Η απόσπαση της προσοχής και η επιθετική οδήγηση, αιτίες για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων
Η Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ιδίως στους νέους ηλικίας 18- 24 χρόνων, οι οποίοι διαπράττουν και τις περισσότερες παραβάσεις. Η απόσπαση προσοχής την ώρα της οδήγησης είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς μόλις τρία δευτερόλεπτα απροσεξίας αρκούν για το μοιραίο.
Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ), κατά την οποία παρουσιάστηκε η ενημερωτική καμπανιά για την «Επιθετική Οδήγηση» και την «Απόσπαση Προσοχής».
Στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο αποκαλύπτουν ότι η απόσπαση προσοχής συγκαταλέγεται στους βασικότερους παράγοντες εμπλοκής σε τροχαία δυστυχήματα με αυξητικές τάσεις. Στην Ελλάδα, η «αφηρημένη» οδήγηση ευθύνεται για την πρόκληση του 35% των τροχαίων. Η απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες εντός και εκτός του οχήματος.
Οι βασικότεροι από αυτούς είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου (συνομιλία, ανάγνωση και γραφή σύντομων μηνυμάτων), η κατανάλωση φαγητού και ποτού, το κάπνισμα, η απόσπαση προσοχής από διαφημιστικές πινακίδες, η ενασχόληση με συσκευές μέσα στο όχημα (π.χ. χρήση συστήματος πλοήγησης, αλλαγή cd, ρύθμιση ραδιοφώνου), η δυνατή μουσική, η έντονη συζήτηση με συνεπιβάτες εντός του οχήματος, η αλληλεπίδραση με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα.
Η επιθετική οδήγηση είναι ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας πρόκλησης τροχαίων, που συνδέεται άμεσα με την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, καθώς φωνές, χειρονομίες, απρεπής και ανάρμοστη συμπεριφορά στο τιμόνι αποτελούν καθημερινότητα για εκατομμύρια Έλληνες οδηγούς στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Ινστιτούτου, Βασιλική Δανέλλη- Μυλωνά, η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι συνέπεια της έλλειψης παιδείας, επισημαίνοντας ότι «η πρωταρχική ευθύνη για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών και μελλοντικών οδηγών βρίσκεται στα χέρια κυρίως των γονέων, καθώς τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και ως εκ τούτου ο τρόπος οδήγησης των γονέων αντανακλάται στον μετέπειτα τρόπο οδήγησης των παιδιών τους».
Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της νέας καμπάνιας ενημέρωσης για ασφαλή οδήγηση είναι ο προβληματισμός και η παρότρυνση του κοινού για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα νέους. Επίσης, στόχος είναι η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών και η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πολιτισμού και ασφάλειας στον δρόμο.
Όσον αφορά την ευθύνη της Πολιτείας, τονίστηκε η ανάγκη αυστηρής και διαρκούς επιβολής κανόνων κυκλοφορίας, εκστρατείες ενημέρωσης των οδηγών και προγράμματα για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών, π.χ. νέοι οδηγοί.
troktiko.eu
Η Ελλάδα έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ιδίως στους νέους ηλικίας 18- 24 χρόνων, οι οποίοι διαπράττουν και τις περισσότερες παραβάσεις. Η απόσπαση προσοχής την ώρα της οδήγησης είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς μόλις τρία δευτερόλεπτα απροσεξίας αρκούν για το μοιραίο.
Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ), κατά την οποία παρουσιάστηκε η ενημερωτική καμπανιά για την «Επιθετική Οδήγηση» και την «Απόσπαση Προσοχής».
Στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο αποκαλύπτουν ότι η απόσπαση προσοχής συγκαταλέγεται στους βασικότερους παράγοντες εμπλοκής σε τροχαία δυστυχήματα με αυξητικές τάσεις. Στην Ελλάδα, η «αφηρημένη» οδήγηση ευθύνεται για την πρόκληση του 35% των τροχαίων. Η απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες εντός και εκτός του οχήματος.
Οι βασικότεροι από αυτούς είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου (συνομιλία, ανάγνωση και γραφή σύντομων μηνυμάτων), η κατανάλωση φαγητού και ποτού, το κάπνισμα, η απόσπαση προσοχής από διαφημιστικές πινακίδες, η ενασχόληση με συσκευές μέσα στο όχημα (π.χ. χρήση συστήματος πλοήγησης, αλλαγή cd, ρύθμιση ραδιοφώνου), η δυνατή μουσική, η έντονη συζήτηση με συνεπιβάτες εντός του οχήματος, η αλληλεπίδραση με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα.
Η επιθετική οδήγηση είναι ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας πρόκλησης τροχαίων, που συνδέεται άμεσα με την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, καθώς φωνές, χειρονομίες, απρεπής και ανάρμοστη συμπεριφορά στο τιμόνι αποτελούν καθημερινότητα για εκατομμύρια Έλληνες οδηγούς στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Ινστιτούτου, Βασιλική Δανέλλη- Μυλωνά, η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι συνέπεια της έλλειψης παιδείας, επισημαίνοντας ότι «η πρωταρχική ευθύνη για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών και μελλοντικών οδηγών βρίσκεται στα χέρια κυρίως των γονέων, καθώς τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και ως εκ τούτου ο τρόπος οδήγησης των γονέων αντανακλάται στον μετέπειτα τρόπο οδήγησης των παιδιών τους».
Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της νέας καμπάνιας ενημέρωσης για ασφαλή οδήγηση είναι ο προβληματισμός και η παρότρυνση του κοινού για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα νέους. Επίσης, στόχος είναι η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών και η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πολιτισμού και ασφάλειας στον δρόμο.
Όσον αφορά την ευθύνη της Πολιτείας, τονίστηκε η ανάγκη αυστηρής και διαρκούς επιβολής κανόνων κυκλοφορίας, εκστρατείες ενημέρωσης των οδηγών και προγράμματα για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών, π.χ. νέοι οδηγοί.
troktiko.eu
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.