρει η ΔΕΗ για τους ευάλωτους καταναλωτές είναι:
1) Καμία Διακοπή Ηλεκτροδότησης σε Ευάλωτους Καταναλωτές και Ευπαθείς Κοινωνικές ομάδες λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών:
• Σε περιόδους που επικρατούν ακραίες κλιματικές συνθήκες (βαρυχειμωνιά, καύσων, κλπ) ή κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα, ουδεμία εντολή διακοπής ρεύματος πραγματοποιείται για το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ που έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.
• Δεν υλοποιούνται διακοπές ρεύματος σε πελάτες που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα.
• Δεν εκδίδονται εντολές διακοπών ρεύματος λόγω χρέους σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και εν γένει στους Ευάλωτους Πελάτες, όπως αυτοί καθορίζονται από την Πολιτεία, όχι μόνο κατά τους επτά (7) μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας (Νοέμβριος-Μάρτιος και Ιούλιος- Αύγουστος) αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξαιρουμένων βέβαια των περιπτώσεων παραβατικών συμπεριφορών (ρευματοκλοπές).
Οι καταναλωτές προκειμένου να ευνοηθούν από τις παραπάνω ρυθμίσεις είναι απαραίτητο να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών στο τηλέφωνο 210 9298000.
2) Έκπτωση έως και 42% για τους Ευάλωτους Καταναλωτές:
• Η ΔΕΗ ΑΕ εφαρμόζει την απόφαση της Πολιτείας για παροχή έκπτωσης έως και 42% στους ευάλωτους καταναλωτές μέσω του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότεροι από 460.000 συμπολίτες μας.
Για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο οι καταναλωτές πρέπει να υποβάλουν αίτηση καλώντας τον αριθμό 210 9298000 ή στην ιστοσελίδα www.dei.gr
3) Ευνοϊκοί διακανονισμοί
• Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων , η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της, ιδιαίτερα ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών ληξιπρόθεσμών οφειλών.
Ενδεικτικά, για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης σε πολύμηνες, άτοκες δόσεις.
Οι καταναλωτές μπορούν να καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ΔΕΗ τηλ. 11770 (επιλογή 3), για το διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους.
4) Ιδιαίτερες Περιπτώσεις
• Για την αντιμετώπιση ιδιαίτερων περιπτώσεων, έχουν συγκροτηθεί ειδικές επιτροπές στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ με σκοπό εξεύρεση λύσης και άμεσης διευθέτησης του προβλήματος.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι καταναλωτές να υποβάλουν αίτηση στο 210 9298000 τόσο για την ένταξη τους στο Μητρώο Ευάλωτων Καταναλωτών όσο και τη χορήγηση Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, και στο 11770 (επιλογή 3) για άμεση τηλεφωνική ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Απευθύνουμε έκκληση στους καταναλωτές να μας ενημερώνουν σε περίπτωση που θεωρούν ότι εμπίπτουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και χρήζουν ειδικής μέριμνας.
Ομοίως, παρακαλούνται κοινωνικοί φορείς, σε γνώση των οποίων έχουν περιέλθει περιπτώσεις συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα διαβίωσης, να ενημερώνουν άμεσα τις κατά τόπους υπηρεσίες της ΔΕΗ.
Διακανονισμοί από την... επόμενη εβδομάδα
Πάντως για σήμερα και αύριο η εξυπηρέτηση του κοινού στα υποκαταστήματα της ΔΕΗ δεν μπορεί να γίνει λόγω, όπως ενημερώνει η επιχείρηση, αναβάθμισης του μηχανογραφικού συστήματος.
Αντιπροσωπευτικό είναι το video από την πρωινή εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη με τον παρουσιαστή μετά από 10λεπτη και πλέον αναμονή να καταφέρνει να επικοινωνεί τελικά με το τηλεφωνικό κέντρο του Μητρώου Ευάλωτων Καταναλωτών με την υπάλληλο να τον ενημερώνει ότι οι διακανονισμοί θα γίνονται από τη Δευτέρα.
Οταν μάλιστα ο παρουσιαστής αναρωτήθηκε αν θα αναγκαστεί λόγω της... αναβάθμισης να μείνει το Σαββατοκύριακο χωρίς ρεύμα δεν πήρε ποτέ απάντηση.
real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.