• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

    Προσεχώς 400 νέες θέσεις εργασίας σε ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία

    Του Λευτέρη Ζαβλιάρη
    «Γροθιά» στα υψηλά ποσοστά ανεργίας του νομού Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα θέλει να δώσει η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία NAMCO που σε λίγους μήνες επιδιώκει να βγάλει και πάλι στην κυκλοφορία το θρυλικό της μοντέλο το PONY, σε νέα βελτιωμένη έκδοση. Η επαναδραστηριοποίηση της NAMCO στην  παραγωγή μοντέλων αυτοκινήτου αναμένεται να δώσει εργασία συνολικά σε 400 άτομα, αφού όταν το εργοστάσιο θα ξεκινήσει να δουλεύει σε κανονικούς ρυθμούς, οι προσλήψεις εργαζόμενων θα είναι απαραίτητες ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή. Τα σχέδια του νέου οχήματος, που βρίσκονται σε τελικό στάδιο, κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικό μέχρι την τελική παρουσίαση του μοντέλου, που θα δοθεί στην τελική παραγωγή.
    Ένα και μοναδικό εμπόδιο έχει να ξεπεράσει η αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στη Νέα Ραιδεστό και δεν είναι άλλο από αυτό της γραφειοκρατίας. Μιας και δεν υπάρχει άλλη εταιρεία στη χώρα μας που παράγει αυτοκίνητα, είναι απαραίτητο να γίνουν όλες οι διαδικασίες πιστοποίησης από τους κρατικούς φορείς και να δοθεί η τελική έγκριση. Την ίδια ώρα, θετικό εμφανίζεται να είναι το κλίμα στη Βόρεια Ελλάδα όσον αφορά την επιχειρηματικότητα, όπως έδειξε σχετική έρευνα του δείκτη επιχειρηματικότητας. Χαρακτηριστικότερο όλων, είναι η αύξηση κατά 10% του ποσοστού των επιχειρήσεων που δήλωσαν άνοδο του τζίρου του τον περασμένο Δεκέμβριο.
    poni1
    Η γραφειοκρατία και άλλες ιστορίες
    Εδώ και δύο χρόνια οι άνθρωποι της NAMCO έχουν πάρει «ζεστά» το ζήτημα της επαναδραστηριοποίησης, ζητώντας μάλιστα βιογραφικά από όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως ανέφερε στην Karfitsa η υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων της εταιρείας, Ιωάννα Παπαπαναγιώτου, η NAMCO βρίσκεται στο στάδιο για να λάβει την τελική έγκριση τύπου. «Το εργοστάσιο πήρε την απαραίτητη πιστοποίηση, όσον αφορά σχεδιασμό, κατασκευή και συναρμολόγηση οχημάτων, δηλαδή πλήρη αυτοκινητοβιομηχανία», τόνισε χαρακτηριστικά.
    Το επόμενο στάδιο ήταν η αξιολόγηση του αυτοκινήτου, η οποία απέσπασε πολύ καλά σχόλια από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών, ώστε να δοθεί η τελική έγκριση τύπου. Βέβαια, η πορεία δεν ήταν εύκολη. Η έγκριση που θα δινόταν για την παραγωγή ελληνικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κάτι που δεν αφορούσε μόνο τη συγκεκριμένη εταιρεία, από το υπουργείο Μεταφορών καθυστέρησε καθώς το υπουργείο δεν είχε βρει τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογούσε τα οχήματα. Τώρα αυτό γίνεται μέσω της ΕΒΕΤΑΜ, που είναι ένας κρατικός οργανισμός πιστοποίησης, η οποία πιστοποίησε και το εργοστάσιο ως αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και το όχημα.
    Η δεύτερη φάση είναι να πάει αυτή η πιστοποίηση της ΕΒΕΤΑΜ στο υπουργείο Μεταφορών και από εκεί και πέρα το υπουργείο θα κρίνει αναλόγως. Όσο για το πόσο θα διαρκέσει κάτι τέτοιο, το υπουργείο έχει ενημερώσει την εταιρεία ότι θα διαρκέσει περίπου ένα δίμηνο. «Με δεδομένο ότι η πιστοποίηση έχει κατατεθεί στα τέλη του Νοεμβρίου και έχει περάσει ο Δεκέμβριος, ευελπιστούμε μέσα στον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο να έχουμε νεότερη ενημέρωση. Από τη στιγμή που έχει βγει η έγκριση, θα ξεκινήσουμε τη μηδενική παραγωγή δηλαδή τα πρώτα 100 κομμάτια, που θα είναι διάφορα μοντέλα και σχέδια του οχήματος, ώστε να δούμε ποιο από αυτά θα βγει στην τελική παραγωγή», επισήμανε η κ. Παπαπαναγιώτου. Όπως τόνισε η ίδια, η παραγωγή ουσιαστικά δε σταμάτησε ποτέ. «Βρισκόμαστε σε κατάσταση έρευνας και ανάπτυξης τυπικά για πολλά χρόνια, από τις αρχές του 2000, έως το μπροστινό μέρος του οχήματος να πάρει τον κινητήρα που επιθυμεί η εταιρεία».
