Διαβαστε " Όλος ο Κόσμος είναι Ελλάδα (Ι)"
Διαβάστε " Όλος ο Κόσμος είναι Ελλάδα (ΙΙ)"
Τρίτη ενότητα.
Συσχετισμός με την Οδύσσεια.
Για το έπος της Οδύσσειας η πλειοψηφία των ερευνητών παλαιότερα δεχόταν την κλασσική άποψη ότι το ταξίδι διαδραματίστηκε εντός της Μεσογείου. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως όλο και περισσότεροι ερευνητές διαπιστώνουν ότι οι γεωγραφικές, τοπογραφικές και κλιματολογικές περιγραφές του έπους δεν ταιριάζουν με τον Μεσογειακό χώρο. Πολλοί μελετητές αντιλήφθηκαν ότι σύμφωνα με τις αποστάσεις, τα φαινόμενα και τις συνθήκες που θα αναλύσουμε παρακάτω, η Οδύσσεια αποτελεί μία πανάρχαια εξιστόρηση υπερπόντιου ταξιδιού στον Ατλαντικό.
Ρητές αναφορές, όπως οι οδηγίες που έδωσε η Κίρκη στον Οδυσσέα,
“ Όταν με το καράβι σου διαβείς τον βαθύ Ωκεανό και φθάσεις στην άγρια ακτή και τα δάση της Περσεφόνης με τις ψηλές λεύκες και τις άκαρπες ιτιές, εκεί να αφήσεις το καράβι σου, στου βαθιού Ωκεανού την άκρη” ( Κ 505-516), ίσως μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε την αλήθεια.
Συσχετισμός με την Οδύσσεια.
Για το έπος της Οδύσσειας η πλειοψηφία των ερευνητών παλαιότερα δεχόταν την κλασσική άποψη ότι το ταξίδι διαδραματίστηκε εντός της Μεσογείου. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως όλο και περισσότεροι ερευνητές διαπιστώνουν ότι οι γεωγραφικές, τοπογραφικές και κλιματολογικές περιγραφές του έπους δεν ταιριάζουν με τον Μεσογειακό χώρο. Πολλοί μελετητές αντιλήφθηκαν ότι σύμφωνα με τις αποστάσεις, τα φαινόμενα και τις συνθήκες που θα αναλύσουμε παρακάτω, η Οδύσσεια αποτελεί μία πανάρχαια εξιστόρηση υπερπόντιου ταξιδιού στον Ατλαντικό.
Ρητές αναφορές, όπως οι οδηγίες που έδωσε η Κίρκη στον Οδυσσέα,
“ Όταν με το καράβι σου διαβείς τον βαθύ Ωκεανό και φθάσεις στην άγρια ακτή και τα δάση της Περσεφόνης με τις ψηλές λεύκες και τις άκαρπες ιτιές, εκεί να αφήσεις το καράβι σου, στου βαθιού Ωκεανού την άκρη” ( Κ 505-516), ίσως μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε την αλήθεια.
Ο Όμηρος στην «Οδύσσεια» ομιλεί περί "Ωκεανού" και όχι "Πόντου" και όπως γνωρίζουμε "Ωκεανόν" οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την περιβάλλουσα την οικουμένη θάλασσα (η θάλασσα έξω από τις Ηράκλειες στήλες) για το οποίο συμφωνεί και ο Στράβων:
"ΤΑΥΤΑ ΓΑΡ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝ ΤΩ ΑΤΛΑΝΤΙΚΩ ΠΕΛΑΓΕΙ ΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ" (c26) δηλαδή : Όλα αυτά είναι καταφανές ότι δηλούνται (υπό του Ομήρου) ως τελούμενα εις τον Ατλαντικόν"...»
"ΤΑΥΤΑ ΓΑΡ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝ ΤΩ ΑΤΛΑΝΤΙΚΩ ΠΕΛΑΓΕΙ ΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ" (c26) δηλαδή : Όλα αυτά είναι καταφανές ότι δηλούνται (υπό του Ομήρου) ως τελούμενα εις τον Ατλαντικόν"...»
