Σχολή εφέδρων Αξιωματικών απ' όπου αποφοίτησαν ο πρωθυπουργός Αλεξανδρος Κορυζής και ο φίλος του Χαράλαμπος Πορλίγγης πριν προωθηθουν στο μετωπο των Βαλκανικών πολέμων. |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΡΥΖΗΣ: ΕΝΑΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΦΙΛΟΛΑΪΚΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ
Εχω αναβαλει εδω και καιρό να γράψω κατι σχετικά με τον σχετικά άγνωστο τραπεζίτη και πρωθυπουργό της Ελλάδας, Αλέξανδρο Κορυζή αλλά και τον προσωπικό του φίλο και εθνομάρτυρα Χαράλαμπο Πορλίγγη. Δυο ανθρώπους που ανήκουν σε άλλες εποχές. Τοτε που ο πλουτος δεν ήταν κατ αναγκη συνδεδεμενος με την ξιπασιά. Τότε που ο εχων τα δέκα τάλαντα - μεταφορικά ή κυριολεκτικά - τα διεθετε και στην υπηρεσία του λιγότερο προνομιούχου συνανθρωπου του χωρις καμμια διαθεση υπεροπτικής "φιλανθρωπίας", επίδειξης ή φοροαπαλλαγής. Τότε που ο πλουτος δεν ήταν ούτε άπατρις ούτε και συνδεόταν με το δοσιλογισμό.
Με θλιψη μου βλεπω μετά από τοσα χρόνια διαφορους σημερινούς εθνικούς μειοδότες να θελουν να βαλουν λουκέτο και στην Αγροτική Τραπεζα την οποία είχε ιδρύσει το 1929 ο Κορυζής, ο οποίος είχε διατελέσει και προεδρος της Εθνικής Τραπεζας της Ελλαδος.Οποιαδήποε συγκριση με το σήμερα παραπεμπει στην ιστορία της Χιονατης και των Επτά Νάνων.
Αλέξανδρος Κορυζής |
Διαβαζω στην wikipedia ότι ο Κορυζής από τον Πόρο Τροιζηνίας (ιδιαιτερη πατρίδα της γιαγιάς μου) εθήτευσε και ως υπουργος στην κυβερνηση Μεταξά, και πριν παραιτηθεί διορίστηκε υπουργός Κρατικής Υγιεινής και Αντιλήψεως όπου και παρέμεινε στη θέση αυτή επί τρία σχεδόν συνεχή χρόνια. Σημειώνεται ότι κατά την υπουργία του αυτή η προσφορά του κρίθηκε ιδιαίτερα σπουδαία ιδιαίτερα σε νομοθετικές ρυθμίσεις θεμάτων που απευθύνονταν στη λαϊκή βάση και αφορούσαν διοικητικό τομέα και κοινωνικής πρόνοιας τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό χώρο π.χ. νοσοκομείων και κοινωνικών κέντρων.
Νωριτερα επί κυβέρνησης Βενιζέλου συνέβαλε στην ίδρυση του Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού, (ΑΣΟ), του οποίου διετέλεσε πρώτος πρόεδρος (1925-28).
Ο Κορυζης δεν υπήρξε καρεκλοκενταυρος κηφήνας αλλα υπηρετησε κανονικά στο στρατό ως εφεδρος αξιωματικός και μάλιστα πολεμησε κατα τους Βαλκανικους πολέμους όπου γνωρίστηκε και με τον Χαραλαμπο Πορλίγγη από την Πορταριά Μαγνησίας (ιδιαίτερη πατριδα του πατέρα μου). Αρνηθηκε να παραχωρήσει τη χώρα στους ναζί και επανελαβε το ΟΧΙ του Μεταξά.
Φημες τον θελουν να αρνηθηκε να ενδώσει και στις έντονες πιέσεις του Βασιλιά Γεώργιου να παραδώσει το χρυσό της Τραπεζας της Ελλαδας στους Αγγλοσάξωνες και κατα την διάρκεια επίσκεψης στην οικία του τού διαδοχου Παυλου προκειμενου να τον μεταπείσει, ο Κορυζής φέρεται πως αυτοκτονησε με ΔΥΟ (2) σφαιρες στην καρδιά.
Μια άγνωστη πτυχη του εργου του Κορυζή παντως ήταν η συνεργασία του με τον γιατρόΧαράλαμπο Πορλίγγη.
