Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Το άνοιγμα, κατά το παράδειγμα του «αξιότιμου» κ Μπουτάρη, όχι ένα ή δυο, αλλά ακούστε, 19 οθωμανικών τζαμιών που βρίσκονται σε όλη τη έκταση της ελληνικής επικράτειας, όπως τα πρόβαλε η γνωστή τουρκική ισλαμική εφημερίδα Zaman, στο φύλο της στις 11 Οκτωβρίου, ζητούν με περισσή… «παρρησία» οι «φίλοι» μας οι Τούρκοι.
Τα τζαμιά αυτά όπως τα παρουσίασε σε
ειδικό αφιέρωμα η τουρκική εφημερίδα είναι τα εξής :
1) Yeni Cami. Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του γνωστού φιλότουρκου δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε το περασμένο καλοκαίρι για το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
2) Fethiye Cami. Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
3) Mustafa Voyvoda Camı. Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
4) İbrahim Paşa Cami. Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
5) Halil Bey Cami. Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
6) Ağa Paşa Cami. Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
7) Ulu Cami. Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
8) Çelebi Sultan Mehmet Cami. Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
9) Yeni Cami. Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
10) Osman Sah Kurşunlu Cami. Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
11) Monemvasia Camisi. Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
12) Süleymaniye Cami. Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
13) Murad Reis Cami. Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
14) Ağa Cami. Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
15) Deftedar Cami. Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
16) Lonca Cami. Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
17) Aslan Paşa Cami. Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
18) Fethiye Cami. Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
19) Kurşunlu Cami. Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Το ζήτημα της επαναφοράς της Ελλάδας στο… οθωμανικό «τόξο» έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις από τους ισλαμιστές γείτονες και τελευταία αναπτύσσουν μια έντονη προπαγάνδα προς την κατεύθυνση αυτή. Άλλωστε έχουν σαν μεγάλο σύμμαχο τους και την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με την… «οθωμανική τους κληρονομιά». Πρόσφατα μάλιστα σε μια παρουσία αυτής της «οθωμανικής κληρονομιάς» της Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα, είναι όμως άλλη μια πλευρά της επίσημης τουρκικής επεκτατικής αντίληψης, (νεοοθωμανικη πολιτική του Αχμέτ Νταβούτογλου), στον πολιτιστικό και όχι μόνο τομέα.
Το άνοιγμα, κατά το παράδειγμα του «αξιότιμου» κ Μπουτάρη, όχι ένα ή δυο, αλλά ακούστε, 19 οθωμανικών τζαμιών που βρίσκονται σε όλη τη έκταση της ελληνικής επικράτειας, όπως τα πρόβαλε η γνωστή τουρκική ισλαμική εφημερίδα Zaman, στο φύλο της στις 11 Οκτωβρίου, ζητούν με περισσή… «παρρησία» οι «φίλοι» μας οι Τούρκοι.
Τα τζαμιά αυτά όπως τα παρουσίασε σε
ειδικό αφιέρωμα η τουρκική εφημερίδα είναι τα εξής :
1) Yeni Cami. Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του γνωστού φιλότουρκου δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε το περασμένο καλοκαίρι για το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
2) Fethiye Cami. Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
3) Mustafa Voyvoda Camı. Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
4) İbrahim Paşa Cami. Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
5) Halil Bey Cami. Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
6) Ağa Paşa Cami. Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
7) Ulu Cami. Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
8) Çelebi Sultan Mehmet Cami. Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
9) Yeni Cami. Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
10) Osman Sah Kurşunlu Cami. Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
11) Monemvasia Camisi. Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
12) Süleymaniye Cami. Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
13) Murad Reis Cami. Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
14) Ağa Cami. Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
15) Deftedar Cami. Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
16) Lonca Cami. Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
17) Aslan Paşa Cami. Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
18) Fethiye Cami. Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
19) Kurşunlu Cami. Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Το ζήτημα της επαναφοράς της Ελλάδας στο… οθωμανικό «τόξο» έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις από τους ισλαμιστές γείτονες και τελευταία αναπτύσσουν μια έντονη προπαγάνδα προς την κατεύθυνση αυτή. Άλλωστε έχουν σαν μεγάλο σύμμαχο τους και την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία των τουρκικών σήριαλ που εξοικείωσε, όπως πιστεύουν, τους Έλληνες με την… «οθωμανική τους κληρονομιά». Πρόσφατα μάλιστα σε μια παρουσία αυτής της «οθωμανικής κληρονομιάς» της Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα, είναι όμως άλλη μια πλευρά της επίσημης τουρκικής επεκτατικής αντίληψης, (νεοοθωμανικη πολιτική του Αχμέτ Νταβούτογλου), στον πολιτιστικό και όχι μόνο τομέα.
Αναφορές όπως, «οι εθνικιστές Έλληνες καταστρέφουν την οθωμανική πολιτιστική κληρονομιά, τα οθωμανικά μνημεία στην Ελλάδα καταρρέουν, σκόπιμα δεν κτίζονται πια… τζαμιά και τουρκικά χαμάμ», λες κει είμαστε στον δέκατο ένατο αιώνα, καταδεικνύουν ακριβώς αυτή την πολιτική. Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, (πρόσφατη μεγάλη τηλεοπτικη παρουσίαση στην Kocaeli TV), που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζετε σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α., που είχαν κτίσει οι Οθωμανοί και τα… «γκρέμισαν» οι Έλληνες «φανατικοί».
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.