• ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

    «WESTWORLD» ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

    Στο «Westworld» του HBO η πραγματικότητα είναι πιο τρομακτική από τη φαντασία!
    Είναι όλα ένα θέατρο, το θέατρο της πραγματικότητας
    Δεν θα έπρεπε τόσο να μας ενδιαφέρει τι μας λένε και τι μας δείχνουν, αλλά το γιατί μας το λένε και γιατί μας το δείχνουν. Αυτό που συμβαίνει είναι μια διεθνής εκστρατεία επιβολής μιας νέας παγκόσμιας κατάστασης, που φαινομενικά προσπαθεί να εγκαθιδρυθεί για τον κεντρικό έλεγχο της ροής της Ενέργειας σε όλον τον κόσμο και των επιρροών της. 
    Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη συνωμοτική προσπάθεια εγκαθίδρυσης μιας Εικονικής Πραγματικότητας, σε όλον τον κόσμο -και το χρήμα είναι εικονικό- και πρέπει να γίνει αυτή η μετάβαση, από το υλικό μέσο στο εικονικό μέσο που το ελέγχουν τα δίκτυα υπολογιστών, και μετατρέπουν τις αληθινές αξίες σε ό,τι επιθυμούν με εικονικούς τρόπους.
    «Νομίζω πως ανήκουμε κάπου. Πιστεύω πως η Γη, σε κάποιες άλλες εποχές, ήταν μια έρημη χώρα και κάποιοι άλλοι ήρθαν εδώ πριν από εμάς, την εξερεύνησαν, την αποίκισαν, έφτιαξαν μεταλλάξεις και στο τέλος άρχισαν μεταξύ τους ένα μεγάλο πόλεμο. Τώρα πια, κάτι πολύ περίεργο κατέχει την Γη, που έγινε η αιτία να φύγουν όλοι οι άποικοι. Ίσως να είμαστε προορισμένοι να μας χρησιμοποιούν, έχοντας την ψευδαίσθηση της ελευθερίας και της δημιουργίας, ίσως να υπάρχει κάποιος κανονισμός που να διαχωρίζεται σε πολλές κατηγορίες. Κάτι έχει πάνω μας νόμιμο δικαίωμα, κάτι μας εξουσιάζει, αφού πρώτα πλήρωσε το αντίτιμο για να πάρει την ιδιοκτησία που παλιότερα ανήκε αλλού. Αυτή η συναλλαγή, ήταν γνωστή εδώ και πολλούς αιώνες, σε πολύ λίγους από εμάς, οι οποίοι θα ήταν πιστοί μιας πολύ μυστικής λατρείας, ή κάποιας μυστικής εντολής και τα μέλη αυτής της ομάδας μας κατευθύνουν στο επίπεδο των αποδεκτών γνώσεων και μας προσανατολίζουν προς αυτήν τη μυστηριώδη λειτουργία και χρήση μας.» Charles Fort «The Book of the Damned»
    Το Westworld είναι άραγε ένας φανταστικός κόσμος;
    Ριμέικ της ομώνυμης ταινίας του 1973, το «Westworld» γίνεται τηλεοπτική σειρά σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τζόναθαν Νόλαν και υπόσχεται μια εφιαλτική βόλτα (με άλογα) στο μέλλον. Πρωταγωνιστούν ο Αντονι Χόπκινς, η Ιβαν Ρέιτσελ Γουντ, ο Τζέιμς Μάρσντεν, η Τάντι Νιούτον, ο Ροντρίγκο Σαντόρο, ο Εντ Χάρις, ενώ το ίδιο το κανάλι περιγράφει τη σειρά ως μια «σκοτεινή οδύσσεια για την αυγή της τεχνητής νοημοσύνης και το μέλλον της αμαρτίας». Και όπως φαίνεται καθαρά από το πρώτο teaser που μπορείτε να δείτε παρακάτω, τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία παραμένουν δυσδιάκριτα όσο και τρομακτικά.
    Το Westworld είναι ένας φανταστικός κόσμος. Ή καλύτερα, είναι ένα θεματικό πάρκο που σου προσφέρει έναν φανταστικό, γουέστερν κόσμο. Οι ιδιοκτήτες του θεματικού αυτού πάρκου -έναντι μίας γενναιόδωρης αμοιβής- προσφέρουν στους επισκέπτες του την ευκαιρία να παίξουν τους καουμπόηδες. Το πάρκο έχει για μόνιμους κατοίκους ανθρωπόμορφα ρομπότ, τα οποία αναλαμβάνουν ρόλο ηθοποιών και φροντίζουν να «ξεναγήσουν» και να υποδεχτούν τους ταξιδιώτες που θέλουν να ξεσκάσουν από την βαρετή Γη. Αλλά τα πάντα μπορούν να πάνε στραβά έτσι δεν είναι; Όπως για παράδειγμα κάποια από τα ρομπότ να τρελαθούν, να αναπτύξουν δολοφονικά ένστικτα και η διασκέδαση να καταλήξει σε αιματοκύλισμα.
    Στο κοντινό μέλλον επισκέπτες συρρέουν στο θεματικό πάρκο αναψυχής Δήλος και συναναστρέφονται ανθρωπόμορφα, ακίνδυνα ρομπότ. Σε ένα παιχνίδι φαντασιώσεων & ρόλων, τα ανδροειδή είναι προγραμματισμένα να εκπληρώνουν οποιαδήποτε επιθυμία των ανθρώπων, από σεξουαλικές επαφές έως μάχες μέχρι θανάτου. Τα όντα αυτά, οι λεγόμενοι “Οικοδεσπότες”, δεν γνωρίζουν πως η ζωή τους είναι προγραμματισμένη από τρίτους. Στο Westworld πηγαίνουν πλούσιοι πελάτες με την ονομασία “Νεοφερμένοι” (γνωστοί και ως “Επισκέπτες”) οι οποίοι, όντας άτρωτοι, μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν μέσα στο πάρκο, χωρίς να έχουν το φόβο της δολοφονίας από τους Οικοδεσπότες.
    Στο Δήλος υπάρχουν τρεις θεματικές ενότητες, το Roman World, που διαδραματίζεται στην Πομπηία, το Medieval World, με σκηνικό την Ευρώπη των ιπποτών, και, φυσικά, το Westworld, που έχει θέμα την Άγρια Δύση. Η υπόθεση ξεκινάει όταν δύο φίλοι πηγαίνουν στο πάρκο τη στιγμή που ένας περίεργος ιός επιτίθεται στο σύστημα και κάνει τα ρομπότ να δυσλειτουργούν με αποτέλεσμα να αποκτούν βίαιη συμπεριφορά. Η κατάσταση ξεφεύγει τελείως από τον έλεγχο όταν ο Gunslighter (από τους καλύτερους και πιο τρομακτικούς ρόλους του Yul Brynner), ένας τεχνητός καουμπόι που είναι προγραμματισμένος να μονομαχεί με όπλα και να πέφτει νεκρός από τις σφαίρες των επισκεπτών, αρχίζει ο ίδιος να σκοτώνει στ’ αλήθεια χωρίς κανείς να μπορεί να τον σταματήσει.
    Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της σειράς, είναι η εξερεύνηση της ανθρώπινης *βίας και πως αυτή επηρεάζει την νοημοσύνη ενός ρομπότ.
    Westworld: Η νέα σειρά της ΗΒΟ προκαλεί ακόμα και με το τρέιλερ