Οι Αργύρης και Χαραλαμπος Πορλίγγης φωτογραφίζονται στην Ελληνική πλέον Θεσσαλονίκη. |
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΟΡΛΙΓΓΗΣ
Χαράλαμπος Πορλίγγης. |
Ο Πορλίγγης μετα τους Βαλκανικους πολέμους βρεθηκε στοΡοδολίβος Σερρών και αποφασισε να εγκατασταθεί εκεί ως γιατρός. Συντομα είχε την τύχη των κατοίκων της πόλης και βρεθηκε σε στρατόπεδο συγκεντρωσης στη Βουλγαρία, στο σημερινο Κιτσεβο των Σκοπίων, όπου οι περισσοτεροι Έλληνες αντρες της Μακεδονιας ξεκληρίστηκαν, ιδιαιτερως δε ο Ορθοδοξος κλήρος. Αν όχι παντα με σφαγες, σε στρατοπεδα εργασίας -κατα την γερμανική πρακτικη που εφαρμοστηκε το 1914 στους Ελληνες της Μικρασίας κατα τη δημιουργία της σιδηροδρομικης γραμμης που στοχευε στην προσβαση των Γερμανικων συμφεροντων στα πετρέλαια του Ιρακ και δυο δεκαετίες αργότερα στα Γερμανικά στρατόπεδα συγκεντρωσης.
Χαρακτηριστικό ειναι και το σημερινο μισος της συγκεκριμενης απόχρωσης μασονίας τόσο προς τον κλήρο όσο και προς οτιδήποτε θα υπεραμυνοταν της Ελληνικότητας της Μακεδονίας. Πρακτικη που εφαρμόστηκε τόσο από φασιστικα καθεστώτα όσο και από κομμουνιστικάαφού αμφότερα εχουν ώς κοινη παραμετρο και προελευση την Γερμανική Εβραιομασονία, αναβαπτισμενη ως "διαφωτισμό", την Haskalah. Εξ αλλου μην ξεχναμε πως και ο Karl Marxόσο και τα πρωτα του εξαδελφια οι κεφαλαιοκρατες Philips για παραδειγμα, ήταν πνευματικοπαιδια του "διαφωτισμου" της Aγίας Ρωμαϊκης Αυτοκρατορίας που κατεστρεψε οικονομικα τον ευρωπαϊκο Νότο και προωθησε με δυο εναλλακτικους μηχανισμους την Ευρωπαϊκη "ενοποίηση" και "αναπτυξη" δια της βιομηχανοποίησης - κατα το δόγμα τουΣαινσιμονισμού.
Οικογενειακή φωτογραφία των Χαράλαμπου και Αργύρη Πορλίγγη στην Ελληνική Θεσσαλονίκη, με συγγενείς τους από το Πήλιο που είχαν εγκατασταθεί εκεί όταν ήταν ακόμα Οθωμανική. |
Μετα από την απελευθερωση του από την Βουλγαρία και την επιβιωση του από τον εθνικιστικο Γερμανοπρεπη φασισμό, ο Πορλίγγης ειχε να αντιμετωπίσει μια νεα απειλη: To εβραιομασονικό γερμανικό κεφάλαιο το οποίο είχε εγκατασταθεί στην Οθωμανική Μακεδονία και απομυζουσε τον πλούτο της καταχρεωμενης στους Ρωτσιλντ Οθωμανικης Αυτοκρατορίαςκαταπιεζοντας τους εργαζομενους. Το ιδιο ακριβως που γινεται αυτη τη στιγμη σην Ελλαδα.Μαλιστα το κεφαλαιο αυτο ειναι εκεινο που εριξε στην αγορα εργασίας και τις γυναικες ως φτηνο εργατικο δυναμικό βαπτιζοντας το μαλιστα ως "απελευθερωση της γυναικας" - το ιδιο που γινεται και σημερα με την λαθρομεταναστευση την οποια βαπτιζουν"πολυπολιτισμικοτητα".
Ως αποτελεσμα ήταν να μενουν οι αντρες άνεργοι, τα νοικοκυριά να υπερχρεώνονται, οιτοκογλυφοι να αλωνίζουν και οι εμποροι των λομπυ να εξαγοραζουν τα παντα κοψοχρονιά. Η μεγαλη απεργια και οι ταραχες των καπνεργατων στην Καβάλα κατα των ξενων εκμεταλλευτων (όπως οι γνωστοι Allatini που εριξαν και φυλακισαν τον σουλτανο και δημιουργησαν το τερας των Νεότουρκων) ειναι ενδεικτικό. Και μαλιστα οι αδιστακτοι κεφαλαιοκρατες δεν ειχαν κανενα προβλημα να εκμεταλλευτουν και ομοεθνεις τους εβραίους (τους οποίους αργοτερα ξεπαστρεψαν και ξεριζωσαν) χρησιμοποιώντας ως απεργοσπαστες βαρβαρους Τουρκογυφτους οι οποίοι τρομοκρατουσαν με ξυλα τους εργατες.