    Το νέο μοντέλο
    Η τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου PONY, δεν αναμένεται να διαφέρει σε φιλοσοφία από τους προγόνους του, δηλαδή τη λιτή σχεδίαση και την ανθεκτικότητα. Από τις ελάχιστες πληροφορίες που μπορεί να δώσει η εταιρεία το PONY 513, είναι αγροτικό-επαγγελματικό όχημα αφού για αυτή τη χρήση έχει πάρει πιστοποίηση. Αρχικά θα απευθύνεται σε ιδιώτες αν και οι υπεύθυνοι της εταιρείας αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεργαστούν και με κρατικούς φορείς εάν εκφραστεί ενδιαφέρον. «Δεν υπάρχει περιορισμός όσον αφορά το ποιος μπορεί να αγοράσει το PONY», επισήμανε η Ιωάννα Παπαπαναγιώτου.
    Πρόκειται για ένα απλό αλλά δυνατό όχημα, με τα μηχανικά μέρη να είναι τελευταίας τεχνολογίας, μόνο που επειδή η πλατφόρμα έχει κατασκευαστεί από την εταιρεία, έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να πραγματοποιεί μικροεπισκευές. «Αν για παράδειγμα η πόρτα έχει κάποιο βαθούλωμα μπορεί με ένα σφυρί να την επαναφέρει στην αρχική της κατάσταση», σημείωσε η κ. Παπαπαναγιώτου. Το 67% του οχήματος είναι ελληνικό. Αυτό σημαίνει ότι μέρη όπως η πλατφόρμα και το σασί κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της NAMCO στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, τα μηχανικά μέρη έρχονται από το εξωτερικό αφού δεν υπάρχει βιομηχανία παραγωγής κινητήρων στη χώρα μας. Η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία με κατασκευάστρια εταιρεία του εξωτερικού, το όνομα της οποίας δεν μπορεί να επισημοποιηθεί ακόμα καθώς υπάρχει συμφωνία να μην υπάρξει καμία ανακοίνωση μέχρι να ξεκινήσει η τελική παραγωγή του οχήματος.
    Στο εξωτερικό
    Το νέο μοντέλο όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον και στο εξωτερικό. «Έχουμε μεγάλο ενδιαφέρον από αγορές του εξωτερικού για την επικείμενη παραγωγή, κυρίως από χώρες αναπτυσσόμενες, στην Αφρική και την Ασία. Χώρες όπου απευθύνεται κυρίως το συγκεκριμένο όχημα», υπογράμμισε η υπεύθυνη της εταιρείας. Όσο για τη μυστικότητα με την οποία κινείται η εταιρεία η υπεύθυνη διεθνών σχέσεων της NAMCO είπε: «Δεν επιθυμούμε να κάνουμε καμία νέα συνέντευξη ή παρουσίαση μετά από επιθυμία του προέδρου της εταιρείας κ. Κοντογούρη, χωρίς να είμαστε έτοιμοι για την παραγωγή. Θέλουμε να είμαστε σίγουροι για αυτό που θα παρουσιάσουμε όταν το παρουσιάσουμε. Είμαστε ακόμα στη διαδικασία των πρωτοτύπων και τα πρωτότυπα δεν επιτρέπεται να τα δει κανένας πριν η παραγωγή μπει στην τελική ευθεία».  Όπως αναφέρει, στόχος της εταιρείας είναι η κατασκευή 5.280 οχημάτων τον χρόνο.
    Οι προσλήψεις και η ΕΛΒΟ
    Σχετικά με τις προσλήψεις των εργαζομένων, η εταιρεία απαντά ότι θα γίνουν κλιμακωτά. «Θα ξεκινήσουμε από 50 και θα φτάσουμε τα 400 άτομα. Από το καλοκαίρι και μετά θα ξεκινήσει η μελέτη των βιογραφικών σημειωμάτων που έχουν συγκεντρωθεί εφόσον φυσικά εγκριθεί η παραγωγή. Θα ξεκινήσουμε να παίρνουμε μαζικά κόσμο δηλαδή. Εφόσον δεν έχουν γίνει ακόμα τελικές προσλήψεις, μπορεί ο καθένας να αποστείλει το βιογραφικό του σημείωμα προκειμένου να αξιολογηθεί από την εταιρεία», ανέφερε η κ. Παπαπαναγιώτου. Μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 2.000 βιογραφικά σημειώματα ενδιαφερόμενων που θέλουν να δουλέψουν στην εταιρεία. Το φάσμα των ειδικοτήτων που καλύπτει η πρόσληψη των ατόμων αυτών είναι μεγάλο και ξεκινά από μηχανολόγους μηχανικούς πανεπιστημίων και φτάνει μέχρι τους μηχανικούς αυτοκινήτων και όλα τα συναφή με τον κλάδο επαγγέλματα.
