Στην πλήρη επιβεβαίωση του δημοσιεύματος της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», περί διδάκτρων στα δημόσια σχολεία, προχώρησε η εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ, «Αυγή».
Συγκεκριμένα, παρά την άμεση διάψευση από το υπουργείο Παιδείας θέματος με τον τίτλο «Δίδακτρα στα Δημόσια Σχολεία» την 1η Νοεμβρίου 2015, με άρθρο του στην «Αυγή» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδη, προτείνει την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.
Το δημοσίευμα του «ΘΕΜΑτος» αποκάλυπτε ότι «εν μέσω του αλαλούμ για την επιβολή ΦΠΑ 23% στην Παιδεία, στο τραπέζι έπεσε μια καινοφανής ιδέα: η δημιουργία «ανεξάρτητων σχολείων», τα οποία θα είναι δηµόσια-ιδιωτικά, µε δίδακτρα που θα καταβάλουν οι γονείς.
Με αφορμή το δημοσίευμα περί «ανεξάρτητων σχολείων με δίδακτρα», ακολούθησε διάψευση από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, που δήλωνε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι:
1. Ποτέ δεν συζητήθηκε τέτοιο θέμα στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
2. Ο υπουργός ούτε σκέπτεται ούτε συζητά τέτοιου είδους «εμπνεύσεις» περί επιβολής διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.
3. Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εργάζεται με όλες του τις δυνάμεις για την ενίσχυση και την βελτίωση του Δημόσιου Σχολείου παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Στην «Αυγή», πάντως, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην δημοσιογράφος Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης. καταθέτει μια αναλυτική πρόταση για την βελτίωση του συστήματος της Παιδείας στην χώρα μας, η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε σε δύο συνέχειες στην κυβερνητική εφημερίδα.
Βασικός άξονας όμως της πρότασής του είναι η θέση του πως πολλές παθογένειες του συστήματος θα εξαλείφονταν εάν επιβαλλόταν δίδακτρα στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα, ο κύριος Τριανταφυλλίδης, καταθέτει και συγκεκριμένη, «κοστολογημένη» πρόταση ανά μαθητή και αναλόγως το οικονομικό υπόβαθρο και την άνεση των γονιών του: Με μέσο όρο, πάντως, τα 600 ευρώ ανά μαθητή, προβλέπει πως θα συγκεντρώνεται ένα αρκετά ικανοποιητικό ποσό που θα καλύπτει τους μισθούς εκπαιδευτικών που θα αναλαμβάνουν την πρόσθετη στήριξη, ώστε οι μαθητές να μην χρειάζονται φροντιστήριο, αλλά και θα... περισσεύουν, ώστε το σχολείο να προμηθεύεται με τον τρόπο αυτό και υλικοτεχνική υποδομή.
Το επίμαχο απόσπασμα που δημοσιεύθηκε στην Αυγή στις 9.1.2016:
«Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο
Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.
Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ».
Εκπαιδευτικό κουπόνι
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ για τα δημόσια σχολεία η χρηματοδότηση ενός σχολείου μπορεί να έχει διάφορες μορφές: να είναι άμεση ή έμμεση, προς το σχολείο ή/και τον μαθητή ή να δίνεται για την ανέγερση σχολικών εγκαταστάσεων, την κάλυψη της μισθοδοσία, των εργοδοτικών εισφορών, τη μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών, την αγορά βιβλίων και γραφικής ύλης, την παροχή γεύματος και υγειονομικής κάλυψης των μαθητών. Επίσης, μπορεί να γίνεται μέσω εκπτώσεων φόρων ή μη καταβολή ΦΠΑ που αφορά δίδακτρα σχολείων, καθώς και με παροχή εκπαιδευτικών κουπονιών (school vouchers).
Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα του ΙΟΒΕ περίπου 5.000 τον χρόνο κοστίζει ένας μαθητής δημοσίου Γυμνασίου στο ελληνικό κράτος. 7.197 ευρώ είναι το αντίστοιχο κόστος του μαθητή του ιδιωτικού Γυμνασίου που καταβάλλει ο γονιός. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ένας μαθητής δημοσίου σχολείου κοστίζει 3.763 ευρώ και ενός ιδιωτικού 5.801 ευρώ. .Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, καταγράφονται:
- Η μέση ετήσια δαπάνη ανά μαθητή για την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση για την περίοδο 2008-2011 είναι ίση με 4.585 ευρώ, με το αντίστοιχο ποσό για την ιδιωτική να φθάνει στα 6.451 ευρώ.
- Η Ελλάδα έχει μηδενική κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, ένα μέρος των δαπανών για ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτεται από δημόσιους πόρους.
Η έκθεση θέτει το ζήτημα της χορήγησης δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, στα οποία παράλληλα θα μπορούν να φοιτούν μαθητές από όλα τα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα και όχι μόνο από τα υψηλότερα οικονομικά στρώματα που μπορούν να αντιμετωπίσουν το βάρος των διδάκτρων, όπως συμβαίνει τώρα.
Η Ελλάδα έχει μηδενική κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, ένα μέρος των δαπανών για ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτεται από δημόσιους πόρους. Χαρακτηριστικά, σε 26 από 29 χώρες του ΟΟΣΑ, καταγράφεται κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία. Το ύψος της δημόσιας χρηματοδότησης διαφοροποιείται σημαντικά από χώρα σε χώρα, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να καταγράφονται σε Σουηδία (99,6%), Φινλανδία (97,4%) και Ολλανδία (96,4%). Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 57,6%.
Η νέα δήλωση του βουλευτή
Μετά τον σάλο ο βουλευτής κάνει πλέον λόγο για παραποίηση και διαστροφή των απόψεών του:
«Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής: "Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα…." αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr, θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια, που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της.
Η σημερινή κατ' επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ' ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ(φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει σε παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο.
Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο(5 μέρες επί 8 ώρες) να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.
Με ένα κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ, διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.
Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με.»
πηγη
Συγκεκριμένα, παρά την άμεση διάψευση από το υπουργείο Παιδείας θέματος με τον τίτλο «Δίδακτρα στα Δημόσια Σχολεία» την 1η Νοεμβρίου 2015, με άρθρο του στην «Αυγή» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδη, προτείνει την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.
Το δημοσίευμα του «ΘΕΜΑτος» αποκάλυπτε ότι «εν μέσω του αλαλούμ για την επιβολή ΦΠΑ 23% στην Παιδεία, στο τραπέζι έπεσε μια καινοφανής ιδέα: η δημιουργία «ανεξάρτητων σχολείων», τα οποία θα είναι δηµόσια-ιδιωτικά, µε δίδακτρα που θα καταβάλουν οι γονείς.
Με αφορμή το δημοσίευμα περί «ανεξάρτητων σχολείων με δίδακτρα», ακολούθησε διάψευση από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, που δήλωνε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι:
1. Ποτέ δεν συζητήθηκε τέτοιο θέμα στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
2. Ο υπουργός ούτε σκέπτεται ούτε συζητά τέτοιου είδους «εμπνεύσεις» περί επιβολής διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.
3. Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εργάζεται με όλες του τις δυνάμεις για την ενίσχυση και την βελτίωση του Δημόσιου Σχολείου παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Στην «Αυγή», πάντως, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην δημοσιογράφος Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης. καταθέτει μια αναλυτική πρόταση για την βελτίωση του συστήματος της Παιδείας στην χώρα μας, η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε σε δύο συνέχειες στην κυβερνητική εφημερίδα.