Αλλά εκτός από τον όρο Ωκεανός ο Όμηρος αναφέρει πολλές φορές τον περίεργο όρο
«ποταμός Ωκεανός» -ρόος Ωκεανοίος- στο αρχαίο κείμενο, που σίγουρα είναι κάτι διαφορετικό.
Η Mertz είπε ότι ο “ποταμός ωκεανός” είναι το περίφημο Golf stream, το οποίο είναι πράγματι ένα ποτάμι μέσα στον Ωκεανό. Ένα ποτάμι που τρέχει χωρίς όχθες, ένα ανεξάρτητο ρεύμα με διαφορετικό χρώμα νερών, με διαφορετική θερμοκρασία από την υπόλοιπη θάλασσα, με περίπου οκτακόσια μέτρα βάθος και έξι χιλιόμετρα πλάτος, που ξεκινάει από΄την Καραϊβική θάλασσα και τον Κόλπο του Μεξικού, διατρέχει τον Ωκεανό βόρεια από τις Αζόρες και καταλήγει στην Νορβηγία, ενώ ένας κλάδος του στρέφεται νότια έξω από τις ακτές της Ευρώπης, μέσα στο Γιβραλτάρ.
Σύμφωνα πάντα με τις σκέψεις των νεωτέρων και πιο ανατρεπτικών ερευνητών, αν πάρουμε κάποιους από τους σταθμούς του Οδυσσέα και τους αντιστοιχίσουμε με την σύγχρονη Γεωγραφία και Ιστορία, θα είναι σαν να φωτογραφίζουμε τον Ατλαντικό και τις γύρω από αυτόν ακτές. Θα αναφέρουμε τρείς από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
1. Στην χώρα των Κιμμερίων, όπου πήγε ο Οδυσσέας για να κατέβει στον Άδη, ο ήλιος ανέτειλε και έδυε χωρίς να φωτίζει ποτέ αυτόν τον τόπο, ο οποίος είχε συνέχεια νύχτα. Στην Μεσόγειο σίγουρα δεν υπάρχει τέτοιο μέρος. Αντίθετα στον Ατλαντικό είναι οι περιοχές του πολικού κύκλου, όπως η Γροιλανδία όπου το πιθανότερο ο Οδυσσέας να έφτασε εκεί κατά την εποχή της εξαμηνιαίας συνεχούς πολικής νύχτας.
2. Η Υπέρεια, χώρα των Κυκλώπων, είναι απέραντη σύμφωνα με τον Όμηρο, και την κατοικούν γίγαντες με ένα μάτι, κτηνοτρόφοι, οι οποίοι τρώνε τους ναύτες του Οδυσσέα ωμούς. Σύμφωνα με το ταξιδιωτικό ημερολόγιο του Μαγγελάνου, η Παταγονία της Νότιας Αμερικής είναι επίσης απέραντη, την κατοικούν ιθαγενείς που το κεφάλι των Ισπανών μόλις και μετά βίας έφτανε στην μέση τους. Αυτοί βάφανε το πρόσωπό τους κόκκινο με ένα κίτρινο κύκλο γύρω από τα μάτια τους. Τρώνε ωμό κρέας και βόσκουν ένα άγνωστο για τους Ευρωπαίους είδος γιγάντιων προβάτων. Αυτό το είδος είναι τα λάμας. Στην «Οδύσσεια» ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του βγήκαν από την σπηλιά του Κύκλωπα δεμένοι κάτω από τις κοιλιές των προβάτων. Λογικά αν ήταν κοινά πρόβατα, θα ήταν αδύνατο να κάνουν κάτι τέτοιο.
