• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

    ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΛΑΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

    Το σωστό και το σώφρον στις δύσκολες στιγμές είναι να στηρίζεις τον αρχηγό και τον ηγέτη σου. Αυτή είναι μια σημαντική, θεμελιώδης αρχή. Ειδικά όμως σε αυτή τη δύσκολη στιγμή τα λάθη πρέπει να λέγονται και να επισημαίνονται ώστε να μπορεί αυτή η στήριξη να είναι χρήσιμη και επωφελής για το σύνολο και όχι για την περιορισμένη σε αριθμό ηγεσία. 

     
    Η ελληνική κυβέρνηση δείχνει να επιμένει σχεδόν με εμμονή σε πίστωση χρόνου να εφαρμόσει το δικό της μονομερές σχέδιο διάσωσης της χώρας  το οποίο απορρίπτεται από το σύνολο των εταίρων και συμμάχων ως ανεφάρμοστο για ένα και βασικό λόγο ότι υπάρχει ήδη ένα μεγαλύτερο σχέδιο ανάπτυξης της Ευρώπης, με συλλογικές προϋποθέσεις, υποχρεώσεις και δικαιώματα.  Το πρόβλημα της ελληνικής κυβέρνησης μοιάζει να είναι εάν η επιτήρηση θα λέγεται «Τρόικα» ή «ομάδα συντρόφων οικονομικού ελέγχου» και όχι η ουσία του πράγματος. 
    Η ελληνική κυβέρνηση κάνει λόγο για δικό της πρόγραμμα παύσης της ανθρωπιστικής κρίσης στην Ελλάδα, με επιχειρήματα τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τους διορισμούς στο δημόσιο, την απόλυτη στενότητα ρευστότητας στην αγορά όταν όλα αυτά τα εργαλεία μοιάζουν ως απολιθώματα του παρελθόντος της εποχής του χαλκού, ανεφάρμοστα στην πράξη με βάση τις τωρινές οικονομικές συνθήκες του δημόσιου, ιδιωτικού και τραπεζικού τομέα. Ακόμα και το σωστό επιχείρημα της πάταξης της διαφθοράς μοιάζει αστείο στην παρούσα φάση, μπροστά στο μέγεθος της απατεωνιάς που πλήττει την οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας και τις αλλεπάλληλες εξαγγελίες των Ελλήνων πρωθυπουργών από το 2003 και μετά για την εξάλειψή του, επί ματαίω. Όπως έχει ειπωθεί χαρακτηριστικά, οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποφασίσει η διαφθορά να είναι ποσοστό του ΑΕΠ, ενώ εμείς στην Ελλάδα έχουμε αποφασίσει η διαφθορά να είναι το ΑΕΠ της χώρας.    
     

    Με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί επίσημα από τους επικεφαλής Ντράγκι και Γιούνκερ το 2015 πρόκειται για μια χρονιά που, ούτως ή άλλως, αποτελεί παράθυρο ευκαιρίας για χώρες, όπως η Ελλάδα, καθώς ενεργοποιείται το πακέτο Ντράγκι-Γιούνκερ. Από αυτό το πακέτο όμως η Ελλάδα θα μπορεί να επωφεληθεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Έτσι, όταν άλλες χώρες, του Ευρωπαϊκού Νότου θα βλέπουν το κόστος δανεισμού για τις οικονομίες και τις επιχειρήσεις τους να υποχωρεί, η Ελλάδα θα υστερεί, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και τις θέσεις εργασίας. Είναι ενδεικτικό ότι ήδη η απόκλιση μεταξύ των επιτοκίων δανεισμού της Ελλάδας και άλλων χωρών που ήταν σε Μνημόνιο, όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία, κινείται σε εντυπωσιακά επίπεδα. Η απόδοση του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου φτάνει στο 10% όταν του πορτογαλικού κινείται πέριξ του 2,5%.  Από τον Μάρτιο θα «βρέχει» 60 δισ. ευρώ μηνιαίως στις οικονομίες της Ε.Ε. 

    Το ζητούμενο για την Ελλάδα βέβαια είναι να μην… κρατάει ομπρέλα όταν θα αρχίσει να “βρέχει” λεφτά στην ευρωζώνη. Δηλαδή, θα πρέπει η χώρα να τα έχει βρει με τους δανειστές προκειμένου να έχει όφελος από την πολιτική  ποσοτικής χαλάρωσης στην ευρωζώνη, που έχει αποφασιστεί. Η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει μέσω των τραπεζών στο πρόγραμμα «ποσοτικής χαλάρωσης» της ΕΚΤ. Για τη συμμετοχή σε αυτό έχει τεθεί ως κύρια προϋπόθεση η ύπαρξη προγράμματος προσαρμογής. Το ποσό που μπορεί να αντληθεί από το Μάρτιο του 2015 έως το Σεπτέμβριο του 2016 ανέρχεται σε περίπου 30 δισ. και θα συνέβαλε στην επιδιωκόμενη ανάπτυξη αντί της λιτότητας.