Βασικός άξονας όμως της πρότασής του είναι η θέση του πως πολλές παθογένειες του συστήματος θα εξαλείφονταν εάν επιβαλλόταν δίδακτρα στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα, ο κύριος Τριανταφυλλίδης, καταθέτει και συγκεκριμένη, «κοστολογημένη» πρόταση ανά μαθητή και αναλόγως το οικονομικό υπόβαθρο και την άνεση των γονιών του: Με μέσο όρο, πάντως, τα 600 ευρώ ανά μαθητή, προβλέπει πως θα συγκεντρώνεται ένα αρκετά ικανοποιητικό ποσό που θα καλύπτει τους μισθούς εκπαιδευτικών που θα αναλαμβάνουν την πρόσθετη στήριξη, ώστε οι μαθητές να μην χρειάζονται φροντιστήριο, αλλά και θα... περισσεύουν, ώστε το σχολείο να προμηθεύεται με τον τρόπο αυτό και υλικοτεχνική υποδομή.
Το επίμαχο απόσπασμα που δημοσιεύθηκε στην Αυγή στις 9.1.2016:
«Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο
Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.
Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ».
Εκπαιδευτικό κουπόνι
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ για τα δημόσια σχολεία η χρηματοδότηση ενός σχολείου μπορεί να έχει διάφορες μορφές: να είναι άμεση ή έμμεση, προς το σχολείο ή/και τον μαθητή ή να δίνεται για την ανέγερση σχολικών εγκαταστάσεων, την κάλυψη της μισθοδοσία, των εργοδοτικών εισφορών, τη μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών, την αγορά βιβλίων και γραφικής ύλης, την παροχή γεύματος και υγειονομικής κάλυψης των μαθητών. Επίσης, μπορεί να γίνεται μέσω εκπτώσεων φόρων ή μη καταβολή ΦΠΑ που αφορά δίδακτρα σχολείων, καθώς και με παροχή εκπαιδευτικών κουπονιών (school vouchers).
Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα του ΙΟΒΕ περίπου 5.000 τον χρόνο κοστίζει ένας μαθητής δημοσίου Γυμνασίου στο ελληνικό κράτος. 7.197 ευρώ είναι το αντίστοιχο κόστος του μαθητή του ιδιωτικού Γυμνασίου που καταβάλλει ο γονιός. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ένας μαθητής δημοσίου σχολείου κοστίζει 3.763 ευρώ και ενός ιδιωτικού 5.801 ευρώ. .Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, καταγράφονται:
- Η μέση ετήσια δαπάνη ανά μαθητή για την προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση για την περίοδο 2008-2011 είναι ίση με 4.585 ευρώ, με το αντίστοιχο ποσό για την ιδιωτική να φθάνει στα 6.451 ευρώ.
- Η Ελλάδα έχει μηδενική κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, ένα μέρος των δαπανών για ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτεται από δημόσιους πόρους.
Η έκθεση θέτει το ζήτημα της χορήγησης δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, στα οποία παράλληλα θα μπορούν να φοιτούν μαθητές από όλα τα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα και όχι μόνο από τα υψηλότερα οικονομικά στρώματα που μπορούν να αντιμετωπίσουν το βάρος των διδάκτρων, όπως συμβαίνει τώρα.
Η Ελλάδα έχει μηδενική κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, ένα μέρος των δαπανών για ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτεται από δημόσιους πόρους. Χαρακτηριστικά, σε 26 από 29 χώρες του ΟΟΣΑ, καταγράφεται κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδιωτικά σχολεία. Το ύψος της δημόσιας χρηματοδότησης διαφοροποιείται σημαντικά από χώρα σε χώρα, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να καταγράφονται σε Σουηδία (99,6%), Φινλανδία (97,4%) και Ολλανδία (96,4%). Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 57,6%.
Η νέα δήλωση του βουλευτή
Μετά τον σάλο ο βουλευτής κάνει πλέον λόγο για παραποίηση και διαστροφή των απόψεών του:
«Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής: "Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα…." αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr, θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια, που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της.
Η σημερινή κατ' επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ' ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ(φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει σε παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.
Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο.
Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο(5 μέρες επί 8 ώρες) να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.
Με ένα κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ, διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.
Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με.»
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.