Μπροστα σε αυτη την κατασταση, ο Χαραλαμπος Πορλιγγης, ως πιστός Χριστιανός -καμμια σχεση με τα σημερινα νεροπλυμματα - αποφασισε να κανει κατι για να βοηθησει και να σωσει τους κατοικους του Ροδολίβους από τους τοκογλυφους και τους εκμεταλλευτες εμπορους, "Έλληνες" και Εβραίους. Περιγραφει την κατασταση στον Κορυζη και ιδρυουν στο Ροδολιβος τον φερομενο ως πρωτο Αγροτικο Συνεταιρισμό στην Ελλαδα, με Τραπεζικα κεφαλαια, που στοχο ειχε τον χαμηλοτοκο δανεισμο ωστε οι κατοικοι να ανασανουν και εν συνεχεια τηναναπτυξη. Το πειραμα οχι μονο πηγε καλά (μεχρι που ήρθε το ΠΑΣΟΚ και το ξεπαστρεψε) αλλα εφτασε μεχρι και να προικοδοτεί τα κορίτσια και λιγο αργοτερα να δημιουργήσει καιαυτοδιαχειριζόμενο Υγειονομικο Σταθμό, με ετήσια συνδρομή η οποία εξασφαλιζε υγειονομικη καλυψη για τον συμβαλόμενο.
Δυστυχως ο Πορλιγγης - όπως και ο Κορυζής - δεν είχε καλό τελος σε αυτη τη χώρα. Φοβουμενος νέα Βουλγαρικη Κατοχή εφυγε από την Μακεδονια για να επιστρεψει στο χωριό του τηΠορταριά Μαγνησίας. Εκει ωςΧριστιανός παρειχε τις υπηρεσίες του προς όλους, ακομα και εκεινους που κατα την Κατοχή δεν ειχαν να πληρώσουν, συχνα δε εβαζε και απο την τσεπη του για τα φαρμακα των ασθενων του. Πιστος στο Χριστό (διετελεσε και πρωτος ψαλτης στον νεοδόμητο Αγιο Σωστη της Λ.Συγγρου όταν σπουδαζε στην Αθηνα) αλλα και στον όρκο του Ιππποκρατη και τα διδάγματα της Αντιγόνης του Σοφοκλή, ανυστερόβουλα παρειχε μυστικά ιατρική περίθαλψη και σε προσωπα τα οποία για την εξουσια ήταν κοκκινο πανί. Και ας μην ηταν ο ίδιος ούτε κομμουνιστής, ούτε Εβραίος.
Ευεργετηθείς από αυτόν γειτονας του, ως κουκουλοφόροςκατεδωσε τον ίδιο και τον εφηβο γιό του, Γιαννη, στους Γερμανους. Φυλακίστηκαν στη Κίτρινη Αποθηκη του Βολου μαζι με άλλους πατριώτες, κομμουνιστες, και Εβραίους και παρα τις προσπαθειες του οικειουΜητροπολίτη Ιωακείμ δεν γλυτωσε την εκτέλεση δι απαγχονισμου με άλλους σαράντα, στο Δασόλοφο Φαρσαλων (Ορμαν Μαγούλα).
Ο γιος του Γιάννης μεταφερθηκε σε άλλους τρόπους μαρτυρίου, στο στρατοπεδο Παυλος Μελας και εν συνεχεια στο Νταχάου από όπου επιβίωσε χάρις στον Ερυθρο Σταυρό μετά από 18 μήνες φυλάκιση. Όταν επεστρεψε στην Ελλάδα, η φυλακιση του στο Νταχάου του στερησε το δικαιωμα δωρεαν σίτισης στη Φοιτητικη Λέσχη Θεσαλονίκης και καθυστερησε την επαγγελματική του ανέλιξη ως καθηγητη στο ΑΠΘ καθότι παρέπεμπε σε"συγκεκριμενα" πολιτικα φρονημάτα τα οποία ο ίδιος δεν είχε ποτέ. Απλά του έλαχε να γεννηθεί σε αυτη την χώρα όπου ο δοσιλογισμός και ο καννιβαλισμός των παιδιών της ανεκαθεν ήταν εθνικό σπόρ
Ο γιος του Γιάννης μεταφερθηκε σε άλλους τρόπους μαρτυρίου, στο στρατοπεδο Παυλος Μελας και εν συνεχεια στο Νταχάου από όπου επιβίωσε χάρις στον Ερυθρο Σταυρό μετά από 18 μήνες φυλάκιση. Όταν επεστρεψε στην Ελλάδα, η φυλακιση του στο Νταχάου του στερησε το δικαιωμα δωρεαν σίτισης στη Φοιτητικη Λέσχη Θεσαλονίκης και καθυστερησε την επαγγελματική του ανέλιξη ως καθηγητη στο ΑΠΘ καθότι παρέπεμπε σε"συγκεκριμενα" πολιτικα φρονημάτα τα οποία ο ίδιος δεν είχε ποτέ. Απλά του έλαχε να γεννηθεί σε αυτη την χώρα όπου ο δοσιλογισμός και ο καννιβαλισμός των παιδιών της ανεκαθεν ήταν εθνικό σπόρ
Μνημειο για τον Αλεξανδρο Κορυζή υπάρχει στην ομώνυμη πλατεία στη Φιλοθέη. |
kalyterotera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.