Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Έρχονται τα αυτοκίνητα που θα "σκέφτονται" σαν τα διαστημόπλοια;

Μπορεί ήδη να έχουμε εφαρμογές που μας βοηθούν στην οδήγηση, είτε στα κινητά μας είτε στα αυτοκίνητα, τα συστήματα πλοήγησης, όμως κι αυτά δεν είναι τόσο “έξυπνα” όσο θεωρούμε.
 
Ο Brian Williams, καθηγητής στο Εργαστήριο Επιστήμης των Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), δουλεύει μαζί με την ερευνητική του ομάδα, ώστε να δημιουργήσουν ένα λογισμικό αλγορίθμων, με το οποίο οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο προορισμό τους ακριβώς στην ώρα τους – ούτε ένα λεπτό αργότερα.
 
Ο Williams υποστηρίζει ότι ενώ η… “go-to” εφαρμογή δρομολόγησης σε απευθείας σύνδεση, δηλαδή το Google Maps, μπορεί να συστήσει πώς να ταξιδεύεις τα 200 περίπου μίλια (σ.σ. 161 χιλιόμετρα) από τη Νέα Υόρκη στη Βοστώνη, η διαδρομή συνήθως διαρκεί πολύ περισσότερο από την αρχική εκτίμηση.
 
«Η εφαρμογή Google Maps δεν γνωρίζει στην πραγματικότητα την έννοια της αβεβαιότητας και της προθεσμίας, απλά γνωρίζει προς τα πού να οδηγήσει το αυτοκίνητο κατά μήκος του δρόμου», σχολιάζει.
 
Σε αντίθεση με αυτό το λογισμικό, η ομάδα του έχει αναπτύξει ένα καλύτερο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προτείνει πρατήρια καυσίμων, ποια διαδρομή να ακολουθήσει μέχρι και να καταλαβαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να φτάσει στον προορισμό του σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή, υπολογίζοντας ακόμη και το ότι μπορεί να σταματήσει για φαγητό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.
 
Αυτός ο σχεδιασμός αλγόριθμων θα δώσει στους αυτοκινητιστές ένα αρχικό σχέδιο του ταξιδιού τους, το οποίο θα μπορεί να προσαρμοστεί στις εξωτερικές παραμέτρους που μεταβάλλονται και να κάνει συστάσεις για να εξασφαλίζει την έγκαιρη άφιξη, όπως το να υποδηλώνει ένα εστιατόριο κοντά στον προορισμό του οδηγού.
 
Οι αλγόριθμοι σχεδιασμού ταξιδιών έχουν καταστεί ως ένα απαραίτητο λογισμικό για τους οδηγούς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με σκοπό να μειωθεί το άγχος της αυτονομίας. Οι ρίζες όμως αυτών βρίσκονται στο έργο του Williams στη NASA, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν ο ίδιος συνέβαλε στη δημιουργία αυτόνομων συστημάτων για ανιχνευτές στο διάστημα.
 
Και ενώ αυτοί οι αλγόριθμοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη αποφάσεων σε αυτόνομα αυτοκίνητα, ο Αμερικανός επιστήμονας θεωρεί ότι πρέπει να λειτουργούν ως βοήθεια για τον οδηγό –ως σύμβουλοι- και όχι ως εργαλεία που θα τον αποτρέψουν από την οδήγηση.
 
Το όλο σχέδια προχωρά με γρήγορους ρυθμούς στο εργαστήριο του Williams και είναι πολύ κοντά στο να μπορεί να κατασκευαστεί ως μία smartphone εφαρμογή ή ως ένας συνδυασμός με ένα σύστημα εικονικής βοήθειας.
 
Ο Williams υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή της τεχνολογίας δεν περιορίζεται στις χερσαίες μεταφορές. Εξερευνητές ρομπότ βαθέων υδάτων έχουν ήδη αρχίσει δοκιμές της εφαρμογής αυτής. Επίσης, το Boeing την έχει αξιολογήσει ως κατάλληλη για τα δικά της οχήματα αέρος.
 
Ο Williams συμπλήρωσε ότι το σύστημα αυτό μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στο επίπεδο της βιομηχανοποίησης, στα ανθρωποειδή ρομπότ, στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και στην περαιτέρω εξερεύνηση του διαστήματος.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απόψεις των αναρτήσεων δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με τις δικές μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.