3. Μιλώντας ο Όμηρος για το νησί της Καλυψώς, την Ωγυγία, ονομάζει το νησί «αφαλό» της θάλασσας. Οι Αζόρες βρίσκονται πραγματικά στο κέντρο της βόρεια λεκάνης του Ατλαντικού ενώ ο χαρακτηρισμός «αφαλός» της θάλασσας δεν ταιριάζει σε κανένα άλλο νησί ή σύμπλεγμα νησιών είτε στον Ατλαντικό είτε στην Μεσόγειο. Για το ίδιο νησί ο Όμηρος αναφέρει ότι υπήρχε πλήθος θαλασσινών πουλιών (θαλασσοκουρούνες και θαλασσινά γεράκια), καθώς και πολλές κληματαριές.
Σύμφωνα πάντα με τις σκέψεις των νεωτέρων και πιο ανατρεπτικών ερευνητών, αν πάρουμε κάποιους από τους σταθμούς του Οδυσσέα και τους αντιστοιχίσουμε με την σύγχρονη Γεωγραφία και Ιστορία, θα είναι σαν να φωτογραφίζουμε τον Ατλαντικό και τις γύρω από αυτόν ακτές. Θα αναφέρουμε τρείς από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
1. Στην χώρα των Κιμμερίων, όπου πήγε ο Οδυσσέας για να κατέβει στον Άδη, ο ήλιος ανέτειλε και έδυε χωρίς να φωτίζει ποτέ αυτόν τον τόπο, ο οποίος είχε συνέχεια νύχτα. Στην Μεσόγειο σίγουρα δεν υπάρχει τέτοιο μέρος. Αντίθετα στον Ατλαντικό είναι οι περιοχές του πολικού κύκλου, όπως η Γροιλανδία όπου το πιθανότερο ο Οδυσσέας να έφτασε εκεί κατά την εποχή της εξαμηνιαίας συνεχούς πολικής νύχτας.
2. Η Υπέρεια, χώρα των Κυκλώπων, είναι απέραντη σύμφωνα με τον Όμηρο, και την κατοικούν γίγαντες με ένα μάτι, κτηνοτρόφοι, οι οποίοι τρώνε τους ναύτες του Οδυσσέα ωμούς. Σύμφωνα με το ταξιδιωτικό ημερολόγιο του Μαγγελάνου, η Παταγονία της Νότιας Αμερικής είναι επίσης απέραντη, την κατοικούν ιθαγενείς που το κεφάλι των Ισπανών μόλις και μετά βίας έφτανε στην μέση τους. Αυτοί βάφανε το πρόσωπό τους κόκκινο με ένα κίτρινο κύκλο γύρω από τα μάτια τους. Τρώνε ωμό κρέας και βόσκουν ένα άγνωστο για τους Ευρωπαίους είδος γιγάντιων προβάτων. Αυτό το είδος είναι τα λάμας. Στην «Οδύσσεια» ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του βγήκαν από την σπηλιά του Κύκλωπα δεμένοι κάτω από τις κοιλιές των προβάτων. Λογικά αν ήταν κοινά πρόβατα, θα ήταν αδύνατο να κάνουν κάτι τέτοιο.
3. Μιλώντας ο Όμηρος για το νησί της Καλυψώς, την Ωγυγία, ονομάζει το νησί «αφαλό» της θάλασσας. Οι Αζόρες βρίσκονται πραγματικά στο κέντρο της βόρεια λεκάνης του Ατλαντικού ενώ ο χαρακτηρισμός «αφαλός» της θάλασσας δεν ταιριάζει σε κανένα άλλο νησί ή σύμπλεγμα νησιών είτε στον Ατλαντικό είτε στην Μεσόγειο. Για το ίδιο νησί ο Όμηρος αναφέρει ότι υπήρχε πλήθος θαλασσινών πουλιών (θαλασσοκουρούνες και θαλασσινά γεράκια), καθώς και πολλές κληματαριές.
Στα Πορτογαλικά Αζόρες σημαίνει = Θαλασσινά γεράκια. Σήμερα η κυριότερη παραγωγή των Αζόρων είναι τα σταφύλια.
