Στην πώληση δύο υποβρυχίων τύπου 214, από αυτά που βρίσκονται στο στάδιο της αποπεράτωσης και προορίζονται για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, προσανατολίζεται η κυβέρνηση, με στόχο να "διασωθούν" τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά". Μάλιστα έγκυρες πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν στο defencenet.gr ότι "Πιθανότερος πελάτης είναι η ... Αίγυπτος".
Η τελευταία έκδοση του Type 209 (οικογένεια των 209 σχεδιαστικά έχει τις ρίζες της στην δεκαετία του 1960) είναι το πολύ καλό σχέδιο το 209/1400, αλλά δεν αφορά αυτό. Π.χ. τα υποβρύχια Type 214 της Πορτογαλίας έχουν κωδικοποιηθεί ως 209P. H πώληση των δύο "αδελφών" του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ θα της έδιναν δύο υποβρύχια άμεσα, εκεί που θα περίμενες 5-6 χρόνια!
Το ποσό της εν δυνάμει συμφωνίας υπολογίζεται στα 800 εκατ. ευρώ,, περίπου, αλλά μπορεί φυσικά να αυξηθεί.
Το Ισραήλ έχει ήδη αντιδράσει, πάντως στην πιθανότητα να εξοπλιστεί η Αίγυπτος με σύγχρονα υποβρύχια, αλλά "δεν του πέρασε". Το Ισραήλ έχει εντάξει στο Ναυτικό του τα υποβρύχια Type 212 ή καλύτερα μια έκδοση των 212, πάλι ναυπήγησης της ThyssenKrupp Marine Systems, ειδiκά προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του...
Εναντίον αυτής της συμφωνίας τάσσεται ενεργά το Ισραήλ, που πιστεύει ότι η πώληση υποβρυχίων στην Αίγυπτο μπορεί να πλήξει την εθνική του ασφάλεια.
Τα σκάφη του σχεδίου Type 209 είναι εκτοπίσματος 1900 τόνων και έχουν μήκος 57 μέτρα και φάρδος 6,8 μέτρα. Το υποβρύχιο αυτό μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20 κόμβους, να κατεβεί σε βάθος 200 μέτρων και να πλεύσει σε απόσταση 14 χλμ.
Αυτό αναφέρουν πληροφορίες που αφέθηκε να διαρρεύσουν σε ότι αφορά την πρόταση του συντονιστή αρμόιου για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία Ν. Αναστασόπουλου, προκειμένου να εξασφαλιστούν πόροι για τη χρηματοδότηση των ναυπηγείων!
Δηλαδή για να συνεχίσει ο Ισκαντάρ Σάφα και οι Λιβανέζοι να κατέχουν τα ναυπηγεία θα διαλυθεί η υποβρύχια ισχύς της χώρας.
Αυτή την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές από τα οκτώ υποβρύχια που έπρεπε να έχει ο Στόλος, ζήτημα είναι αν τέσσερα από αυτά είναι επιχειρησιακά (μαζί με το S120 Παπανικολής).
Υποτίθεται ότι έτσι το δημόσιο θα εξοικονομήσει 1 δισ. ευρώ, ενώ η πλευρά των ΛΙβανέζων λένε ότι ήδη έχουν βρει αγοραστή!
Αλλά αν πουληθούν τα δύο υποβρύχια, τότε για ένα και μόνο υποβρύχιοType 214 που θα μείνει, αξίζει να διασωθεί ο Σακαρμαγκάς στην παρούσα μορφή του; Αφού παραγγελίες δεν έχει, με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ είναι "δεμένος χειροπόδαρα", τι θα γίνει;
Πηγές του ΠΝ ανέφεραν ότι θα ενεργοποιηθεί το συμβόλαιο για τα άλλα δύο υποβρύχια Type 214 που προέβλεπε ο νόμος Βενιζέλου του Σεπτεμβρίου του 2010. Δηλαδή θα πουλήσουμε δύο, αλλά θα ναυπηγήσουμε άλλα δύο.
Ναι, αλλά ενώ τα δύο που θα πουληθούν μπορούν να είναι έτοιμα να πλεύσουν στο Αιγαίο σε διάστημα 6 μηνών έως 1 έτους, τα δύο για να ναυπηγηθούν χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ χρόνια και επειδή στην ... Ελλάδα είμαστε, η δεκαετία είναι πιο βέβαιη.
Και μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η Ελλάδα τι θα κάνει; Το υποβρύχιο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ κατά πάσα πιθανότητα δεν μπορεί να πλεύσει. Το πρόγραμμα Neptune II που απέδωσε τον ΩΚΕΑNO, δεν πέτυχε.
Δηλαδή το ΠΝ θα μείνει με τον Παπανικολή, έστω και το δεύτερο Type 214 (τρία βρίσκονται στο στάδιο της αποπεράτωσης αυτή την στιγμή) και τρία "αρχαία" Type 209/110 (το τέταρτο έχει αποσυρθεί) και τα τρία μη εκσυγχρονισμένα Type 1200/209 που απλά δεν μπορούν αν κάνουν επιχειρήσεις αφού έπρεπε να είχαν εκσυγχρονιστεί με το πρόγραμμα Neptune II που ακυρώθηκε;
Και τα τρία 209/1100 κσυγχρονίστηκαν μεν το 2000, αλλά το "όριο ζωής" τους λήγει το 2015.
Μα, τότε θα έχει κριθεί η ΑΟΖ, θα έχουν κριθεί όλα και η Τουρκία θα έχει θέσει υπό καθεστώς περιορισμένης κυριαρχίας την Ελλάδα..
Ο Ι.Σάφα ζητάει πάλι λεφτά για να επαναφέρει το Ναυπηγείο σε κατάσταση λειτουργίας και να παραδώσει τα υποβρύχια. Πόσα απομένουν να δοθουν για να εξοφληθούν τα υποβρύχια; Μόλις 75 εκατ. ευρώ. Για να παραδοθούν και τα υπόλοιπα τρία. Αλλά ο Ι.Σάφα θέλει κι άλλα λεφτα για να λειτουργήσει τα ναυπηγεία. Και για τον λόγο αυτό θέλουν να πουλήσουν τα δύο έτοιμα υποβρύχια!
Από τον Απρίλιο του 2012 η ιδιοκτησία και ο Ι.Σάφα, επέβαλαν εκ περιτροπής εργασία (1 μέρα την εβδομάδα), λόγω του ότι το Δημόσιο είχε σταματήσει τις πληρωμές.
Το ερώτημα είναι, ποιος "δουλεύει" ποιον, με το θέμα της ΑΟΖ. Γιατί ΑΟΖ χωρίς υποβρύχια, δεν γίνεται. Εκτός και αν απλά θέλουν να δώσουν το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ-200ΗΝ στον Ι.Σάφα που βέβαια αυτό βρίσκεται πίσω από την πρόθεση πώλησης των υποβρυχίων.
Διεφθαρμένοι ή μειοδότες; Ή και τα δύο; Ή απλά άσχετοι και επικίνδυνοι;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.