Αντιδράσεις για την καμπάνια που βεβηλώνει τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Την ώρα που υπάρχει παγκόσμια κινητοποίηση για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα και την επιστροφή τους στη χώρα μας αλλά και την προστασία των μνημείων διεθνούς εμβέλειας, γνωστή ιταλική φίρμα επιλέγει για εμπορικούς λόγους να βεβηλώσει ένα εξέχον σύμβολο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, όπως καταγγέλουν πολιτιστικοί φορείς.
Αντιδράσεις πυροδότησε η καμπάνια της Gucci, στην οποία έχει προσθέσει πολύχρωμα ρούχα και αξεσουάρ στα γλυπτά του Παρθενώνα.
Σύμφωνα με την UNESCO Πειραιώς & Νήσων η Τουρκάλα σχεδιάστρια Derya Çakırsoy, επέλεξε να διακωμωδίσει τις αναπαραστάσεις των γλυπτών για τις ανάγκες της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας. Ήδη, όμως, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων έχουν «βομβαρδίσει» τα σχετικά posts με επικριτικά σχόλια αλλά και κάλεσμα για μποϊκοτάζ της Gucci.
Η εικαστική παρέμβαση φτάνει τα όρια του κιτς. Όπως αναφέρει και η ανακοίνωση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων, "ο Διόνυσος με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί τραβάει selfie με το κινητό, ο Κέκροπας είναι ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iPhone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.
Το «Gucci party» διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα .Τα σύμβολα που για αιώνες ενέπνευσαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο, μετατράπηκαν σε μοντέλα". Η UNESCO Πειραιώς & Νήσων καταγγέλλει δημόσια την ιταλική εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών στο Instagram και την καλεί να τις αποσύρει άμεσα.
Δείτε τα τρία βίντεο που ανέβασε στην επίσημη σελίδα του στο Instagram o οίκος μόδας:
Αναλυτικά η ανακοίνωση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων: «Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρείαGUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) για να διαφημίσει την νέα της σειρά.
Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.
Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».
Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.