Ακόμη ο ποιητής μιλάει για τέσσερις αναβλύζουσες πηγές, όπου ενώ βρίσκονται κοντά-κοντά στέλνουν το νερό τους σε διαφορετικά σημεία. Το περίεργο αυτό φαινόμενο που περιφρονεί τους νόμους της βαρύτητας εξηγείται απόλυτα από την ύπαρξη στο νησί των γνωστών σε όλους θερμοπιδάκων Geyser.
Φεύγοντας ο Οδυσσέας από την Ωγυγία και σε δεκαοκτώ ακριβώς ημέρες πλέοντας ίσια στην θάλασσα με ούριο άνεμο φτάνει και αντικρίζει στεριά. Οι οδηγίες της Καλυψώς ήταν σαφείς: Να κρατάει την Μ. Άρκτο και την Πούλια αριστερά. Κανένα άλλο νησί ούτε στεριά δεν βλέπει παρά διατηρώντας την κατεύθυνση του παρουσιάζονται μπροστά του τα σκιερά βουνά της χώρας των Φαιάκων.(Στην «Οδύσσεια» ο Όμηρος όλες της φορές που αναφέρεται σε αυτόν τον τόπο δεν τον ονομάζει νησί αλλά χώρα, γη των Φαιάκων).
Με τους πιθανότερους υπολογισμούς και έχοντας υπόψη το μέσο πλοήγησης του Οδυσσέα (απλή κατασκευή με ιστία), αξιολογείται ότι η μέση ταχύτητα πλεύσης ήταν τα 4-5 χιλιόμετρα την ώρα. Έπρεπε λοιπόν να έχει καλύψει μια απόσταση 1.800 χιλιομέτρων. Αυτή είναι η απόσταση από τις Αζόρες μέχρι τον κόλπο του Cadiz στις Πορτογαλικές ακτές!!!
Πόλεις με Ελληνικά ονόματα.
Ακόμη και σήμερα μπορεί κανείς να βρει ζωντανά παραδείγματα που πιστοποιούν την παρουσία των Ελλήνων στις περιοχές της Αμερικής. Τέτοια είναι πόλεις με Ελληνικά ονόματα, οι οποίες ιδρύθηκαν τότε από τους Έλληνες που βρέθηκαν εκεί.
- Στα σύνορα της Βρετανικής Γουιάνας και του Σουρινάμ βρίσκεται η πόλη EPIRA (18o W- 5o N). Εφύρα ήταν το αρχαίο όνομα της Κορίνθου.
Πόλεις με Ελληνικά ονόματα.
Ακόμη και σήμερα μπορεί κανείς να βρει ζωντανά παραδείγματα που πιστοποιούν την παρουσία των Ελλήνων στις περιοχές της Αμερικής. Τέτοια είναι πόλεις με Ελληνικά ονόματα, οι οποίες ιδρύθηκαν τότε από τους Έλληνες που βρέθηκαν εκεί.
- Στα σύνορα της Βρετανικής Γουιάνας και του Σουρινάμ βρίσκεται η πόλη EPIRA (18o W- 5o N). Εφύρα ήταν το αρχαίο όνομα της Κορίνθου.
- Στην άκρη του ακρωτηρίου Χορν (Χιλή) βρίσκεται η νήσος HORNOS, ο κόλπος και η πόλη THETIS (Θέτις). Η Θέτις ήταν η μητέρα του Αχιλλέα και σύζυγος του Πηλέα (ο οποίος ήταν μέλος της αργοναυτικής εκστρατείας).
- Ανατολικά του CUZCO (Περού) υπάρχει ένα μικρό χωριό ονόματι LARIS. Στην Ελλάδα όλοι γνωρίζουμε την Λάρισα άλλα μάλλον αγνοούμε την Ιστορία του ονόματος. Η Λάρισα ήταν μητέρα του Πελασγού, του Αχαιού και του Φθίου. Ο Πολύφημος μέλος της Αργοναυτικής εκστρατείας ήταν από την Λάρισα.
- Κατά τον Στράβωνα ο «Κραταιός» ήταν γνωστός μηχανικός ορυχείων. Δεν θα πρέπει να μας παραξενεύει το γεγονός ότι υπάρχει πόλη CRATEUS 40o W- 5o S στην μέση της περιοχής της Βόρειας Βραζιλίας.