    Όσο για το συσχετισμό που μοιραία γίνεται με την ΕΛΒΟ; Η εταιρεία του κ. Κοντογούρη που δεν κατάφερε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του ελληνικού κράτους όταν παρασκεύαζε στρατιωτικά οχήματα λόγω της επικείμενης δημιουργίας της κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τώρα ίσως αποτελέσει κορωνίδα για ορισμένους εργαζόμενους  της ΕΛΒΟ. «Θα μπορούσε να γίνει αξιοποίηση κάποιων στελεχών της ΕΛΒΟ αφού ουσιαστικά δεν υπάρχουν εργαζόμενοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ελλάδα. Αυτό που λείπει σαφώς από την εταιρεία είναι η εμπειρία. Και εάν κάποιοι χάσουν τελικά τη δουλειά τους στην ΕΛΒΟ δε βρίσκω το λόγο να μην έρθουν στη NAMCO», τόνσει η κ. Παπαπαναγιώτου.
    Η ιστορία
    Οι ιδρυτές της εταιρείας, οι αδελφοί Κοντογούρη ξεκίνησαν το 1957 την προσπάθεια τους στο χώρο του αυτοκινήτου, στη Γερμανία ώστε να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό ονόματι «Hellas». Το 1961, μετά  και από άλλες προσπάθειές τους στο χώρο του αυτοκινήτου, δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη ένα εργοστάσιο με το ό-νομα «FARCO» και ξεκινούν την παραγωγή του FARMOBIL, ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων που φορούσε αερόψυκτο κινητήρα BMW 700cc. Τo εγχείρημα αυτό ωστόσο δεν απέδωσε λόγω της δυσλειτουργίας του ελληνικού και η επιχείρηση πωλείται σε γνωστή αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 ο Πέτρος Κοντογούρης ιδρύει την εταιρεία NAMCO (National Motor Company of Greece) και λίγα χρόνια αργότερα παρουσιάζει το Pony στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, έπειτα από την υπογραφή συνεργασίας με τη Citroen. Ο δρόμος της επιτυχίας βέβαια δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, αφού συνάντησε τη δυσπιστία της ελληνικής πολιτείας, ωστόσο, η εταιρεία κατάφερε μέσα σε αυτά τα χρόνια να πουλήσει αρκετά κομμάτια, κάνοντας μάλιστα και εξαγωγές σε 14 χώρες, συμπεριλαμβανόμενες και τις ΗΠΑ. Το τέλος της παραγωγής όμως ήταν ά-δοξο, αφού το 1983, αντιδράσεις των εργαζόμενων που συνοδεύθηκαν από απεργία και καταλήψεις στο εργοστάσιο, οδήγησαν στην τελική παύση της παραγωγής, μιας παραγωγής που αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι σε λίγους μήνες.
    Θετική επιχειρηματική «αύρα» στη Β. Ελλάδα
    Το θετικό κλίμα στον επιχειρηματικό κλάδο ήρθαν να τονώσουν οι τελευταίες μέρες του 2013, με την αγορά να δείχνει τάσης ανάκαμψης στη Βόρεια Ελλάδα, όπως έδειξε ο δείκτης Northern Greece Business Index 500, σύμφωνα με τις έρευνες που διεξήγαγε η εταιρεία Interview. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το Δεκέμβριο του 2013, μειώθηκαν οι επιχειρηματίες που δήλωναν ότι η κατάσταση τους είναι κακή, ενώ αντίθετα το 50% των επιχειρηματιών στη Βόρεια Ελλάδα που ρωτήθηκαν για την πορεία που ακολουθεί η επιχείρηση τους, τη χαρακτήρισαν ικανοποιητική.
    Για το επόμενο εξάμηνο, διαμορφώνονται στο 20% οι επιχειρήσεις, που εκτιμούν ότι θα είναι καλύτερη η κατάσταση τους, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 22% τον Νοέμβριο. Στασιμότητα προβλέπει το 46% (32% τον Νοέμβριο) και επιδείνωση το 33%, έναντι 45% τον προηγούμενο μήνα. Θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι το 68% των επιχειρήσεων, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 69% τον προηγούμενο μήνα, επιλέγει να διατηρήσει αμετάβλητο τον αριθμό του προσωπικού του. Όσον αφορά στο ερώτημα για τον τζίρο της επιχείρησης, οι απαντήσεις τον φετινό Δεκέμβριο καταδεικνύουν μεγάλη αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων, που δηλώνουν πως παρουσίασε ανοδική πορεία (25%, έναντι 15% τον Νοέμβριο).
    Μείωση πωλήσεων αποτυπώνεται από το 40% (47% ήταν το αντίστοιχο ποσοστό του Νοεμβρίου του 2013) των επιχειρήσεων, ενώ στασιμότητα αναφέρει το 35%, έναντι 38% τον Νοέμβριο.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