     
    Σύμφωνα με αναλυτές σε περίπτωση μη συμφωνίας της Ελλάδας με τους εταίρους σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής η χώρα κινδυνεύει να χάσει  50 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα θα χάσει κατ’ αρχάς 7,2 δισ. των δανείων του ΔΝΤ και της Ευρωζώνης, η ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει μέσω των τραπεζών στο πρόγραμμα «ποσοτικής χαλάρωσης» της ΕΚΤ,  δεν θα μπορεί να αξιοποιήσει το ποσό των 11,4 δισ. που έχει σήμερα το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Άλλα κόστη θα προκύψουν από την ανάγκη προσφυγής των τραπεζών στο μηχανισμό ELA, πράγμα που θα πιέζει τα επιτόκια των επιχειρήσεων προς τα επάνω. Επίσης, άμεσα προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν αν υπάρξει μαζική φυγή κεφαλαίων και αποταμιεύσεων από τις τράπεζες.

    Σύμφωνα με την έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλήςεπισημαίνεται ότι η νέα κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει πλήθος εκκρεμοτήτων η τακτοποίηση των οποίων επιβάλλεται προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ομαλά η χώρα. Σημειώνουν ότι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων βρίσκονται ήδη έξι «καυτά» ζητήματα:...


    -Συμφωνία για τα προαπαιτούμενα (δημοσιονομικό κενό, μεταρρυθμίσεις) μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2015 και αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής («μνημονίου ΙΙ»), με την παράλληλη αποδέσμευση των τελευταίων δόσεων

    -Συμφωνία για ένα διάδοχο εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και ανάπτυξης,

    -Επιστροφή των κερδών των κεντρικών τραπεζών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ύψους περίπου €2 δισ.,

    -Έγκριση «προληπτικής γραμμής πίστωσης» στον ΕΜΣ,

    -Ελάφρυνση της εξυπηρέτησης του χρέους,

    -Συμμετοχή στο πρόγραμμα «ποσοτικής χαλάρωσης» (δηλαδή αγοράς κρατικών ομολόγων) που η ΕΚΤ αποφάσισε στις 22.1.2015. Η συμμετοχή της Ελλάδος θα είναι δυνατή από τον Ιούλιο 2015 υπό όρους (αποπληρωμή χρέους προς ΕΚΤ, συμφωνία για πρόγραμμα προσαρμογής). Αν η χώρα συμμετάσχει στο πρόγραμμα «ποσοτικής χαλάρωσης» θα μπορέσει να εφαρμόσει κυρίως αναπτυξιακά μέτρα.
     

     
    Είναι απορίας άξιον γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν συζητά σε αυτό το πλαίσιο, παρά εμμένει στο ανύπαρκτο σχέδιο της Θεσσαλονίκης και στα βοηθητικά σκονάκια των οικονομικών συμβούλων που την περιβάλλουν. Η ανθρωπιστική κρίση που υπάρχει και αφορά ένα σημαντικό μέρος των πολιτών της Ελλάδας και είναι ντροπή μας που την ανεχόμαστε,  δεν θα λυθεί με τη 13η σύνταξη για όσους είναι κάτω από 700 ευρώ, το δωρεάν ρεύμα σε όσους αποδεδειγμένα δεν έχουν να πληρώσουν, τη  δωρεάν κάρτα μεταφοράς σε ΜΜΜ για ανέργους, την αντικατάσταση ΕΝΦΙΑ με φόρο ακίνητης περιουσίας, την  επιδότηση ενοικίου για ευπαθείς ομάδες. Θα λυθεί με τα δις. ευρώ που θα φτάσουν σε τράπεζες, επιχειρήσεις και πολίτες, χαμηλότοκα και με πρόγραμμα δημιουργίας για να ανοίξουν δουλειές. Επιτέλους δεν επαρκούν τα βοηθήματα της επαιτείας που θρέφουν κηφήνες, αλλά χρειάζονται νέες δουλειές, δύσκολες και απαιτητικές. Αυτό που μπορεί να κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να φανεί χρήσιμη στον εαυτό της, σε αυτούς που την ψήφισαν και σε όλους τους Έλληνες είναι να ελέγξει με κάθε αυστηρότητα αυτούς που θα διαχειριστούν τα δις. της Ευρώπης για να μη γίνουν πάλι βίλες και καταθέσεις στα χέρια των γνωστών αγνώστων.
    thedayaftergr.blogspot.gr

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