- Πόλεις με τα ονόματα Αρμονία (σύζυγος του Κάδμου) , Ιππόλυτος (γιός του Θησέα και της Ιππολύτης βασίλισσας των Αμαζόνων) και Αττάλεια υπάρχουν στην Λατινική Αμερική.
Τέλος, αν τα ονόματα Ινδιανάπολις, Διανάπολις ή Πεντάπολις, Εφύρα, Αττάλεια, Αρμονία, Crateus, Amazonas και πολλά άλλα δεν σημαίνουν τίποτα στις άλλες γλώσσες και δεν έχουν να κάνουν με μύθους και Ιστορία άλλων λαών, στην δική μας γλώσσα σημαίνουν, αποκαλύπτουν και εξιστορούν.
Κάθε μία από αυτές είναι κι ένας κρίκος της αλυσίδας του μυστηρίου της ανακάλυψης της Αμερικανικής Ηπείρου. Ενός μυστηρίου που για εμάς του Έλληνες δεν θα έπρεπε να είναι καθόλου μυστήριο, άσχετα αν εθελοτυφλούμε φοβούμενοι τους δήμιους της Ιστορίας μας.
Τέλος, αν τα ονόματα Ινδιανάπολις, Διανάπολις ή Πεντάπολις, Εφύρα, Αττάλεια, Αρμονία, Crateus, Amazonas και πολλά άλλα δεν σημαίνουν τίποτα στις άλλες γλώσσες και δεν έχουν να κάνουν με μύθους και Ιστορία άλλων λαών, στην δική μας γλώσσα σημαίνουν, αποκαλύπτουν και εξιστορούν.
Κάθε μία από αυτές είναι κι ένας κρίκος της αλυσίδας του μυστηρίου της ανακάλυψης της Αμερικανικής Ηπείρου. Ενός μυστηρίου που για εμάς του Έλληνες δεν θα έπρεπε να είναι καθόλου μυστήριο, άσχετα αν εθελοτυφλούμε φοβούμενοι τους δήμιους της Ιστορίας μας.
~~~ο~ο~ο~ο~ο~ο~~~
Κάπου εδώ τελειώνει η μεταφορά των κειμένων από την εργασία την οποία εντελώς τυχαία ανακάλυψα. Ομολογώ ότι δεν είχα ξαναδιαβάσει κάποια αντίστοιχη μελέτη η βιβλίο, αλλά ούτε είχα ποτέ φανταστεί την επιχειρηματολογία που μπορεί να σου προσφέρουν αναφορές και στοιχεία από κλασσικά έργα αρχαίων ποιητών και Ιστορικών. Στην προσπάθειά μου να ανακαλύψω εικόνες για τον εμπλουτισμό των κειμένων διαπίστωσα ότι στο διαδίκτυο υπάρχουν αρκετές αναφορές για τα ίδια θέματα, οι οποίες περισσότερο συγχέουν παρά διαλευκάνουν τις συγκεκριμένες υποθέσεις. Δεν ξέρω αν όλα όσα περιγράφονται στα συγκεκριμένα έπη- Οδύσσεια, Ιλιάδα, και στην υπόλοιπη Ελληνική Μυθιστορία – αντανακλούν σε πραγματικά γεγονότα ή είναι απλή αλληγορία, ξέρω όμως πολύ σίγουρα ότι είναι άξια περισσότερης προσοχής.
Αν μία ομάδα μαθητών της Β τάξεως Λυκείου (10-15 χρόνια πριν) κατάφερε να συγκεντρώσει και να διατυπώσει σε κατανοητή γλώσσα μία θεωρία η οποία καταδεικνύει το πολιτισμικό επίπεδο του λαού μας πολλά χρόνια πριν την κλασσική αρχή της «γνωστής» Ιστορίας, τι θα μπορούσε να πετύχει μία οργανωμένη επιστημονική ομάδα μελετητών η οποία θα διακατέχονταν από την ίδια δίψα της αποκάλυψης του μεγαλείου της φυλής μας; Σίγουρα πολύ περισσότερα και κυρίως περισσότερο τεκμηριωμένα. Εν τέλει, μου κάνει φοβερή εντύπωση το πόσο εύκολα απεμπολούμε κομμάτια της Ιστορίας μας.
