Αιγαίο: Το Πολεμικό Ναυτικό γνώρισε απο κοντά τις δυνατότητες της φρεγάτας – «F-35» αφού πρόκειται για πλοίο με χαρακτηριστικά stealth.
Στο Αιγαίο βρέθηκε η Γαλλική F710 σε μια επίδειξη των δυνατοτήτων της και σαφώς και μια επιβεβαίωση των άριστων σχέσεων Ελλάδας – Γαλλίας.
Πρόκειται για ένα πλοίο που υπηρετεί περίπου 20 χρόνια την Γαλλία και χρειάστηκαν 10 χρόνια για να αρχίσει η κατασκευή του που απαιτούσε να έχει την απόλυτη δυνατότητα για επιβίωση και stealth χαρακτηριστικά.
Η εν λόγω συνεκπαίδευση εστιάστηκε σε τεχνικά αντικείμενα αντιμετώπισης απειλής επιφανείας, στοχοποίησης με χρήση ελικοπτέρου, ναυτικής αποτροπής, εκτέλεσης πυρών επιφανείας, διοικητικής μέριμνας και προχωρητικών ελιγμών.
Σύμφωνα με το Π.Ν. συνέβαλε δε στην ενίσχυση της επιχειρησιακής και μαχητικής ικανότητας και ετοιμότητας καθώς και στην προαγωγή του επιπέδου της συνεργασίας και της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των συμμετεχόντων σε Συμμαχικό επίπεδο.
Δείτε τις φωτογραφίες απο την «αόρατη» φρεγάτα των Γάλλων που έχει πλήρωμα 141 ατόμων (12 Αξιωματικοί. 68 Υπαξιωματικοί και 61 ναύτες) στο Αιγαίο.
Η Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F-462) είναι η έκτη κατά σειρά παραλαβής φρεγάτα τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού (Φ/Γ ΕΛΛΗ, Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ, Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ, Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ). Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία KONINKLIJKA MAATSCHAPPIJ DE SCELDE στο Vlissingen της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 26 Οκτωβρίου 1978.
Αποκτηθηκε από το Π.Ν. το 1997 και η ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στο DEN HELDER της Ολλανδίας στις 15 Δεκεμβρίου 1997 με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Δ.Ελευσινιώτη Π.Ν. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 6 Απριλίου 1998.
Η Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ είναι το τέταρτο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα αυτό.
Το πρώτο, ένα Ελαφρό Καταδρομικό παρόμοιο με το Αγγλικού τύπου CHATΗAM, παραγγέλθηκε σε αγγλικά ναυπηγεία το 1914. Με την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κατασχέθηκε από τους ‘Αγγλους και εντάχθηκε στον Βρετανικό στόλο με το όνομα BIRKENHEAD.
Το δεύτερο, ένα Αντιτορπιλικό τύπου DARDO(H 07) ήταν ένα από τα τέσσερα Α/Τ (ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ΥΔΡΑ, ΣΠΕΤΣΑΙ, ΨΑΡΑ) που παραγγέλθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση στα ιταλικά ναυπηγεία το 1933 και παρελήφθησαν το 1933. Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του πολέμου 1940-1941 ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται η 2η και η 3η επιδρομή στα στενά του Οτράντο (15-16 Δεκεμβρίου 1940 και 4-5 Ιανουαρίου 1941).
Διέφυγε στη Μέση Ανατολή απ’ όπου εστάλθη για εκσυγχρονισμό στη Βομβάη (Ιούνιος 1941-Απρίλιος 1942). Χρησιμοποιήθηκε ως συνοδός κατά την διάρκεια του πολέμου μέχρι τις 15 Νοεμβρίου 1943 οπότε τέθηκε σε κατάσταση ενέργειας συντήρησης. Παροπλίσθηκε το 1946 μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος.
Το τρίτο, ένα Αντιτορπιλικό στόλου τύπου GEARING FRAMΜ I(D-213), άρχισε να ναυπηγείται στις 2 Μαίου 1945 από τα ναυπηγεία Bethlehem Steelστο Quincyτων ΗΠΑ. Καθελκύστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1945 και εντάχθηκε στο Ναυτικό των ΗΠΑ στις 8 Μαρτίου 1946 με το όνομα USS RUPERTUS DD851.
Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό, στις 10 Ιουλίου 1973 στο San Diegoτης πολιτείας Californiaτων ΗΠΑ, με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Π. Ευσταθίου Π.Ν., και κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 23 Μαρτίου 1974. Παροπλίσθηκε το 1995.
To όνομα Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ δόθηκε στο πλοίο για να τιμηθεί ο Ναύαρχος ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ ο οποίος επιβαίνοντας επί του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και κατέχοντας τη θέση του Αρχηγού Στόλου οδήγησε νικηφόρα τον ελληνικό στόλο στις ναυμαχίες της ΕΛΛΗΣ (3 Δεκεμβρίου 1912) και της ΛΗΜΝΟΥ (5 Ιανουαρίου 1913) και εξουδετέρωσε την τουρκική απειλή στο Αιγαίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.