Η Αirbus πιστεύει ότι χάρη σε μια σειρά νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων στα μέσα του 21ου αιώνα θα είναι εφικτή η μείωση της διάρκειας και του κόστους των αεροπορικών πτήσεων
Λονδίνο
Αεροσκάφη που ακολουθούν μια πιο «κάθετη» πορεία προσγείωσης και απογείωσης και πετούν σε «σμήνη» αποτελούν μέρος του φουτουριστικού οράματος της ευρωπαϊκής αεροβιομηχανίας Airbus για... έξυπνες πτήσεις με στόχο το «ψαλίδισμα» του θορύβου, των καυσίμων αλλά και της διάρκειας των πτήσεων.
Χάρη σε μια σειρά έξυπνων συστημάτων οι πτήσεις του μέλλοντος θα έχουν μικρότερη διάρκεια και κόστος
Το σχέδιο «Έξυπνοι Αιθέρες» (Smart Skies) όπως ονομάζεται, παρουσιάζει μια σειρά λύσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε οικονομικότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον πτήσεις. Μιλά ακόμη για «έξυπνα» αεροσκάφη ικανά να επιλέγουν τα δρομολόγια που υπολογίζονται ως πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Από τα μέσα του 21ου αιώνα οι πτήσεις που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να «κοντύνουν» κατά 13 ολόκληρα λεπτά, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου εννέα εκατ. τόνους καυσίμων τον χρόνο.
Πτήσεις το 2050
Ανάμεσα στις προτάσεις των ειδικών της Airbus, είναι οι μικρότεροι αεροδιάδρομοι που θα μπορούσαν να συρρικνώσουν τη συνολική έκταση των διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι με τη βοήθεια μιας κινούμενης πλατφόρμας που θα υποστηρίζει την άτρακτο, τα αεροσκάφη θα μπορούν να λαμβάνουν την απαιτούμενη επιτάχυνση για την απογείωσή τους διανύοντας μικρότερη απόσταση στον ειδικό διάδρομο. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο «κάθετη» ανοδική πορεία από αυτή που ακολουθείται σήμερα, επιτρέποντας έτσι στα αεροσκάφη να κερδίζουν μεγαλύτερο ύψος σε λιγότερο χρόνο.
Η ίδια λογική θα μπορούσε, κατά τους ειδήμονες, να ισχύει και κατά την προσγείωση: μια πιο κάθετη πορεία καθόδου του αεροσκάφους, θα προσέφερε ενδεχομένως μια εναλλακτική στην αντίστροφη ώση του κινητήρα και στη χρήση των αερόφρενων.
«Καθώς ο χώρος στις μεγαλουπόλεις είναι πρωταρχικής σημασίας, μέσω της συγκεκριμένης προσέγγισης των κοντύτερων διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης θα μπορούσαμε να περιορίσουμε την έκταση των αεροδρομίων» υποστηρίζει η έκθεση της Airbus.
Από την πλευρά του ο Τζον Στρίκλαντ από την αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών JLS Consultancy έσπευσε να σχολιάσει: «Οι κοντύτεροι αεροδιάδρομοι θα πρέπει να συνοδεύονται από καινοτόμες και ακριβές τεχνολογικές εξελίξεις. Είμαι λίγο σκεπτικός ως προς το αν θα μπορέσει να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.