    *ΒΙΑ: Α.σωματική δύναμη, ισχύς, σθένος, αλκή |με κύρ.όν. ή επίθ. σε γεν.=ο γενναίος…, ο ανδρείος… |πνευματική ικανότητα Β. κατάχρηση δύναμης, άσκηση βίας, εξαναγκασμός, βαρβαρότητα |ανάγκη, ώθηση, πίεση |εξωτερική δύναμη, όχι φυσική (αντ. φύσις) |επιστημ. |οργή |προσωποποίηση |ως επίρρημα βίᾳ, πρός βίαν, μετά βίας, ὑπό βίας, ἐκ βίας=δια της βίας, χωρίς τη θέληση κπ. |βίᾳ με γεν. |φρ. βίᾳ (αντ. ἑκών)
    Στην Θεογονία: «H Στύγα, σμίγοντας με τον Πάλλαντα μες στο παλάτι της, / κόρη του Ωκεανού, φέρνει στον κόσμο, / καλλίσφυρη τη Νίκη και τον Ζήλο, το Κράτος και τη Βία, / τέκνα επιφανή – δεν μένουν απ’ τον Δία μακριά, / δεν κάθονται και δεν κυκλοφορούν μονάχοι, / αν ο θεός δεν τους ηγεμονεύει […] Κι ο Δίας την τίμησε, της χάρισε δώρα που ξεχωρίζουν· / την όρισε να γίνει ο μέγας όρκος των θεών, / και τα παιδιά της να μείνουν οι παντοτινοί του συνοδοί / εις τον αιώνα». Ιδού, λοιπόν, η Βία, δορυφόρος του Δία, μαζί με τ’ αδέρφια της, τη Νίκη, τον Ζήλο και το Κράτος, προς το οποίο στρέφεται ο Ηφαιστος, στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, για του απευθύνει με κάμποση περιφρόνηση τούτα τα λόγια: «Αιεί γε δη νηλής συ και θράσους πλέως» («πάντα σου είσαι σκληρός, πάντα κακία γιομάτος»
    Η λέξη ΒΙΑ απαντάται στα ομηρικά έπη, συνεπώς δεν παράγεται από την λατινική, η οποία σαν γλώσσα είναι μεταγενέστερη του τρωικού πολέμου (Αινειας κλπ). θα μπορούσα όμως να προβώ σ’ ένα εννοιολογικό λογοπαίγνιο, Ο βίος (εδώ κάτω ως ενσαρκωμένες ψυχές) με βια βιώνεται, καθότι η ζωή βρίσκεται μετά θάνατον, ισοδύναμος σε μια υπαρξιακή κατάσταση απαλλαγμένη από τα δεσμά και τους περιορισμούς της ύλης.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    ΔΙΑΦΟΡΑ

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Από το Blogger.

    ΣΕΝΑΡΙΑ