Συμφωνώντας απολύτως με τα συμπεράσματα τους, αντιγράφω τον επίλογο των μαθητών:
Αν μία ομάδα μαθητών της Β τάξεως Λυκείου (10-15 χρόνια πριν) κατάφερε να συγκεντρώσει και να διατυπώσει σε κατανοητή γλώσσα μία θεωρία η οποία καταδεικνύει το πολιτισμικό επίπεδο του λαού μας πολλά χρόνια πριν την κλασσική αρχή της «γνωστής» Ιστορίας, τι θα μπορούσε να πετύχει μία οργανωμένη επιστημονική ομάδα μελετητών η οποία θα διακατέχονταν από την ίδια δίψα της αποκάλυψης του μεγαλείου της φυλής μας; Σίγουρα πολύ περισσότερα και κυρίως περισσότερο τεκμηριωμένα. Εν τέλει, μου κάνει φοβερή εντύπωση το πόσο εύκολα απεμπολούμε κομμάτια της Ιστορίας μας.
Συμφωνώντας απολύτως με τα συμπεράσματα τους, αντιγράφω τον επίλογο των μαθητών:
«Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός δεν ήταν μόνο φιλοσοφία και καλές τέχνες. Ήταν Ιατρική και Χημεία. Ήταν Ναυπηγική, Γεωγραφία, και Αστρονομία, εξερευνήσεις και εξορμήσεις για την μετάδοση του Ελληνισμού. Ήταν γνώσεις που οι υπόλοιποι λαοί τις απόκτησαν χιλιάδες χρόνια μετά. Χωρίς ίχνος υπεροψίας πιστεύουμε ….Ελλάδα είναι όλη η Γη».
Μυθωδία, movement 1
Υ.Γ
Το 2000 η διαστημικός φορέας των ΗΠΑ, NASA ανέθεσε στον γνωστό Έλληνα μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου, την σύνθεση ενός έργου το οποίο θα αποτελούσε το καλλιτεχνικό μέσο γνωστοποίησης μίας νέας Οδύσσειας.
Πρόκειται για το πιό σπουδαίο -κατά τους ιθύνοντες- διαστημικό εγχείρημα των τελευταίων ετών. Το Mars Odyssey.
Το έργο που συνέθεσε ο Vangelis ονομάζεται Μυθωδία, και στις 28.06.2001 παρουσιάστηκε στο Αθηναϊκό κοινό στο χώρο των στηλών του Ολυμπίου Διός. Φήμες αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο μουσικό γεγονός αναμεταδόθηκε προς το αχανές διάστημα στην μορφή μικροκυμάτων, από το διαστημικό σκάφος το οποίο την συγκεκριμένη χρονική περίοδο βρίσκονταν στο μέσον του ταξιδίου του πρός τον κόκκινο πλανήτη.
Πολλά τα ερωτήματα για την επιλογή από τον συνθέτη των αρχαίων ελληνικών στίχων που ακούγονται σε όλο το μουσικό έργο, παρόλο που συνθέτης και στιχουργός μιλάνε για άναρθρες λέξεις, φωνήεντα και φθόγγους. Κατά πολλούς οι ειδικοί της NASA με αυτό τον τρόπο παραδέχονται την αρχαία ελληνική γλώσσα ως έναν από τους αρχαιότερους κώδικες επικοινωνίας. Κάποιοι άλλοι θέτουν ευθέως το ερώτημα: Mήπως τελικά ξέρουν και μας κρύβουν κάτι ακόμη πιό σημαντικό; Ότι και να ισχύει, πρόκειται για άλλο ένα ελληνικό αποτύπωμα σε ένα σημαντικό βήμα της ανθρωπότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.